PDA

View Full Version : Custom Audio Amplifiers OD100: de zoektocht naar een MV Plexi...



StevenStrat
4 februari 2012, 12:57
http://www.indoorstorm.com/Suhr_Custom_Audio_Amplifiers_Od100classic_Video_Re view-n-188.html

Sommigen onder jullie weten misschien nog dat ik naast een amerikaanse amp, ook op zoek was naar een marshall plexi-voiced amp.

Wat ik zoek lijkt bijna onmogelijk:
marshall super lead plexi tone, maar met master volume
2 channels (clean, OD)
effects loop


Nu trok de OD100 classic plus mijn aandacht.
gevoiced naar Mike Landau z'n vintage super lead plexi, met een prachtige clean channel, master volume, en een tube buffered fx loop.
hey, dit is wat ik zocht !

Heeft er iemand ervaring met dit beest ?


Thanks !

the sure thing
4 februari 2012, 13:37
http://www.indoorstorm.com/Suhr_Custom_Audio_Amplifiers_Od100classic_Video_Re view-n-188.html

Sommigen onder jullie weten misschien nog dat ik naast een amerikaanse amp, ook op zoek was naar een marshall plexi-voiced amp.

Wat ik zoek lijkt bijna onmogelijk:
marshall super lead plexi tone, maar met master volume
2 channels (clean, OD)
effects loop


Nu trok de OD100 classic plus mijn aandacht.
gevoiced naar Mike Landau z'n vintage super lead plexi, met een prachtige clean channel, master volume, en een tube buffered fx loop.
hey, dit is wat ik zocht !

Heeft er iemand ervaring met dit beest ?


Thanks !

Niet zelf op gespeeld, maar 2 jaar geleden uitgebreid LIVE gehoord bij een optreden van Boris (ken je die nog?). Geweldige band, en het geluid was niet te versmaden zo lekker. Ik was instant verliefd op de amp. Er werd met een strat op gespeeld en zowel clean als overstuurd een heerlijk geluid. Ik vond het echt SUPER klinken, maar het deed mij niet direct denken aan een plexi van Marshall. Ging eerder richting HOOK...

Luke-wannabe
4 februari 2012, 13:39
Geen ervaring, maar Mike Landau's sound is gewéldig!!
Maar aan de andere kant heb ik hem ook wel eens over 2 Hotrod DeVille's van Fender horen spelen en dat klonk net zo te gek.

Misery Signals
4 februari 2012, 14:44
Ik dacht dat er één op gitaarmarkt stond voor een prijsje van 1600 Euro...?

Vette rockamp, veelzijdig en altijd een goeie sound, die voor mij zelf enkel de Soldano SLO moet laten voorgaan.

MS

StevenStrat
4 februari 2012, 15:49
Op gitaarmarkt heb ik geen gevonden, bedoel je deze ?
http://m.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/versterkers-bas-en-gitaar/m523269449-custom-audio-electronics-od-100-sh-se.html?c=d97e27c274e75147b4afd0f5eb58c81b&previousPage=lr

TimS
4 februari 2012, 16:33
http://gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=153901

Wel dezelfde verkoper

Misery Signals
4 februari 2012, 16:43
Inderdaad. Mooie deal, zeker. Heb ff getwijfeld, dan hier wat aangesloten en de jeuk was weg. Maar zeker een topding.

MS

StevenStrat
4 februari 2012, 18:00
de versie in de links is wel een 6L6 model, dus redelijk verschillend van de classic die EL34's gebruikt.

Heeft iemand ervaring met de EL34 ? Klinkt hij als een plexi ?

Thiez
4 februari 2012, 19:23
Reb beach gebruikt deze amps ook, en die heeft wel een heerlijke live sound vind ik zelf.

Misery Signals
4 februari 2012, 19:48
Als je een veelzijdige en top plexi-sound zoekt, kan ik je wel de Bogner Extacy aanbevelen.

MS

arjanb01
4 februari 2012, 19:55
Als je een veelzijdige en top plexi-sound zoekt, kan ik je wel de Bogner Extacy aanbevelen.

MS

+1, die bogner xtc zijn echt klasse, plexi (en meerdere modes binnen de lead kanalen mogelijk) en clean echt heel mooi. Steve Lukather gebruikt momenteel ook XTC bij zowel Toto als solo. Als hij al zn custom audio rack voor een bogner xtc setup wisselt, zegt dat al genoeg.

StevenStrat
4 februari 2012, 20:55
heb eens de 20anniversary kunnen testen, was niet mijn ding, ook z'n prijs zeker niet waard...

Henri H
4 februari 2012, 20:56
Volgens mij heeft forumlid Lord Riffenstein er ook één (een OD100).
Hij is er laaiend enthousiast over.....

Oh ja, Guitarplayer heeft de 50W versie te koop (met 5881 buizen):

http://www.guitarplayer.nl/Webwinkel-Product-6980510/Custom-Audio-Amplifiers-OD50-Standard+.html

Misery Signals
4 februari 2012, 21:13
heb eens de 20anniversary kunnen testen, was niet mijn ding, ook z'n prijs zeker niet waard...

De gewone versie is al meer dan goed genoeg hoor.

Maar als je een XTC niet goed vindt, stop ik hier met raad geven, want dan weet ik echt niet welke sound je eigenlijk bedoelt. Een XTC is dé Plexi boutique versterker??

MS

StevenStrat
4 februari 2012, 21:50
De gewone versie is al meer dan goed genoeg hoor.

Maar als je een XTC niet goed vindt, stop ik hier met raad geven, want dan weet ik echt niet welke sound je eigenlijk bedoelt. Een XTC is dé Plexi boutique versterker??

MS
Volgens mij was hij defect, de plexi mode gaf een gigantische volume drop en de algehele sound was niet erg levendig. De gewone versie was er overigens niet.

Tristan
4 februari 2012, 23:47
Hmm, zowel de XTC als de OD100 hebben wat mij betreft niet echt een Plexi sound (of Marshall sound for that matter).
Het is toch wel een redelijk pak moderner hoor, een vrij slechte clean ook, dus daarvoor hoef je het mijns inziens niet te doen.
Maar ja, smaken he.
De meest brute en veelzijdige Plexi amp met cleans op dit moment lijkt me de Friedman, ik geloof alleen dat die helaas niet in de Benelux te testen/krijgen is.
De OD100 met 6L6 buizen is echt een ander ding (ontzettende rukamp i.m.o.).

StevenStrat
5 februari 2012, 00:11
Hmm, zowel de XTC als de OD100 hebben wat mij betreft niet echt een Plexi sound (of Marshall sound for that matter).
Het is toch wel een redelijk pak moderner hoor, een vrij slechte clean ook, dus daarvoor hoef je het mijns inziens niet te doen.
Maar ja, smaken he.
De meest brute en veelzijdige Plexi amp met cleans op dit moment lijkt me de Friedman, ik geloof alleen dat die helaas niet in de Benelux te testen/krijgen is.
De OD100 met 6L6 buizen is echt een ander ding (ontzettende rukamp i.m.o.).

heb je het over de OD100 classic met EL34's wanneer je zegt, slechte clean en niet marshall-gevoiced ?

