PDA

View Full Version : aan welke muziek stijl heb je een hekel en waarom?



Ronald
4 juni 2003, 19:13
ik maak dit topic naar aanleiding van al het commentaar dat de mensen hier op nu-metal heeft, ik kan me voorstellen dat je van een bepaalde stijl niet houd , maar ik hoor uitspraken van gitaar onwaardig enzo :-?

dus van welke muziek stijl heb je een hekel en waarom is da zo?

ik heb persoonlijk een gruwelijke hekel aan pop muziek , omdat dat aangeprezen word door de media om geld er aan te kunnen verdienen, zet gewoon een lekker wijf neer dat een beetje kan zingen en het word een hit

en dan heb ik al helemaal een hekel aan mensen die doen alsof ze alternatief zijn maar juist harstikke comercieel en pop zijn zoals avril lavigne, direct , busted en meer van die sjit

Negative K3 fan
4 juni 2003, 19:18
IK HEB EEN HEKEL AAN MENSEN DIE D ENKEN DAT ZE ALTERNATIEF ZIJN EN DAN GAAN KANKEREN OIP MENSEN DIE LIMP BIZKIT KKORN E N AVRIL LEUK VINDEN TERWIJL ZE ZELF NIRVANA SOAD EN ANDERE GHEYE KUTMUZIEK LUSITEREN

OF AAN MENSEN DIE NIET WETEN WAT POP MUZIEK BETEKENT

OF AAN ALTOS DIE ZO ALTERNATIEF ZIJN DAT ZE ALLEEN VAN BANDS HOUDEN WAARVAN NIEMAND OOIT HEEFT GEHOORD

OF AAN KLASSIEKE ROMANTISCHE OF KLASSIEKE KLASSIEKE MUZIEK

OF AAN MODERNE AAR EN BIE

OF AAN RAP IN HET ALGEMEEN

OF AAN GRUNGE EN POWERCHORD ROCK

OF AAN SAMBA MAMBO EN AL DIE ANDERE LATIJNS AMERIKAANSE SHIT

OF AAN GHEYE ADFRIKAANSE VOLKSMUZIEK WAT EEN SCHIJTZOOI IS DAT

OF AAN DE NIEUWE METALLICA DIKKE ONZIN!

en zo kan ik nog wel even d oorgaan hahahahahahaha

Neals
4 juni 2003, 19:23
Pop = Populaire muziek, en is gewoon populair in de zin van verkoopcijfers, dus jah, door goeie cd verkopen kan er zelfs een slayer-album tussen de familiemuziek van de v&d staan

Negative K3 fan
4 juni 2003, 19:27
pop muziek omvat bijna alles (alleen volksmuziek en klassieke shit hoort er niet bij), metal zit er zeker in.

Ronald
4 juni 2003, 19:32
ja ik bedoelde eigenlijk top 40 muziek

Grandma_Placenta
4 juni 2003, 19:41
IK HEB EEN HEKEL AAN MENSEN DIE D ENKEN DAT ZE ALTERNATIEF ZIJN EN DAN GAAN KANKEREN OIP MENSEN DIE LIMP BIZKIT KKORN E N AVRIL LEUK VINDEN TERWIJL ZE ZELF NIRVANA SOAD EN ANDERE GHEYE KUTMUZIEK LUSITEREN

OF AAN MENSEN DIE NIET WETEN WAT POP MUZIEK BETEKENT

OF AAN ALTOS DIE ZO ALTERNATIEF ZIJN DAT ZE ALLEEN VAN BANDS HOUDEN WAARVAN NIEMAND OOIT HEEFT GEHOORD

OF AAN KLASSIEKE ROMANTISCHE OF KLASSIEKE KLASSIEKE MUZIEK

OF AAN MODERNE AAR EN BIE

OF AAN RAP IN HET ALGEMEEN

OF AAN GRUNGE EN POWERCHORD ROCK

OF AAN SAMBA MAMBO EN AL DIE ANDERE LATIJNS AMERIKAANSE SHIT

OF AAN GHEYE ADFRIKAANSE VOLKSMUZIEK WAT EEN SCHIJTZOOI IS DAT

OF AAN DE NIEUWE METALLICA DIKKE ONZIN!

en zo kan ik nog wel even d oorgaan hahahahahahaha



http://www.armpitswebsite.com/pics/veneburg2.jpg

Mithrandir
4 juni 2003, 20:00
ik heb persoonlijk een hekel aan zuid-polinesische wokkietokkie muziek, gespeeld door met de blote piemel op een wokkietokkie te slaan.

Negative K3 fan
4 juni 2003, 20:15
ik heb persoonlijk een hekel aan zuid-polinesische wokkietokkie muziek, gespeeld door met de blote piemel op een wokkietokkie te slaan.

2000e post!

Mithrandir
4 juni 2003, 20:20
ik heb persoonlijk een hekel aan zuid-polinesische wokkietokkie muziek, gespeeld door met de blote piemel op een wokkietokkie te slaan.

2000e post!

vet cool

geertenno
4 juni 2003, 20:43
gefeliciteerd

Ronald
4 juni 2003, 20:50
das jusit kei coole muziek man :D past die gitaar uit da wanker topic goed bij :P

sPacEcACE
4 juni 2003, 21:50
ik haat country :chicken:

The_Cure
4 juni 2003, 22:08
is dit niet het zoveelste "ik haat ...." topic?

Forum verloedert....

Theije
4 juni 2003, 22:10
Het topic loopt zijn doel weer mis mensen, er word wel gezegt wat men niet kan waarderen maar de 'waarom' word wederom vergeten!


Ik heb een hekel aan het top40, charts achtige muziek omdat het volledig draait op 'kuddegedrag' en daar kan ik bijzonder slecht tegen.

