PDA

View Full Version : Mijn custom gitaar wordt gebouwd!



Merelvh
2 februari 2012, 20:28
Hallo,
ik had een jaar geleden al een topic geopend over een Amerikaanse bouwer die een gitaar voor mij ging bouwen. Dit is helaas niet door gegaan.

Nu kreeg ik een klein tijdje terug een endorsement deal aangeboden van een geweldige (ook Amerikaanse) luthier genaamd Michael Byle. Hij bouwt als hoofd luthier bij een erg groot merk (hij wil zijn eigen werk niet in verband brengen met het werk wat hij daar verricht) en bouwt onder andere voor Tony McManus, Ewan Dobson en Martin Simpson.
Hij is nu begonnen met de bouw van mijn custom gitaar! Hier ben ik erg blij mee :)
De gitaar wordt een OM Swiss Spruce/Cocobolo.
Ik zal foto's posten als het bouwproces helemaal op gang is gekomen.

Groetjes,
Merel

Watchmaker
2 februari 2012, 20:35
Effe gegoogled, werkt-ie voor PRS? :soinnocent: ;) Je hoeft 't niet te bevestigen hoor... Alpen-spar en cocobolo, dat wordt een beauty! Ben heel benieuwd naar 't verslag t.z.t. Je mazzelt enorm, maar dat begrijp je geloof ik zelf ook heel goed...

Rizz
2 februari 2012, 20:40
Velly nais! Gij mazzelkont! ;)

Wordt deze dan ook met fanned frets?

Merelvh
2 februari 2012, 21:31
Ik heb inderdaad enorme mazzel! :)

Wordt zonder fan frets, wou ik eerst wel. Maar een nadeel ervan is dat de nutwidth dan 48mm wordt. Ik heb nogal kleine handen en mijn Taylors hebben allebei 43mm. Ik vond vooral de looks gaaf maar zo graag wou ik het dan ook weer niet ;)

Guitar GoD
2 februari 2012, 21:43
ben super benieuwd!

Lucky bastard!

--=HANS=--
2 februari 2012, 23:39
Hey Merel, tof voor je zeg!! Komt het toch nog op z`n pootjes terecht. Gaat hij er ook die armrest in knutselen die die andere kerel ook voor je zou maken?

Ben erg benieuwd naar de pics.

Muzieknono
3 februari 2012, 08:35
Hey leuk, was in de veronderstelling dat die andere al zo goed als af was, maar dat is dus in het water gevallen als ik het goed begrijp.
Mvgr. Dirk Jan :B

vederlicht
3 februari 2012, 22:31
Hoi Merel, Ik herinnerde mij jouw berichten nog goed van enige tijd geleden. Het klonk toen zo veelbelovend. Maar deze nieuwe ontwikkelingen klinken ook lang niet slecht. Je hoeft er niets over te melden maar ik ben wel erg benieuwd waarom het toen niet is doorgegaan en hoe je nu aan deze nieuwe, Amerikaanse bouwer bent gekomen.
Vederlicht♫

Rizz
3 februari 2012, 22:38
Hoi Merel, Ik herinnerde mij jouw berichten nog goed van enige tijd geleden. Het klonk toen zo veelbelovend. Maar deze nieuwe ontwikkelingen klinken ook lang niet slecht. Je hoeft er niets over te melden maar ik ben wel erg benieuwd waarom het toen niet is doorgegaan en hoe je nu aan deze nieuwe, Amerikaanse bouwer bent gekomen.
Vederlicht♫

Waarom niet iig hier (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?143348-Gitaar-laten-bouwen-iemand-tips-voor-de-houtsoorten/page5)

Smoky
4 februari 2012, 13:18
Mooie muziek trouwens op je site!

Duhsjaak
4 februari 2012, 14:49
Hi
Ik was erg ernthousiast over je muziek en je aanpak. Daarom vond ik het een beetje jammer dat het stil werd. Bij deze draad vroeg ik mij af hoe ik mijn plezier over je terug keer als plezier, in plaats van als een verwijt kon laten klinken.

