PDA

View Full Version : Prototype Nostrat



barno
3 februari 2012, 02:59
Wat doet een mens als ie ziek thuiszit en tegen de muren oploopt? Nog maar es een gitaartje ontwerpen.

Ik heb al heel wat dingen ontworpen en gebouwd en gek genoeg zit daar geen enkele gitaar bij die aansluit bij mijn gitaar DNA: ik ben au fond een strat man.

Ik heb al goeie Humbucker gitaren gebouwd, ook heel wat P90 gedoe. Guttlin's met teleconfiguratie. maar nog nooit iets strat achtigs.

Bij deze een poging. Nog heel vers, dus het kan zijn dat ik morgen zelf niks vind, of mss juist wel, dat is afwachten: incubatie. Vorm moet sowieso nog gefinetuned worden.

Ik heb geen trem getekend, maar die moet er natuurlijk wel in. Normaal zou ik ook een 6 in line headstock willen, maar nog nooit in geslaagd een te tekenen waar ik echt tevreden over was.

voorlopig is het dit. de typenaam Nostrat is slechts werktitel.

http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/VIERVOORBEELDENKLEUREN.jpg

Ike57
3 februari 2012, 07:50
Ik vind hem er best goed uit zien. Mooie strakke slagplaat en leuk kontje :soinnocent:

Gewoon een (bijv) MDF prototype gaan bouwen zou ik zeggen, dan weet je hoe hij in het echt voelt.

Beterschap gewenst :makeup:

Kakihara
3 februari 2012, 08:02
Ik vind die kont wel wat hebben, doet me wat denken aan iets van EKO.
De vorm doet mij wat te veel aan een Music Man Albert Lee denken, goed design, maar net niet origineel genoeg. Needs some more tweakin' naar mijn mening.

Woml
3 februari 2012, 09:13
Er is een tijdje overheen gegaan, en tegenwoordig vind ik de Guttlin-vorm net zo vanzelfsprekend als een strat of een LP. Maar toch denk ik dat dat bij deze niet gaat gebeuren, met die rare deuk... :makeup:

Kim Wilson
3 februari 2012, 09:18
Nee, die deuk vind ik ook niet zo geslaagd. Het lijkt een wat krampachtige poging om afwijkend te zijn. Verder wel een leuk model, maar ik kan er nog niet heel warm voor lopen. Ik weet alleen niet waar het hem in zit.

muziekschuur
3 februari 2012, 09:53
http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/11/397129.jpg

Beetje het plaatje verkloot.

Idee. De schuine lijn die de body maakt bij de halsaanzet, ook bij de kop en achteraan de body... Ik ben niet zo'n tekenheld dus excuses voor het naar de maan helpen van het plaatje. Nocaster is nogal een verkrampte naam. Guttcaster is misschien beter. Al heb ik het idee dat er betere namen te verzinnen zijn.

Dacht nog effekes aan Showcaster..... Denk aan binding, glitterlak, knalletje wit met extravagante accesoires... Beige koffer met poolberen voering.... En meer van dat 50's gedoe...

CUTTLESS of CUTTLINN kan ook. CUTS through the MIX like No Other... Play your SOlO and be heard like never before... You SHOULD play a CUTTLINN..... (of iets anders errug flauws)

oigun
3 februari 2012, 10:19
Nice!
Deuk in de kont lijkt mij wel handig bij zittend spelen. de headstock zou idd wel dezelfde kant op kunnen als de body. (ondersteboven wat schuin rekken aan de rechterbovenhoek en er een 6in lijn van maken? Dolpinlike)
Word de body contoured? Dan ben ik erg benieuwd naar de vorm IRL.

Tristan
3 februari 2012, 10:24
Ik ben het wel met de anderen eens, zoals muziekschuur die body getekend heeft ziet het er al beter uit.
Misschien de taille net iets breder nemen en je zou ook de punt die hij achter heeft getekend precies andersom kunnen plaatsen, dus naar boven, dan heb je een beetje het halve reversed Firebird achtige idee, ik denk dat een omgekeerde Firebird achtige kop ook wel zou werken bij deze gitaar (als je 6 in lijn wil).
Bovendien zou ik een andere slagplaat ontwerpen, deze is wel erg Albert Lee inderdaad.