Tristan
5 februari 2012, 00:28
Ja, eigenlijk allemaal (i.m.o.), maar de EL34 heeft dan tenminste in de verste verte nog iets weg van een Plexi, de 6L6 versies naar mijn idee in geen geval.

the sure thing
5 februari 2012, 08:46
Ik blijf mij soms verbazen over de grote rol die het verschil tussen 6l6 en EL34 buizen zou moeten spelen.

ieme
5 februari 2012, 09:24
Ik heb op t punt gestaan een od100 te kopen, maar ben toen voor de guytron gt100 gegaan.
Wat de bogner XTC betreft, heb ik gehad maar volgens mij kun jij veel meer met een bogner shiva el34. Ik heb m'n XTC daarvoor verkocht.

bluegate
5 februari 2012, 09:40
Ik heb lang geleden bij vd Haar de XTC 101b en de Classic getest, dacht dat dit de amp was die ik zocht.

XTC viel erg tegen, maar 1 geluid was echt goed en dat was de Plexi mode.
Weet niet of het lijkt op een echte, maar dat was het beste geluid van die amp.

Heb toen gekozen voor de Guytron GT100 F/V dat ding was puur dynamiek, maar erg zwaar om te tillen.

LordRiffenstein
6 februari 2012, 10:09
Volgens mij heeft forumlid Lord Riffenstein er ook één (een OD100).
Hij is er laaiend enthousiast over.....

You couldn't be more wrong if you tried :seriousf::seriousf:

Ik heb geen OD100 en vind het absolute kut-amps :stop:

Ik heb een CAE 3+SE preamp die ik te gek vind klinken maar die OD100s vind ik echt niks. Ik heb er misschien 15 getest, want er zijn ondertussen wel 1159 verschillende versies van, maar ik vond er niks aan. 2 van de 15 vond ik wel goed en dat was een oude die nog door Bradshaw gebouwd was en eentje die door de eigenaar grondig gemodificeerd was. De Classic versie vind ik wel ok maar ook niet WOW, voor die prijs zijn er veel andere en betere amps te krijgen.

Henri H
6 februari 2012, 10:26
Hmmmm, wie was het dan?! 't Was wel een forumlid volgens mij....

Tristan
6 februari 2012, 11:19
Ik heb ook precies die ervaringen met de OD100's en met de XTC, hoewel de XTC Classic wel nog een aardige clean had en het rode kanaal opener klonk, maar daar klonk dan de Plexi mode op het blauwe kanaal weer minder.

Rick trodat
6 februari 2012, 13:55
Ik heb op t punt gestaan een od100 te kopen, maar ben toen voor de guytron gt100 gegaan.
Wat de bogner XTC betreft, heb ik gehad maar volgens mij kun jij veel meer met een bogner shiva el34. Ik heb m'n XTC daarvoor verkocht.

http://queencityguard.com/wp-content/uploads/2011/07/drooling-homer-simpson.jpg

mmmmmm Guytron. Als er één amp vol met karakter zit, dan is het deze. Ik haal op een gemiddelde opname een guytron er zo tussenuit.


Voor ts: al gekeken naar een category 5 isabelle ? en anders ( maar ik weet dat jij daar geen fan van bent ) een ceriatone, en die laten modden naar jouw specs

Hell's Engl
9 februari 2012, 21:30
Ik heb zelf 'n PT100.... vind 't echt 'n killer amp!!

http://www.youtube.com/watch?v=f95ce3mI7Kk

http://www.youtube.com/watch?v=Ep6rNy8gHeQ&feature=related

Plexi genoeg? Denk't wel toch....?

Joost

Tristan
9 februari 2012, 22:13
Ja, ik heb 'm nog nooit getest maar die lijkt echt anders te zijn dan de OD100, meer mijn smaak.
Pete is best een faggot dus je moet er dan wel mee kunnen leven dat de amp naar hem vernoemd is. :sssh: :D ;)

ieme
9 februari 2012, 22:26
Klinkt goed Joost, hoe is hij ivt de Hook die je had?(of vergis ik me at je een Hook had?)

LordRiffenstein
10 februari 2012, 09:46
Pete is best een faggot

Waar slaat dat nu weer op???

Tristan
10 februari 2012, 10:04
Ach, gewoon een geintje man. :D
Het is mijns inziens een van de meest saaie en fantasieloze gitaristen die ik ooit op youtube gezien heb, een soort van geperfectioneerde middelmatigheid.
Verder niet belangrijk, maar ik hoop alleen dat de amp niet ook zoiets is, het zou mij erg verbazen als 'ie in werkelijkheid net zo goed klinkt als op de clipjes.

LordRiffenstein
10 februari 2012, 10:19
Ach, gewoon een geintje man. :D
Het is mijns inziens een van de meest saaie en fantasieloze gitaristen die ik ooit op youtube gezien heb, een soort van geperfectioneerde middelmatigheid.
Verder niet belangrijk, maar ik hoop alleen dat de amp niet ook zoiets is, het zou mij erg verbazen als 'ie in werkelijkheid net zo goed klinkt als op de clipjes.

Hij doet op z'n solo-album wel wat leuke dingen maar het is geen Landau of Henderson. Van de andere kant krijg ik het schurft van gitaristen die een demo doen maar vooral zichzelf willen promoten en de wanker uithangen. Pete speelt dingen die iedereen kent en herkenbaar zijn en dat is veel betere promotie voor het product dan voor hem. En eigenlijk siert hem dat. Komt er nog bij dat hij sessie/touring-muzikant is bij verschillende artiesten en dan moet je wel een beetje van alles kunnen en niet je eigen ding doen.

Hij slaagt er wel telkens in om z'n clips goed te laten klinken maar ik ben zelf ook wel benieuwd nr die PT100, of die werkelijk zo anders is.

ieme
10 februari 2012, 10:23
vind die Pete Thorn best oké, doet me qua spel aan Brad Fernquist denken. Kijk als je (adhd) PhillX nou irritant vindt dat zou ik nog snappen, maar dit is een meer dan prima speler die gek is op mooie spullen (net als de meesten hier) ;)

ieme
10 februari 2012, 10:26
voor mijn gevoel is die pt100 iets "vintage voiced"(scheller) tegenover iets "bluesy" (neuzig) voicing od100. maar alle 2 goeie amps, zonder twijfel!

Henri H
10 februari 2012, 11:51
Ik heb die 50W versie bij Guitarplayer in Wijhe 2 keer getest, eerste keer met een Tele met single coils, en was aangenaam verrast. Zowel clean als overdrive vond ik erg lekker, en ik had enorme GAS om dat ding te kopen.
Toen ik een paar weken later nog 's ging testen met mijn Les Paul, vond ik het maar een saai ding. Clean erg doods, en drive niet super spannend.

