PDA

View Full Version : loadbox vraagje



nak
3 februari 2012, 12:24
Loadbox, Speaker simulator, Air brake en weet ik wat nog meer.
Maar zoals ik het begrijp zitten de speakers er nog aan.

alleen zoek ik iets wat ik in plaats van een speaker op de versterker kan aansluiten zonder dat ik wat hoor.
Meer bedoelt om een amp door te meten met een scoop e.d.
Is hier iets voor.

Kim Wilson
3 februari 2012, 12:25
Een dummyload noemen ze dat toch?

cluseau
3 februari 2012, 15:23
Hangt wel een beetje van de amp af. Ik gebruik gewoon een dummy weerstand maar bv bij een twin kun je daar rustig je voeten mee verwarmen :soinnocent:.

Midwolda
3 februari 2012, 15:26
Op een Koch Loadbox hoef je geen speaker aan te sluiten, dan is het inderdaad gewoon een dummyload.

Kim Wilson
3 februari 2012, 15:28
Hangt wel een beetje van de amp af. Ik gebruik gewoon een dummy weerstand maar bv bij een twin kun je daar rustig je voeten mee verwarmen :soinnocent:.
Ja, maar een dummyload heeft neem ik aan ook een maximum aan vermogen wat ie aankan?

cluseau
3 februari 2012, 15:31
Ja, maar een dummyload heeft neem ik aan ook een maximum aan vermogen wat ie aankan?

Tuurlijk, mijn dummy heeft ook meer weg van een straalkachel.

HaroldA
3 februari 2012, 15:31
Op een Koch Loadbox hoef je geen speaker aan te sluiten, dan is het inderdaad gewoon een dummyload.

... en bij de THD HotPlate, Palmer PDI03, sertje vermogensweerstanden, etc...

flo123
4 februari 2012, 01:31
Een vermogensweerstand van het juiste hoeveelheid ohm en een wattage 2x groter dan je versterker kan afgeven, lijkt me een goede oplossing.
Kijk maar eens bij tube-town, tonefactory, etc...

peter_heijnen
4 februari 2012, 11:29
Ik heb sinds kort deze (http://www.tonefactory.nl/shop2/high-power-resistor-watt-p-9419.html). Alleen zelf even een kabel met plug eraan solderen en klaar, werkt echt prima. Als je zoekt op ebay kan het goedkoper.

Midwolda
4 februari 2012, 11:51
Ik heb sinds kort deze (http://www.tonefactory.nl/shop2/high-power-resistor-watt-p-9419.html). Alleen zelf even een kabel met plug eraan solderen en klaar, werkt echt prima. Als je zoekt op ebay kan het goedkoper.

En dan een potmeter erbij met een ander draadje naar de speaker? :chicken:

peter_heijnen
4 februari 2012, 14:41
Zonder potmeter, alleen die weerstand, draad, en een plug.

Wat zou die potmeter moeten doen dan volgens jou?

Edit: ik zie het al, jij denkt er een doorgeluste speaker bij, maar het idee is natuurlijk dat een speaker nou net niet van toepassing is.

nak
4 februari 2012, 15:40
Wordt een bezoekje aan Conrad dus.
Nu heeft een speaker niet voor elke frequentie dezelfde impedantie.
Weet niet of dat nog wat uitmaakt met een weerstand, maar zo moet ik wel wat kunnen meten met de scoop zonder het huis uit geblazen te worden door een speaker.
Misschien dat de weerstand nog als extra kacheltje werkt met dit weer.:seriousf:
Maar ik denk dat ik maar lekker save ga zitten met het vermogen en meerdere weerstanden ga gebruiken.