HaroldA
3 februari 2012, 10:31
De oude Guttlin vormen vond ik wennen (*king), de Servant gaaf, maar je laatste 2 ontwerpen vind ik maar niks...

Kakihara
3 februari 2012, 10:32
Zoals Muziekschuur het tekende, lijkt het op een kruising tussen een Fender offset en de Joker. Ik vind dat die gekke hap moet behouden blijven :)
Qua naam, misschien op iets van hier baseren :

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/29/Atmosfeer-opbouw.png

pueblo
3 februari 2012, 10:36
ik ben ook voor die hap :)
doet me denken aan guttlin, zonder hap lijkt hij idem meer op de joker

Pepe
3 februari 2012, 10:47
Een strat pickguard, V pickguard, Deacon hap... mash-up van onwaarschijnlijke combinaties die dus gewoon goed werkt en die strat geest waart er ook doorheen mits ze 3 pickups mag hebben.

HaroldA
3 februari 2012, 10:48
Iets inhoudelijkere reactie: het ziet er uit alsof je een decoupeerzaag in een strat hebt gezet, wat 'm een beetje kansloos maakt.

Sjoerdo
3 februari 2012, 10:51
Ik vind hetonrwerp wel geslaagd, net ff wat anders.

Ik heb wel het gevoel dat de headstock er wat minder bij past.

De sharkfin achtige hoorns op de body tegen de wat wollige headstock...


Maareh ik zeg bouwen!!!

Thunders1988
3 februari 2012, 10:51
Me like the red one!

stijnkenens
3 februari 2012, 12:35
Bij een strat denk ik toch eerder aan 6 in line headstock (Een must) en 2 diepe cut aways, lichte offset kont en een grote, rondere slagplaat (deze lijkt van een flying V te komen)
Los van de pup/knoppen configuratie natuurlijk.

De hap uit de kont vind ik niks...

Off you go: terug naar de tekentafel ;)


s.

barno
3 februari 2012, 12:50
thx all voor de input!

Ik heb het nog wat zitten bekijken (ja, ik moet er ook aan wennen) maar tot nu toe eigenlijk nog best tevreden. Dat die hap mss wat kunstmatig overkomt, fair enough maar volgens mij kan het.
En natuurlijk doe ik dat om wat uit de buurt te blijven van de standaardontwerpen (al is die hap ook al vaak gedaan, denk ik). de input van de gitaar zit trouwens in die hap in de zijkant wat toch een zweem van functionaliteit geeft :)

De albert lee musicman opmerking: terecht zie ik nu ook. onbewust maar zo zie je maar : Ik vind die mman nl een geweldig ontwerp.

at muziekschuur: nocaster? zo heet deze niet hoor. De werktitel is Nostrat. en mocht ik het model ooit bouwen, zoek ik er een echte naam voor. that's the fun part. Thx Kakihara voor de tips. In principe zou de typenaam wel moeten passen de Guttlin dynasty (het moet dus iets hofhouding-achtigs hebben)

at pepe: strat = 3 pups : heb je gelijk in. ik twijfel nog omdat ik zelf als stratplayer bijna altijd 1 of 5 positie speel.

Een meer passende headstock zoeken staat ook op de agenda. merk nog maar es dat headstocks moeilijker zijn dan bodies.

hier hoe de "nostrat" zich verhoudt tot de andere Guttlins

http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/ALLGUTTLINDESIGNSMETPROTOTYPENOSTRAT.jpg

st.robot
3 februari 2012, 13:33
wel ik vind 'm zeker geslaagd! waarschijnlijk pakt het nog beter uit als je 'm echt ziet dan zo op ontwerp. Het enige wat ik nog wat zou finetunen is de onderste cutaway/horn, die is net iets té scherp. (+natuurlijk de 6 in - line, toch ook wel een must als je voor strat gaat)

voor de rest , bouwen die handel!!

grtz

Rizz
3 februari 2012, 15:06
Mooi ontwerp!