Ik heb een hekel aan Rap/Hiphop omdat het absoluut geen muzikale waarde heeft, het word ook niet (meer) gemaakt uit een muzikaal creatief oogpunt maar is gewoon een middel voor zelf-propaganda.


Verder heb ik niet snel een 'hekel' aan bepaalde muziek, wel is er muziek dat wat mij betreft niets meer is als simpele entertainment en verder geen enkele muzikale, poetische of kunstzinnige waarde heeft.

Ronald
5 juni 2003, 08:34
ja precies het gaat er juist om WAAROM je een hekel hebt aan een bepaalde muziekstijl :)

Mithrandir
5 juni 2003, 09:07
ik heb persoonlijk een hekel aan zuid-polinesische wokkietokkie muziek, gespeeld door met de blote piemel op een wokkietokkie te slaan.

ok dan, het waarom. Omdat het pijn doet aan de piemel natuurlijk, weet je hoe hard een wokkietokkie is :evil:

Ronald
5 juni 2003, 09:08
ach gewoon eelt opbouwen he :D

Kitaarhiero
5 juni 2003, 09:51
Ik hou niet van Post-grunge omdat het weinig creatieve mainstream muziek is.
Ik hou niet van poedelrock omdat het kleffe overgeproduceerde zooi is die gemaakt wordt door travestieten met een slechte smaak.
Ik hou niet van R&B omdat het idioot pubertjesgedrag veroorzaakt.
Ik hou niet van de standaard top-40 muziek omdat de teksten en arrangementen ronduit slecht bedacht zijn.
Ik hou tevens ook niet van om het even welke house variant dan ook. Het is gewoon geen goede muziek.

El Drecko
5 juni 2003, 11:32
Ik hou niet van muziek waar geen enkel instrument aan te pas komt (behalve een pc).

Ronald
5 juni 2003, 11:36
ja trance en techno en dance en discomuziek en weet ik veel hoe die rommel allemaal heet , ik vind dat gewoon geen muziek meer , gewoon met de computer gemaakt

moretel
5 juni 2003, 11:51
Maar wat vinden jullie dan van Radiohead, toch ook niet vies van experimenteren met PC, samplers e.d.
Toch een van de beste bands.

Mithrandir
5 juni 2003, 12:52
Ze bedoelen natuurlijk de fruity loops deuntjes die je op een TMF ofzo regelmatig hoort. En dat vind ik nou ook niet echt de meest hoogstaande muziek.

Ik vind het juist gebruiken van samples en de pc juist erg cool, maar wel in combinatie met traditionele instrumenten.

Radiohead doet dat goed ja (in Kid A en Amnesiac wel een beetje over de top), maar ook Drum 'n bass, Big Beat en Trip-hop bands zoals Reprazent, Hooverphonic, Lamb, Prodigy, Chemical Brothers, Orbital vind ik bands die gave muziek maken met 'computers'.

Theije
5 juni 2003, 12:58
Maar het grote verschil met Prodigy is dat hoe veel apparatuur en shit ze ook gebruiken als ze moeten optreden gebeurd het nog steeds altijd live.
En dat vink wat anders dan die trance DJ's die in de studio wat inelkeaar flansen het vervolgens op vinyl flikkeren en dan live een beetje interessant aan die platen gaan lopen kloten.

Mithrandir
5 juni 2003, 13:10
Geld voor alle bands die ik noemde dat ze live gewoon alles spelen, ook al is het soms voornamelijke knoppen draaien (orbital en chemical brothers).

Zeker lamb en hooverphonic (er zijn er nog meer maar ik kom even niet op namen) maakt een hele goeie mix van samples, synths, etc.. en traditionele instrumenten.

moretel
5 juni 2003, 13:41
Ik vind trouwens al dat gescratch maar niks , allemaal reuze interessant doen en een goed scratch stukje opzoeken, urenlang zoeken en maar slap erovert lullen

zchikizchikizchik

de volgende plaat

zchikizchikizchik

de volgende plaat

zchikizchikizchik

de volgende plaat

zchikizchikizchik

ik hoor geen verschil jullie ?

Mithrandir
5 juni 2003, 13:46
Ligt er maar weer net aan hoe je dat scratchen verweeft in je muziek, je kan er wel leuke dingen mee doen. Er is zoveel mogelijk, ook met hulpmiddelen die bij voorbaat al veroordeelt worden door gitaristen, juist door toevoeging van dat soort hulpmiddelen maak je het interessant.

Alleen vaak word het op dezelfde manier gebruikt en dan is het niet meer interessant, maar dat geld ook voor gitaarspel.

Maar je hoeft er niet van te houden natuurlijk :)

Chris Wolstenholme
5 juni 2003, 14:05
jah, Incubus verweeft t scratchen leuk met de muziek vind ik.

ik hou echt niet van mja, dat hele JaRule muziek gedoe. Volgens mij is dat R&B/RAP een groot hotel in LA met studio eraanvast en iedereen die elkaar op de gang tegenkomt neemt een nummer op over bitch's 'n Benz's
Ze zouden niet eens bestaan met hun muziek als ze niet om de 5 jaar een "Bro" mollen zodat ze weer een paar jaar 'inspiratie' hebben.

Neals
5 juni 2003, 16:23
Waar ik een pleurishekel aan heb:

Alle vormen van techno, drum 'n bass, trance en gabberhouse

De meeste vormen van rap en r&b

De zogenaamde alternatieve muziek, wat 99% gewoon beatlescovers zijn, en die andere 1% die vaak dingen meekrijgen als stonerrock en meer van dat soort troep.

Black metal, khou niet zo van Ruis ende Sfeer

Top 40, en dan in het bijzonder de jaren 80 pop zoals a-ha en micheal jackson

Negative K3 fan
5 juni 2003, 17:29
ik kan zelf bepaalde soorten psy-trance en aanverwanten wel enigzins waarderen.