En dat weet ik niet. Ik heb gezocht naar zo'n domme smiley met zijn duim omhoog..... niet gevonden!
Blij dat je er weer bent.
Vriendelijek groet, Gus

Muzieknono
4 februari 2012, 15:55
Merel maakt gewoon mooie muziek, reden genoeg voor mij om blij van te worden, daar hoeft ze neit persé voor op het forum te verschijnen hoor, ben wel blij voor haar dat ze alsnog een custom gitaar gebouwd krijgt.
Mvgr. Dirk Jan :B

Merelvh
4 februari 2012, 17:08
Hoi Merel, Ik herinnerde mij jouw berichten nog goed van enige tijd geleden. Het klonk toen zo veelbelovend. Maar deze nieuwe ontwikkelingen klinken ook lang niet slecht. Je hoeft er niets over te melden maar ik ben wel erg benieuwd waarom het toen niet is doorgegaan en hoe je nu aan deze nieuwe, Amerikaanse bouwer bent gekomen.
Vederlicht♫
De bouwer was eigenlijk helemaal niet in de positie om zo'n dure gitaar gratis te bouwen. De laatste tijd hoorde ik al bijna niks meer van hem en toen heb ik de deal beëindigd, mede omdat dit ook op mijn pad kwam!


Mooie muziek trouwens op je site!
Bedankt :)


Hi
Ik was erg ernthousiast over je muziek en je aanpak. Daarom vond ik het een beetje jammer dat het stil werd. Bij deze draad vroeg ik mij af hoe ik mijn plezier over je terug keer als plezier, in plaats van als een verwijt kon laten klinken.

En dat weet ik niet. Ik heb gezocht naar zo'n domme smiley met zijn duim omhoog..... niet gevonden!
Blij dat je er weer bent.
Vriendelijek groet, Gus
Ik heb inderdaad wat minder gepost de laatste tijd, er staan ook niet heel veel nieuwe filmpjes op mijn YouTube channel. Wel heb ik een nieuw nummer opgenomen, die kun je beluisteren op mijn website.

Merelvh
4 februari 2012, 17:11
Ook heb ik uit verschillende plankjes cocobolo deze uitgekozen, heel exotisch :)
http://i357.photobucket.com/albums/oo16/merelvh/Merel002.jpg

fransoos
4 februari 2012, 20:37
Mooie back zeg en proficiat...
De eerste gedachte die bij me opkomt bij het zien van de tekening in het hout,
het heeft iets met "Azteken of Maya's".
Vraag me niet waarom :chicken:

Rizz
5 februari 2012, 10:36
Wauw, dat is een mooi stukje hout!!

Jaloers!!!:mmmm:

--=HANS=--
5 februari 2012, 14:46
Wow! Als dat hout straks gelakt is weet je volgens mij helemaal niet meer wat je ziet! Heel erg mooi stuk, met zulk hout heeft je gitaar verder weinig toeters en bellen nodig qua bindingen en inlays.

Merelvh
5 februari 2012, 14:58
Ben ook erg blij met dit stukje hout :) daarom wil ik de gitaar inderdaad verder simpel houden. Geen inlays en ik denk aan een ebony binding..
Er komt trouwens geen bevel in, twijfel er te veel aan of ik het wel echt wil. Ik verander vaak van mening ;)

northernlake
5 februari 2012, 15:58
Gaaf hoor. Zoals Hans zegt, dat wordt prachtig onder lak, kijk maar eens naar deze:

http://leeguitarworks.com/images/large_O%20Coc%20back.png

Misschien zou je nog lichte bindingen kunnen overwegen. Ik ben een gitaar aan het bouwen met ook vrij uitgesproken zij- en achterkanten en ben blij met mijn keuze voor gevlamd esdoorn bindingen. Maar met zo'n setje kan het niet anders dan mooi worden.

--=HANS=--
5 februari 2012, 17:15
Grappig, ik had ook juist lichte bindingen in gedachte. Het cocobolo krijgt erg veel diepte met de lak en de donkere delen worden nog donkerder. Ik heb een tijdje geleden een Lowden gezien met maple bindingen tegen donker hout, ik denk ook cocobolo. Ik weet niet in welke richting dat maple voor die bindingen gezaagd is maar er komt een soort vlam in die je alleen vanuit een bepaalde hoek ziet, spectaculair maar niet de glitter en glamour van paarlemoer ofzo.

