PDA

View Full Version : Nieuwe amp: EVH 5150III 50 watt



RoelSmoel
2 februari 2012, 21:07
Zoals de meesten misschien hebben kunnen volgen, ik heb weer afscheid genomen van mijn Marshall AFD100..
Was vrij snel verkocht, afgelopen maandag een nieuwe besteld bij GearPro in Nederweert, na een testritje bij Musicstore in Keulen.
Versterker was er vandaag (overigens de service is top daar.. Mocht je over de A2 naar Maastricht, of van Maastricht naar Eindhoven rijden, de afslag Nederweert is snel gevonden, en de winkel ligt dicht bij de A2, kleine winkel, maar een mooie met een top service!)..
Maar hoe dan ook, 5 voor 6 snel daar binnen gevallen, en 5 minuten later stonden we weer buiten, met versterker.
Het is de EVH 5150III, maar dan in 50 watt, de scaled-down versie van de 100 watt die al een aantal jaren verkrijgbaar is.
Deze versterker is op de NAMM van 2011 gepresenteerd, zou daarna in mei klaar zijn voor de verkoop, daarna is dat oktober geworden, en nu, eind januari, is hij dan eindelijk verkrijgbaar..
Als hij er al in mei was geweest, had me dit veel versterkers gescheeld..
Verder heb ik voor zwart gekozen, wit wordt zo snel vuil bij mij..
Vergeleken met de 100-watter vind ik dit een beest, dat al bij een laag volume los komt. De resonance knop op de achterkant draagt hier zeker aan bij, dit geeft de versterker wat extra ballen, deze mist op de 100-watter, en dat vind ik eerlijk gezegd nogal een gemis..
Op Amerikaanse fora barst het gebash al los, deze versterker wordt in Vietnam gemaakt, en velen vinden dat niet kunnen, etc etc.. (hoewel de 100-watter in Mexico wordt geproduceerd, ook niet het almachtige USA..) Boeit me niet waar het vandaan komt, zolang het maar klinkt en degelijk is.
De footswitch is trouwens ook meer een moordwapen, je kunt er zo iemand mee doodslaan mocht dat nodig zijn..
Voor deze versie hebben ze gekozen voor een jack-input voor de footswitch, de 100 watt heeft er een met midi (kan dat?), en deze zou snel kapot gaan volgens velen (napraterij van andere fora, ik weet zelf niet beter..).
Maar goed, versterker klinkt goed, gaat van super clean tot über brüte metal! Dus veelzijdigheid is er wel.
Nouja, hopelijk heb ik deze versterker langer dan de 6 anderen.
En morgen natuurlijk even A Different Kind Of Truth meepikken van de platenboer, het nieuwe album van Van Halen dat vanaf morgen verkrijgbaar is..
http://i926.photobucket.com/albums/ad110/RoelSmoel/IMG_0083-1.jpg
http://i926.photobucket.com/albums/ad110/RoelSmoel/IMG_0084-1.jpg

bass blom
2 februari 2012, 21:09
zo dat ziet er bruut uit man, veel plezier er mee :cheerup:

refused199
2 februari 2012, 21:19
Mooi setje zeg!
Gefeliciteerd met je aankoop! Ben benieuwd naar je demovid!;)

Mr. Dynamite
2 februari 2012, 21:38
Netjes hoor, nu alleen nog een matchende cab om het setje helemaal compleet af te maken! :satisfie:

Enneuhh, wanneer mogen wij Eruption aanhoren? :cheerup:

caliban
2 februari 2012, 23:45
Cool :), blijft mij ook verbazen qua sound, die amp. Laatst een schema gezien, hoogste gain kanaal heeft 7 of 8 gainstages, waanzin :ok:

Gate
3 februari 2012, 09:05
Vet ding, weegt neem ik aan ook een stuk minder dan zo'n lompe 100 watt head? :) Zou ideaal zijn kwa vervoer, ik ben dat sjouwen inmiddels goed zat!

muziekschuur
3 februari 2012, 09:15
De voorkant ziet er onwijs goed uit. Heb je foto's van de achterkant? Tegenwoordig zien we bij Bugera, Mesa Boogie en een aantal andere fabrikanten controle techniek op de staat van de buizen. Zit dat hier ook op? En heb je daar wat meer informatie over? Welke buizen zitten erin?

Gefeliciteerd trouwens...

Hoe vind je zelf het geluid? Geeft het clean geluid je echt belletjes? Heb je ook een Strat bij de hand of een tele (misschien van je vader). Scheelt dat veel met de EVH gitaar op deze versterker? (Jij hebt ook single coils op je gitaar?).

