PDA

View Full Version : Nieuwe amp; Afd100



o0rollo0o
5 februari 2012, 11:57
Gisteren even in de file gestaan richting Spijkenisse en daar deze amp geprobeerd en erna gekocht en op mijn slaapkamer geplaatst!!!

http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/429308_276827532384101_100001705692065_707199_1479 543339_n.jpg
Ik zal vanmiddag foto's maken met daglicht erbij:rockon:

Vet ding zeg! De #34 mod vind ik het best(hoewel sommige die mode te schel of pril vinden) maar hij 'grunt' daar de akkoorden er echt uit. Heel anders dan mijn jcm800 die zeg maar het akkoord wat rustiger lijkt op te bouwen bij het aanslaan.

De man van wie ik hem gekocht had zocht nog een attenuator en ik heb mijn Weber MASS 100 met hem in kunnen ruilen voor 200 euro "korting" op de amp. De amp is echt gloednieuw en zelfs het tshirt en het voetpedaaltje zaten nog gesealt in het plastic!

Nu ga ik dus mooi niet schaatsen en ik warm mij binnen wel lekker op aan de 4 6550 buizen!

big dooley
5 februari 2012, 12:42
super man!

ja die 6550's geven aardig wat warmte af... viel mij ook al op ten opzichte van de KT77's in m'n JVM
#34 is bij mij ook favoriet... een lekker bijtend/knauwend geluid, wat heerlijk speelt...
wat was je nou kwijt? heb steeds meer het idee, dat ze weinig waarde meer verliezen en dat ik een half jaar geleden echt ontzettend veel mazzel heb gehad (900 euro, maar geen T-shirt helaas...)

Kim Wilson
5 februari 2012, 14:07
Is dit niet Roel z'n "oude" amp?

o0rollo0o
5 februari 2012, 14:19
http://www.hoveniergaal.nl/afd.jpg
Daylight photo

o0rollo0o
5 februari 2012, 15:01
Is dit niet Roel z'n "oude" amp?

Nope Roel komt ergens uit Limburg naar ik weet en dat is veel ste ver van Rotterdam:hippie:

RoelSmoel
5 februari 2012, 15:34
Nope is 'm inderdaad niet:chicken:

Veel plezier ermee!

Mitch
5 februari 2012, 18:21
Daylight photo
Nou, meer tegenlicht :chicken: Op veel toestellen zit een speciaal tegenlicht-programma. Maakt gebruik van flits, maar dan heb je 'm er wel scherp op staan ondanks tegenlicht.
Maar gefeliciteerd met je nieuwe amp, één van de interessantere Marshalls van dit moment!

o0rollo0o
5 februari 2012, 19:02
Mijn telefoon is mijn enige fototoestel dus helaas heb ik geen luxe opties tot t fotograferen xD Zijn er andere afd100 eigenaren die me een beetje wegwijs kunnen maken met de invloed van speakers op de sound? Ik gebruik ze nu met celestions 75t speakers.

big dooley
5 februari 2012, 19:43
ik gebruik hem in combinatie met G12H30 anniversary's terwijl de JVM V30's drijft... maar ook met T75's krijg je er een deftig geluid uit...
ben je op zoek naar een cabinet?

o0rollo0o
5 februari 2012, 20:59
ik gebruik hem in combinatie met G12H30 anniversary's terwijl de JVM V30's drijft... maar ook met T75's krijg je er een deftig geluid uit...
ben je op zoek naar een cabinet?

Nee niet, helaas geen ruimte voor. Maargoed stel dat ik de jcm800 verpats en een cab koop, heb ik "vrijheid" in speakerkeuze natuurlijk. Kan jij zo snel de verschillen noemen? Ik heb het idee dat t75 het schelst zijn, v30 mids en bass en greenbacks heb ik geen idee van het karakter. Wat losser kwa sound maybe?

big dooley
5 februari 2012, 21:06
T75's zijn ietwat scooped,
V30 zijn inderdaad nogal fel in het hoogmid, maar hebben absoluut niet meer laag
greenbacks zou je inderdaad losser kunnen noemen

op zich geeft dit clipje wel een leuke vergelijking

http://www.youtube.com/watch?v=jWK0sa7tlfI&feature=related

o0rollo0o
6 februari 2012, 15:09
Je hoort idd in dat filmpje goed de verschillen! Eigenlijk zou je ze eens moeten kunnen testen met de afd100 ofzo.