Kitaarhiero
6 juni 2003, 11:11
Waar ik een pleurishekel aan heb:

Alle vormen van techno, drum 'n bass, trance en gabberhouse

De meeste vormen van rap en r&b

De zogenaamde alternatieve muziek, wat 99% gewoon beatlescovers zijn, en die andere 1% die vaak dingen meekrijgen als stonerrock en meer van dat soort troep.

Black metal, khou niet zo van Ruis ende Sfeer

Top 40, en dan in het bijzonder de jaren 80 pop zoals a-ha en micheal jackson

Hou je uberhaupt wel van muziek dan?
(alternatief is bv. een zeer groot hokje).

Neals
6 juni 2003, 13:12
alternatief is toch geen hokje, zo ervaren die hippies dat zelf :P

Kitaarhiero
6 juni 2003, 13:16
oh, ik had deze erbij moeten zetten: ;)

the joshua tree
7 juni 2003, 16:22
k heb een hekel aan death metal

ben geen fan van die negatieve instelling, wordt ik niet vrolijk van. En je hebt natuurlijk ook van die death metal bands die christelijk zijn ("i hate the devil, the devil hates me en so on) maar de muziek ligt me niet,

aan grunts heb ik een grote hekel, net zoals aan schreeuwen





dus

xystus
7 juni 2003, 23:04
=> kuthekel aan ska, deathmetal, grindcore

stringer
8 juni 2003, 19:35
Ik heb een hekel aan slecht gezongen instrumentaaltjes.

taylor
8 juni 2003, 20:36
aan alles wat is gemaakt met machines samplers computermuziek synths

dus house electro ect o ja ook al die dj's die denken dat ze 1 of andere muzikant zijn i hate it with a vegeance :evil:

Neals
8 juni 2003, 21:06
ska zuigt ook best wel, hoewel the shandon niet eens zo onaardig is.. maar real big fish.. bluerghhh

Negative K3 fan
8 juni 2003, 21:17
owja, ik heb zelf ook een behoorlijke hekel aan ska

en mensen die zo kankerwen op electronische muziek kennen vaak niet meer dan dj boozy woozy, ik heb er zelf opok vrijwel geen verstand van, maar ik heb wel een paar van die minder bekend experimentele/goa/psy trance achtig spul. Klinkt wel gaaf.

Guitarchica
8 juni 2003, 21:29
Ik heb een hekel aan house/hardcore/gabber/trance/dance, omdat ik gewoon bloednerveus word van dat kutgeluid.
Verder ben ik niet erg fan van klassieke muziek, country, top40 etc. omdat me dat gewoon niet ligt.

taylor
10 juni 2003, 12:26
en mensen die zo kankerwen op electronische muziek kennen vaak niet meer dan dj boozy woozy, ik heb er zelf opok vrijwel geen verstand van, maar ik heb wel een paar van die minder bekend experimentele/goa/psy trance achtig spul. Klinkt wel gaaf.

ik heb zelfs vrienden die in die muziekstijl zitten dus ik ken het zeker wel,maar daarom vind ik nog steeds geen reet aan.

ook hun manier van kijk op muziek(maken,sampels enzo) zit me erg tegen.

schaap
10 juni 2003, 20:00
Ik heb een hekel aan mensen met scooters die echt een houding hebben van dat ze sinds ze een scooter hebben tof zijn en er over blijven lullen :evil:

Mithrandir
10 juni 2003, 21:09
wat heeft dat nou weer met muziek te maken schaap, jij blijft blaten he.

Ronald
10 juni 2003, 21:18
beeeeeeeeeeeeeh :D

Negative K3 fan
10 juni 2003, 21:35
en mensen die zo kankerwen op electronische muziek kennen vaak niet meer dan dj boozy woozy, ik heb er zelf opok vrijwel geen verstand van, maar ik heb wel een paar van die minder bekend experimentele/goa/psy trance achtig spul. Klinkt wel gaaf.

ik heb zelfs vrienden die in die muziekstijl zitten dus ik ken het zeker wel,maar daarom vind ik nog steeds geen reet aan.

ook hun manier van kijk op muziek(maken,sampels enzo) zit me erg tegen.

smaken verschillen he? maar je moet er ook naar leren lusiteren (net als met vrij veel stijlen die "afwijken"), een jaar geleden deelde ik jouw mening over electronische muziek. Wil niet zeggen dat je minder ontwikkeld bent als je er niet naar kunt lusiteren want ergens houdt het aanpassen ook op :)

Bates15
10 juni 2003, 21:47
Slagers vind ik echt niet te doen. Beetje als jan smit en die duitse zooi. Niet om aan te horen. Ligt mij totaal niet.

Ook somige vormen van extreem harde rock waarbij je nooit en te nimmer zult verstaan wat men in de mic boert. (this track was recorded using a shure beta 58 and a shure noisless microfoon cable)
Zelfs al heb je de teksten erbij zal je dat er nooit uit halen, laatstaan ooit achterkomen wat dat gedonder was welke ze als band bestempelden.

En dan heb ik er al helemaal een hekel aan als je dan op de cd-hoes leest dat de gitarist enkel gebruik maakt van didario strings (009-042, gibson pics heavy gibson guitars (lp) and Mesa boogie amps)

Helemaal te gek wordt het als ze zelfs merken en diktes van drumstokken gaan aangeven (vic verth 7a eco maple black edition). Alsof je dat door alle herrie heen hoort....
Zo, dat moet duidelijk zijn....