Dat hoor ik nu ook weer een beetje terug in die demo's van Pete Thorn.
Het is best een leuke amp hoor, maar niet zo heel speciaal, zeker niet met een Les Paul.

tillens
11 februari 2012, 01:25
vind die Pete Thorn best oké, doet me qua spel aan Brad Fernquist denken. Kijk als je (adhd) PhillX nou irritant vindt dat zou ik nog snappen, maar dit is een meer dan prima speler die gek is op mooie spullen (net als de meesten hier) ;)

Brad Fernquist speelt de laatste jaren bij de Goo Goo Dolls als touring / recording gitarist, en speelt voornamelijk over de hier verguisde Divided by 13 amps en Bogner amps.

Hell's Engl
11 februari 2012, 09:05
Ik vind 't ook erg jammer van dat soort uitspraken... Ik ben dan altijd eeeerrrrug benieuwd hoe degene zelf speelt.....
Mij zal je dus ook nooooooit op zo'n uitspraak kunnen betrappen!

Maar goed... back on-topic;

Ik heb de OD-100 CL(assic) naast de HOOK Captain en de HOOK Captain 34 (destijds van mij) gehad.
Clean kwamen ze erg overeen...
Qua oversturing was de OD-100 wat rauwer/agressiever... die gromde meer dan de Captain 34.
Voor mijn gevoel wat meer vintage gevoiced tov de Captain 34.
Dat was ook de reden dat ik mijn Captain destijds om heb laten bouwen naar Captain 34.

'n Tijd daarna heb ik de Captain 34 V2 naast de PT-100 gehad.
Ik was gelijk verliefd op de PT-100. Nog wat agressiever dan de OD-100..
En qua schakel mogelijkheden bijna gelijk aan de HOOK...

OD-100 is twee-kanaals met boost mogelijkheid op kanaal 2.
PT-100 is drie-kanaals met als optie 'n boost mogelijkheid op kanaal 2 en 3. (dat heb ik)
HOOK is drie-kanaals met boost mogelijkheid op alle kanalen. EN is de fx-loop footswitchable...

De PT-100 kan je heel vintage voicen door de feedback control terug te draaien.... eigenlijk precies wat er in het demo clipje verteld wordt....

Clean vond ik de HOOK mooier dan de PT-100.... maar ik kon ook niet de, voor mij, juiste balans tussen clean en oversturing niet vinden.
Maar na wat tweaken en repeteren heb ik, voor mij de perfecte balans gevonden.
Clean vind ik echt Fender Twin-achtig.... en de oversturing zeker ook Marshall-achtig!
Dat is in ieders geval MIJN mening! Er zullen vast anderen zijn die dat niet vinden... maar die moeten dan ook niet zeuren en de amp niet kopen...

Ik gebruik de PT-100 voornamelijk met 'n HAAR strat met Suhr V60 in de neck- en middenpositie en 'n SSV humbucker in de brugpositie. Maar gebruik 'm ook met 'n Gibson Les Paul Standard met Burstbuckers.
Ze klinken beide erg lekker op een en de zelfde setting.
Het enige wat ik gebruik is 'n Maxon SD-9 die ik af en toe gebruik "to kick the front end of the amp".
Maar die gebruik ik alleen met de strat... met de Les Paul kan 't te dik zijn...

Overigens doen speaker (en de cabs waar ze in zitten) ook erg veel!
Ik had de PT getest op 'n oval-open-back HOOK cab met daar in twee Celestion G12-H30 speakers. Klonk errug lekker, maar de cab had te weinig vermogen tov van de amp. Voor mij geen optie dus.
Heb de amp toen blind met 'n zelfde HOOK 2x12 cab gekocht, maar dan met V30/G12-H30 combi. Op zich ook wel lekker, maar de V30 maakte 't schel en de balans was nog moelijker te vinden.
Er moesten dus andere speakers komen.... Zat te twijfelen tussen de G12-65's, WGS ET-65's (WGS versie van de G12-65's) of de WGS HOOK (gebasseerd op de ET-65 maar dan met meer power), omdat de Scumback M75's op dat moment geen optie waren...
Tot dan Ruben Hoeke zijn K&E closed-back 2x12 cab met M75's verkocht...

Kortom; de combinatie van de spullen spelen zeeeeker 'n factor!

Voor mij is dit, op 't moment de meest ideale set-up.
Compact, maar ooooooh zoooo powerfull!!
Ik gebruik alleen 'n Timefactor in de loop en de Boss TU-2 en Maxon SD-9 voor de amp. En neem alleen effecten mee, als ik ze ook echt nodig heb... (zit alleen nog te twijfelen of ik 'n Nova-System moet aanschaffen...)

Elke keer als ik erop speel, wordt ik blij....

Mocht je in de gelegenheid komen om 'm te kunnen testen, zou ik dat zeker doen!!


Gr. Joost

Hell's Engl
11 februari 2012, 09:12
Hij doet op z'n solo-album wel wat leuke dingen maar het is geen Landau of Henderson. Van de andere kant krijg ik het schurft van gitaristen die een demo doen maar vooral zichzelf willen promoten en de wanker uithangen. Pete speelt dingen die iedereen kent en herkenbaar zijn en dat is veel betere promotie voor het product dan voor hem. En eigenlijk siert hem dat. Komt er nog bij dat hij sessie/touring-muzikant is bij verschillende artiesten en dan moet je wel een beetje van alles kunnen en niet je eigen ding doen.

Hij slaagt er wel telkens in om z'n clips goed te laten klinken maar ik ben zelf ook wel benieuwd nr die PT100, of die werkelijk zo anders is.

+1 Yoeri!!
En wat ik aan 'm waardeer... is dat ie zich helemaal aanpast aan degene met wie hij speelt... Of 't nou Melissa Etheridge is of Chris Cornell...
Doordat ie eigenlijk niet opvalt, vind ik 'm wel goed.

Heb z'n solo album ook en waardeer 'm daardoor nog meer...

Sorry.... nu weer back on-topic

muziekschuur
11 februari 2012, 10:09
De Bugera 1960 heeft deze kwalificaties ook....

Brum
11 februari 2012, 12:12
Tot dan Ruben Hoeke zijn K&E closed-back 2x12 cab met M75's verkocht...

Jij vuile... Heb jij die gekocht?! Die had ik dus ook op het oog, maar ik was te laat.;)

Met enige verbazing lees ik hier ook vaak bepaalde versterkers afgezeken worden door de professionals alhier. Stuk voor stuk jongens die al ver zijn in het circuit en dergelijke versterkers al ontgroeid zijn denk ik dan maar...

Hell's Engl
11 februari 2012, 12:23
Jij vuile... Heb jij die gekocht?! Die had ik dus ook op het oog, maar ik was te laat.;)

Met enige verbazing lees ik hier ook vaak bepaalde versterkers afgezeken worden door de professionals alhier. Stuk voor stuk jongens die al ver zijn in het circuit en dergelijke versterkers al ontgroeid zijn denk ik dan maar...

Nog even off-topic dan;

Door dat soort uitspraken en "grappige" (lees; flauwe) reacties; ben ik niet meer zo actief op dit forum...
Ik irriteer me aan dat soort dingen, maar uit dat niet hier... heeft helemaal geen zin...