Op het net staan geen foto's van de achterkant van de 5150 50w. Alleen deze van de 100 watt versie.
http://www.sweetwater.com/images/closeup/xl/1600-5150HDBk_back.jpg

rpl
3 februari 2012, 09:17
Tattoo you :ok:

RedBuell
3 februari 2012, 15:20
Kom op met die filmpjes..... wil weten hoe die klinkt!!

Henri H
3 februari 2012, 16:01
Ik krijg er spontaan GAS van, maar dat is bij mij al snel het geval de laatste paar jaar.....

Gefeliciteerd!

YannickH
3 februari 2012, 18:50
knap ding! ben benieuwd hoelang deze gaat blijven:p

veel plezier ermee!!!

Jasper.
3 februari 2012, 18:54
Gefeliciteerd Roel! Ben wel benieuwd hoe die klinkt.

RoelSmoel
3 februari 2012, 21:54
Filmpje zit er voorlopig niet in..
Zit een beetje met school en werken, ik kan blij zijn als ik al even tijd heb als ik kan gewoon even gitaar kan spelen:D

almarvk
3 februari 2012, 22:10
Deze had je toch al een keer gehad? Of iig; een 5150 versie.

RoelSmoel
3 februari 2012, 22:23
Deze had je toch al een keer gehad? Of iig; een 5150 versie.

Een Peavey 6505+ 112, compleet ander ding in mijn beleving..
Deze klinkt wat gelikter en komt wat veelzijdiger over.

JazzBass
4 februari 2012, 11:13
Erg mooi ding Roel, alleen al vanwege de brute looks!
Can't wait to hear some Mean Street!

Thiez
4 februari 2012, 12:05
Ziet er goed uit! gaaf ampje!

Wabbie
4 februari 2012, 13:02
typisch, de gitarist van mijn metalband kwam gisteren ook opeens aanzetten met zo'n EVH topje. Moet zeggen dat het echt wel een erg vette versterker is.!Clean kanaal is erg mooi, maar ik vind het gaafste aan deze versterker toch wel het 2de kanaal. Daar krijg je echt een heerlijk lompe metalscheur uit. Het derde kanaal is echt over de top qua gain. Ik heb de gain van dat kanaal niet over de 3 zien komen gisteren op repetitie.

Die EVH combineert ook erg lekker met mijn ENGL V60 kast die onze gitarist van mij leent. En als je dan een Eden/Trace Elliot fullstack aan de bas-kant er aan toevoegt dan wordt het helemaal een lompe boel! Ik vind dat die EVH verbazingwekkend goed zijn definitie blijft houden, ook in het laag, zonder dat hij probeert de basgitaar uit de mix te drukken.


Je gaat er zeker veel plezier van beleven! Volgens mij heb je het laatste jaar alleen al meer versterkers gehad dan ik in 20 jaar! Goed bezig!!!:rockon:

RoelSmoel
27 februari 2012, 21:34
Gisteren de eerste jamsessie gehad met deze versterker.. Eerst op een speakerkast van mezelf, maar aangezien de buren begonnen te klagen eens via de headphone ingang de PA in. Smullen! Ik kom er maar niet omheen dat dit gewoon een ontzettend veelzijdige versterker is, waar je zo, met een paar pedalen, in een top 40 band zou kunnen gaan spelen! Alleen op de sprankelend mooie cleans blijft hij achter, maar ach, zo'n versterker koop je om te scheuren..
Heb 'm momenteel ook via de headphone out mijn Line 6 interface in, dit in Guitar Rig geopend in een lege file met wat reverb erover heen, wat een sound..
Zeker een blijvertje, ik vind het wel erg jammer dat het me een paar versterkers heeft moeten kosten, maar dan heb je ook wat..

Henri H
28 februari 2012, 19:55
... Alleen op de sprankelend mooie cleans blijft hij achter, maar ach, zo'n versterker koop je om te scheuren....+1

Ik heb hem vandaag ook even mogen testen bij American Guitar Store in Enschede, lekker lekker!
Hij moet wel hard wil je die herkenbare EVH sound eruit halen, en idd het clean is wat plat. Dat is bij de 100 Watter een stuk beter.
Als je de gain niet te hoog zet, kun je het 2e kanaal nog aardig clean krijgen met de volumepot v.d. gitaar.
Ik had hem getest met een Les Paul Standard.

Oh ja! Wat me ook nog opviel was dat clean en cruch een (te) groot volume verschil hebben, leek me echt onbruikbaar.

Braindead
4 maart 2012, 14:07
Zijn er hier ook al ervaringen met die nieuwe 5150 III speakerkast? (2x12) Ik zag dat ze die bij TAGS ook binnen krijgen.