Wicked Willy
10 juni 2003, 21:47
Hmmmmmmm das een moeilijke ik vind eigelijk van alles wel leuk....er zijn maar een paar bands/artiesten die ik echt goed vind. echt slecht....dat gebeurd me niet snel, als een liedje goed in elkaar zit....dan maakt het me niet uit wie het uitvoert.........zo vond ik.....en ik durf het bijna niet te zeggen de laatste nummers (uitgezonderd Cry me a River) van Justin Timberlake erg lekkerrrrr, maar ja dat wordt dan ook geproduceerd en geschreven door The Neptunes dus dat scheelt. Wat ik verder nog leuk/goed vind:

-Beef
-Massive Attack
-Blof
-Reprazent
-Marcel Scherpenzeel
-Red Hot Chilli Peppers
-Rage Against the Machine
-Urban Dance Squad
-SRV
-Brainpower
-Eminem
-System of a Down
-Limp Bizkit
-Korn
-Faithless
-Underworld
-Led Zeppelin
-Tool
-Sly and the Family Stone
-Moloko
-James Brown
-(de oude) Fleetwood Mac
-Supertramp
-Madness


Nou ja teveel om op te noemen, als ik moet gaan denken wat ik echt slecht vind....hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm moeilijk te zeggen :razz:

fuck nu-metal
12 juni 2003, 11:07
Ik haat alles wat er op TMF komt. jezus, wat een troep is dat zeg. MTV is een ietsiepietsie beter, maar niet veel. dat komt omdat ze ook nog wat oudere clips uitzenden van de jaren tachtig. Zelfs popmuziek uit die tijd is nog best te pruimen. Ik haat niet veel muziek, ieder zijn eigen smaak, maar wat ik echt verschrikkelijk vind is de rock muziek van tegenwoordig. Ja, glamrock was misschien ook niet de beste muziek, maar wat is het tegenwordig bagger. Ik vind dat ook geen rock. Het begon met Nirvana. Alle energie werd uit de muziek gezogen, en treurige, depressieve muziek was wat overbleef. Ik vind hun muziek op zich niet echt slecht, maar het betekende wel dat de energie uit de rock verdween. Misschien een beetje kort door de bocht. Maar ik vind, behalve als je van grunge houdt, dat de jaren negentig qua rock en metal niet echt veel te bieden had. En die nu-metal slaat echt alles. Ze mogen best die muziek gaan maken, maar geef het dan een andere naam, want dit heeft niets met metal te maken. Natuurlijk heb ik hier geen harde bewijzen voor, het blijft maar een mening, maar toch. Metallica was in de jaren tachtig een redelijke band, maar komt nu ook alleen maar met kut-muziek. Ik heb ook een hekel aan metal-bands die zeggen dat een solo tegenwoordig niet nodig is en passé is. Feit is dat de meesten niet eens een fatsoenlijke solo kunnen spelen. Kijk, als je het niet kunt moet je het niet doen, maar niet zeggen dat een solo niet meer nodig is. dat is bull-shit en nergens op gebaseerd. Verder heb ik een hekel aan de smurfenmuziek, die ze trance noemen. Dan heb ik het vooral over (altijd gecoverde)liedjes met van die, baby, computer stemmetjes. Ze kunnen gewoon niet zingen en verbergen dat met zo'n effectje.
Dat coveren wordt ik ook zo ziek van. ik bedoel schrijf eens zelf een lied, de originele liedjes zijn toch altijd beter. ]
Maar verder gaat alles goed, hoor!

Ditmar
12 juni 2003, 11:23
Ach ja, dan laat ik ook weer eens de drang tot reageren overwinnen:

Ik heb een aantal vraagjes:
Als nu-metal geen metal is, wat de fuk is het dan wel ??? Ik bedoel, waarom zou powermetal dan wel metal zijn, waarom zou doom metal dan wel metal zijn. Ik speel in een nu-metal band die toch qua hardheid en metalheid bijzonder veel 'echte' metalbands eruit speelt.........Ga nou niet zeggen dat Slipknot een easy listening band is, toch ?? Bands als Linkin Park en Pleymo zijn misschien wel zacht, maar goed, harde nu-metal bestaat zeker wel (heeft iedereen nou al Chimaira ontdekt ???)

En wat je zegt over gitaarsolo's klopt ten dele, heel veel nu-metal gitaristen kunnen gewoon niet spelen. Too bad, ik kan wel spelen; maar het blijft gewoon zo dat het heel moeilijk is om een goeie solo toe te voegen aan zulke muziek, ik vind zowiezo veel gitaarsolo's (in heel veel verschillende genre's) ongelovelijk slecht; je moet met een solo ook echt iets toevoegen aan de muziek, en niet even laten zien dat je snelle nootjes kan spelen, aaight ??

Verder vind ik je post vrij eenzijdig, het is zo'n syndroom waar veel forumbezoekers hier last van hebben, het commercieel is kut idee, en als het op tv komt kan het al helemaal niet meer. Wat ik daarover graag zou willen zeggen is, probeer toch een keertje met een open mind ernaar te luisteren, en dan pas te oordelen.

Maar goed, ik sta open voor reacties......