Als ik naar het totaalplaatje kijk van je gitaren, is de slagplaat altijd een toevoeging; wijst hij richting de knoppen of volgt de body.. Dat mis ik bij deze... Nu lijkt het of hij er, bij gebrek aan beter, zo opgekwakt is. Tis 't net niet..

Voor de rest vind ik het ontwerp mooi in lijn bij de rest van je modellen..

Zjef
3 februari 2012, 17:34
Ik vind het ook, die onderste hoorn mag iets dikker en iets meer naar voor 'gekruld'. Een beetje zoals die van de Kings.

Naamsuggestie: Marquess? (http://en.wikipedia.org/wiki/Marquess)

btw hoe staat het met de Commander?

Kakihara
3 februari 2012, 18:29
Andere naamsuggesties: Chamberlain, Elector, Chancellor, Palatine, heck, ik vind zelfs dat Sheriff in overweging moet genomen worden :)

pim raaijmakers
3 februari 2012, 21:59
Ik vind het wel een ontwerp dat binnen de guttlinfamilie past. de 'deuk vind ik goed gevonden. In mijn ongeoefend oog zou ik die misschien zelf groter (tot net onder de strapbutton) blieven. op de eerste blik vond ik de onderste kant van de slagplaat niet stroken met de onderste lijnen van de gitaar.... maar na een paar minuten veranderde dit wel.....

ik ga straks en morgen nog eens kijken... dan zal ik wel iets anders vinden...

no 1 hops
4 februari 2012, 12:27
ik weet dat ik al eens eerder over de headstock viel vanwege zijn 'neus' naar beneden
met de neus omhoog word hij er eigenwijzer van
maar eh, is de bobking body niet een pracht startpunt voor de nostrat?
want nostrat moet zo min mogelijk lijken op de bodyform van de strat.
hier een andere nostrat
http://www.youtube.com/watch?v=AWGvOoqOQSE

loose-fur
4 februari 2012, 12:39
Vind jouw ontwerp eigenlijk mooier dan de vorm van een Strat, Barno, maar dat is natuurlijk een beetje vanzelfsprekend daar ik het originele Stratconcept eerder als een Ikea kapstok beschouw.

Al is de Guttlin headstock inderdaad flink out on tune bij deze Nostrat.




Tee.

barno
4 februari 2012, 15:24
na jaren heb ik eindelijk door hoe ik meerdere quotes kan beantwoorden: early adaptor euh... no :)


Mooi ontwerp!

Als ik naar het totaalplaatje kijk van je gitaren, is de slagplaat altijd een toevoeging; wijst hij richting de knoppen of volgt de body.. Dat mis ik bij deze... Nu lijkt het of hij er, bij gebrek aan beter, zo opgekwakt is. Tis 't net niet..

Voor de rest vind ik het ontwerp mooi in lijn bij de rest van je modellen..

THx
slagplaat: velen zouden geneigd zijn om idd bodyvorm wat te volgen. soms kan de kracht ook zitten in dat juist niet te doen. dat was hier de bedoeling. ik moet het ook nog ff laten wennen :)



Ik vind het ook, die onderste hoorn mag iets dikker en iets meer naar voor 'gekruld'. Een beetje zoals die van de Kings.

Naamsuggestie: Marquess? (http://en.wikipedia.org/wiki/Marquess)

btw hoe staat het met de Commander?

Commander moet er ooit komen. gezien de complexiteit zit ik met wat faalangst maar het is een kwestie van het juiste moment van overmoed afwachten :)


Andere naamsuggesties: Chamberlain, Elector, Chancellor, Palatine, heck, ik vind zelfs dat Sheriff in overweging moet genomen worden :)

thx both voor de inspiratie voor namen: zitten weer enkele leuke bij. Kakihara: Sherrif vind ik super! mss niet voor deze maar you'll get the credits als ik die naam ooit gebruik voor een model.