Back on-topic;

Die cab van Ruben heb ik dus!!
Hele aardige kerel, die Ruben. En IK vind 'm ook 'n hele goede gitarist

Michael AE
11 februari 2012, 13:36
Tristan is iemand met een hele uitgesproken mening en is niet bang dat onder stoelen of banken te schuiven. Dat hoor je ook terug in zijn muziek. Ik ken persoonlijk niemand in Nederland met de vibe van Tristan en ik vind hem een enorm goede gitarist.

MAAR!

Als hij zijn mening neerzet dan is dat niets anders dan zijn mening. Als je hem kent, weet je dat je het niet al te serieus moet nemen, maar dat hij er wel 100% achter staat. Dat kan iemand in zijn verkeerde keelgat schieten en dat is dan heel jammer. Hij zou heel diplomatiek kunnen gaan doen en meelullen met de rest, maar ik vind het wel verfrissend om te zien dat er mensen zijn met een aparte mening, die dat ook graag willen delen met mensen, maar die daar tegenover stellen dat ze enorm veel verstand van sound hebben. Want je kan Tristan op een hoop dingen betrappen, maar ik heb hem nog nooit een slechte sound horen hebben. En hoe eigenzinnig ook, hij weet uit elk stukje apparatuur het allerbeste te halen; zelfs als hij het eigenlijk niks vind.

Okay, genoeg veren in Tristan's reet. Ik heb de OD's zo'n beetje allemaal gehoord, omdat ik niet begrijp waarom zo veel mensen die versterker zo ophemelen. ik vind het persoonlijk helemaal niets. Het is typisch Amerikaans vind ik. Veel sound in 1 keer, totaal geen reactie op de dynamiek in je spel. Zelfs als je aait knalt alles er genadeloos uit. Ik hou daar persoonlijk niet zo van en het doet me ook totaal niet aan een "plexi" denken. Mijn '74 superlead is enorm dynamisch en reageert prachtig op mijn spel. Qua voicing zal het misschien op plaat nog wel eens redelijk in de buurt kunnen klinken, maar de feel is echt compleet verschillend. Tel daar nog eens het behoorlijk platte clean bij op. Nee, mijn versterker is het absoluut niet.

Het is gewoon een kwestie van smaak denk ik. Als je een typische instant gratification sound zoekt, zou de OD in al zijn varianten best wat voor je kunnen zijn. Wil je echter met je spel bepalen hoe de versterker klinkt, dan kom je meestal van een koude kermis thuis.

Eén ding vind ik wel; in mijn oren is het absoluut niet de Fender/Marshall in 1 box waar deze versterker zo om bekend staat.

Michael AE
11 februari 2012, 13:54
Oh, en een tip: De beste manier IMO om een goed clean en een plexi sound te krijgen is met een plexi, een goede cleane amp en een A/B box. EDIT: Dat is; als je het compromisloos wilt natuurlijk. ;)

Hell's Engl
11 februari 2012, 14:01
Oh, en een tip: De beste manier IMO om een goed clean en een plexi sound te krijgen is met een plexi, een goede cleane amp en een A/B box. EDIT: Dat is; als je het compromisloos wilt natuurlijk. ;)

Dat is inderdaad de beste manier! hahaha

Michael AE
11 februari 2012, 14:09
Dat is inderdaad de beste manier! hahaha

Ja, erg flauw van me natuurlijk, maar na jaren zoeken naar een oplossing, kom ik er steeds meer achter dat die er gewoon niet is. Al die handzame mini amps, digitale modelers, compacte speakercabs, etc, etc, etc...het doet mij in elk geval helemaal niets. Ik wil gewoon een 4x12 met een goede top om te scheuren en een mooi combootje voor clean. Dan maar wat meer sjouwen en wat geruzie met geluidsmensen. Ik heb het er steeds meer voor over. ;)

Hell's Engl
11 februari 2012, 14:58
Ja, erg flauw van me natuurlijk, maar na jaren zoeken naar een oplossing, kom ik er steeds meer achter dat die er gewoon niet is. Al die handzame mini amps, digitale modelers, compacte speakercabs, etc, etc, etc...het doet mij in elk geval helemaal niets. Ik wil gewoon een 4x12 met een goede top om te scheuren en een mooi combootje voor clean. Dan maar wat meer sjouwen en wat geruzie met geluidsmensen. Ik heb het er steeds meer voor over. ;)

Beetje flauw.... maar met 'n kern van waarheid!

Best of both worlds is er niet echt.....
maar wat ik al zei... VOOR MIJ is dit, tot nu toe de meest ideale set.
Compact en krachtig... lekker clean EN dikke scheur...

Er bestaat ook niets wat iedereen te gek vind.... maar dat hoeft ook niet!

Maar de PT-100 is zeker my-cup-of-tea!

Michael AE
11 februari 2012, 15:03
Beetje flauw.... maar met 'n kern van waarheid!

Best of both worlds is er niet echt.....
maar wat ik al zei... VOOR MIJ is dit, tot nu toe de meest ideale set.
Compact en krachtig... lekker clean EN dikke scheur...

Er bestaat ook niets wat iedereen te gek vind.... maar dat hoeft ook niet!

Maar de PT-100 is zeker my-cup-of-tea!

Absoluut, je hebt helemaal gelijk. Het is een eindeloze discussie en het is eigenlijk ook niet zo handig om vragen als die van de OP op een forum te stellen. (No offense, OP!)

Gewoon testen is bij amps en gitaren altijd het beste advies. Sterker nog, jaren lang op podia en in studio's staan met verschillende setups is eigenlijk de beste manier om er achter te komen wat je nou precies wil, maar goed. Ik ben een beetje in zo'n bui vandaag. ;)

Het is in elk geval erg interessant om te zien wat verschillende mensen uiteindelijk kiezen als het om amps en gitaren gaat.

Brum
11 februari 2012, 15:37
Mijn opmerking over het afkraken was ook niet bedoeld tegen een persoon in het bijzonder hoor, dat dat wel even duidelijk is.;) Het purisme waar sommigen zich mee bezigen, heb ik wel 's mijn vraagtekens bij, that's all.

Wat betreft de vraag van de topicstarter, ik dacht eigenlijk ook meteen; waarom dan niet gewoon een mooie, vette plexi?:hide: Maar goed, dat was nou eenmaal de vraag niet.

LordRiffenstein
11 februari 2012, 16:17
Mijn opmerking over het afkraken was ook niet bedoeld tegen een persoon in het bijzonder hoor, dat dat wel even duidelijk is.;) Het purisme waar sommigen zich mee bezigen, heb ik wel 's mijn vraagtekens bij, that's all.

Wat betreft de vraag van de topicstarter, ik dacht eigenlijk ook meteen; waarom dan niet gewoon een mooie, vette plexi?:hide: Maar goed, dat was nou eenmaal de vraag niet.

Toevallig voel ik me aangeproken door je opmerking :seriousf:
Ja ik kraak de OD100 af maar ik heb hem wel verschillende keren getest, behalve de PT100 dus. Ik vind mijn CAE 3+SE helemaal te gek klinken en ik hoopte om die sound in een head te vinden want een stereo rack setup is nu gewoon niet altijd de beste oplossingen dus wou ik graag een head. Telkens ik een versie van de OD100 testte, was ik teleurgesteld. Ik kan me vinden in de commentaren van Michael. Hoewel pre-amps niet bekend staan om hun dynamiek, heeft die 3+SE dat nu net wel en ik maak veel sounds met de volume knop. al die OD100 reageren een heel pak minder op het 'spelen' dan die preamp en ik vind de klank vaak heel fizzy, trebly.

