PDA

View Full Version : Squier Fender zowel Jaguar als Mustang



Broeder Bart
4 februari 2012, 13:12
:harmony: Hallo allemaal,

ik ben op zoek naar een Fender gitaar en stuit telkens op de goedkopere variant gebouwd door Squier. Ik overweeg om er een te kopen maar wil eerst de mening horen van andere gitaristen.

Fender Squier Mustang of Jaguar? Zijn er mankementen en hoe verschilt het van het origineel?

Wees niet verlegen en laat je horen!

geert1976
4 februari 2012, 13:22
Voor wat betreft de Mustangs en Duo-Sonic betreft kan ik je vertellen dat de Fenders en Squiers van nu, qua geluid en karakter weinig weg hebben van de originele.

Ik heb zelf de jaren 60 en 70 exemplaren van de Fender Mustang en Duo-Sonic en heb ook de re-issue modellen van nu in handen gehad en bespeeld.

Ik vind het verschil qua kwaliteit niet echt groot, maar qua geluid, wel degelijk.
De nieuwe exemplaren vind ik te dun en te schel klinken.
Daarnaast zijn de halzen van de nieuwe exemplaren dunner als de oudjes.

jan jansen
4 februari 2012, 13:22
Wees niet verlegen en laat je horen![/QUOTE]

wees geen analfabeet en zoek op het internet...zat over te vinden...:crazyhappy::crazyhappy::crazyhappy:

TimoSomers
4 februari 2012, 13:27
Wees niet verlegen en laat je horen!

wees geen analfabeet en zoek op het internet...zat over te vinden...:crazyhappy::crazyhappy::crazyhappy

Digibeet heet dat.

geert1976
4 februari 2012, 13:32
Wees niet verlegen en laat je horen!

wees geen analfabeet en zoek op het internet...zat over te vinden...:crazyhappy::crazyhappy::crazyhappy:[/QUOTE]


Digibeet heet dat.

Nou moe?

TS stelt gewoon een vraag en is nieuw hier.
Dit zijn ook gitaren waar niet zoveel over geschreven wordt als bij voorbeeld een Strat of Tele.

Daarnaast komen op dit forum ook om de haverklap de zoveelste topics over Epipjhone's, of ik wil een strat etc.

Geef gewoon antwoord, waar TS wat aan heeft of klik lekker naar een ander topic.:stop:

Luke-wannabe
4 februari 2012, 13:37
Ik heb zelf een Jaguar en vind het een best lekker soundje! Hier krijg je een idee van hoe zoiets kan klinken:


http://www.youtube.com/watch?v=0kpb6OSQ8Hg

Broeder Bart
4 februari 2012, 13:46
Wees niet verlegen en laat je horen!

zoek op het internet...zat over te vinden...:crazyhappy::crazyhappy::crazyhappy:[/QUOTE]

Slimmerd. Volgens mij zit ik op het internet op de plek waar er info over valt te vinden. Kun je niet gewoon antwoord geven?

Hendriks
4 februari 2012, 14:21
zoek op het internet...zat over te vinden...:crazyhappy::crazyhappy::crazyhappy:

Slimmerd. Volgens mij zit ik op het internet op de plek waar er info over valt te vinden. Kun je niet gewoon antwoord geven?[/QUOTE]

Je hebt helemaal gelijk Bart , als we dit soort vragen niet meer kunnen stellen ,houden we een forum over waar we alleen nog nieuwe gear kunnen laten zien , in 80 % van de topics hier word om advies gevraagt.

On topic : Guitarkid heeft onlangs een Squier gekocht en is er zeer over te spreken , die zal zich vast nog wel melden.

caliban
4 februari 2012, 14:22
Het blijft een forum hè mensen... Ik vind die helemaal geen belachelijke vraag ofzo... Er is op internet wel info te vinden, maar meer opinies zijn altijd goed denk ik.

Ik heb zelf een Jap Jaguar gehad tot een klein jaar geleden, coole gitaar, maar het moet je ding zijn. Wat voor gitaar speel je nu juist over?

De Squier duo-sonic laatst in een winkel bespeeld, en vond ik heel leuk spelen en klinken, als daar nu nog een tremolo op zat, zou ik het voor de prijs heel moeilijk kunnen laten...

stikel
4 februari 2012, 15:19
http://www.youtube.com/watch?v=LpNRauIi_hM&feature=related

Fender (the real thing) crafted in oh yes CHINA.

Ik durf het wel aan. Ik zou zeker de andere modern players ook fff checken.

