PDA

View Full Version : HNGD: Tokai Les Paul



The Unforgiven
2 februari 2012, 16:48
Al een tijdje geleden de afspraak met de verkoper gemaakt, maar pas gister voordat ik naar Dream Theater ging opgehaald: een Tokai LS2-F.
Two-piece Mahogany body, 2-piece Flamed Maple top en een Mahogany hals met een rosewood toets, de originele MK-2 Pafs zijn inmiddels vervangen door een setje James Hetfield EMG's, maar die zullen waarschijnlijk weer plaats gaan maken voor een Super Distortion en een 36th Anni. Paf.

De gitaar speelt werkelijk heerlijk, de hals is precies goed en hij is voor een Les Paul ook nog eens vrij licht. Afwerking is verder top, geen scherpe frets, binding en lak foutloos en verder gewoon een erg gaaf ding.

Heb alvast een paar foto's gemaakt, kwaliteit zal niet zo goed zijn aangezien ze met mijn telefoon gemaakt zijn, als ik de tijd heb schiet ik een paar mooiere.

http://img835.imageshack.us/img835/5042/img0067jv.jpg
http://img18.imageshack.us/img18/373/img0068ta.jpg
http://img832.imageshack.us/img832/5426/img0069or.jpg
http://img401.imageshack.us/img401/9209/img0070wac.jpg
http://img850.imageshack.us/img850/9084/img0071kh.jpg
http://img443.imageshack.us/img443/3829/img0073vj.jpg

zeiler
2 februari 2012, 16:51
dat ziet eruit als een mooi stukje hout!!!

Methoxy7
2 februari 2012, 16:53
Ow, die is wel nice ja ...
Veel plezier ermee! :ok:

Hendriks
2 februari 2012, 17:25
Gefeliciteerd , krijg je geen spijt van ,Tokai's zijn te gek.

.slash.
2 februari 2012, 17:30
Damn, die ziet er heeel goed uit!
Veel (speel)plezier;)

Jasper.
2 februari 2012, 17:47
Die is inderdaad mooi. Hoe zijn de Hetfield EMG's? Was eigenlijk wel heel nieuwsgierig

Mr. Dynamite
2 februari 2012, 17:55
Zwaar vette gitaar, zoeen zou ik ook wel lusten! :satisfie:

kunk
2 februari 2012, 17:58
Mooi hoor, zo een wil ik ook wel:ok::cooler:

Coolguy
2 februari 2012, 18:13
Congrats. :)

The Unforgiven
2 februari 2012, 19:11
Die is inderdaad mooi. Hoe zijn de Hetfield EMG's? Was eigenlijk wel heel nieuwsgierig

Gain,Gain en nog eens Gain. Zijn mij eigenlijk iets te zwaar. Vrijwel onmogelijk om door het volume terug te draaien een redelijk clean te krijgen op je high-gain kanaal. Verder zijn ze erg lekker, chuggen net iets lekkerder dan mijn gewone EMG-81. Op je clean kanaal met een beetje chorus is het wel echt typisch Metallica. Ik weet het nog niet zo, ik denk dat ik ze toch maar vervang door Superdistortions (die ik er ook beter uit vind zien)

@De rest

Hartstikke bedankt, ben er zelf erg blij mee!

frekie
2 februari 2012, 19:14
Een Reborn old, zie je niet veel in NL. Mooie gitaar maar daar gooi je dan EMG's in???? :stop:

The Unforgiven
2 februari 2012, 19:17
Een Reborn old, zie je niet veel in NL. Mooie gitaar maar daar gooi je dan EMG's in???? :stop:

Heeft de vorige eigenaar gedaan, komt sowieso een Super Distortion in de brug en voor de nek ga ik even een leuke Paf zoeken.
Over die Reborn Old's lees je niet veel op het internet. Zou volgens vele sites een serie uit de 80's zijn, maar deze is begin 2011 gekocht bij Musikproduktive, lijkt me dus sterk dat hij zo oud is.

Hendriks
2 februari 2012, 19:24
Heeft de vorige eigenaar gedaan, komt sowieso een Super Distortion in de brug en voor de nek ga ik even een leuke Paf zoeken.

Ik had er Pearly Gates inzitten toen ik de mijne kocht ,maar heb de originele Tokai's teruggezet en vind die persoonlijk helemaal niet slecht.