Terug nr de originele vraag!! Ik zag afgelopen week Rich Robinson (Black Crowes) met zijn eigen band en hij klonk weer fantastisch. Hij had behalve een Vox head ook deze Reason SM50 top bij:

280

Ik vond de sounds die hij had echt super goed en als ik de clips van deze Reason hoor dan begint het toch te kriebelen :soul: De clips die er zijn, zijn niet super maar toch, ik hoor iets in die amp dat ik heel erg leuk vind.

http://www.reasonamps.com/amps_sm50.php

muziekschuur
11 februari 2012, 17:18
Ouch, da's wel een heel lekkere amp op papier..... En met 2200 dollar=1800 euro nog een soort van te betalen...

http://www.youtube.com/watch?v=Ddt_01c4nek

tillens
11 februari 2012, 21:22
Jij vuile... Heb jij die gekocht?! Die had ik dus ook op het oog, maar ik was te laat.;)

Met enige verbazing lees ik hier ook vaak bepaalde versterkers afgezeken worden door de professionals alhier. Stuk voor stuk jongens die al ver zijn in het circuit en dergelijke versterkers al ontgroeid zijn denk ik dan maar...

Ontgroeid of niet op smaak kunnen beoordelen zijn diverse dingen hoor ;)
Het hier verguizen van amps als Divided by 13 en de PT100 heeft te maken met persoonlijke smaak. Een amp klinkt dun en vervolgens heeft men nog nooit zoon kut amp gehoord. Terwijl je met een beetje tweaken erg ver kan komen. Draai eens aan de knoppen met je oren in plaats van je ogen zou ik zeggen. Ik heb inmiddels geleerd hier vooral het als naslagwerk te houden en af en toe eens te lezen. Maar info opzoeken doe ik wel ergens anders. Sluit me dan ook bij Hells Engl aan.

Mitch
11 februari 2012, 22:02
Dus omdat hier niet zoals op andere fora iedereen over elkaar heen buitelt in superlatieven zijn er forumleden die besluiten minder aktief te worden? Het moet niet gekker worden.

tillens
12 februari 2012, 15:06
Dus omdat hier niet zoals op andere fora iedereen over elkaar heen buitelt in superlatieven zijn er forumleden die besluiten minder aktief te worden? Het moet niet gekker worden.

Waarom is dat gek? Op andere fora misschien superlatieven, maar dat zijn vaak wel vaak superlatieven van mensen die die amps daadwerkelijk in huis hebben, er veel speeluren mee maken en voor hun zelf erachter komen dat het inderdaad een toffe amp is. Wij gaan hier vaak uit van een uurtje of wat spelen bij Haarguitars om vervolgens hier te schrijven dat de pt 100, een / 13 of een matchless of een tone king of noem maar op een giga grafbak is.
Ben het met je eens dat op amerikaanse fora behoorlijk dingen worden opgehemeld, aan de andere kant zoals hier amps door sommigen worden afgekraakt verdient ook echt geen prijs. Ik dacht overigens dat het deelnemen aan dit forum vrijblijvend was en dat je dus zelf mag bepalen of je wel of niet actief mee doet.

Michael AE
12 februari 2012, 16:00
Iemand die een amp in zijn bezit heeft geeft een betere review dan iemand die hem meerdere malen geprobeerd heeft? :???: :stop:

Als iemand een bepaalde amp koopt, vind hij het een goed ding. Tenminste, dat hoop ik voor hem. Zou zo iemand zo'n amp op een forum gaan ophemelen, of zal hij objectief zijn en de minpunten ook benadrukken?

Iemand die meerdere draaiuren op een bepaalde amp heeft gehad en het niks vind, mag toch ook gewoon zijn mening geven, of wat? Ook al zeikt iemand een amp helemaal af, daar zal toch een rede voor zijn neem ik aan.

Ach, ik snap het niet meer. Hahaha! Ik trek me maar weer terug denk ik.

Dirk_Hendrik
12 februari 2012, 16:29
Iemand die meerdere draaiuren op een bepaalde amp heeft gehad en het niks vind, mag toch ook gewoon zijn mening geven, of wat? Ook al zeikt iemand een amp helemaal af, daar zal toch een rede voor zijn neem ik aan.

+10.

En zo is ook
"ik vraag me dan af hoe hij/zij speelt" niet van toepassing. Ik houd niet van Hendrix en kom daar ook openlijk voor uit. Kan ik spelen als Hendrix? Nee. Moet ik daarom m'n mond houden. Nee dank.

tillens
12 februari 2012, 17:05
[QUOTE=Michael AE;2795485]Iemand die een amp in zijn bezit heeft geeft een betere review dan iemand die hem meerdere malen geprobeerd heeft? :???: :stop: Ik denk persoonlijk dat er wel degelijk een wezenlijk verschil in zit als je een amp koopt en er vervolgens maanden mee speelt en dan zegt ; het is wel wat of niet wat, ten op zichte van een aantal keren proberen.

Als iemand een bepaalde amp koopt, vind hij het een goed ding. Tenminste, dat hoop ik voor hem. Zou zo iemand zo'n amp op een forum gaan ophemelen, of zal hij objectief zijn en de minpunten ook benadrukken? Dat zal ie wellicht wel doen ja. Zeker op the gearpage wordt er vaak nog teruggeblikt na de honeymoon fase, en daar komt vaak zat uit dat de amp toch een aantal minpunten heeft...

Iemand die meerdere draaiuren op een bepaalde amp heeft gehad en het niks vind, mag toch ook gewoon zijn mening geven, of wat? Ook al zeikt iemand een amp helemaal af, daar zal toch een rede voor zijn neem ik aan. Natuurlijk moet je je mening geven daar is het forum voor. Maar het afzeiken is vaak ook van horen zeggen of een half uurtje spelen.

Ach, ik snap het niet meer. Hahaha! Ik trek me maar weer terug denk ik.
Ik trek me ook maar weer terug. Het leid verder nergens toe. De PT 100 is een grafbak , zo ik heb begrepen van anderen hier ;)
[QUOTE]

Henri H
12 februari 2012, 17:16
Ach, ik heb in het begin van mijn "forumleven" ook wel veel nagepraat, en/of me laten beïnvloeden door wat minder objectieve reviews e.d., maar dat is een "fase" denk ik dan maar. Iedereen moet daar doorheen.

Nu probeer ik wel zo veel mogelijk objectief te zijn, en laat ik me niet snel meer iets aanpraten, af en toe nog 's bij een pedaaltje misschien, maar die verkoop je dan weer voor (bijna/ruim) het zelfde geld.
Voor mij is het in ieder geval geen reden om weg te blijven. Ik lees er gewoon overheen....

