PDA

View Full Version : Engl Steve Morse sig 100



2e rocker
3 februari 2012, 18:57
Sinds 3 week ben ik in het bezit van een Engl Steve Mors+ Engl Pro cab (4x12 v30's).
Na een hele tijd op zoek geweest te zijn (en m'n vader te hebben overtuigd), was ik er eindelijk uit. De morse moest het worden. Ik was al geruime tijd naar een versterker aan het zoeken. Ik wou een strakke sound en een grote mogelijkheid aan geluiden. Precies wat de Morse mij kon geven.

Dat ding kan namelijk ongelooflijk veel. Je hebt de High Gain en de tone optie waarmee je het arsenaal aan geluiden verzesvoudigd.
Te beginnen bij clean:

Het clean is gewoon clean. Mooie ronde tone (vooral met de nekpickup) een erg jazzy en warm geluid. Op volume klinkt hij prachtig en helder, maar ook als je ingehouden speelt heb je al een goed geluid. Zet je de tone aan, dan boost je het hoog voor een (nog) helderdere sound. Zet je de HG aan, dan krijg een hele open lichte crunch.

Het tweede kanaal is gelijk wat heftiger. Meestal heb ik de gain op een half en boost ik die met de HG optie. Je hebt een lekkere scheur, modern gevoiced en niet de Marshall korrel. Maar zodra je de tone-knop inschakelt gaat ie op zn standje vintage. Het midden wordt subtiel aangepast voor een classic rock 'n roll scheur.

Het mooiste kanaal is 3. Deze heeft minder Low-end. Het dan ook duidelijk bedoeld als Lead. Maar met de bass op 1 a 3 uur heb je gewoon evenveel laag als kanaal 2. Het mooie aan kanaal 3 is de EQ. Je hebt Bass.
Lowmid 1, lowmid 2,highmid 1, highmid 2 en treble. Je schakelt tussen lowmid 1 en 2 en tussen highmid 1 en 2. Dus je hebt 4 verschillende voicings.
De tone-knop geeft op dit kanaal een midboost.

ieme
3 februari 2012, 19:15
Cool, wat voor gitaar/gitaren gebruik je erbij?
Wat voor effecten gebruik je erbij?

2e rocker
3 februari 2012, 19:42
Ik speel bijna altijd op een Jackson Dinky Pro DK2L en heb een TC electronic M1 in de loop.\

edit: Ik heb een Epi sg g-400 en van allerlei onderdelen in elkaar gezette Strat, maar die zijn geen vergelijk met de Jackson. Ook alleen nog maar als back-up

Rinze
3 februari 2012, 19:48
Mooi spul! Dit is niet die van Hans Elmers uit Winsum of wel? Die had er ook een te koop staan.

2e rocker
3 februari 2012, 19:52
Ja, dit is m. Gekocht voor een prima prijs. Echt zo goed als nieuw. Hij had m zo terug kunnen brengen naar Tonika.

ieme
3 februari 2012, 19:59
Hah, Hans... Goeie gast, mooie spullen. Heeft nu zelf de Hook r20

macwilliams
3 februari 2012, 21:29
Hartstikke gefeliciteerd jongen. Het is (v.u.m.o) echt de beste ENGL uit de stal. En het klopt helemaal wat je zegt, totaal niet dat krasserige wat veel marshalls wel hebben. Ik vind het cleane kanaal net iets prettiger met dat tone knopje uitgeschakeld.

Je vader is een wijs man ;)

guitarkid
4 februari 2012, 15:57
Je vader is een wijs man ;)

Eindelijk erkenning.....!!!!! :crazyhappy:

Maar, hij is er blij mee en ja, 't was veruit de best klinkende amp!
Ik heb tig km's met 'm gereden! Eerst naar Hoogeveen (om een H&K Tri-Amp te testen). Nee dus. Later bij Tonika in Groningen o.a. Marshalls en Mesa's. Mwah....
Toen naar Winsum om de Morse te testen. Ik ken Hans al lang en wist dat dat ding z.g.a.n. was! Gewoon een erg mooie amp, maar toch twee dagen later naar Musik Produktiv voor verder alles wat daar stond ( en dat was veel, incl. de Morse). Toen was het wel duidelijk aan het eind van de dag en dus terug naar Winsum om de amp + footswitch te halen. Er zat ook een Engl 4xV30 cab bij, maar eigenlijk had m'n zoon het budget niet. Eerst maar een betaalbare cab (of evt. de Marshall 1960 van Mac), maar al testend bleek de Engl wel erg mooi en vielen de G12t/75's toch af), dus die hebben we toen toch maar alsnog gehaald uit Winsum. Ach, ik heb daar ooit gewoond, het is een leuk dorp en ik heb gezellig met Hans koffie gedronken en een beetje zitten kletsen. Altijd gezellig.

Ja, hij boft maar met zo'n vader.... ;) Die M-one is van papa, die stond al een tijdje stil in de studio. Ach, zo'n kind gun je toch een Fanta.....! :seriousf:

Mac: v.u.m.o ????
Voormalig Uitgezonden Militairen Oosterhout ????? :dontgeti:

macwilliams
4 februari 2012, 16:58
Vanuitmijnopinie...

guitarkid
4 februari 2012, 17:08
Vanuitmijnopinie...
Aha......!

stikel
4 februari 2012, 17:48
Ik heb ooit een Bluescube 3x10 van Hans E. gekocht. Toffe gozer. Zijn partner kan ook een heeel aardig stokje slaan (ik meende Gretsch). Als je iets van hem koopt kun je er vanuit gaan dat gebruikt eigenlijk nog gloedje nieuw is. De kaartjes hingen er destijds nog aan en wieltjes door Hans reeds gemonteerd en duidelijk wel voor een tweedehands prijs. Een nieuwe Engl set (deze Morse ?) had hij toen net in huis/studio weet ik nog. Die heeft hij toen nog ff een demo op gegeven met zijn nieuwste Ruokangas. (hele fijne axe). Top gedaan Coos en zoon. En idd de koffie is er ook goed.

Ace 1.15.19
4 februari 2012, 20:05
Dit doet mij denken aan een post van enige tijd geleden: een trotse papa die een foto plaatst van zijn jochie op z'n kamer met een dikke SL signature in de kast. Is dit de jongeman himself?

Henri H
4 februari 2012, 23:04
Zeker weten een mooie amp! Gefeliciteerd!

guitarkid
5 februari 2012, 09:32
Dit doet mij denken aan een post van enige tijd geleden: een trotse papa die een foto plaatst van zijn jochie op z'n kamer met een dikke SL signature in de kast. Is dit de jongeman himself?

Yep. Alleen is die "kamer" de thuisstudio van diezelfde papa... ;)