PDA

View Full Version : EH memory boy delay time doet z'n eigen ding...!



jimihattricks
5 februari 2012, 10:53
Heb het forum doorzocht, maar geen ander topic gevonden dat hierover gaat (of niet goed gezocht?)..

Het gaat over mijn EH memory boy, waarvan de maximale delay-tijd lijkt te zijn afgenomen.. nouja, lijkt - ik weet het wel zeker

Nu is dit een bekend probleem, zie deze link van het EHX-forum:
http://www.ehx.com/forums/viewthread/2227/
Zoekend naar de oorzaken vh probleem stuit ik enkel op speculaties.

Zou voor mij toch een reden zijn om de gewone Memory Boy uit de handel te nemen.

De deluxe memory boy zou er volgens een EH-medewerker geen last van hebben, maar dat ding is te groot voor op mn pedalboard.


Een van de tech-whizzs enig idee hoe ik de delaytijd van mijn MB consistent kan houden? Deze onvoorspelbaarheid is nl. behoorlijk onhandig.

Jammer, want de MB is -met uitzondering van dit mankement- een van mn favoriete delay-pedalen (heb verder een Ibanez AD-99, VisualSound H2O, TC Electronic Nova en Digitech X-series delay liggen - yes, bit of a delay freak)

gracias

titzenpitzer
5 februari 2012, 13:10
Misschien door een powersupply te gebruiken waarvan het geven van stroom zeer precies is? Voodoolabs ISO5?

Ik heb trouwens ook een memory boy gehad en had hetzelfde probleem. In dat topic zegt iemand dat het best leuk is, die onvoorspelbaarheid, maar na een tijdje kreeg ik enkel nog een slapbackdelay en was de fun definitief weg.