@ Northernlake: is de hak van jouw hals echt heel erg anders dan de rest van de nek of komt het door de lichtinval?

Merelvh
5 februari 2012, 17:23
Ik dacht eerst ook aan een maple binding, staat erg mooi bij het cocobolo.
Maar een vriend van me heeft een Greenfield en die gebruikt (volgens mij) bijna altijd donkere bindingen. Toen ik dit zag ging ik toch wel weer twijfelen over die lichte binding ;) :
http://i357.photobucket.com/albums/oo16/merelvh/g4koaside.jpg

Mattia
6 februari 2012, 14:38
Echt een prachtsetje, hoor! Ik zou het deels aan de bouwer overlaten - sommige stukjes maple zullen heel mooi samenspelen met Coco, andere stukjes zijn juist misschien net te wild voor zo'n bewogen set hout. Ik ben zelf wel fan van gevlamd maple op rosewoods, maar wat ook erg mooi kan zijn, en vrij subtiel, is een soort 'self binding' effect: dus coco back/sides, coco bindingen met een dun accentje (black/maple/black, oid) purfling ertussen. Maargoed, het gaat vaak juist om een geheel aan esthetische designelementen, waarbij binding, heel cap, rozet en staart inleg fraai samen moeten spelen!

Merelvh
7 februari 2012, 15:44
Dit wordt de rosette! De buitenste lijntjes zijn koa en maple. Het binnenste hout is Amboyna Burl.

http://i357.photobucket.com/albums/oo16/merelvh/Rosette.jpg

Rizz
7 februari 2012, 16:21
Voor de eerstkomende 10 posts met nieuwe foto's:

Dang! da's mooi! :ok:

(anders verval ik zo in herhaling :D )

--=HANS=--
7 februari 2012, 17:40
Dit wordt de rosette! De buitenste lijntjes zijn koa en maple. Het binnenste hout is Amboyna Burl.

http://i357.photobucket.com/albums/oo16/merelvh/Rosette.jpg

Dat zal me een fraai exemplaar worden zeg! En verder sluit ik me aan bij rizz ;)

Flipkoos
13 februari 2012, 00:12
Ik ben heel benieuwd! Het hout ziet er in ieder geval schitterend uit. Gelijk maar een Taylor te koop gezet zag ik. Heb daar ooit eens op gespeeld in muziekhuis Westerhaven en was er helemaal weg van...maar het huis puilt momenteel uit en de centjes zijn een beetje op...anders wist ik het wel :-)

Ik gun je dat het nu ook echt wordt afgemaakt. Zo'n talent verdient een topinstrument!

Merelvh
13 februari 2012, 15:57
Ik ben heel benieuwd! Het hout ziet er in ieder geval schitterend uit. Gelijk maar een Taylor te koop gezet zag ik. Heb daar ooit eens op gespeeld in muziekhuis Westerhaven en was er helemaal weg van...maar het huis puilt momenteel uit en de centjes zijn een beetje op...anders wist ik het wel :-)

Ik gun je dat het nu ook echt wordt afgemaakt. Zo'n talent verdient een topinstrument!

Bedankt :)
Inderdaad mn Taylor te koop gezet, doet wel een beetje pijn.. Maar moet deze gitaar ook kunnen bekostigen!

savale
14 februari 2012, 12:24
Oeh allemaal jaloerse gitaarnetters hier :) (ik ook :P)
Hoe gaaf is het als iemand voor jou een gitaar aan het bouwen is <3

Merelvh
14 februari 2012, 17:47
Oeh allemaal jaloerse gitaarnetters hier :) (ik ook :P)
Hoe gaaf is het als iemand voor jou een gitaar aan het bouwen is <3

Heel gaaf :D

Kleine update. Dit is de (grove) schets van de gitaar:
http://i357.photobucket.com/albums/oo16/merelvh/Shape.jpg

savale
14 februari 2012, 17:57
Mooie vormen! Heeft wel iets vrouwelijks ook! (of hebben alle gitaren dat? ;) )

Rizz
14 februari 2012, 18:02
Bedankt :)
Inderdaad mn Taylor te koop gezet, doet wel een beetje pijn.. Maar moet deze gitaar ook kunnen bekostigen!