Ronald
12 juni 2003, 11:33
nu-metal is gewoon cool :D

en dat de meeste nu metal gitaristen nie goed kunnenspelen boeit me niks , het gaat er gewoon om dat je lekker kan flippen op het podium en dat je muziek goed klinkt en dat heeft maar erg weinig te maken met hoe goed je kan spelen heb ik gemerkt

en solos vind ik maar patserig doen , kvind maar weinig solos mooi , kvind dat het beter gewoon een melodietje kan zijn dan allemaal aanelkaar geplakte toonladders , dan lijkt er net alsof er regels bestaan voor muziek , tis tenslotte geen sport

dus ook nie teveel letten op wat voor stijl het is , als de muziek maar goed is :)

Plop
12 juni 2003, 15:39
Ey..... Ik vind Nu-Metal ook niet altijd alles... (is P.O.D. Nu-metal? Kheb er nl. wel een cd van.. vind ik wel leuk trouwens)... En ik vind dat omdat ik het allemaal bij mekander niet altijd muziek vind.... De gitaristen zijn vaak super technisch maar als er dan zo'n gozer doorheen gaat lopen schreeuwen vind ik het weer jammer... Duss conlusie van mijn mening: Het is vaak te lawaaierig en onduidelijk maar dat wil niet zeggen dat de muzikanten niet technisch of goed zijn...

vis
12 juni 2003, 19:24
en ik heb nog niemand gehoord die een hekel heeft aan hardcore, dat bewijst gewoon dat dat goeie muziek is :D

Ronald
12 juni 2003, 19:27
hardcore , das toch een soort trance :-? ?

vis
12 juni 2003, 19:28
nee, dat is een HELE GROTE fout

delphiro
12 juni 2003, 19:35
ik heb een hekel aan (vrijwel) alle muziek die niet uit het hart komt.. al is het Hazes met een vreselijk fout nummer (ik houd niet zo van dat soort muziek), als ie het zingt omdat ie het meent is het goed. Alle commerciele troep met ingestudeerde pasjes en strakke meiden is leuk om naar te kijken als het geluid uit staat. Verder vind ik het zielig als mensen een imago moeten hebben om daar hun muziek mee te bewijzen (trash, metal.. en maar stoer kijken.. vooral niet lachen want het leven is een hel).. neemt niet weg dat ook daar mensen tussen zitten die echt gaan voor hun eigen muziek.

Negative K3 fan
12 juni 2003, 20:48
en ik heb nog niemand gehoord die een hekel heeft aan hardcore, dat bewijst gewoon dat dat goeie muziek is :D

dan ben ik hem vergeten te vermelden, bij deze.

kokteejl
12 juni 2003, 21:57
en dan heb ik al helemaal een hekel aan mensen die doen alsof ze alternatief zijn maar juist harstikke comercieel en pop zijn zoals avril lavigne, direct , busted en meer van die sjit[/quote]

get man das exact hetzelfde als mijn 'visie' kwor er ook zo pissig van

Thomasvv
13 juni 2003, 01:29
Ach.. een goeie hiphopband op zn tijd.. heerlijk.. Laatst wat dingen van Postmen gedowned.. heeerlijk.. :) En Trance kan ik ook op uit mn dak gaan.. en scratchen.. weew.. Vooral zoals Incubus het doet... een brokkie Deathmetal gaat er ook wel in op zn tijd.. ff Dying Fetus opzetten ofzo.. Nirvana cd'tjes staan hier ook nog in de kast, zonder stof wel te verstaan. Offe.. een cdtje van Europe of Whitesnake op zn tijd gaat er ook wel in. K zit nu lekker naar St. Anger te luisteren, en vind die snare best wel cool. Country, och.. zolang het niet té erg wordt vind ik het wel OK, The Jayhawks bevoorbeeld (ik zet NU de cd Hollywood Town Hall ff op), ska.. ja prima.. niet te veel allthough. Punk? Ja hoor.. een plaatje Pennywise is wel Ok (ff lekker uit je dak gaan op Bro Hymn :D). Prodigy, suupergaaf.. Lounge gemaakt met pcs? Sure gaaf! Zolang je er maar op kan chillen.. JaRule? Die dude heeft best wel een brute stem.. en je kan er om lachen...
Laatst trouwens nog een verzamelcdtje van de Happy Hardcore gekocht.. ook gaaf :) En die cd van 36 Crazyfists (wat Numetal schijnt te zijn) vond ik ook wel ok. ..

Kortom... ik hou gewoon van muziek... en vind niets écht slecht.. ja.. als het muzikaal slecht gemaakt is (en dan heb ik t niet over 'meh.. het is alleen een computer" of "meh.. hij kan maar 3 akkoorden"). Zolang er mensen zijn die het goed vinden, hoe kan het dan slecht zijn?


cp: osdorp posse

Fuhgawz
26 juni 2003, 15:52
De bron van al het kwaad op deze wereld:
De APRES SKI MUZIEK!!! Dit is niet eens muziek, gewoon flauwe onzin met een 'beat' eronder. Nummers als "Toeter op mijn waterscooter" horen niet eens in de categorie muziek te vallen.

Ronald
26 juni 2003, 16:26
lol , maar wel leuk als je gezopen hebt :-D

fuck nu-metal
3 juli 2003, 23:05
Zolang er mensen zijn die het goed vinden, hoe kan het dan slecht zijn?

Interessante opmerking!

Trouwens muziek die ik niet kan uitstaan? Simpel, zet even TMF aan, jezus wat een kut-kleutermuziek. Vooral die trancheliedjes met van die smurfenstemmen. Dat zijn overigens vaak van die gejatte nummers, omdat de dj's zelf geen nummers kunnen schrijven, en die kinderen van 8 tot 16, weten zij veel? Voor hun is het nieuwe muziek. wat is altijd zo irritant vind, is dat jongeren die covers, oftewel verkrachte commerciële misbaksels, de cover vaak nog beter vinden dan het origineel. Neem nou het prachtige nummer Total eclipse of the Heart van Jim Steinman/ Bonnie Tyler, dat dan helemaal verneukt wordt door ene jan Wayne, dat vinden ze dan beter. Maar ze zijn wel snel tevreden, dat moet je ze nageven! Je bent al een goede artiest, als je een nummer covert en er gewoon een stevige, monotome beat onderzet, ook al klinkt ie totaal niet in de context!
Ik haat dat echt.
Verder JLO, Jezus, natuurlijk kan zij niet zingen, dat kan Madonna ook niet, maar wat een kutnummers ook. Of dat duet van Mariah Carey met (natuurlijk een rapper)Busta Rymhes.
Helaas moet ik deze muziek elke dag horen, aangezien mijn kleinere broer en zus ernaar luisteren. Ze vinden mijn muziek ook zwaar klote, maar dat terzijde.
ja die JLO die zuigt echt zo zwaar, godverdomme zeg. Met die trieste coole da- Bronx clips.