Mitch
12 februari 2012, 19:41
Waarom is dat gek?
Omdat je je dan als forumlid wel erg snel laat ontmoedigen. Als er een paar mensen zijn waar je het niet mee eens bent dan is dat genoeg om niet meer naar dat forum te gaan. Lijkt me sterk. Dan is er meer wat je tegenstaat of je staat wel heel erg slap in het virtuele leven.


Wij gaan hier vaak uit van een uurtje of wat spelen bij Haarguitars om vervolgens hier te schrijven dat de pt 100, een / 13 of een matchless of een tone king of noem maar op een giga grafbak is.
Laat ik voorop stellen dat ik het volledig met je eens ben dat ik méér waarde hecht aan een review van iemand die langere tijd gebruiker is geweest dan iemand die die korte tijd iets getest heeft. Maar er is één uitzondering: als ik diegene persoonlijk ken en er gezamenlijk amps mee getest heb en/of andere gear, dan hecht ik daar meer waarde aan dan het oordeel van iemand die ik niet persoonlijk ken. Ik zou zeggen: zie daar het verschil in opinie.

MarkV
14 februari 2012, 08:36
Zonde van de hele discussie. Iemand die zoals de TS wilt nog een goed alternatief heeft voor een channelswitcher met fx-loop, MV en een plexi geluidje?

Tristan
14 februari 2012, 10:11
Oh jee, vlieg ik na jaren een brave jongen te zijn geweest weer eens een keertje uit de bocht en dan zoveel reacties.
Er stonden wel drie smilies achter mijn opmerking dus ik dacht dat alles nog redelijk onder controle was, het was allemaal niet zo serieus bedoeld jongens. :D

Het was van mijn kant meer de verwondering dat de PT100 op de clipjes zo lekker klinkt eigenlijk, terwijl de OD100 de basis is.
Daarnaast was het natuurlijk een beetje een analogie tussen bespeler/ontwikkelaar en amp, dus heeft de amp het karakter van de bespeler (beetje middle of the road, van alles wat, niet echt iets dat er bovenuit steekt) en dus echt wat mij betreft het Suhr karakter of hebben we hier toch met iets anders te maken, ik ben daar serieus waar erg benieuwd naar. :)

marc_o
14 februari 2012, 10:50
Jammer weer, zo'n langste pik wedstrijd.

Ontopic:

Er zijn natuurlijk oplossingen genoeg.
Marshall Malmsteen signature, is een plexi met schakelbare drive
Bogner XTC classic (mijn mening is gekleurd, heb 'm zelf en denk nog steeds dat het 1 van de beste amps in z'n soort is)
Brunetti Mercury, prima bak!
Kool & Elfring Black Rose

ga zo maar door....

Hell's Engl
14 februari 2012, 18:18
Er zijn natuurlijk oplossingen genoeg.
Marshall Malmsteen signature, is een plexi met schakelbare drive
Bogner XTC classic (mijn mening is gekleurd, heb 'm zelf en denk nog steeds dat het 1 van de beste amps in z'n soort is)
Brunetti Mercury, prima bak!
Kool & Elfring Black Rose

ga zo maar door....

+1!
Geloof dat de Marshall AFD ook redelijk "Plexi" klinkt.

Ik heb laatst 'n clipje van de Marshall AFD gezien waar die kerel met 'n EVH Frankenstrat copy Unchained speelt....

Thiez
14 februari 2012, 20:47
Jammer weer, zo'n langste pik wedstrijd.

Ontopic:

Er zijn natuurlijk oplossingen genoeg.
Marshall Malmsteen signature, is een plexi met schakelbare drive
Bogner XTC classic (mijn mening is gekleurd, heb 'm zelf en denk nog steeds dat het 1 van de beste amps in z'n soort is)
Brunetti Mercury, prima bak!
Kool & Elfring Black Rose

ga zo maar door....

Malmsteen sig blijft een gaaf versterkertje vind ik. Daar gas ik opzich wel op. Maar heb momenteel zelf in de planning een plexi/jcm achtige amp te bouwen.

tnijland
15 februari 2012, 22:06
Ik weet niet of deze al genoemd was maar Pete Thorn speelt hier toch behoorlijk "plexi" op de Suhr SL68 amplifier (dus toch nog een beetje uit de OD100 stal ;-)

http://www.youtube.com/watch?v=5HlmLdsqXZc

LordRiffenstein
16 februari 2012, 08:58
Ik weet niet of deze al genoemd was maar Pete Thorn speelt hier toch behoorlijk "plexi" op de Suhr SL68 amplifier (dus toch nog een beetje uit de OD100 stal ;-)

http://www.youtube.com/watch?v=5HlmLdsqXZc

Vette amp dis SL68 maar heeft helemaal NIKS met de OD100 te maken. Is een 68-plexi clone met hier en daar wat aanpassingen dooe Suhr.

tnijland
16 februari 2012, 23:28
Duh, ik bedoelde het natuurlijk niet letterlijk... ;-)

Hell's Engl
21 februari 2012, 21:34
Was de Blankenship Variaplex vergeten...

http://www.youtube.com/watch?v=4RrXEzzSsu0

Thiez
22 februari 2012, 17:43
Was de Blankenship Variaplex vergeten...

http://www.youtube.com/watch?v=4RrXEzzSsu0

Die klinkt lekkaahh

StevenStrat
22 februari 2012, 18:08
Was de Blankenship Variaplex vergeten...

http://www.youtube.com/watch?v=4RrXEzzSsu0

klinkt niet slecht, doet me denken aan deze (welke imo wel nog een stuk beter klinkt)
http://www.youtube.com/watch?v=AT2YbMlno1o

Hell's Engl
22 februari 2012, 20:08
klinkt niet slecht, doet me denken aan deze (welke imo wel nog een stuk beter klinkt)
http://www.youtube.com/watch?v=AT2YbMlno1o

seau deju!! lekkah!!!

Thiez
22 februari 2012, 21:54
Dat klinkt inderdaad verdomde lekker! Mooi volle dikke sound maar toch dat lekkere randje van een plexi.

Edit: overigens klinkt zijn marshall mod ook erg lekker! http://www.youtube.com/watch?v=LqH56G5cWtw&feature=related

Mr. Dynamite
22 februari 2012, 22:53
seau deju!! lekkah!!!

I'll second that! Wat een gave filmpjes

Thiez
25 februari 2012, 18:49
Overigens heb ik een tijd geleden de Blackstar artisan uitgeprobeerd. Ook een erg vette plexi achtige sound alleen geen mastervolume.

http://www.youtube.com/watch?v=iHn1zFnso-Q&feature=relmfu

tillens
26 februari 2012, 12:19
Overigens heb ik een tijd geleden de Blackstar artisan uitgeprobeerd. Ook een erg vette plexi achtige sound alleen geen mastervolume.

http://www.youtube.com/watch?v=iHn1zFnso-Q&feature=relmfu

Ah ja Top Hat das prachtig! Haar guitars had ze ooit maar ook dit merk is niet doorgekomen hier.
Blackstar ben ik zelf niet zo van gecharmeerd. grt

Michael AE
27 februari 2012, 19:08
Die Top Hat klinkt wel heel goed, maar voor een typische "Plexi" sound is hij wat stijfjes vind ik. Dan is die Blankenship toch meer een "echte Plexi", IMO.

heavy-metal-thunder
27 februari 2012, 23:04
Wordt best wat afgeluld en dan heeft niemand al de gevraag gesteld "wat je nu onder Plexi sound verstaat"

Tristan
28 februari 2012, 00:04
Haha, dat dacht ik eigenlijk ook al. :)
Over de andere boeg dus, er zijn zoveel tegenwoordig zoveel verschillende interpretaties van de Plexi sound dat je bijna door de bomen het bos niet meer ziet.
Neem Eric Johnson bijvoorbeeld, die speelt zelfs over een oude Plexi, maar klinkt het ook echt zo, voor mij in ieder geval niet.