Ik vind het wel een ontwerp dat binnen de guttlinfamilie past. de 'deuk vind ik goed gevonden. In mijn ongeoefend oog zou ik die misschien zelf groter (tot net onder de strapbutton) blieven. op de eerste blik vond ik de onderste kant van de slagplaat niet stroken met de onderste lijnen van de gitaar.... maar na een paar minuten veranderde dit wel.....

ik ga straks en morgen nog eens kijken... dan zal ik wel iets anders vinden...

thx pim, give it some time


ik weet dat ik al eens eerder over de headstock viel vanwege zijn 'neus' naar beneden
met de neus omhoog word hij er eigenwijzer van
maar eh, is de bobking body niet een pracht startpunt voor de nostrat?
want nostrat moet zo min mogelijk lijken op de bodyform van de strat.
hier een andere nostrat
http://www.youtube.com/watch?v=AWGvOoqOQSE

Mijn insteek voor een Nostrat: alle essentieale strat features except for de bodyvorm. dwz: wel: zelfde scale (mandatory!), zelfde pickups en trem, opbouw electronica ipv backloaded, goede balans (deze heeft theoretisch een betere strap balance dan al mijn andere modellen, gezien die lengte van de upperhorn). Bolt on (!) en six in line tuners: laatste wordt aan gewerkt.
In dat opzicht is de washburn uit je voorbeeld verre van een strat. Wel coole gitaar !


Vind jouw ontwerp eigenlijk mooier dan de vorm van een Strat, Barno, maar dat is natuurlijk een beetje vanzelfsprekend daar ik het originele Stratconcept eerder als een Ikea kapstok beschouw.

Al is de Guttlin headstock inderdaad flink out on tune bij deze Nostrat.


Tee.

thx Tee. Je hebt wel gelijk over mismatch. beetje het PRS syndroom: die houden vast aan hun headstock, ook op modellen waarbij hij staat als een tang op het spreekwoordelijk varken (bv de Starla); en dat wil ik toch vermijden
six in line, dus. probleem is dat ik de tele en strat headstock wil vermijden qua vorm maar je heb echt niet veel keuze (als je de snaren recht naar de tuners wil laten lopen. Ik denk nu aan een reversed, zoals suggestie eerder systeem firebird. geloof wel dat dat met banjo tuners is.

marter544
4 februari 2012, 17:00
Wat ik nou juist zo fijn vind aan een strat, zijn de tussenstandjes en de ergonomische body. Je gitaar ziet er leuk uit maar nou juist die 2 punten zijn hierin verloren gegaan. De bovenste hoorn zit al bij de 15e fret in de weg, ipv. de 17e, ik zou daar persoonlijk toch graag een cutaway hebben. Ook een contoured heel zou helemaal mooi zijn. 6-in-line en een wat mooiere slagplaat is mooi meegenomen, maar ik vind/denk vooral dat nu de functionaliteit een stuk minder is geworden met dit ontwerp..

barno
4 februari 2012, 17:18
Wat ik nou juist zo fijn vind aan een strat, zijn de tussenstandjes en de ergonomische body. Je gitaar ziet er leuk uit maar nou juist die 2 punten zijn hierin verloren gegaan. De bovenste hoorn zit al bij de 15e fret in de weg, ipv. de 17e, ik zou daar persoonlijk toch graag een cutaway hebben. Ook een contoured heel zou helemaal mooi zijn. 6-in-line en een wat mooiere slagplaat is mooi meegenomen, maar ik vind/denk vooral dat nu de functionaliteit een stuk minder is geworden met dit ontwerp..

ik ben de eerste om te zeggen dat de fender strat ergonomisch zowat niet te verbeteren valt. ja hier en daar met wat meer contour enz... wat zovele superstrats al doen (maar die lijken meestal heel fel op een strat en dat wilde ik dan weer niet hier :)

Dit is eerder mijn "guttlin" interpretatie van een strat. en dan nog vooral voor mezelf bedoeld: de diepe upper cutaway bij een strat bv gebruik ik zelf nooit.
De drie pups heb je wel gelijk in, zoals pepe ook al zei, dus die ga ik wel doen.