Ronald
4 juli 2003, 14:21
mooi gezeg :)

fuck nu-metal
4 juli 2003, 20:59
mooi gezeg

Dank je. I dacht, laat ik het een beetje netjes houden, zo'n scheldpartij komt toch niet aan.

Negative K3 fan
4 juli 2003, 21:04
en dan heb ik al helemaal een hekel aan mensen die doen alsof ze alternatief zijn maar juist harstikke comercieel en pop zijn zoals avril lavigne, direct , busted en meer van die sjit

get man das exact hetzelfde als mijn 'visie' kwor er ook zo pissig van[/quote]

ik heb pas een hekel aan mensen die zo true en alternatief zijn dat ze gaan zeiken op de top 40 bandjes enzo omdat het zo commercieel is terwijl ze zelf naar stoere echte niet commerciele muziek lusiteren... van die dikke altos die raar praten op cu2 enzo! Dat is mijn visie waar ik ook pissig van wordt.

En madonna die niet kan zingen?? Dan ken jij een an dere dan ik!

fuck nu-metal
5 juli 2003, 13:33
Ach ja, dan laat ik ook weer eens de drang tot reageren overwinnen:

Ik heb een aantal vraagjes:
Als nu-metal geen metal is, wat de fuk is het dan wel ??? Ik bedoel, waarom zou powermetal dan wel metal zijn, waarom zou doom metal dan wel metal zijn. Ik speel in een nu-metal band die toch qua hardheid en metalheid bijzonder veel 'echte' metalbands eruit speelt.........Ga nou niet zeggen dat Slipknot een easy listening band is, toch ?? Bands als Linkin Park en Pleymo zijn misschien wel zacht, maar goed, harde nu-metal bestaat zeker wel (heeft iedereen nou al Chimaira ontdekt ???)

En wat je zegt over gitaarsolo's klopt ten dele, heel veel nu-metal gitaristen kunnen gewoon niet spelen. Too bad, ik kan wel spelen; maar het blijft gewoon zo dat het heel moeilijk is om een goeie solo toe te voegen aan zulke muziek, ik vind zowiezo veel gitaarsolo's (in heel veel verschillende genre's) ongelovelijk slecht; je moet met een solo ook echt iets toevoegen aan de muziek, en niet even laten zien dat je snelle nootjes kan spelen, aaight ??

Verder vind ik je post vrij eenzijdig, het is zo'n syndroom waar veel forumbezoekers hier last van hebben, het commercieel is kut idee, en als het op tv komt kan het al helemaal niet meer. Wat ik daarover graag zou willen zeggen is, probeer toch een keertje met een open mind ernaar te luisteren, en dan pas te oordelen.

Maar goed, ik sta open voor reacties......

Kijk, aangezien jij zelf nu-metal speelt, snap ik dat je op je teentjes bent getrapt. Als je er van houdt, moet je dat vooral doen, maar waar ik vooral moeite mee heb, en ik vindt dat dat gewoon niet echt in de metal thuis hoort, is rap. Ik trek dat gewoon niet. En metal/rock is meestal gebaseerd op zang(tenminste, iets wat er voor door moet gaan).
Ik vind het gewoon totaal niet als metal klinken. Metal is voor mij, stevige en krachtige melodien, krachtige gitaren, liefst een beetje speed, en niet dat zeurderige slome, rapgebeuren. maar goed daar kom je toch niet uit. het blijft een kwestie van mening. Ikzelf zou het raprock of ziets noemen.
Linkin Park vindt ik nog wel gaan, niet dat ik het echt geweldig vindt, maar hun songwriting capaciteiten zijn duidelijk te horen(maar ja dat is ook weer een mening, hé?)Wat ik trouwens irritant aan de term nu-metal vind is dat het zich daarmee modern noemt, en de andere metal 'ouderwets' maakt, zogenaamd. Alsof die er niet meer toedoet.

over mijn eenzijdige post gesproken. Ik ben niet tegen commercieel, dat vindt ik altijd zo irritant als, je muziek die toevallig veel op de radio en tv komt, slecht vind, dan komt dat omdat je niet van commerciele muziek houdt. Bull-shit, tenminste, in mijn geval. Ik vindt het nergens opslaan dat als een groep plotseling doorbreekt, je er niet meer van mag houden, omdat ze dan niet meer cool zijn, of zo! Het is alleen wel zo dat veel muziek die op TMF en MTV komt, mij absoluut niet kan bekoren, en dan druk ik het vrij zacht uit.
Dat ik het troep vindt heeft niets, te maken, met het feit dat die artiesten erg bekend zijn.
Dat undergroundgelul vind ik zelf ook erg irritant.
Open mind? Ik luister naar jazz, blues, rock, metal en klassiek. Ik ben zeventien jaar. De meeste van mijn leeftijd volgen gewoon de meute en kijken niet verder dan TMF of wat een paar vrienden doen. Niet dat ik daar trots op ben of zo, maar ik luister wel degelijk met een open mind. Sommige popliedjes van Toto of zo vind ik best wel leuk, en zeg dan niet, oh dat is soft en commercieel daar luister ik niet naar hoor!.
Dat openmind verhaal en het vermeend afgeven op commercie is dus een beetje voorbarig. Dat ik alleen niet van nu-metal houdt, wil niet zeggen dat ik niet open minded ben. Ik heb wel naar wat nu-metal geluisterd, maar vindt het gewoon echt niet mooi. Punt.