Is het een gedeeltelijke endorsement dan? Dacht hij zo voor je gebouwd werd. Voor een vriendenprijsje dan, zeker? Hoef het bedrag niet te weten, maar mijn oog viel toevallig op je uitspraak..

Merelvh
14 februari 2012, 18:08
Mooie vormen! Heeft wel iets vrouwelijks ook! (of hebben alle gitaren dat? ;) )

Haha, dat zei een vriend van me laatst ook. Vrouwengitaartje :)


Is het een gedeeltelijke endorsement dan? Dacht hij zo voor je gebouwd werd. Voor een vriendenprijsje dan, zeker? Hoef het bedrag niet te weten, maar mijn oog viel toevallig op je uitspraak..

Ik hoef alleen de materialen en verzendkosten te betalen. Is aanzienlijk minder dan de normale prijs, maar moet toch bekostigd worden.

Rizz
14 februari 2012, 18:11
Ik hoef alleen de materialen en verzendkosten te betalen. Is aanzienlijk minder dan de normale prijs, maar moet toch bekostigd worden.

Ah duidelijk. Ach, hou je nog wat over van je Taylor, lijst je dat in, heb je er nog wat van! :D

AcousticPeter
15 februari 2012, 22:43
Ha, die Merel,

Eindelijk gaat het dan gebeuren, al moet je daar dan je Taylor voor opofferen.
Ik heb ook 2 Taylors opgeofferd om 2 Lowdens aan te schaffen (O23 en O25).
Ik heb nu nog 1 Taylor de GS 5.
Daarom mijn naam maar even aangepast.
Ik ben benieuwd naar de foto's, zodra die er zijn.

Merelvh
16 februari 2012, 16:26
Ha, die Merel,

Eindelijk gaat het dan gebeuren, al moet je daar dan je Taylor voor opofferen.
Ik heb ook 2 Taylors opgeofferd om 2 Lowdens aan te schaffen (O23 en O25).
Ik heb nu nog 1 Taylor de GS 5.
Daarom mijn naam maar even aangepast.
Ik ben benieuwd naar de foto's, zodra die er zijn.

Ben er ook erg blij mee, inderdaad eindelijk!


Heeft iemand ervaring met een Manzer Wedge? Er komt namelijk geen bevel op maar Michael zei wel dat dit ook veel comfortabeler speelt, beïnvloedt het geluid ook niet.. Maar het ziet er wel een beetje raar uit, twijfel er wel over.

--=HANS=--
16 februari 2012, 19:24
Vind zo'n Manzer Wedge er op de foto in ieder geval toch wel mooi uit zien, kan me wel voorstellen dat het comfortabel speelt.

stijnkenens
19 februari 2012, 15:03
Ik heb het ooit gebouwd in een klassieke gitaar, omdat de persoon waarvoor ik ze bouwde nogal aan de kleine kant was, en dus moeilijk 'rond' de gitaar kon ...

Zo'n manzer wedge beïnvloed normaal gezien de klank niet, omdat het klankkast volume even groot blijft (beetje smaller aan de baskant en breder aan treble.)

Waar je wel over moet nadenken is de oriëntatie van de wedge.
Hoe hou je meestal je gitaar vast als je staat, als je zit, ...

Als ik nog eens een klassieke met wedge zou bouwen, ga ik er voor zorgen dat de middellijn - kantellijn niet evenwijdig met de snaar richting loopt.
Maar voor een rechtshandige gitaar:
smal aan de baskant, en op z'n smalst aan de schouder.
breed aan de treble kant, breedst aan de heup.
Omdat een klassieke gitaar anders wordt bespeeld dan een steelstring.

OOk niet overdrijven met de wedge, want anders wordt het moeilijker voor de fret-hand: die moet dan een groter boog maken, omdat ook de toets afhelt richting baskant.


s.