Hier trouwens een mogelijke headstock; met deze wat samurai achtige vorm (die ongetwijfeld al wel zal bestaan vermoed ik) gaat ie qua feel mss wat meer naar surf, maar soit, het is zes in line, da's al iets.

mss komt er later nog wat anders uit mijn pen

http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/headstocknostrat1.jpg

Pepe
4 februari 2012, 17:57
Misschien moet je (ik bedoel den forummer) niet teveel naar details kijken maar meer in "de geest van.." en dan is het duidelijk dat van alle Guttlin's dit de strat rendering is. In die zin is het model wel geslaagd.

Voor mij is "de geest van.." de strat niet een oude vervelde bluesgitaar maar een fris hip space age elektriek in felle kleurtjes dat zich meer thuisvoelt in een Toys'R us ambiance dan in deftige jazz etablissement.
Zo had Leo het ook bedoeld. Een gitaar voor de jonge hippe surf generatie.

Dat gezegd hebbende vind ik de Detroit style Mosrite trem nog beter bij een strat passen dan de hoekige trem van de strat zelf.
Maar goed, dat ben ik dan.

barno
4 februari 2012, 18:08
Misschien moet je (ik bedoel den forummer) niet teveel naar details kijken maar meer in "de geest van.." en dan is het duidelijk dat van alle Guttlin's dit de strat rendering is. In die zin is het model wel geslaagd.

Voor mij is "de geest van.." de strat niet een oude vervelde bluesgitaar maar een fris hip space age elektriek in felle kleurtjes dat zich meer thuisvoelt in een Toys'R us ambiance dan in deftige jazz etablissement.
Zo had Leo het ook bedoeld. Een gitaar voor de jonge hippe surf generatie.

Dat gezegd hebbende vind ik de Detroit style Mosrite trem nog beter bij een strat passen dan de hoekige trem van de strat zelf.
Maar goed, dat ben ik dan.

ontwerpers, takes one to know one. zoals vaak formuleer je beter dan ikzelf wat goes on in my mind.

de trem: mss waren leo en co zo enthousiast (terecht) over de nieuwe trem die ze hadden uitgevonden dat ze dachten: fuck vormgeving for now, dit moet snel in productie :)

interessander
4 februari 2012, 18:32
De samurai 6 in line is al een stuk mooier, misschien niet de eindvorm maar een reversed headstock staat hem sowieso goed! Wat ik minder mooi vind is het duidelijke onderscheid tussen de bovenste curve die nog erg strat is en de onderste curve. Het lijkt me dat daar nog meer een geheel van te maken is zonder de eigenzinnigheid en ergonomie te verliezen.

Pepe
4 februari 2012, 18:34
Ik verdenk Leo er sterk van om vormgeving zip rol te hebben laten spelen, afgezien van de onderkant van de headstock.
De strat was een soort uitkomst van economische productie processen, klachten van bierbuiken met tele's en pluggen die in de weg zaten als je zittend een gitaar bespeelde.
Die trem was ook zoiets van, hoe kunnen we met zo min mogelijk onderdelen dat ding werkend maken.
Leo was een hoop dingen maar een designer he was not.

Die kleurtjes kwamen wat later van Randall, de verkoop man die marketing erbij deed omdat marketing toen nog niet bestond. Die was zich vaag bewust van een nieuwe generatie die een felrode Mustang hipper vond dan een grijze Pontiac.


Op die lijn doorgaand zou je ipv good ol' strat pickup Lace alumitones of zoiets verwachten? Een stap te ver wellicht.

barno
4 februari 2012, 19:31
Ja Leo luisterde vooral naar de kenners (en keek ook goed naar Paul Bigsby's headstock :) .
Soort Steve Jobs avant la lettre eigenlijk

Die alumitones: heb dat wat moet youtuben, kende het niet. mooi wel maar voor zover ik kan oordelen not exactly quintessential strat tone.

