PDA

View Full Version : warmoth body bestellen



freakystyle
1 februari 2012, 22:26
Hallo,

Door de goede ervaringen die ik heb gelezen op dit forum over de producten van warmoth wou ik daar graag een body bestellen.

Het gaat om deze body in fiesta red gespoten.

http://www.warmoth.com/Showcase/ShowcaseItem.aspx?i=jm232&Body=2&Path=Body

Nu gaat me dit volgens de site ongeveer $400,- inclusief verzendkosten kosten.

Ik weet dat er in Nederland nog belastingen over geheven kunnen (of gaan) worden.

Ik weet alleen niet precies hoe dit in zijn werk gaat. Ik heb zelf namelijk geen creditcard maar kan wel die van een vriend gebruiken en het geld dan aan hem geven. Ik weet alleen niet of ik hem dan alleen die $400,- moet geven of dat ik ook de bijkomende invoerbelastingen aan hem moet geven. Of krijg ik de rekening voor de belasting achteraf? En moet ik die belasting dan aan de belastingdienst betalen of aan een andere instantie??

Nou.. Wie heeft er vaker iets bij warmoth besteld en zou mij even haarfijn willen uitleggen hoe het allemaal precies in zijn werk gaat?

Dank u allen!

Sanderltd
1 februari 2012, 22:37
Ik heb nooit bij Warmoth zelf besteld, maar laatst wel nog via Ebay uit de VS! Ik heb toen met UPS gewerkt en ik geloof dat Warmoth dat ook doet. Dus hier is hoe het bij mij ging:

- Ik had een pakket van bijvoorbeeld 800 dollar, inclusief verzending.

- Ik heb toen de betaling via Paypal met creditcard gedaan. Dat ging heel vlot naar die verkoper in kwestie, dus via Warmoth zeker en vast ook. Zij betalen op hun beurt in beginsel aan UPS de verzendkosten.

- UPS zal dan verzenden en het pak zal aankomen in Nederland. Daar zal de douane de bijgevoegde facturen bekijken op de doos (Warmoth zal deze bijvoegen).

- Op de waarde op de factuur (verzendkosten incluis!) zal dan de invoerheffing geheven worden, dat is verschillend per type zending. Zo'n 3% geloof ik.
Daarna zal op die totale uitkomst nog eens 19% BTW geheven worden.

- Dat komt dan bijvoorbeeld neer op zo'n 200 euro extra. In beginsel zal UPS deze kosten betalen aan de Nederlandse douane, om op die manier een snelle levering te kunnen garanderen. Ze schieten het als het ware voor voor jou.

- Dan wordt het pakket geleverd en hoef jij ter plekke niets meer te betalen aan de UPS-man.
2 weken later krijg je een factuur in de bus met de vraag of je die 200 euro kan betalen aan UPS.

Dus die laatste kost betaal je zelf en wordt niet van je credit card afgetrokken. Enkel de betaling aan Warmoth zal van de creditcard afgetrokken worden. :)

da Liks
1 februari 2012, 22:38
Als je pakketje bij de douane wordt ingeklaard wordt er berekend hoeveel invoerkosten erbij komen. Deze moet je over het algemeen direct contant afrekenen bij aflevering, sommige transporteurs doen het anders.

Sanderltd
1 februari 2012, 22:39
Dat is inderdaad het principe, maar UPS maakt daarop een uitzondering door deze kost voor te schieten aan de douane en pas na de levering een factuur toe te zenden. :)

EDIT: Had je snel aangepast! ;) :p

da Liks
1 februari 2012, 22:40
captain obvious.. ook voor ik het had aangepast (VOOR ik jouw reactie las) stond er "over het algemeen".

Mr.Fingers
1 februari 2012, 22:41
Orpheo, kom er maar in! (die besteld denk ik 25% van hun maandproductie)

Sanderltd
1 februari 2012, 22:44
captain obvious.. ook voor ik het had aangepast (VOOR ik jouw reactie las) stond er "over het algemeen".

Niet nodig om er zo arrogant over te doen hoor, ik wilde gewoonweg duidelijkheid scheppen voor de topicstarter. Ik weet dat ik indertijd ook heel wat vragen had. Toen werd mij alles even duidelijk en vooral vriendelijk uitgelegd, en dat kon ik wel appreciëren...

freakystyle
1 februari 2012, 23:42
Heel erg bedankt voor de informatie tot dusver.

Voor een pakket van $400 (is ongeveer 310 euro) moet ik dus rekenen op ongeveer 100 euro bijkomende belastingen. Het pakket wordt via ups verzonden. Die sturen mij een paar weken later een rekening met dat bedrag. En ik hoef dus niet direct aan de deur die belasting te betalen maar gewoon alleen tekenen?

Of zijn er mensen met andere ervaringen?

Fiendish
2 februari 2012, 00:29
Nee, gaat precies zoals je net zei, je krijgt na een week of 2 de factuur thuis voor de inklaringskosten (had voor een vriend een hals besteld bij Warmoth, dus spreek enigzins uit ervaring).
Je kunt er (soms) wel voor kiezen om aan de deur te betalen (bij kleine bedragen meestal), maar over het algemeen moet je alleen tekenen voor ontvangst en dat je akkoord gaat met de inklaringskosten, en krijg je de factuur later thuis.

Orpheo
2 februari 2012, 00:34
als je bij warmoth besteld is het altijd met UPS, en moet je ALTIJD aan de deur betalen (aldus de gitarist met 14 warmoth gitaren direct bij de fabrikant gekocht)...

Fiendish
2 februari 2012, 00:51
Da's raar, ik kreeg een factuur...
Misschien zie jij er minder betrouwbaar uit ofzo ? :soinnocent:

Orpheo
2 februari 2012, 00:52
Da's raar, ik kreeg een factuur...
Misschien zie jij er minder betrouwbaar uit ofzo ? :soinnocent:

het komt HEEL zelden voor dat ze sneller zijn met bezorgen dan met inklaren. Ze weten de waarde direct, omdat de factuur direct bij Warmoth vandaan komt, en ze dus alleen het maar zelf hoeven in te voeren; pakketen openen enzo hoeft niet meer. Soms zijn ze sneller met bezorgen dan inklaren, en dan krijg je later de factuur, maar dat is mij maar 1 keer gebeurd, op de 15.

Fiendish
2 februari 2012, 01:02
Zou zomaar kunnen dat ze té snel zijn geweest, hij kwam een dag eerder aan dan aangegeven.

da Liks
2 februari 2012, 08:04
Losstaand van warmoth: ik heb, op 1 keer na, altijd direct aan de deur moeten betalen. En ik heb al heel wat uit Amerika laten komen.

hole
2 februari 2012, 09:02
tip: Dutycalculator (www.dutycalculator.com)

freakystyle
2 februari 2012, 17:24
Ok iedereen bedankt.. Ik zorg dus dat ik genoeg geld in huis heb zodra het pakketje komt.. En anders woon ik 5 meter van een pinautomaat vandaan dus dat komt wel goed :-)

Toffe link voor het uitrekenen van de belastingen! Ik zal foto's posten zodra de Telemaster in elkaar zit!

MOI!