Inloggen

View Full Version : Wat is het verschil van deze snaren?



Robin...
2 februari 2012, 14:41
Ik speel normaal altijd op Ernie Ball Power Slinky's die ik koop bij de muziekwinkel om de hoek voor 7 euro. Maar ze breken bij mij om de 3-4 weken en daarom denk ik dat ik ze voortaan ga bestellen bij http://www.thomann.de. Maar tot mijn verbazing :crazyhappy: zijn er 3 andere soorten Power Slinky's. Mijn vraag: wat is het verschil tussen die andere 3 en heeft iemand ervaring met die snaren. Ik hoop ook dat ze wat minder snel breken.

Normale power slinky's
http://www.thomann.de/nl/ernie_ball_2220.htm

Andere 3
http://www.thomann.de/nl/ernie_ball_eb_2245_stainless_power.htm
http://www.thomann.de/nl/ernie_ball_eb_2242_rps_power.htm
http://www.thomann.de/nl/ernie_ball_eb2250.htm

Mr.Fingers
2 februari 2012, 15:38
1 nickel plated
2 steel plated
3 bronzen ball-ends
4 massief nickel omwikkeling

HaroldA
2 februari 2012, 16:10
Maar ze breken bij mij om de 3-4 weken

Had ik ook. Ben toen overgestapt via Dean Markley naar DR snaren.

Breek nu amper meer iets.

Robin...
2 februari 2012, 16:14
1 nickel plated
2 steel plated
3 bronzen ball-ends
4 massief nickel omwikkeling

Oke bedankt.
Ben al wat wezen googelen en massief nickel lijk me wel wat ,omdat ik heb gelezen dat het een warmer geluid geeft. En de originele EB snaren vind ik iets te helder in het begin. Wil wel nu gaan uitproberen wat voor tonen ik kan krijgen uit verschillende materialen.

budje
2 februari 2012, 16:42
Had ik ook. Ben toen overgestapt via Dean Markley naar DR snaren.

Breek nu amper meer iets.

en ik net andersom, van alles geprobeerd en uiteindelijk slinky's en bijna geen breuk.

Het lijkt erop dat proberen het toverwoord is!

Robin...
2 februari 2012, 22:29
Slinky's zijn voor mij ook gewoon het beste. Maar dat ze snel breken ligt gewoon aan mij ,omdat ik blues/rock speel krijgen me snaren het zwaar te voortduren met harde bends en hard aanslaan.

Maar kan iemand hier wat vertellen over massief nikkelen snaren? Ik ben daar echt benieuwd naar.

joeyonfire
2 februari 2012, 23:16
Ik speel echt al jaaaaren met slinky's op al mijn gitaren. En ik heb in mijn carriere pas 2 snaren gebroken. Vervang ze wel regelmatig btw.

Robin...
2 februari 2012, 23:30
Ik speel echt al jaaaaren met slinky's op al mijn gitaren. En ik heb in mijn carriere pas 2 snaren gebroken. Vervang ze wel regelmatig btw.

Ik vervang ze nu ook voor elke gig. Een keer in De Supermarkt grote markt Den Haag gebroken op podium. Dan zit je even met een mond vol tanden. Dus ik maakte een grapje wie heeft er een gitaar. Dus een man rende naar me toe met een gitaar in ze'n handen die ik mocht lenen. Alle nummers afgespeelt heb ik hem gelijk een biertje gegeven. Me bijnaam is nu de snarebreker:dontgeti: Sinds dien vervang ik ze voor elke gig. Maar onder repeteren breekt er ook wel een af en toe.

joeyonfire
2 februari 2012, 23:42
Bij repetities heb ik voor nood gewoon altijd een extra setje snaren bij.
Tijdens optredens zorgen we altijd dat een van de 2 gitaristen een extra gitaar bij heeft. Daarbij moet ik wel zeggen, ik heb al veel bandjes live gezien en ooit maar 1 keer een gitarist een snaar zien breken. En die vent speelde gewoon stug het nummer door met solo en al :seriousf:

Robin...
2 februari 2012, 23:56
Bij repetities heb ik voor nood gewoon altijd een extra setje snaren bij.
Tijdens optredens zorgen we altijd dat een van de 2 gitaristen een extra gitaar bij heeft. Daarbij moet ik wel zeggen, ik heb al veel bandjes live gezien en ooit maar 1 keer een gitarist een snaar zien breken. En die vent speelde gewoon stug het nummer door met solo en al :seriousf:

Ja ik heb altijd wel een setje bij me voor de zekerheid in me tas zitten. En ik neem altijd maar 1 gitaar mee. Het gebeurde ook bij me solo op het einde van het nummer. Natuurlijk ook gewoon de solo uitgespeeld. Maarja ik viel wel op tegenover de ander bandjes die die avond speelde ;)

e!
3 februari 2012, 00:07
Breken ze in het midden of bij de zadels? Soms ligt het aan de zadels. Dan zouden Graph Tech zadels kunnen helpen.

Robin...
3 februari 2012, 00:44
Breken ze in het midden of bij de zadels? Soms ligt het aan de zadels. Dan zouden Graph Tech zadels kunnen helpen.

Zadels meestal E A of D. De hogere breken meestal op het midden. Maar ik heb de zadels een tijdje geleden al geveild. Er zou dan ook niks mee moeten zijn. Maar als ik een solo speel dan speel ik meestal rustig op de lagere tonen maar als ik echt erin zit dan gaat tie gewoon voluit op op fret 12 tot en met 21. met volle bends of zelfs 3 kwart bends en lekker rammen. En dat is volgens mij echt de breker vooral ,omdat je zo dicht bij de brug zit.

Als je me verteld dat het daar niks mee te maken heeft ,dan haal ik gewoon een paar nieuwe zadels bij de snaren. Als ik dan een paar weken langer mee kan doen bespaard dat me wel heel veel $$$$!

e!
3 februari 2012, 08:51
Zadels meestal E A of D. De hogere breken meestal op het midden. Maar ik heb de zadels een tijdje geleden al geveild. Er zou dan ook niks mee moeten zijn. Maar als ik een solo speel dan speel ik meestal rustig op de lagere tonen maar als ik echt erin zit dan gaat tie gewoon voluit op op fret 12 tot en met 21. met volle bends of zelfs 3 kwart bends en lekker rammen. En dat is volgens mij echt de breker vooral ,omdat je zo dicht bij de brug zit.

Als je me verteld dat het daar niks mee te maken heeft ,dan haal ik gewoon een paar nieuwe zadels bij de snaren. Als ik dan een paar weken langer mee kan doen bespaard dat me wel heel veel $$$$!

Dat vijlen lijkt mij niet bevorderlijk, mogelijk zelfs contraproductief. Klinkt voor mij alsof grafiet zadels zouden kunnen helpen.
Uiteindelijk kunnen snaren natuurlijk ook maar zoveel hebben. Dus wat dikkere snaren zou ook al kunnen helpen.

www.tonefactory.nl/shop2/gitaar-parts-bruggen-gitaar-graph-tech-c-28_41_58_60.html

Harry
3 februari 2012, 09:51
ik gebruik ook Slinky's, en bij mij breken ze nooit. Ja, een keer, toen ze er echt te lang op zaten en ik dacht dat het misschien net zou kunnen. Stom, moest ik tijdens een optreden midden in een nummer een nieuwe snaar opzetten.
Snaar in kwestie was gewoon doorgeroest.

HaroldA
3 februari 2012, 10:03
Stom, moest ik tijdens een optreden midden in een nummer een nieuwe snaar opzetten.

Ik speel nooit zonder backup gitaar.

Harry
3 februari 2012, 10:06
sindsdien gooi ik er ook weer eentje in de auto, maar dik 20 jaar zonder snaren te breken.... dan word je blijkbaar slordig.

Kim Wilson
3 februari 2012, 10:06
Ik speel nooit zonder backup gitaar.
Ik wel. Ik heb maar één gitaar. Jammer dan, vervroegde pauze.

Ik heb overigens ook EB (Beefy) Slinky's, en ik breek er ook nagenoeg nooit één. Ja, laatst tijdens een oefensessie, ook vanwege ouwe baggersnaren. Die snaren hadden na een half jaar ook geen schuld meer.

Robin...
8 februari 2012, 19:13
Ik heb nu mijn nikkelen snaren gekocht en wat een vol geluid! Ik adviseer het iedereen om het uit te proberen.

Ook ben ik bezig geweest met een nieuwe brug zodat de snaren niet meer breken. Ook de tuners waren niet meer zo goed ,dus die heb ik ook gehaald. Nou is het zo dat die tuners toevallig in goud waren :crazyhappy: dus dan kan de rest ook wel goud.:cooler: Dus de brug en het andere gouden hardware komt over 1-2 weken uit Amerika. Ook wat vintage white gelijk besteld ,dus dat word weer genieten!

Braindead
8 februari 2012, 22:56
Heb je nu deze?
http://www.thomann.de/nl/ernie_ball_eb2250.htm

Robin...
8 februari 2012, 23:38
Heb je nu deze?
http://www.thomann.de/nl/ernie_ball_eb2250.htm

Ja daar ben ik voor gegaan. Alleen E A D zijn nikkel gewonden. En dat geeft bij akkoorden een veel voller geluid. En omdat de G B E gewoon normaal zijn geeft dat met elkaar een tof snaren pakketje. Dus ik blijf voorlopig op nikkel spelen.

Comfortably Daniel
9 februari 2012, 11:46
Ook ik gebruik op sommige gitaren EB slinky's(regular). Ik heb niet echt last van brekende snaren, behalve als inderdaad net een tikkie te oud worden en wanneer ik eigenlijk té hoge bends té vaak doe...waar ik nogal eens een handje van heb..ghehe

wireman
9 februari 2012, 11:56
Op mn Gib gaan Slinky's (regular) in het groene pakje. Gewoon lekkere strings! Lekkere low end en prima spreiding.
Op mn strat Thomastik INfeld 010 (SUPER!) Check ze eens! Echt de moeite waard!. Nickel is voor mij niks omdat de zuurgraad van mijn handen nogal hoog is.. Na een paar dagen kan ik ze wegdonderen..

Infeld was voor mij DE ontdekking van 2011...