Buzzel
4 maart 2012, 14:28
Moet je wel snel zijn bij TAGS, die lui verkopen elke week zo'n set. IN 3 weken hadden ze er 3 verkocht. Populaire amp.

RoelSmoel
4 maart 2012, 14:36
+1

Ik heb hem vandaag ook even mogen testen bij American Guitar Store in Enschede, lekker lekker!
Hij moet wel hard wil je die herkenbare EVH sound eruit halen, en idd het clean is wat plat. Dat is bij de 100 Watter een stuk beter.
Als je de gain niet te hoog zet, kun je het 2e kanaal nog aardig clean krijgen met de volumepot v.d. gitaar.
Ik had hem getest met een Les Paul Standard.

Oh ja! Wat me ook nog opviel was dat clean en cruch een (te) groot volume verschil hebben, leek me echt onbruikbaar.

Heb ik eigenlijk geen last van, met de gain na 12 uur is hij clean genoeg en scheurt hij ook genoeg. Volumeverschil heb ik dan ook geen last van.

Met de 2x12 heb ik (nog) geen ervaring, het jeukt ontzettend om de lompe 4x12 aan de kant te zetten en een EVH 2x12 of 1x12 ervoor in de plaats aan te schaffen.

The Unforgiven
4 maart 2012, 15:28
Je hebt hem nogsteeds? Wat een wonder Roel! :seriousf:

Mr. Dynamite
4 maart 2012, 16:44
Zijn er hier ook al ervaringen met die nieuwe 5150 III speakerkast? (2x12) Ik zag dat ze die bij TAGS ook binnen krijgen.

Ik was daar 2 weken geleden en toen hadden ze zo'n setje staan.
Zag er wel degelijk uit, maar wat ik juist zo vet vond is dat hij tilt back pootjes heeft :ok:

marter544
4 maart 2012, 17:00
Hoe wil je dat doen met je top er op? Wel vette amp trouwens!

RoelSmoel
4 maart 2012, 17:02
Hoe wil je dat doen met je top er op? Wel vette amp trouwens!

De EVH 5150III 50 watt heeft een systeem om hem te bevestigen, dat ook op de 2x12 zit. Vastzetten en naar achteren kieperen dus.

Tabula Rasa
4 maart 2012, 17:16
Mooi ding, gefeliciteerd.

Heb alleen hier een beetje mijn twijfels bij:


Als hij er al in mei was geweest, had me dit veel versterkers gescheeld..


Ben benieuwd of je hem over 6 maanden nog hebt.

Tankman
4 maart 2012, 17:18
Om hem naar achteren te kieperen hoeft ie niet vast gezet te worden hoor. :soinnocent:

RoelSmoel
4 maart 2012, 17:20
Mooi ding, gefeliciteerd.

Heb alleen hier een beetje mijn twijfels bij:


Ben benieuwd of je hem over 6 maanden nog hebt.

Als ik hem nog heb, bump ik het topic dan wel om het te melden..:D

Buzzel
4 maart 2012, 17:38
Houden we je aan!

Henri H
4 maart 2012, 22:06
Ik heb die 2x12 getest samen met de top, niks mis mee volgens mij.
Als je gebruik wilt maken van dat kantelsysteem lijkt me dat een goeie oplossing, maar zoiets is natuurlijk zelf ook wel te fabriceren....

hole
5 maart 2012, 16:42
De footswitch is trouwens ook meer een moordwapen, je kunt er zo iemand mee doodslaan mocht dat nodig zijn..
Voor deze versie hebben ze gekozen voor een jack-input voor de footswitch, de 100 watt heeft er een met midi (kan dat?),

Een DIN aansluiting is niet hetzelfde als een midi aansluiting ;). De 100Watter heeft een footswitch met DIN7 aansluiting. De 50Watt kan wel via midi worden aangestuurd trouwens (DIN5 zo te zien)

http://www.themusiczoo.com/images/2-07-12/7087_EVH_5150_III_MINI_BLACK_120V_a.jpg

De prijs valt me ook reuze mee, als ik de Amerikaanse MRSP zie trouwens. Deze ga ik ook uitproberen!

RoelSmoel
5 maart 2012, 18:42
Ben niet zo thuis in dat wereldje.. Bedankt voor de uitleg.
En.. Testuuuuh!

RoelSmoel
4 september 2012, 18:59
Ben benieuwd of je hem over 6 maanden nog hebt.

Nou, toevallig bij het nalezen van wat oude topics van mezelf deze ook tegen gekomen.. Ondanks een bijna-verkoop, hij is er nog steeds. Een half jaar later na dato.

Valley
4 september 2012, 23:44
Wees er zuinig op. Ze zijn momenteel niet te verkrijgen. Het duurt nog wel een tijd voordat hij weer beschikbaar wordt.