Jasper.
2 februari 2012, 19:32
Gain,Gain en nog eens Gain. Zijn mij eigenlijk iets te zwaar. Vrijwel onmogelijk om door het volume terug te draaien een redelijk clean te krijgen op je high-gain kanaal. Verder zijn ze erg lekker, chuggen net iets lekkerder dan mijn gewone EMG-81. Op je clean kanaal met een beetje chorus is het wel echt typisch Metallica. Ik weet het nog niet zo, ik denk dat ik ze toch maar vervang door Superdistortions (die ik er ook beter uit vind zien)

Ok, dankje. Ik zat er eerst ook even aan te denken voor in mijn LP. Maar heb toch voor Bare knuckles gekozen.

Hendriks
2 februari 2012, 20:22
Heeft de vorige eigenaar gedaan, komt sowieso een Super Distortion in de brug en voor de nek ga ik even een leuke Paf zoeken.
Over die Reborn Old's lees je niet veel op het internet. Zou volgens vele sites een serie uit de 80's zijn, maar deze is begin 2011 gekocht bij Musikproduktive, lijkt me dus sterk dat hij zo oud is.

ebay.de , daar staan er altijd wel wat te koop , tussen de 1200-1500 euro .

The Unforgiven
2 februari 2012, 20:27
ebay.de , daar staan er altijd wel wat te koop , tussen de 1200-1500 euro .

Wow, dan kan ik bij deze zeggen dat ik een hele goede deal heb gehad:sssh:

Was trouwens niet echt wat ik bedoelde, was op zoek naar bouwjaar en fabriek, maar bij de Reborn Old series geeft hij een serie uit de 80's aan. Iemand die hier wat mee kan? SN: 1023220

E-J
3 februari 2012, 12:48
Wow, dan kan ik bij deze zeggen dat ik een hele goede deal heb gehad:sssh:

Was trouwens niet echt wat ik bedoelde, was op zoek naar bouwjaar en fabriek, maar bij de Reborn Old series geeft hij een serie uit de 80's aan. Iemand die hier wat mee kan? SN: 1023220

Klopt... eind jaren '70 begonnen Japanse gitaarmerken zoals Tokai, Greco, Burny Les Paul replica's te maken, waarvan de high end modellen nu zeer hoog staan aangeschreven. Zo ook Tokai. Ze mochten van Gibson voor hun modellen enkel niet de naam 'Les Paul Reborn' (1978-1979) gebruiken, dus veranderden ze de naam achtereenvolgens in 'Reborn' (1979-1980), 'Reborn Old' (1980) en vervolgens in eind 1980 naar 'Love Rock'. Ik heb een high end Reborn Old en ben er zeer blij mee. In alles komen ze akelig dicht in de buurt van de Gibson originelen, enkel de pickups en electronica zijn wat matig (de mijne heeft reeds CTS potmeters, en ik wacht nog op een een setje PAF replica's).

Raar dat ze de naam Reborn Old nu weer van stal hebben gehaald. Aan de kop te zien is het een export model, zal wel voor de Europese dealer gemaakt zijn (tokaiguitar.de). In Japan hebben ze namelijk wél gewoon de Gibson-stijl kop.

Coolguy
3 februari 2012, 19:59
Ik dacht dat de huidige 'reborn old' reeks allemaal in Korea gemaakt worden en enkel de topmodellen (Love Rocks en andere dure modellen) nog in Japan gemaakt worden.


Wat staat er op de achterkant van je headstock?

The Unforgiven
3 februari 2012, 20:36
Ik dacht dat de huidige 'reborn old' reeks allemaal in Korea gemaakt worden en enkel de topmodellen (Love Rocks en andere dure modellen) nog in Japan gemaakt worden.


Wat staat er op de achterkant van je headstock?

Achterop staat Made in Japan.

The Unforgiven
7 februari 2012, 20:04
Die James Hetfield pickups zijn het toch niet helemaal voor me. Iets te modern en levenloos voor in deze gitaar. Komen twee Dimarzio Super Distortions in om het iets levendiger te maken. Absoluut geen slechte pickups, die 60 in de neck klinkt best aardig, maar ik zoek iets anders in deze gitaar.
EMG's komen in mijn explorer, die verwacht ik iets meer te gebruiken voor dat soort muziek.

Volgende week hoop ik de neckpickup binnen te hebben en ga ik ze erin zetten.