PDA

View Full Version : hoera!!! Mesa/Boogie Mark IV



Nocki
4 juni 2003, 19:52
hoera ik heb er een. een mesa boogie mark IV

met flightcase. jaja die van gitaarmarkt...

Hij klinkt echt super. ik heb de studio gehad, de subway rocket, de caliber .50 en de formula en de 20/20 heb ik nog steeds maar dat zijn allemaal goedkope rot ampjes vergeleken met dit ding...


ahh mooi! ik ben er heel blij mee.

Nocki

Polytheme Pam
4 juni 2003, 19:54
als je maar lang genoeg wacht...gaat de prijs vanzelf naar beneden :-D

gefeliciteerd kerel!!

Mitch
4 juni 2003, 19:55
Ik zou je wel willen feliciteren, maar ja.... de gangbare mening op dit moment is dat het te dure versterkers met goedkope componenten zijn en ook nog eens dun klinken en zo....

:o


[Whisper mode on]
Gefeliciteerd hoor !
[Whisper mode off]

Mithrandir
4 juni 2003, 19:57
de gangbare mening op dit forum verandert elke week.

dus gefeliciteerd nocki http://www.smilies.nl/party/party.gif

Polytheme Pam
4 juni 2003, 19:57
doe mij maar een moorkop..

Wicked Willy
4 juni 2003, 20:12
Gefeliciteerd....mark IV is een fantastische versterker....super allround, degelijk........ben er nu ook voor aan het sparen maar dat zal nog wel ff duren, ach ja mijn multitone bevalt prima

Negative K3 fan
4 juni 2003, 20:13
deze gangbare mening vind dat tweedehands mesa mark IVs hele gave versterkers zijn!

BluesJR
4 juni 2003, 20:44
Gefeliciteerd jongen!
Ik heb de Mark IV laatst nog in Paradiso gehoord bij Walter Trout.... woohooooo!! Prachtbeestje! Je zal wel heel blij zijn!

Veel plezier ermee men!

X-Pensive Wino
4 juni 2003, 20:47
Gefeliciteerd kerel,ben ook een Boogie fan. :D :D
en ook op zoek naar een mark IV met een houten behuizing

Nocki
4 juni 2003, 21:06
die zijn idd ook geweldig vooral kwa uiterlijk. deze past gelukkig precies bij mn mesa boxjes...

tis echt een super amp.

Dankewel allemaal voor de leuke reacties...

nocki

Raffel
5 juni 2003, 13:39
JALOERS!!! Gefeliciteerd! :D

BLOK182
5 juni 2003, 14:06
Dude, gefeliciteerd, Mark IV's zijn prachtige bakken, speel ze!

Speeddemon
5 juni 2003, 23:40
Ik ben GEEN Mesa-fan, maar de Mark IV is zo'n beetje een ultieme outsider wat dat betreft (in erg positieve zin), dus gefeliciteerd!

Mijn vroegere gitaarleraar had heel lang een Studio 22, en die heeft ie weggedaan en toen een Mark IV (met rieten voorkant, waar alleen "Boogie" in dat ouwe Bookman-lettertype op staat) gekocht. MEGA-AMP! Super-veelzijdig, en vette scheur.

ieme
6 juni 2003, 00:14
Dus de subwayrocket is weer te koop?

Nocki
9 juni 2003, 11:59
de subway rocket is geruild voor een mesa topje met bijbetaling. en die is weer geruild voor een ibanez rg750.

en die wil ik eigenlijk ook niet meer geloof ik.

dus daar zoek ik ook weer een ieuw baasje voor.
mischien ruilen voor een leuke fx bak ofzo. of een andere amp...

Nocki

srv-man
9 juni 2003, 23:07
Hey Nocki, mooie amp hoor, ik heb er ook 1 gehad. Helaas moest ik hem van de dokter wegdoen wegens gehoorbeschadiging en chronische rugklachten......heb jij hem al eens in de flightcase 2 trappen opgesjouwd?

Zonder gekheid, het is echt een kanon!

Iceman
10 juni 2003, 01:01
Nocki, ik heb sinds zaterdag een mark IV (widebody) top. Heb 'em geruild tegen m'n Rectoverb. Wat een mogelijkheden. Superstrak Metallica (Master/Justice-geluid)!!

Nocki
10 juni 2003, 07:21
mooi man...

ja ik heb m al de trap op gesjouwd... pfff. ben er nog kapot van. en ja hij zat in zn kissie... pfffffffffffffffffffffff

hoe stel je je mark in dan? tweed, ppentode, triode, harmonics of die ander. en class a of class a/b???

ben wel benieuwd...

Nocki

Iceman
10 juni 2003, 09:44
Heb 'em alleen nog maar op slaapkamervolume gehad, maar hier komen mijn instellingen voor het LEAD-kanaal (voorlopig dan) met emg-81 gitaar.
BACK:
-triode (pentode klinkt volgens mij ook goed)
-simulclass
FRONT:
-lead voicing op harmonics
-eq aan
-lead gain 6
-lead treble 10
-leadbass 0
-lead mid 10
-lead drive 8
-lead presence 7
EQ: in de klassieke "V" waarbij je moet spelen met de 750.
Ik heb de geen enkele push/pull potmeter uitgetrokken, waarschijnlijk wel nodig bij passieve elementen. Het gaafste aan de Mark 4 is wel dat de toonregeling VOOR de scheur zit zodat je het KARAKTER van je scheur naar je eigen smaak kunt instellen. Daarna stel je de grafische eq in.

nocki, vraagje; bij mij doet op kanaal R1 de potmeters R1treble, R1+R2bass en R1+R2mid helemaal niets, de R1gain en R1presence wel weer. Kan jij dat op die van jou checken of dat ook zo is?

Tom

Iceman
10 juni 2003, 09:48
http://pub61.ezboard.com/fmesaboogieampforum77319frm7

Daar vind je veel informatie van andere Mark-series gebruikers.