En dat gedeelte van die solos...tuurlijk een solo moet wat toevoegen aan een song. Niet iedereen kan zo'n solo bedenken. Maar daarom waardeer ik het juist zo als iemand het wel kan. Ik vindt een mooie solo in een rocknummer wel belangrijk. Als iemand zeg, ja dat kan ik niet, dus speel ik het maar niet, dan kan ik nog wel zeggen dat ik een mooie solo mis.
Niet elke muziekstijl vraagt om een (gitaar)solo in het midden van de song, maar vooral bij metal-en rocknummers vindt ik dat het er eigenlijk gewoon bijhoort. maar misschien ben ik wel te veel verwend door alle Blackmore's, Iommi's, Tipton en Priest's en Van halen's. Dat ik het nieuwere niet meer kan waarderen.

Ditmar
5 juli 2003, 15:36
Ach ja, dan laat ik ook weer eens de drang tot reageren overwinnen:

Ik heb een aantal vraagjes:
Als nu-metal geen metal is, wat de fuk is het dan wel ??? Ik bedoel, waarom zou powermetal dan wel metal zijn, waarom zou doom metal dan wel metal zijn. Ik speel in een nu-metal band die toch qua hardheid en metalheid bijzonder veel 'echte' metalbands eruit speelt.........Ga nou niet zeggen dat Slipknot een easy listening band is, toch ?? Bands als Linkin Park en Pleymo zijn misschien wel zacht, maar goed, harde nu-metal bestaat zeker wel (heeft iedereen nou al Chimaira ontdekt ???)

En wat je zegt over gitaarsolo's klopt ten dele, heel veel nu-metal gitaristen kunnen gewoon niet spelen. Too bad, ik kan wel spelen; maar het blijft gewoon zo dat het heel moeilijk is om een goeie solo toe te voegen aan zulke muziek, ik vind zowiezo veel gitaarsolo's (in heel veel verschillende genre's) ongelovelijk slecht; je moet met een solo ook echt iets toevoegen aan de muziek, en niet even laten zien dat je snelle nootjes kan spelen, aaight ??

Verder vind ik je post vrij eenzijdig, het is zo'n syndroom waar veel forumbezoekers hier last van hebben, het commercieel is kut idee, en als het op tv komt kan het al helemaal niet meer. Wat ik daarover graag zou willen zeggen is, probeer toch een keertje met een open mind ernaar te luisteren, en dan pas te oordelen.

Maar goed, ik sta open voor reacties......

Kijk, aangezien jij zelf nu-metal speelt, snap ik dat je op je teentjes bent getrapt. Als je er van houdt, moet je dat vooral doen, maar waar ik vooral moeite mee heb, en ik vindt dat dat gewoon niet echt in de metal thuis hoort, is rap. Ik trek dat gewoon niet. En metal/rock is meestal gebaseerd op zang(tenminste, iets wat er voor door moet gaan).
Ik vind het gewoon totaal niet als metal klinken. Metal is voor mij, stevige en krachtige melodien, krachtige gitaren, liefst een beetje speed, en niet dat zeurderige slome, rapgebeuren. maar goed daar kom je toch niet uit. het blijft een kwestie van mening. Ikzelf zou het raprock of ziets noemen.
Linkin Park vindt ik nog wel gaan, niet dat ik het echt geweldig vindt, maar hun songwriting capaciteiten zijn duidelijk te horen(maar ja dat is ook weer een mening, hé?)Wat ik trouwens irritant aan de term nu-metal vind is dat het zich daarmee modern noemt, en de andere metal 'ouderwets' maakt, zogenaamd. Alsof die er niet meer toedoet.


Weet jij uberhaupt wel wat nu-metal is ??? Je hebt inderdaad een aantal van die rap-metal bands......denk aan Limp Bizkit, (hed)PE, Papa Roach, dat soort onzin. Nu-metal moet je meer denken aan Soulfly, MachineHead, (de latere) Fear Factory......dat soort dingen, dus ik zou eerst even je definitie bijstellen. Rap-metal is iets anders dan Nu-metal, als zijn ze wel tot op zekere hoogte aan elkaar verwant. Het ontwikkelt zich de laatste twee jaar mee richting een nieuwe soort van muziekstijl die zowiezo weer harder en sneller is mét solo's (wij waren deze stijl ook al soorte van aan het ontwikkelen zelf), meestal wordt het voorlopig dynamic metal genoemd. Je moet dan denken aan Chimaira, Slipknot en Skinlab ofzo.......dus kom asjeblieft niet met gezeik over rap en metal aanzetten, want ik kan vrij weinig nu-metal bands met échte rap erin bedenken (lees goed, nu-metal geen rap metal)

Tip voor jou, luister eens naar Cleansation van Chimaira, en ga je dan eens afvragen hoeveel van wat je zegt over nu-metal hierop van toepassing is

Kitaarhiero
6 juli 2003, 13:58
En rap-metal (of crossover) is metal + rap. Metal arrangementen met rap ipv zang. Ik denk ook verder niet dat de rapMETAL artiesten en de journalisten die de term bedacht hebben een boodschap hebben aan het gezeik over wat nu wel of geen metal is.
Als je bij rapmetal de vocals weglaat heb je metal riffs.

fuck nu-metal
7 juli 2003, 21:55
hé Ditmar,

Die andere bands( die je noemt) ken ik ook wel. Ja nu bestaat er zeker ook weer dynamic metal(alsof andere metal niet dynamisch kan zijn, met de nadruk op het dynamische, zeg je? Jaja, tuurlijk!) ik ken geen 'dynamic metal', maar ik vind de naam een beetje lachwekkend. Zodadelijk komt er zeker ook 'atmospheric metal' of 'energy metal' en wat al niet allemaal.
Trouwens Slipknot geen nu-metal? nou ja goed, ik vind van wel, maar dat is mijn mening. Dan praat je over zulke kleine verschillen, dat je elke band wel een eigen metalstijl kan geven, want geen enkele twee bands klinken precies hetzelfde.