Marcel2
6 februari 2012, 08:27
Wat doet een mens als ie ziek thuiszit en tegen de muren oploopt? Nog maar es een gitaartje ontwerpen.

Ik heb al heel wat dingen ontworpen en gebouwd en gek genoeg zit daar geen enkele gitaar bij die aansluit bij mijn gitaar DNA: ik ben au fond een strat man.

Ik heb al goeie Humbucker gitaren gebouwd, ook heel wat P90 gedoe. Guttlin's met teleconfiguratie. maar nog nooit iets strat achtigs.

Bij deze een poging. Nog heel vers, dus het kan zijn dat ik morgen zelf niks vind, of mss juist wel, dat is afwachten: incubatie. Vorm moet sowieso nog gefinetuned worden.

Ik heb geen trem getekend, maar die moet er natuurlijk wel in. Normaal zou ik ook een 6 in line headstock willen, maar nog nooit in geslaagd een te tekenen waar ik echt tevreden over was.

voorlopig is het dit. de typenaam Nostrat is slechts werktitel.

http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/VIERVOORBEELDENKLEUREN.jpg

Leuk ontwerp.
Hij doet mij denken aan de reflection van Sander de Gier:

http://www.degierguitars.com/2011/images/specs/reflection.jpg

muziekschuur
6 februari 2012, 17:19
Afwerking doet veel voor mij. Die Mayones bovenaan is ook niet moeders mooiste. Maar ziet er toch heel goed afgewerkt uit. Pas geleden een Yamaha met p90 o.a. erin. Ook niet moeders mooiste. Maar weer wel heel netjes gemaakt.
http://a1.images4.thomann.de/pics/prod/263793.jpg

Je laatste was een snoepje. (Die waar je een tremolo op wilde zetten). Hoe zou deze nieuwe creatie er uit gaan zien met een mega vette tremolo erop....

barno
6 februari 2012, 17:42
nee, geen P90's of fancy trems op deze: ik wil een gitaar bouwen met een Guttlin vibe maar met het echte fender strat geluid. Het enige compromis (naast de vorm) is dat deze een reversed headstock zal hebben en dat maakt in geluid ook wel iets uit, maar kom, als het goed genoeg was voor Hendrix ... :)

En ben ondertussen wel happy met mijn headstock ontwerp nadat ik in mijn "rare gitaren" boeken nog niks ben tegengekomen dat er fel op lijkt.

bodyvorm, ja, musicman en eko invloed(jes)
als ie op een De Gier lijkt, kan ik er nog wel een twintigtal opnoemen :)

http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/headstocknostrat1.jpg

muziekschuur
6 februari 2012, 17:48
Is wel te pruimen zo....

Hmmm.. En met binding en 3 elementen (humbuggers en p90's ofzo of twee humbuggies en een p90 ertussen gevroten)?

Doe je wel eens inlays? Is dit niet een modelletje voor iets van een inlay?

Ik kwam trouwens nog een maf modelletje tegen;

http://www.guitarnoize.com/images/blog/eko_rock4.jpg

http://www.ekoguitars.it/img/prodotti/05130980_m.jpg

http://www.myrareguitars.com/guitar-pictures/vintage/vintage-1960s-teisco-ET-electric-guitar-01.jpg

http://www.myrareguitars.com/guitar-pictures/vintage/vintage-1960s-eko-700-4V-electric-guitar.jpg

http://www.myrareguitars.com/guitar-pictures/vintage/vintage-1960s-airline-electric-guitar-with-original-case.jpg

FALCO Res O Glas gitaren

http://www.guitarkitsusa.com/uploaded/images/New%20Folder/History%20Images/Res-O-Glas-Catalog.jpg

barno
6 februari 2012, 17:57
nope: zoals gezegd: I need a single coil guitar. dus hier geen HB's, geen inlay dingen enz... simplicity rules :) wel contoured for stratlike comfort

muziekschuur
6 februari 2012, 18:34
http://www.youtube.com/watch?v=m95NyoOwvGc

Leuke gitaar met streepjes... Ipv dots...