Nog een foto van het aankoop moment met alle goodies(shirt nog gesealed!!) erbij:
http://www.hoveniergaal.nl/amp.jpg

Terminus
6 februari 2012, 22:48
T75's zijn ietwat scooped,
V30 zijn inderdaad nogal fel in het hoogmid, maar hebben absoluut niet meer laag
greenbacks zou je inderdaad losser kunnen noemen

op zich geeft dit clipje wel een leuke vergelijking

http://www.youtube.com/watch?v=jWK0sa7tlfI&feature=related

Behalve dat dat clipje eigenlijk totaal niet betrouwbaar is. De mics staan op dezelfde plaats, wat in de eerste plaats een eerlijke vergelijking lijkt. Het probleem is dat de afmetingen van de conus per speaker verschillen, en dus de locatiee tov ervan ook. Laat dat nou net het grootste verschil in geluid maken bij het opnemen van vervormde gitaargeluiden.

o0rollo0o
27 november 2012, 19:00
Even een oud topic opduikellen, ik heb sinds 2 weekjes dat ding uitgerust met v30's en dat dingt klinkt nu nog vetter!!! Nu vind ik de afd mode weer beter dan de #34 :p

Jasper.
27 november 2012, 19:07
Je hebt qua looks haast precies mijn gitaar :p Ook met zebra pups. Alleen dan andere knoppen en die van mij is meer 'relic'.

Lijkt me wel een vette amp dit. Zou hem wel eens uit willen proberen.

Bassa
27 november 2012, 20:14
@jasper
Ik vroeg me af of jij danny misschien kent aangezien je in wolvega woont???

big dooley
27 november 2012, 20:52
Lijkt me wel een vette amp dit. Zou hem wel eens uit willen proberen.

kom maar een keer langs :D
en nee, hij is niet te koop ;)

arjanb01
27 november 2012, 21:19
Behalve dat dat clipje eigenlijk totaal niet betrouwbaar is. De mics staan op dezelfde plaats, wat in de eerste plaats een eerlijke vergelijking lijkt. Het probleem is dat de afmetingen van de conus per speaker verschillen, en dus de locatiee tov ervan ook. Laat dat nou net het grootste verschil in geluid maken bij het opnemen van vervormde gitaargeluiden.

Mijn voorkeur ligt bij v30s, definitie en lekker strak! De rest vind ik maar rommelig, brij aan geluid.

Jasper.
27 november 2012, 22:56
@ Bassa: Ik ken zelfs twee Danny's en ook nog een Dennie. Maar er is inderdaad 1 daarvan die gitaar speelt. Ik weet niet of het dezelfde is, maar als hij zaterdag 18 is geworden dan praten we hoogstwaarschijnlijk over dezelfde.

@ Big Dooley: Ik heb een vermoeden dat jij een heel eind van me weg woont. Maar bedankt voor het aanbod :p

o0rollo0o
28 november 2012, 12:37
Je hebt qua looks haast precies mijn gitaar :p Ook met zebra pups. Alleen dan andere knoppen en die van mij is meer 'relic'.

Lijkt me wel een vette amp dit. Zou hem wel eens uit willen proberen.