Merelvh
29 februari 2012, 18:40
Bedankt, ik twijfel er te erg over de wedge. Doe het toch maar niet.

Weer een update! Hij heeft de zijkanten gebogen (als dat klopt in het nederlands ;) ). En heeft de braces ook al gedaan van de back.
Moet nu nog een beslissing maken of ik fan frets wil of niet. Hij heeft namelijk een oplossing kunnen vinden voor de breedte van de nek. Dus ik kan nu fan frets nemen met een smalle hals. Erg verleidelijk natuurlijk maar er hangt wel een prijskaartje aan..
Maar het schiet al op! In de tussentijd krijg ik een andere gitaar van hem die hij recent heeft gebouwd, zodat ik weet wat ik fijn vind en niet aan zijn gitaren. Erg leuk allemaal :)

Koeloe
29 februari 2012, 19:23
Heb je ondertussen ook foto's? Ben er wel benieuwd naar...

Merelvh
1 maart 2012, 09:54
Foto's komen er binnenkort aan! Zodra ik ze heb post ik ze :)

AcousticPeter
1 maart 2012, 12:52
Hoera, we zijn zó benieuwd !

soup
1 maart 2012, 19:03
Erg mooie muziek maak je, knap. :)

Merelvh
2 maart 2012, 17:19
Erg mooie muziek maak je, knap. :)

Bedankt :)


Eerste foto's zijn binnen!

http://i357.photobucket.com/albums/oo16/merelvh/22812001.jpg


http://i357.photobucket.com/albums/oo16/merelvh/22812002.jpg

Merelvh
2 maart 2012, 18:11
En ook het fretboard is klaar! Toch fan frets geworden :) Ziet er echt super uit!

http://i357.photobucket.com/albums/oo16/merelvh/22812005.jpg

--=HANS=--
2 maart 2012, 19:03
Tjongejonge wat is dat toch mooi hout! Dat fretboard lijkt in eerste instantie getordeerd op de foto :)

GoReTeX
2 maart 2012, 21:00
Supermooi !!

Merelvh
3 maart 2012, 13:37
De sides zijn elkaar gelijmd:
http://i357.photobucket.com/albums/oo16/merelvh/22812006.jpg

AcousticPeter
3 maart 2012, 17:30
Hij komt tot leven !!!
Ik wacht met spanning op je eerste clippie.

Merelvh
19 maart 2012, 07:42
Ik kreeg net het bericht dat de gitaar aan het eind van volgende maand al af zou zijn! Gaat erg snel nu :)
Ook een paar fotootjes:

http://i357.photobucket.com/albums/oo16/merelvh/352012004.jpg

http://i357.photobucket.com/albums/oo16/merelvh/DSC_0522.jpg

http://i357.photobucket.com/albums/oo16/merelvh/DSC_0523.jpg

--=HANS=--
19 maart 2012, 08:03
Gaaf hoor! Het valt me op dat het stukje van de cut away niet in de mal verwerkt zit. De achterkant wordt zo te zien spectaculair. Ben benieuwd naar het eindresultaat. Nog een week of 6-7 geduld Merel :)

Mattia
19 maart 2012, 08:51
Prachtig hoor. Wat zijn de mensuren voor de fan? Ziet er vrij subtiel uit...

Merelvh
19 maart 2012, 10:21
Prachtig hoor. Wat zijn de mensuren voor de fan? Ziet er vrij subtiel uit...
25.75 op de lage E snaar en 24.75 op de hoge E snaar. 1 inch dus. Is inderdaad wat subtiel maar daar is een hele technische uitleg voor. Het komt erop neer dat het geluid wat hij probeert te bereiken niet lukt met meer inch want dan moeten er verstevigende braces komen wat ook het geluid weer beïnvloedt.

synapse
19 maart 2012, 12:53
Het is vast een domme vraag, maar wat zou het effect zijn op het geluid?
Ik neem aan dat de brug dan ook anders komt te staan?

