PDA

View Full Version : Brug & staartstuk vervangen



Wes-1135
1 februari 2012, 23:48
Hallo allemaal,

Ik heb een Epiphone Dot uit 1999. De gitaar speelt en klinkt geweldig vind ik. Hij is alleen wel aan wat onderhoud toe, de brug is aangetast en op het staartstuk zitten een soort blaasjes/spikkeltjes.

Nu wil ik deze onderdelen dus vervangen. Ik heb nog nooit aan gitaren gesleuteld, dus vraag graag om jullie advies.

Is het moeilijk om deze onderdelen zelf te vervangen? En waar kan ik deze onderdelen het best kopen? Heb wel al wat rond gekeken op internet, ik zie daar vooral onderdelen van het merk Boston. Verder kan ik niet veel vinden.

Bedankt alvast voor jullie reacties!

Grtz,

Wes

barno
2 februari 2012, 00:07
Hallo allemaal,

Ik heb een Epiphone Dot uit 1999. De gitaar speelt en klinkt geweldig vind ik. Hij is alleen wel aan wat onderhoud toe, de brug is aangetast en op het staartstuk zitten een soort blaasjes/spikkeltjes.

Nu wil ik deze onderdelen dus vervangen. Ik heb nog nooit aan gitaren gesleuteld, dus vraag graag om jullie advies.

Is het moeilijk om deze onderdelen zelf te vervangen? En waar kan ik deze onderdelen het best kopen? Heb wel al wat rond gekeken op internet, ik zie daar vooral onderdelen van het merk Boston. Verder kan ik niet veel vinden.

Bedankt alvast voor jullie reacties!

Grtz,

Wes

guitarsupplies.nl: aanrader
Gotoh brug en tailpiece: niet duur en zeer goed van kwaliteit. Wel ff checken maten van de studs.

Orpheo
2 februari 2012, 00:49
als 't gaat om puur de looks, pak dan beter gewoon een pot commandant 4 en polijst de boel glimmend. Scheelt weer het geknoei dat het misschien niet past, of moeiljk, etc etc.

guitarkid
2 februari 2012, 08:42
als 't gaat om puur de looks, pak dan beter gewoon een pot commandant 4 en polijst de boel glimmend. Scheelt weer het geknoei dat het misschien niet past, of moeiljk, etc etc.

+1.
Maar goed, ik houd sowieso van gitaren met een beetje bespeelde looks en ik poets uit principe niet!

Kingfisher
2 februari 2012, 08:57
Een vuile gitaar speelt niet goed.

Wes-1135
2 februari 2012, 09:16
Barno, bedankt voor de tip. Site ziet er goed uit. Ik zal dalijk even de maten checken.

Orpheo, het materiaal van de brug is aangetast. Heb geprobeerd er een foto van te maken maar dat is lastig met mijn telefoon. Het is zo te zien niet iets wat weg te poetsen valt.

Mr.Fingers
2 februari 2012, 09:39
Een vuile gitaar speelt niet goed.

"The junk keeps the funk", zei James Jamerson, en ik kan niet anders als hem gelijk geven, als je hem hoort!

guitarkid
2 februari 2012, 10:02
Een vuile gitaar speelt niet goed.

Jawel hoor. Vuile snaren en een vuile toets niet, maar verder: no problem!!!


"The junk keeps the funk", zei James Jamerson, en ik kan niet anders als hem gelijk geven, als je hem hoort!

Dat bedoel ik!!! ;)

wireman
2 februari 2012, 10:34
Ik zou aan de gang gaan met Brasso! Licht polijsten met een oud t-shirt. Werkt perfect, je poetst de bobbeltjes en zooi ervanaf en je behoud de vintage looks.. Komop.. hij is 22 jaar oud en dat mag je zien toch?! Geeft m mojo.... Ik zou geen splinternieuwe onderdelen erop plakken.. (tenzij het kapot is) Dan krijg je een soort Marijke Helwegen.. een oud wijf met nieuwe tieten... :soinnocent:
Anderzijds heb ik er ook lang over gedaan om aan het hele idee.. oud en bespeeld is mooi te wennen... Ik heb een nieuwe gitaar en die vertroetel ik, mn oudje mag wat wear & tear hebben...

Trouwens gaaf om zoveel nieuwe leden te zien... tof!