Haha die zebra pups zitten er bij mij al in vanaf oktober 2011 ergens geloof ik, aangeschaft in 2010 ergens.. Ik vind het een erg fijne gitaar. Die amp is een beest, echte geluid niet te vergelijken met de youtube clips. Speakers maken erg veel verschil, t75 klinkt die meer "casual" mee dan de V30, waarbij het echt een uniek, supergaaf geluid geeft.

ieme
28 november 2012, 14:48
Mooi ding man!

o0rollo0o
28 november 2012, 21:49
Tx! Nu 25 jaar wachten en het is een mooie vintage;p

Orpheo
29 november 2012, 15:23
ik heb in mijn 412 kast 2x een v30 en 2x een g12t75. maakt de kast lekker veelzijdig en dynamisch en de amp doet 't daar ook heel goed op.

big dooley
29 november 2012, 16:26
ik heb in mijn 412 kast 2x een v30 en 2x een g12t75. maakt de kast lekker veelzijdig en dynamisch en de amp doet 't daar ook heel goed op.

een veelgebruikte combi... heb je ze ook in X-configuratie staan?

gebruik zelf G12H30 anniversary's en V30's.... ook erg lekker :)

polviggen
29 november 2012, 16:40
bah, X-configuraties... ik vind er nu eens niks aan als een cab anders klinkt of je er links of rechts van staat.

big dooley
29 november 2012, 17:00
oh, je bent aan 1 kant doof?

SloeGin
29 november 2012, 18:36
Ik lees vaak dat de AFD te dun en steriel klinkt. Ook jullie ervaring?

o0rollo0o
29 november 2012, 20:40
Ik lees vaak dat de AFD te dun en steriel klinkt. Ook jullie ervaring?
Niet mijn ervaring maar je zou het zelf even moeten horen uiteraard. Hij klinkt wel heel bijtend en hakt je oren eraf in de #34 mode, maar dun en steriel zeker niet. Ik kom uit alblasserdam, kan je eventueel een keertje uitproberen als je wil.

access
30 november 2012, 10:34
Ik lees vaak dat de AFD te dun en steriel klinkt. Ook jullie ervaring?

Ik gebruik 'm in combinatie met een 2x12 V30 van Orange. Dan klinkt ie super!
Als ik 'm aan m'n 4x12 engl std cab hang, klinkt ie wel een stuk dunner/sterieler.

Dit is een versterker die laat horen wat voor gitaar je gebruikt. Ik kan me voorstellen dat je in combinatie met een iel gitaartje en een verkeerd cabinet inderdaad een dun geluid kunt krijgen.

polviggen
3 december 2012, 07:22
oh, je bent aan 1 kant doof?

nee hoor, 2 kanten. :) toondoof dan toch.

ieme
13 december 2012, 21:26
ik heb er dinsdag ook 1 gekocht, vele marshalls gehad maar ben met deze wel erg blij hoor!!

big dooley
14 december 2012, 08:07
nieuw? of een tweedehandsje?

ieme
16 december 2012, 21:51
nieuw? of een tweedehandsje?


2dehands, maar als nieuw met alle spulletjes die er bij horen

Speeddemon
18 december 2012, 20:01
Behalve dat dat clipje eigenlijk totaal niet betrouwbaar is. De mics staan op dezelfde plaats, wat in de eerste plaats een eerlijke vergelijking lijkt. Het probleem is dat de afmetingen van de conus per speaker verschillen, en dus de locatiee tov ervan ook. Laat dat nou net het grootste verschil in geluid maken bij het opnemen van vervormde gitaargeluiden.
Hoezo afmetingen verschillen?
Het zijn even uit het hoofd allemaal 12" speakers.
Wat meer een probleem is, is als dat ding echt op z'n rug ligt. Dan hangt het zwaarste deel van de speaker -de magneet- onder aan de conus te trekken vanwege de zwaartekracht. Je gaat mij niet vertellen dat dat de speaker 'excursion' niet enigszins beinvloedt.

Rinze
18 december 2012, 20:10
Terminus bedoelde denk ik het middenstuk van de speaker, hoe heet het ook alweer..

Speeddemon
18 december 2012, 21:52
Terminus bedoelde denk ik het middenstuk van de speaker, hoe heet het ook alweer..
dustcap?

(misschien dat er trouwens nog een 10" Tonetubby speaker tussen zat; is al weer even geleden...)
Ik vond trouwens de G12H30 Anniv., Greenback, Vintage30 en EV12L de lekkerste speakers. Als je die 4 in 1 kast gooit... :seriousf: :rockon: