PDA

View Full Version : vox ac30 brightcap mod en nieuw kabinet met greenbacks/alnico blues of g12h speakers



Paulusstrat
2 februari 2012, 14:01
Na wat research te hebben gedaan op internet lees ik veel over de brightcap mod (verwijderen/los solderen van een c13 onderdee)l bij vox ac30cc modellen. Hierdoor wordt volgens diverse bronnen het topboost kanaal beter bruikbaar en werken od pedalen beter. Heeft hier iemand ervaring met deze mod? Daarnaast ben ik op de langere termijn opzoek naar nieuwe speakers of een cab na wat youtube en forums bekeken te hebben valt mijn oog vooral op de celstion greenback speaker/ alnico blue speaker en g12h speaker. Waar ik me vooral bij de alnico blue om druk maak is dat deze te schel gaat klinken. de greenback is weer in diverse vox ac30 uitvoeringen te vinden. De g12h in oudere marshall cabs?
Ik ben opzoek naar een mooie open heldere clean maar deze moet niet krassig of earkilling schel klinken. Ook maak ik gebruik van lichte od (ts9.fulldrive) en fuzz geluiden. Tips en tricks zijn meer dan welkom!

Mitch
3 februari 2012, 00:39
Als je research op internet hebt gedaan snap ik niet waarom je dit forum hebt overgeslagen :D Is al aardig wat over geschreven, tot vervelens toe door mij hahaha.
Speakers: Blues zijn niet schel, zo lang ze gewoon in een open back combo zitten. Greenbacks zijn iets meer allround, H30s vind ik er zelf niet zo mooi bij, Blues zijn mooi maar hebben een heel specifieke sound.

Tristan
3 februari 2012, 10:29
Welke uitvoering heb je, de top, 1x12 combo of 2x12 combo?

Paulusstrat
3 februari 2012, 12:24
ik heb de top dus de ac30cch:). Ik weet niet of mijn london city cap goed matched met blues speakers? hij is aan de onder kant zo een 10 cm open is dit open genoeg voor alnico blues of?

bass blom
3 februari 2012, 12:29
cap en cab zijn twee nogal verschillende begrippen :D

Paulusstrat
3 februari 2012, 13:18
haha sorry ik bedoelde cab(inet)

Chroxy
3 februari 2012, 13:51
wat mis je aan je huidige sound, waardoor je op zoek bent naar nieuwe speakers? of de brightcap wilt weghalen?

Mitch
3 februari 2012, 15:51
ik heb de top dus de ac30cch:). Ik weet niet of mijn london city cap goed matched met blues speakers? hij is aan de onder kant zo een 10 cm open is dit open genoeg voor alnico blues of?

Ik weet niet hoor, maar dat had je al gevraagd en heb je al redelijk wat antwoorden op gehad??
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?152406-cabinet-bij-vox-ac30cch-nieuw-cabinet-of-speakers-vervangen

Paulusstrat
3 februari 2012, 18:11
ok laat ik een poging doen om het nog duidelijker te vragen: Mijn cabinet (LC hornet 2x12) is ongeveer aan de onderkant 10cm hoog en over de hele breedte open. telt dit dan als een open of closed back en is hierdoor alle druk die je bij een closed back hebt verdwenen?

Mitch
3 februari 2012, 19:39
Niet volledig, maar juist de opening aan de onderkant vind ik op zijn zachtst gezegd raar. Ik blijf erbij: Blues in een dergelijke kast is, zoals de Engelsen het zo treffend zeggen, "like polishing a turd". Verpats die cab aan een beginner die er blij mee is en schaf jezelf een fijne multiplex kast aan in plaats van MDF rommel. M20s, M25s, V30s, Blues, het is allemaal oké. Kant en klaar of één die je bij Vernet of K&E of een andere aanbieder kan kiezen en kan laten vullen met speakers naar wens.

Paulusstrat
3 februari 2012, 20:33
super bedankt! dit antwoord heb ik heel veel aan:). Ik heb deze kast gezien die zowel open als dicht kan met greenbacks:


http://www.thomann.de/nl/traynor_dhx212_cabinet.htm

Tristan
4 februari 2012, 01:21
Ja, kan ook.
Of probeer dan die Framus closed back 2x12 cab, daar zitten Vintage 30's in, werken super met de AC30CCH en kost je ook de kop niet.
Ik vind het persoonlijk zelfs lekkerder klinken dan een open back 2x12 cab met Alnico Blues.
Een ander voordeel is dat zo'n cab met meer amps wel goed klinkt, dat is bij Alnico Blues wel anders, die vind ik zelf eigenlijk alleen lekker klinken met Vox achtige amps.