Mattia
19 maart 2012, 13:11
Het idee achter een fanned fret is dat je de bovenste snaren makkelijker bespeelbaar houd en een iets 'warmere' klank geeft, terwijl je iets langere mensuur voor de bassnaren iets meer 'snap' geeft. Ook kun je met dezelfde snaardikte makkelijker dropped tuning aan zonder dat de snaar flabberig wordt.

AcousticPeter
19 maart 2012, 22:37
Gelukkig....hoeven we niet bang te zijn dat Merel "flabberig" gaat spelen.
Het belooft een schitterende gitaar te worden, in ieder geval om te zien.
Het is aan jou Merel, om er een schitterend geluid uit te halen.
Maar daar heb ik alle vertrouwen in.
We wachten af....

poolguitarblog
22 maart 2012, 22:25
Hi Merel,
Volgens mij heb ik daar laatst iets over gelezen. Haha.

Merelvh
23 maart 2012, 20:10
http://i357.photobucket.com/albums/oo16/merelvh/3232012003-1.jpg

http://i357.photobucket.com/albums/oo16/merelvh/3232012004.jpg

AcousticPeter
23 maart 2012, 23:00
Mooi, hè.
Nu nog de hals er aan en de snaren er op.

--=HANS=--
24 maart 2012, 10:50
Nondeknetter Merel, wat een plaatje zeg! Wat voor finish krijgt hij eigenlijk?

pim raaijmakers
25 maart 2012, 08:44
Dit wordt een mooie gitaar. jammer dat je die mooie tekening van de rug tijdens het spelen niet ziet. wat een mooie tekening zit in het hout...

Merelvh
1 april 2012, 10:27
Nondeknetter Merel, wat een plaatje zeg! Wat voor finish krijgt hij eigenlijk?
Ik heb geen idee eigenlijk... ;) zal het wel even vragen.

Het hout komt al echt tot leven! De linker is een andere gitaar die hij aan het bouwen is.
http://i357.photobucket.com/albums/oo16/merelvh/540610_199512476818416_100002789954186_245907_1211 388309_n.jpg

Rizz
1 april 2012, 10:39
Vind die van jou mooier... ;) Maar ik ben dan ook een sucker voor heel veel tekening in hout, het kan me niet gek genoeg! Weet je al wanneer hij ong klaar is?

Merelvh
2 april 2012, 17:50
Ongeveer begin mei zal hij hier zijn! Maar misschien ga ik vragen of hij de gitaar later kan opsturen, examens ;)

Rizz
2 april 2012, 19:52
Nou nou, wat een zelfbeheersing. Geloof je het zelf? :seriousf:

Smoky
4 april 2012, 11:42
Mooie structuur!

humbucker
4 april 2012, 12:05
Die cutaway lijkt wel heeeel scherp :D

Mooie gitaar, komt vast goed!

Gerth
4 april 2012, 13:04
Merel,

Ik heb zopas (shame on me!!!) jouw muziek ontdekt op Youtube en jouw site... echt fabuleus! En het klinkt ook allemaal zo "eerlijk", als je begrijpt wat ik bedoel, je voelt de "liefde voor muziek" (ik weet het, een zwaar cliché, maar toch... ).

Heb altijd veel bewondering gehad voor fingerstyle maar ben nog nooit aan de "complexere" open akkoorden geraakt, laat staat dadgad-tuning enzovoorts... krijg er wel enorm zin in! Als je me een tip kan geven hoe of waar ik daar het beste mee begin, altijd welkom!

En gelukgewenst met de gitaar (zag ik daar op Youtube reeds geen filmpje met de nieuwe aanwinst?.... ).

Merelvh
4 april 2012, 21:20
Merel,

Ik heb zopas (shame on me!!!) jouw muziek ontdekt op Youtube en jouw site... echt fabuleus! En het klinkt ook allemaal zo "eerlijk", als je begrijpt wat ik bedoel, je voelt de "liefde voor muziek" (ik weet het, een zwaar cliché, maar toch... ).

Heb altijd veel bewondering gehad voor fingerstyle maar ben nog nooit aan de "complexere" open akkoorden geraakt, laat staat dadgad-tuning enzovoorts... krijg er wel enorm zin in! Als je me een tip kan geven hoe of waar ik daar het beste mee begin, altijd welkom!