barno
6 februari 2012, 20:21
nice, ja ik ken de meeste maffe modellen wel. Onlangs deze nog ontdekt: wordt niet zelden een van de lelijkste ontwerpen ever genoemd :)

een Kay Solo King ....

http://www.myrareguitars.com/guitar-pictures/vintage-1950s-kay-solo-king-K4102-electric-guitar-01.jpg

en toch heeft het iets vind ik :)


voor de Guttlin nostrat ambieer ik deze klank van mijn favoriete stratplayers:


http://www.youtube.com/watch?v=-a3-_gbg7Ho&feature=related


http://www.youtube.com/watch?v=T6ZYx88j4R8


http://www.youtube.com/watch?v=r-bU7ZPwoUI


http://www.youtube.com/watch?v=7yTP6AWZrZ0

Pirate
6 februari 2012, 20:40
waarom heb je gekozen voor dot-inleg? naast dat het wel makkelijk te maken zal zijn, vind ik het nou niet echt passen bij je ontwerp. misschien iets anders overwegen?

barno
6 februari 2012, 21:13
waarom heb je gekozen voor dot-inleg? naast dat het wel makkelijk te maken zal zijn, vind ik het nou niet echt passen bij je ontwerp. misschien iets anders overwegen?

Met de meeste andere modellen die ik heb gemaakt, was de insteek vaak: een zo eigen mogelijke identiteit creëren. Bij deze, nog es, moet er een serieuze strat geest in het ontwerp rondwaren. ergo: dots :)

en ja, mss speelt een zekere luiheid mee. ik heb onlangs nog een toets gedaan met custom inlay: pfff, wat een werk! ...


edit: anderzijds zet je me wel aan het denken.

muziekschuur
7 februari 2012, 01:40
Heb je die streepjes bekeken in dat filmpje die ik laatst postte Ik denk dat toevoegen aan je laatste ontwerp en het is echt net anders.... Toch Guttlin.

http://kingofkays.com/images/italian%20solidssssssssssss.jpg

Dus zoals bij de meest rechtse gitaar. EKO Excelsior. Dus strepen in plaats van dots.

Kakihara
7 februari 2012, 11:16
Ik zou zelf niet te veel speciaal doen qua inleg. Gewoon dots of hooguit een inleg waarbij er verwezen wordt naar de hap uit de kont.
Designgewijs ben ik ook benieuwd naar de tremelo die erop komt. Een gewone strattremelo heeft zijn deugdelijkheid al jaren bewezen, maar zoals al gezegd is: hoogstaand design is het niet en het zou misschien als een tang op een varken staan bij dit ontwerp. Dan lijkt me zo'n Babicz-tremelo me meer verantwoord (en ook prijziger - al valt dat mee in vergelijking met Callaham) :
http://www.fullcontacthardware.com/users/49443/assets/293800_538198.png

Of een G&L Dual Fulcrum als die los verkrijgbaar zijn :

http://www.glguitars.com/features/images/DFS-Bridge-View-2_decr.jpg

oigun
7 februari 2012, 12:14
Ik zou voor een bladerunner trem gaan. Door de veer super stemvast en een goede geluidskoppeling naar de body.
http://www.guitar-parts.com/sites/default/files/imagecache/product_full/bladerunner-2-post-2.jpg

Pirate
7 februari 2012, 17:33
Met de meeste andere modellen die ik heb gemaakt, was de insteek vaak: een zo eigen mogelijke identiteit creëren. Bij deze, nog es, moet er een serieuze strat geest in het ontwerp rondwaren. ergo: dots :)

en ja, mss speelt een zekere luiheid mee. ik heb onlangs nog een toets gedaan met custom inlay: pfff, wat een werk! ...


edit: anderzijds zet je me wel aan het denken.

misschien geen inleg? of misschien meer iets in de richting van wat Gretsch heeft. succes! :-)

barno
7 februari 2012, 18:02
thx voor die trem tips. is materie waar ik geen fluit van ken (behalve bigsby) dus moet ik me maar es wat in verdiepen