Wat maakt de Plexi sound eigenlijk tot wat het is?

Voor mij:
1. Vette oversturing met weinig merkbare korreligheid of rafeligheid, reageert/klinkt bijna als een cleane amp alleen dan met veel meer sustain waardoor de gitaar zingt (solo sound).
2. Bruutheid, lompe ballen, rauw, dynamisch, als je hard aanslaat dan krijg je de sound ook recht in je bek, maar als je zachter aanslaat is 'ie bijna clean (rhythm sound).

Het is de, vrijwel onmogelijk perfect verenigbare, combinatie van deze twee factoren die wat mij betreft de magie van Marshall bepaalt.
Met name op punt 2 gaan de meeste boutique bouwers vaak mis wat mij betreft, het klinkt allemaal best leuk hoor, maar vrijwel niks is tegelijkertijd zo clean (qua oversturing), dynamisch en lomp/rauw/agressief als een Marshall.
Veel amps gaan ook veel te ver de moderne kant op (OD100 is een duidelijk voorbeeld), dan klinken ze misschien wel strak, maar het heeft voor mij absoluut niet de vetheid, de breedte, de bruutheid en rauwheid van een Marshall.

Michael AE
28 februari 2012, 04:22
Wordt best wat afgeluld en dan heeft niemand al de gevraag gesteld "wat je nu onder Plexi sound verstaat"

Hahaha! Inderdaad. Dat is een hele legitieme vraag natuurlijk, maar het antwoord is voor iedereen anders denk ik. Ik ga er eigenlijk altijd vanuit dat men de sound van een Marshall (Super) Lead uit midden 60's tot midden 70's bedoelt, maar het probleem is dat geen enkele Marshall uit die periode hetzelfde klinkt. Echt, ik heb er best een hoop gehoord en heb zelf een '74-er, maar ze klinken allemaal significant anders. Sommigen hebben meer gain dan anderen, zijn scheller, hebben minder dynamiek of zijn wat neuziger. Ook zijn er natuurlijk (vooral) in de 80's enorm veel gemod.

Toch zijn er een aantal dingen die je als algemene richtlijn kunt zien, IMO, en ik vind dat Tristan het mooi omschrijft. Rauw, dynamisch, haast cleane oversturing met veel sustain en heel erg veel kloten. Luister naar oude live-opnames van The Cream, Hendrix, Led Zeppelin en AC/DC en je hoort dat ze allemaal anders klinken, maar toch die overeenkomsten hebben; zelfs als er een compleet andere gitaar gebruikt wordt. (Of een ander type Marshall...)

Ik ben het ook met Tristan eens als hij zegt dat je voor die sound toch echt een Marshall moet hebben. Ik bedoel daar alleen niet het merk mee, maar meer het juiste schema met de juiste onderdelen.

Pirate
28 februari 2012, 08:46
zou dat cleane ook niet komen doordat ze vroeger een stuk minder gain gebruikte i.c.m. low output pickups? Je krijgt dan automatich een stuk cleaner en dynamisch geluid... just my 2 cents

Rick trodat
28 februari 2012, 13:42
Haha, dat dacht ik eigenlijk ook al. :)
Over de andere boeg dus, er zijn zoveel tegenwoordig zoveel verschillende interpretaties van de Plexi sound dat je bijna door de bomen het bos niet meer ziet.
Neem Eric Johnson bijvoorbeeld, die speelt zelfs over een oude Plexi, maar klinkt het ook echt zo, voor mij in ieder geval niet.

Wat maakt de Plexi sound eigenlijk tot wat het is?

Voor mij:
1. Vette oversturing met weinig merkbare korreligheid of rafeligheid, reageert/klinkt bijna als een cleane amp alleen dan met veel meer sustain waardoor de gitaar zingt (solo sound).
2. Bruutheid, lompe ballen, rauw, dynamisch, als je hard aanslaat dan krijg je de sound ook recht in je bek, maar als je zachter aanslaat is 'ie bijna clean (rhythm sound).

Het is de, vrijwel onmogelijk perfect verenigbare, combinatie van deze twee factoren die wat mij betreft de magie van Marshall bepaalt.
Met name op punt 2 gaan de meeste boutique bouwers vaak mis wat mij betreft, het klinkt allemaal best leuk hoor, maar vrijwel niks is tegelijkertijd zo clean (qua oversturing), dynamisch en lomp/rauw/agressief als een Marshall.
Veel amps gaan ook veel te ver de moderne kant op (OD100 is een duidelijk voorbeeld), dan klinken ze misschien wel strak, maar het heeft voor mij absoluut niet de vetheid, de breedte, de bruutheid en rauwheid van een Marshall.

Ik denk dat je geen amp gaat vinden die aan deze eisen voldoet. Ik zou daarom met minimaal twee amps spelen. Een clean amp ( ala vox, fender ) en een jtm 45, 1974 model oid vol open. Maar volgens mij heb ik wel eens gelezen dat jij dit al reeds doet.

heavy-metal-thunder
28 februari 2012, 16:42
heb samen met mijn gitaarmaatje een 20 à 30 Marshalls van de periode '65 tot 73 gehad (waaronder enkele clonen), dus ben vrij goed op de hoogte hoe een plexi kan klinken. Maar zoals Tristan zo mooi en goed omschrijft, is er nogal wat verschil tussen model en toepassing.

Toch nog even bij vermelden dat de factor geluidsniveau een belangrijke rol speelt (@topic starter: Melaerts zal je met jouw crancked Plexi graag zien komen op het MUDA :-)) . En misschien is dit wel de reden waarom er zo weinig clonen en boutique in de buurt komen (powerscaling, MV, hotplate hebben allemaal hun impact) en dan natuurlijk ook nog het cab. Met een H30 cab gaat het geluid meer in the face zijn, greenbacks kunnen dan weer zo lekker onder overdrive klinken. Maar zit weerom een groot verschil tussen pakweg een M20 pinstripe cab en een hedendaagse Chinees met M25's.

btw: het beste geluid uit een plexi(achtige) heb ik ooit gekregen uit een 1972 superbass 100, zingend lead, fantastische palm mutings.... 1 klein nadeeltje, dat beest was schandalig luid, bij palm mutings zag je de speakerdoek golven maken

heavy-metal-thunder
28 februari 2012, 16:47
dit vind ik wel een sappig plexi soundje
http://www.youtube.com/watch?v=5A-g_pKx8tU

Misery Signals
28 februari 2012, 17:46
Zoals Reinhold Bogner het reeds jaren geleden verwoordde bij een discussie PTP vs PCB:

"Recently, we got a call from a tech complimenting us on our old Plexi model amplifier (that we built between 1990 and 1995), but he said that it was just a little bit "stiff in the high-end" compared to a real Marshall Plexi. To back up his point, he told us that he had a real Marshall Plexi on the bench next to ours and was comparing the two side by side. What he did not seem to realize was that no two Marshall Plexis sound the same. They were terribly inconsistent with their component sources and values, not to mention the inconsistencies in wire routing."

