PDA

View Full Version : Mijn nummer voor kunstbende



Ijselrobo 07
1 februari 2012, 21:52
Vrijdag 10 februari moet ik de eerste voorronde van kunstbende spelen.
dan ga ik gewoon solo, inplaats van met een band.
dus bij deze wil ik effe om feedback van jullie vragen ;) (gewoon om het maximale uit m'n nummer te halen)

hier het MP3'tje:
klik (http://www.mijnbestand.nl/share.php?key=GTULMKG3ARX7).
Vergeef mij over mijn zangtalent. heb pas net de 2e zangles achter de rug.

Groetjes,
Luc

Tabula Rasa
1 februari 2012, 22:16
Ik ben niet verder gekomen dan een seconde of 30. Kan je er nog onderuit?

Het is allemaal een beetje een marathon willen gaan lopen over 3 weken terwijl je nog moet gaan trainen.

TimoSomers
1 februari 2012, 23:44
Ga je dit in je eentje doen dan?

Geen slecht nummer, maar de zang is nu al shakey, dus live helemaal dan denk ik.

BibixMusic
2 februari 2012, 10:18
Ik vind het nummer zelf goed in elkaar zitten!

Je mag wel een 'bandje' gebruiken bij de voorronde, maar ik weet niet of het slim is...
Zelf heb ik vorig jaar ook gewoon met een cd-tje gezongen, maar het wordt toch meer gewaardeerd als je zelf met een band of gewoon een instrument op het podium staat.

Zang mag wat zekerder, dan komt het ook beter over (de instrumenten knallen er een beetje overheen) :)

Nielsje
2 februari 2012, 11:34
Poe, lastig om zo kort dag nog bruikbare feedback te geven.

Probeer wat positiever te zijn. Nu klinkt het echt als zo'n vervelend pubernummer.
'I'm different, just accept it.' En dat dan 40x keer.
Je zou je teksten wat gevarieerder kunnen maken, nu was het op de helft al een beetje klaar. Mocht dat voor die tijd niet lukken, probeer dan in ieder geval wat anders te zingen hier en daar. Het klinkt alsof je het helemaal niet leuk vindt. Je leven niet, muziek maken niet, zingen niet.

Harry
2 februari 2012, 15:21
het klinkt een beetje britpop, misschien hoort het erbij?

MichaelSS
2 februari 2012, 22:09
Oef, wat moet ik hier van zeggen.

Nummer zit helemaal niet verkeerd in elkaar! De opname moet alleen veel strakker opgenomen worden.

Gitaar... want daar gaat het om, neem ik aan? Slordig. Niet slecht, wel slordig. Solo, mwah. Matig. Weinig gevoel. Als je het luister "feel" van Robbie Williams luistert.. solo is erg beperkt, maar grijpt wel aan. Jouw solo is uitgebreid, maar doet mij helemaal niks. Daarnaast is het rommelig opgenomen.

5.8... als de boel wat strakker opgenomen wordt en je gaat rap opzoek na een andere zanger 7.0

Ijselrobo 07
3 februari 2012, 07:12
oke,
dus op basis van deze reacties moet er én wat worden gedaan aan mijn zang, en ik moet strakker, en met meer gevoel spelen. right?

MichaelSS
3 februari 2012, 17:47
Je moet niks...

Op basis van deze reacties wordt het wel aanbevolen ;- )

Thewisbone
3 februari 2012, 18:48
Ik versta er niks van wat je nou zingt...

beruk
3 februari 2012, 23:29
Ik vind het een catchy ding, zou het kaler maken, drums wat bescheidener (geen breaks), solo skippen behalve het begin en daar een riff achtig ding van maken.
Luister effe naar de Breeders voor het geluid wat ik bedoel
(Tja de associatie is weer heel bijzonder, mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen...!:

http://www.youtube.com/watch?v=Qpoqzt2EHaA&feature=related

godver wat was ik onder de indruk van die meiden...

beruk
6 februari 2012, 00:20
Als je écht indruk wil maken op de kunstbende zou ik Thierry effies contacten:

http://www.youtube.com/watch?v=aaQOZUCqQOo&feature=channel_video_title

piker
6 februari 2012, 06:56
Wtf???!!! En dat op een nuchter maag...:confused:

Duhsjaak
6 februari 2012, 12:29
Ik vind het een catchy ding, zou het kaler maken, drums wat bescheidener (geen breaks), solo skippen behalve het begin en daar een riff achtig ding van maken.
Luister effe naar de Breeders voor het geluid wat ik bedoel
(Tja de associatie is weer heel bijzonder, mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen...!:

godver wat was ik onder de indruk van die meiden...

Hi
Nou, that makes two of us. De enige twee mag ik wel zeggen. Kan me herinneren dat ze op Pink pop speelden en dat ik toch de nodige 'namen' uit de bisnis sprak die unaniem van mening waren dat de dames en heren toch eerst maar eens nodig een instrument moesten leren spelen.

Het wijkt af van palingpop? Dan deugt er geen reet van, zeker? Was mijn reactie. Daar maak je vrienden mee!

Ook terugkijkend vind ik ze leuk.
Vriendelijke groet, Gus

Duhsjaak
6 februari 2012, 12:34
Als je écht indruk wil maken op de kunstbende zou ik Thierry effies contacten:


A whole new take on Franse Zuchtmeisjes!!!!!!!!!!!!!!!
Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! De humor is de wereld nog niet uit.
Onuitpisbare indruk zeker?
Afijn, nuchtere maag of niet (gisternacht nog gefeest) ehm......
't valt niet mee tegen de wind in te behangen.
Vriendelijke groet, Gus