PDA

View Full Version : Slim om deze gitaar te kopen?



lexieboy
1 februari 2012, 19:59
Ten eerste wil ik even zeggen dat ik nieuw ben op dit forum dus niet weet of dit het juiste forumgedeelte is of niet.

Ten tweede wil ik zeggen dat ik al een tijd op zoek ben naar een Eplorer die ik zou kunnen betalen. Bij Thomann.de kost een Epiphone Explorer €300,- maar heb er nu een gevonden die "maar" €180,- kost, echter wel tweedehands:
http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/epiphone-explorer-79649890.html?qq=explorer&pcpl=&list_cat=elektrische-gitaar&pc_id=&afd=muziek%2Fmuziekinstrumenten%2Felektrische-gitaar

Naar mijn mening ziet 'ie er goed uit, het enigste is alleen dat naar mijn weten bij de "normale" Epiphone alleen een inlay zit bij de twaalfde fret, met de Romeinse cijfers voor 12 (XII). Is deze nek ook gewoon normaal of niet? Als dat het geval is, zo ik ook willen weten of het verstandig is om deze te kopen, aangezien mensen hier daar waarschijnlijk meer verstand van hebben.

Hoop op een beetje positieve feedback :)

Mvg, Lexieboy

Brewskie
1 februari 2012, 20:04
Welkom op het forum. Inlay XII op de toets alleen op de Gothic versie. Verder ziet dit er origineel uit.

fred dons
1 februari 2012, 20:29
dit is van de eerste serie explorers van epi, die hebben een kleinere body en een ongelooflijk slechte tremelo, ik zou het niet doen

valentino
1 februari 2012, 21:49
Hallo weet niet welk deel van het land je woont maar souman in wezep gaat verhuizen naar een nieuwe pand en doen daarom al Gitaren wel tegen scherpe prijzen.wie weet hebben ze iets voor je.

p.s Welkom en veel plezier op dit leuk leerzame en informatiefe forum.

Ace 1.15.19
1 februari 2012, 22:57
P.S. Welkom en veel plezier op dit leuke, leerzame en informatieve forum.
Klopt, je leert hier een hoop. ;)

joeyonfire
1 februari 2012, 23:28
Ik heb er nog wel 1 staan voor €200. het is een epiphone Explorer Gothic.
Speel er nooit meer op omdat ik inmiddels wel uitgekeken ben op het uiterlijk.
Het enige nadeel(tje) is dat er een stukje van de lak af is op de omhoog stekende punt van de body, voor de rest smetteloos.

Methoxy7
2 februari 2012, 09:59
Welkom op het forum. Inlay XII op de toets alleen op de Gothic versie. Verder ziet dit er origineel uit.

Inderdaad, die XII is enkel op de goth modellen van Epiphone.
Dat zijn die mat zwarte modellen. Ik heb vroeger die Les Paul nog gehad.

wireman
2 februari 2012, 10:28
Lexie... Ik zou het aanbod van Joey aannemen ipv de eerste serie epi van 2ehands.be.. Het is een redelijk aanbod en je kan altijd bijtippen mbt de lak.. ding is toch al zwart... enne.. WELKOM!

lexieboy
2 februari 2012, 21:29
Ik heb er nog wel 1 staan voor €200. het is een epiphone Explorer Gothic.
Speel er nooit meer op omdat ik inmiddels wel uitgekeken ben op het uiterlijk.
Het enige nadeel(tje) is dat er een stukje van de lak af is op de omhoog stekende punt van de body, voor de rest smetteloos.

Gast, hou die gitaar bij je! Als ik het geld heb koop ik hem van je! Ben al een tijd op zoek naar een Epiphone Explorer Gothic. En van die lak maakt me niks uit, op mijn huidige gitaar zijn er ook wat stukjes lak af :P

Maar gaat nog wel even duren voordat ik het geld heb denk ik... Heb als HAVO examenkandidaat geen baantje omdat ik wil leren voor mijn SE's, ik moet m'n kaartje voor Metallica voor 28 mei nog betalen, en een paar dingen die iemand heeft gemaakt voor mijn gitaar...

Kortom, voordat ik die €200,- heb zijn we wel iets verder. Maar hou hem wel want je hebt een klant :P

En de rest, bedankt voor jullie hulp :) En de welkomstberichtjes xD

MarkS
2 februari 2012, 22:16
dit is van de eerste serie explorers van epi, die hebben een kleinere body en een ongelooflijk slechte tremelo, ik zou het niet doen

Second that. Bandgitarist had er 1. Op stemming krijgen is al een hele toer met die trem, laat staan gestemd blijven.

joeyonfire
2 februari 2012, 23:13
Lexieboy heeft PM :ok: