PDA

View Full Version : uitleg gevraagd...overdrive, clean enz.



dasdas_46
4 juni 2003, 20:04
jah kan iemand mij even duidelijk uitleggen wat al deze termen als: overdrive, clean, distortion en eventueel nog meer termen betekend. Ik weet niet precies, heb op mn eigen versterkertje clean en overdrive..maar weet er niks van af..dus wie kan eht mij vertellen>?

wietse
4 juni 2003, 20:36
dat verschil hoor je toch wel?
anders is het niet best met je oren gesteld ,clean is helder niet vervormd,
overdrive en distortion is in beide gevallen een vervormd geluid distortion wat meer dan overdrive.

BluesJR
4 juni 2003, 20:47
Hou op.. pak je gitaar en just play....

De Teng
4 juni 2003, 20:52
Namen spreken toch al voor zich?

Nicci
5 juni 2003, 23:11
clean = spelen zonder fouten. wel eerst je handen wassen. dat zou namelijk fout No. 1 zijn.
overdrive = vrij vertaald: overdreven. veel bluesgitaristen spelen met overdrive. overdreven lange noten. overdreven simpel (pentatonic = 5 noten!). ze overdrijven alles eigenlijk wel.
Distortion = verstoord. stel je hebt ruzie met je bandgenoten dan is de relatie verstoord en speel je met distortion. kan ook als je ruzie met je vriendin hebt. ik speel vaak met distortion.

El Drecko
6 juni 2003, 09:59
clean = spelen zonder fouten. wel eerst je handen wassen. dat zou namelijk fout No. 1 zijn.
overdrive = vrij vertaald: overdreven. veel bluesgitaristen spelen met overdrive. overdreven lange noten. overdreven simpel (pentatonic = 5 noten!). ze overdrijven alles eigenlijk wel.
Distortion = verstoord. stel je hebt ruzie met je bandgenoten dan is de relatie verstoord en speel je met distortion. kan ook als je ruzie met je vriendin hebt. ik speel vaak met distortion.

:D :D
Maar hoe zit dat dan met mijn crunch-kanaal? :P

Marc Oblivian
6 juni 2003, 11:19
clean = spelen zonder fouten. wel eerst je handen wassen. dat zou namelijk fout No. 1 zijn.
overdrive = vrij vertaald: overdreven. veel bluesgitaristen spelen met overdrive. overdreven lange noten. overdreven simpel (pentatonic = 5 noten!). ze overdrijven alles eigenlijk wel.
Distortion = verstoord. stel je hebt ruzie met je bandgenoten dan is de relatie verstoord en speel je met distortion. kan ook als je ruzie met je vriendin hebt. ik speel vaak met distortion.

Tjeess!! Je lijkt mij wel met dat slappe gelul!! :razz:

Kitaarhiero
6 juni 2003, 11:48
clean = spelen zonder fouten. wel eerst je handen wassen. dat zou namelijk fout No. 1 zijn.
overdrive = vrij vertaald: overdreven. veel bluesgitaristen spelen met overdrive. overdreven lange noten. overdreven simpel (pentatonic = 5 noten!). ze overdrijven alles eigenlijk wel.
Distortion = verstoord. stel je hebt ruzie met je bandgenoten dan is de relatie verstoord en speel je met distortion. kan ook als je ruzie met je vriendin hebt. ik speel vaak met distortion.

:D :D
Maar hoe zit dat dan met mijn crunch-kanaal? :P

Dat bestaat uit de weggeooide resten van de smerige versie van de McFlurry, Crunch.