Gewoon een goeie Marshall Plexi uitzoeken en er een andere amp als aanvulling naast zetten vrees ik...

MS

Hell's Engl
28 februari 2012, 18:10
Yup! Als je 'n echte plexi wil, moet je er een kopen....

En "plexi-achtig" en "Fender-clean" zijn veelste brede begrippen, blijkt wel....

Ik denk maar zo; als je voor je gevoel en gehoor 'n "plexi" en "fender" uit 1 amp krijgt..... prima toch!

Wij gitaristen blijven toch last van GAS hebben.... en dat is 't leuke ervan! Die "zoektoch naar...."


Joost

tillens
10 maart 2012, 10:53
En Steven, al verder met de zoektocht?

StevenStrat
10 maart 2012, 20:14
hoi Peter,

nog niet. Ik heb al een Marshall YJM100 overwogen, ook een 2555 silver jubilee. De YJM heeft me nog niet volledig kunnen overtuigen, en de 2555 is niet meteen voor een acceptabele prijs te vinden, dus de zoektocht gaat verder.

Ik neig heel duidelijk naar een marshall voicing voor overstuurde geluiden, maar wel een heel 3d, diep en vol geluid. Er moet dikte achter elke noot zitten, en dat vind ik in heel weinig amps.

Tristan
10 maart 2012, 20:18
Hmm, als je dat zegt dan denk ik eigenlijk aan de 3 Monkeys Orangutan, ik ken dat ding alleen van filmpjes, maar daar lijkt 'ie wel zo'n karakter te hebben.
Of een nieuwe Matamp / oude Orange.

tillens
11 maart 2012, 10:27
Hmm, als je dat zegt dan denk ik eigenlijk aan de 3 Monkeys Orangutan, ik ken dat ding alleen van filmpjes, maar daar lijkt 'ie wel zo'n karakter te hebben.
Of een nieuwe Matamp / oude Orange.

plus 1 voor de Orangutan. Ik heb dat ding meerdere keren nu bij de proguitarshop op youtube beluisterd, en wat een toffe amp lijkt me dat. Volgens mij speelt Spike er ook op. Er staan er als het goed is een paar bij Haarguitars.

tillens
11 maart 2012, 11:03
hoi Peter,

nog niet. Ik heb al een Marshall YJM100 overwogen, ook een 2555 silver jubilee. De YJM heeft me nog niet volledig kunnen overtuigen, en de 2555 is niet meteen voor een acceptabele prijs te vinden, dus de zoektocht gaat verder.

Ik neig heel duidelijk naar een marshall voicing voor overstuurde geluiden, maar wel een heel 3d, diep en vol geluid. Er moet dikte achter elke noot zitten, en dat vind ik in heel weinig amps.

Hoi er staat er al eentje tijdje te koop op kapaza, maar ik weet niet wat de prijzen zijn voor een dergelijke amp.

StevenStrat
11 maart 2012, 19:53
Hmm, als je dat zegt dan denk ik eigenlijk aan de 3 Monkeys Orangutan, ik ken dat ding alleen van filmpjes, maar daar lijkt 'ie wel zo'n karakter te hebben.
Of een nieuwe Matamp / oude Orange.

op youtube te horen, is 'ie wat te fuzzy qua karakter voor mij.

tot nu toe is de beste amp qua overdrive die ik al gehoord heb een two-rock Eric Gales sig (EL34s).
maar ja, heel duur en geen fx loop..

Tristan
11 maart 2012, 21:17
Dat geeft me de indruk dat je redelijk de moderne kant op wil.
In dat licht bekeken zijn een Bogner XTC Classic, Hook Captain 34, Custom Audio OD100 Classic of PT100 waarschijnlijk toch wel interessant voor je.
Diezel of Budda zou je ook nog kunnen overwegen (zo even snel wat ik uit het blote hoofd weet op te noemen).

Betreft de FX loop, heb je al overwogen om Wet/Dry te gaan en eventueel de reverb en delay effecten achter je setup te plaatsen?
Het enige dat je voor Wet/Dry nodig hebt is een preamp out op beide amps, een goede poweramp en een extra cab.
Als je de reverb en delay effecten achter je setup plaatst heb je alleen een goede compacte powered monitor of gewoon een transistor gitaarcombo en eventueel een Speaker Simulator zoals b.v. een Palmer PDI-09 nodig (die plaats je dan tussen je amp en je speakers/cab).

LordRiffenstein
12 maart 2012, 09:33
http://www.bigtone-amps.com/

Check de Studio Plex!! Ik heb deze getest bij de bouwer in Spanje, Jose is een goeie vriend van me en deze klinkt echt te GEK. Ik snap niet dat ik hier niet eerder aan gedacht heb want deze doet precies wat jij zoekt.

Tristan
12 maart 2012, 11:52
Klinkt op zich wel tof voor Pop/Rock, maar ik vraag me alleen af hoe in het echt de feel van de amp is, op de clipjes lijkt 'ie me nogal stug en toch op een beetje vervelende manier ongecontroleerd in het laag (zo'n feel alsof je altijd ernaast zit qua timing).
Misschien ligt het gewoon aan de gebruikte gitaar/elementen/cab/speakers, aan de opname, of aan de gitarist, dat kan natuurlijk ook.

Thiez
12 maart 2012, 17:21
Vind de clean clipjes wel lekker klinken. maar de overdrive en high gain clipjes worden wat wollig ofzo. Hij mist de plexi scheur vind ik.

StevenStrat
12 maart 2012, 22:34
http://www.bigtone-amps.com/

Check de Studio Plex!! Ik heb deze getest bij de bouwer in Spanje, Jose is een goeie vriend van me en deze klinkt echt te GEK. Ik snap niet dat ik hier niet eerder aan gedacht heb want deze doet precies wat jij zoekt.

klinkt idd niet slecht, maar waar vallen die amps te testen zonder naar Spanje te gaan ?

Ik denk dat de marshall YJM100 gelijkaardig gevoiced is..

Racekees
29 maart 2012, 13:51
En wat vinden jullie van de Brunetti 059 met Plexi mode. Ik vindt het nog steeds als een tiet klinken!

muziekschuur
29 maart 2012, 15:01
Tieten....>foto's of je liegt...

marc_o
30 maart 2012, 13:26
En wat vinden jullie van de Brunetti 059 met Plexi mode. Ik vindt het nog steeds als een tiet klinken!

Op de plexi-stand vind ik dat een zeer toffe versterker...zonder die stand was het minder mijn smaak, maar nog steeds dik okay.