Edit: heb de filmpjes op YT nog eens bekeken en ik zou persoonlijk gaan voor de Marauder :ok:

caliban
4 februari 2012, 15:51
http://www.youtube.com/watch?v=LpNRauIi_hM&feature=related

Fender (the real thing) crafted in oh yes CHINA.

Ik durf het wel aan. Ik zou zeker de andere modern players ook fff checken.

Zijn die modern players chineesjes? :dontgeti:

stikel
4 februari 2012, 16:07
Yep, nog een paar jaar en niemand ziet een USA nog staan ;) Zeker gezien de prijs. (ik meen euro 395 in Den Haag). Alle modern players hebben dezelfde prijs.

guitarkid
4 februari 2012, 16:08
Je hebt helemaal gelijk Bart , als we dit soort vragen niet meer kunnen stellen ,houden we een forum over waar we alleen nog nieuwe gear kunnen laten zien , in 80 % van de topics hier word om advies gevraagt.
On topic : Guitarkid heeft onlangs een Squier gekocht en is er zeer over te spreken , die zal zich vast nog wel melden.

Guitarkid hier! :seriousf:

Squier J. Mascis Jazzmaster !!! In de komende Musicmaker een uitgebreidere review van alterego Jelle Sonnema.... :sssh:

Zie topic:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?152377-HNGD-Squier-Jazzmaster-J.-Mascis-signature

Broeder Bart, welkom op dit forum. Geloof me, hier zit veel kennis, maar laat je niet afschrikken door het Google-virus dat hier soms rondwaart....
Aan de andere kant: soms is het wel handig om eerst even te kijken wat en hoe via datzelfde Google. Hoe dan ook, dit is een geweldig forum, echt klassen beter dan ander fora waar ik in het begin nog wel kwam. Ik hoop dat je er net zo veel plezier van gaat hebben als ik!

stikel
4 februari 2012, 16:12
Hee Coos, wat vind je van de China Fenders (ff op basis van de fimpjes).

guitarkid
4 februari 2012, 16:16
Hee Coos, wat vind je van de China Fenders (ff op basis van de fimpjes).

Deze Jazzmaster is echt erg fijn en voor z'n geld (379 euro) echt niet te verslaan. Heerlijke hals (satin lak en dus fijner dan de CV's), jumbofrets, goedklinkende pu's, prima tuners, tremolo werkt naar behoren, kortom, wat wil je nog meer? Nou, coole looks, maar dat zit ook wel goed! Andere China Fenders ken ik bij mijn weten niet. Of komen de MV's of CV's ook uit China? Ik vind de VM niet heel bijzonder maar ik heb een paar CV's in handen gehad (Tele's en Strats) die ik echt erg interessant vond. En ik niet alleen!

Edit: Google zegt ja....... :seriousf:

stikel
4 februari 2012, 16:20
Volgens mij zijn alle modern player series uit China. Op basis van de filmpjes zou ik gaan voor deze.



http://www.youtube.com/watch?v=QMHTiTucrns&feature=endscreen&NR=1

stikel
4 februari 2012, 16:50
Sorry Broeder B.:hide: Dit was jou topic. Wat vind jij er eigenlijk van ?

Ik liet me in m'n enthousiasme even meeslepen

Mr.Fingers
4 februari 2012, 17:47
die squiers zijn niet verkeerd, maar zijn nu eenmaal afgewerkt met goedkope componenten, en klinken dus eenmaal wat dunner.

caliban
4 februari 2012, 17:54
die squiers zijn niet verkeerd, maar zijn nu eenmaal afgewerkt met goedkope componenten, en klinken dus eenmaal wat dunner.

Gaat hetzelfde niet gelden voor die modern players? Er staat wel fender op in plaats van squier maarja... Niet dat ik iets tegen heb op verre-oosten-gitaren. Zou lijkt me goed kunnen dat de chinese squiers in dezelfde fabriek gemaakt worden als de chinese fenders.

guitarkid
5 februari 2012, 09:37
die squiers zijn niet verkeerd, maar zijn nu eenmaal afgewerkt met goedkope componenten, en klinken dus eenmaal wat dunner.

Ik heb ook de Japanse Mascis geprobeerd en die klonk m.i. een fractie strakker, maar niet ze veel dat ik daar bijna 700 euro meer voor over had.
Het lijkt me dat de grootste verbetering van de Squier zal zitten in andere pu's. De bespeelbaarheid, stemvastheid e.d. zijn echt ok! Ik raad de TS dan ook zeker aan deze gitaar te proberen!
Die Classic Players zijn op zich ook wel mooi, maar kosten natuurlijk ook 899,-!