En gelukgewenst met de gitaar (zag ik daar op Youtube reeds geen filmpje met de nieuwe aanwinst?.... ).

Bedankt ! :) Ik heb je een pm gestuurd.

Gerth
5 april 2012, 14:45
Jij bent bedankt! En nu heb ik ook door dat je op dat bewuste filmpje op een Greenfield speelde (moet nog veel leren wat akoestische gitaren betreft... ). De scherpe cutaway en de "fanned" frets hebben mij op het verkeerde pad gestuurd...

Merelvh
13 april 2012, 09:24
Vannacht wat nieuwe foto's gekregen. Binding zit erop! Uiteindelijk is het toch een ebony binding geworden, vind ik rustig bij dat hout. Was nog een heel werk omdat het zulk moeilijk bewerkbaar hout is.

http://i357.photobucket.com/albums/oo16/merelvh/DSC_0060.jpg

http://i357.photobucket.com/albums/oo16/merelvh/DSC_0064.jpg

http://i357.photobucket.com/albums/oo16/merelvh/DSC_0063.jpg

--=HANS=--
13 april 2012, 10:02
Oeioeioei, mooi! Die donkere bindingen doen het idd prima! Op naar de volgende foto's :)

muziekschuur
13 april 2012, 14:27
Man man man.... Wat doe je me aan.... Misdadig mooi....

AcousticPeter
19 mei 2012, 20:39
Ha, die Merel,

Hoe gaat het met je nieuwe gitaar ?
Is de bouwer al weer wat gevorderd ?

Merelvh
20 mei 2012, 09:21
Gaat zeker goed, de hals zit er al een tijdje op. Ik was heeel erg onder de indruk hiervan, hij wordt nog mooier als ik me had kunnen voorstellen!
http://i357.photobucket.com/albums/oo16/merelvh/ff2002.jpg

Helaas heeft Michael een aantal problemen op zijn werk. Ik begreep het niet helemaal maar het komt er op neer dat de mensen daar het niet erg fijn vinden als bouwers er een eigen bedrijf naast hebben. Ik zal deze nieuwe foto daarom morgen weer verwijderen.
De gitaar zit nu in de finish, bijna klaar hoop ik !

arjanb01
20 mei 2012, 09:27
Lullig voor je, straks wordt de gitaar niet afgemaakt en dan moet je een andere bouwer zoeken, zou zonde zijn! Verder supermooi project. Ben benieuwd naar het eindresultaat.

--=HANS=--
20 mei 2012, 11:07
Vervelende situatie Merel, waar werkt hij eigenlijk? Plaatje ziet er wel weer super uit!

Laser
20 mei 2012, 11:35
Indrukwekkend mooi, Merel! Die florentijnse cutaway staat er beeldig bij. Schitterend hout. Ik ben benieuwd naar de klank!
Ik kon eens een ergonomische gitaar bespelen van Peter Vandael ( www.petervandael.be), was een verhelderende ervaring. Die fretwave beviel me uitstekend!

Eric van Esch
20 mei 2012, 21:19
Ik zit al een heel tijdje de vorderingen te volgen en moet zeggen en wordt een pracht exemplaar en hoop dat je zonder problemen de gitaar af kan laten bouwen. Vraagje, wat zijn de donkere lijnen vanaf het klankgat? Nog tijdelijke lijntjes voor het uitlijnen? Die gaan uiteindelijk nog weg?

Mattia
20 mei 2012, 21:22
Eric: gewoon markering voor de brug. Potlood, zo te zien.

Eric van Esch
20 mei 2012, 21:33
Daar dacht ik ook aan, maar de opmerking dat de finish bijna af was deed me denken alsof de lintjes eronder zaten.

Orpheo
8 juli 2013, 21:23
beetje necroposting kan geen kwaad.... Andy McKee speelt ook op Greenfield en ik geloof Antoine Dufour ook. Het zure is dat die jongens 'live' ook zo strak spelen als je ziet op hun clips.

edit: waar zijn foto's van het resultaat?