En kietaarhiero,

Het precies indelen van bands in door derden bedachte genres, is niet altijd even makkelijk. Zo is het verschil tussen hardrock en heavy metal niet eens echt duidelijk. Ja heavy metal klinkt wat 'metaliger' en is wat slomer. En dan? Was Led Zeppelin een hardrockband of een heavy metal band? Was Black Sabbath een heavy metal band?
En powermetal is oude wijn in nieuwe vaten, dat is gewoon heavy metal allen dan wat nieuwer.
Ik vind dat alles in hokjes indelen maar irritant, hoewel er wel een globaal een paar stromingen te ontdekken zijn in de geschiedenis en het heden van de rock en metal, maar precies is dit allemaal niet.
Enniewee, het drukmaken over stijlnamen vind ik dan ook zeer onnodig.
Metal met rap? of nu-metal? nou goed ik vind het beide niets.
En waarom het dan geen metal is? Metal is een gevoel, dat kan je niet uitleggen. Ik vind dat er in veel muziek,Korn bijvoorbeeld,een smaak terug te vinden is van al die depressieve rock uit de jaren negentig. Die begon met de grunge. waarom delen we nirvana eigenlijk niet in bij de metal? Omdat die muziek een ander gevoel heeft dan de oudere heavy metal. Net als al die rapmetal en nu-metal. Er zitten andere structuren in de muziek. ik vind dat de heavy metal stierf eind jaren tachtig. Enkele grote namen uit de muziekwereld riepen in de jaren negentig ook vreemd genoeg dingen als 'rock is dead'. Zelfs oudgedienden uit de 'goede oude tijd' klinken niet meer puur metal. Waar waarom noemen we het nog steeds metal?
We noemen dancemuziek van nu toch ook geen spacedisco, of zo, want ja het is nog steeds disco.
Misschien dat het gevoel wat metal is niet voor iedereen hetzelfde is. en ja, je komt hier toch niet uit. persoonlijk kan ik er niet tegen dat als je zegt dat je van metal en rock houdt mensen vragen of je van Marilyn Manson, Korn, Slipknot en consorten houdt? Dat is voor mij geen metal. En de ouden worden vergeten, doodgezwegen, onder het mom die zijn niet noemenswaardig meer, terwijl het tegenovergestelde waar is. Metal? ja Judas Priest zul je bedoelen! Geef mij Slayer, Megadeth, Iron Maiden,
de oude Metallica, Dio en alice Cooper ! Wat hebben die te maken met Korn, fear factory en linkin Park? Idd, niets. ja marilyn Manson doet Alice cooper na, maar dat is ook geen artiest, maar een naaper.

Ditmar
8 juli 2003, 13:27
Nou, dat is dan prima, dan ga jij gewoon lekker verder janken over hoe het vroeger allemaal beter was, en janken over de tijd dat Cliff Burton nog leefde. En, oh oh oh, toen was het allemaal nog zo mooi. En het gevoel van de jaren 80 metal bladibladibla........

Eigenlijk vind ik je gewoon een bijzonder triest persoon.......dus ik ga gewoon weer verder met muziek maken.

Hmmm, oh ja, ik heb nu Fear Factory opstaan, slecht he :razz: :razz:

Harry
8 juli 2003, 14:31
metal is metal (wat het ook moge wezen, ik ben niet zo into metal) en nu-metal is de huidige versie van metal. Verder geen gezeik aub, leven en laten leven aub!!! :@:@:@:@:@:

Ronald
8 juli 2003, 19:02
welke bands zijn dan nu-metal en waarom ? want het is me nu echt nie meer duidelijk wat nu-metal nou eigenlijk wel is

Neals
9 juli 2003, 07:01
nu-metal is weer zo'n vaag begrip, en nix tegn nu-metal.... en glassjaw heerscht :D[/url]

Harry
9 juli 2003, 09:36
welke bands zijn dan nu-metal en waarom ? want het is me nu echt nie meer duidelijk wat nu-metal nou eigenlijk wel is

latern we het simpel houden, lees mijn post boven die van jou, en reken even uit hoelang we het over nu-metal hebben. De bands voor die tijd zijn gewoon metal, in al z'n verschijningsvormen, en de bands erna zijn nu-metal. Behalve de bands die de muziek maken die voor de vondst van het woord nu-metal is uitgevonden.

Ronald
9 juli 2003, 14:08
ach mij maakt het eigenlijk ook helemaal niks uit , ik luister gewoon naar wat ik wil en wat de benaming ervan is kan me niet schelen

Jopie
10 juli 2003, 11:45
Hekel hebben is een groot woord ik snap niet dat mensen zo onder de indruk en gek zijn van trance , techno , huidige R&B , hip-hop en rap. Ik zie de mensen over 20 jaar al op reunion feesten gooh man wat was dat een goede muziek he zooo. Nou my ass (en das mijn mening) deze mensen hebben waarschijnlijk nog nooit moeite genomen om naar andere muziek te luisteren. Ik kwam er zo'n 4 jaar geleden mee in aanraking na een tijdje 2 unlimited , haddaway , scooter , elstak en noem ze maar op fan te zijn geweest. Daarna kwam er een tijdje gabbermuziek tsja je bent puber en je luistert met de massa mee. En toen kwam het tijdperk Classic Rock en blues....tsja je hoeft der geen woorden aan vuil te maken het is tijdloze muziek gemaakt door zeer intelligente componisten zoals we die in de 18 eeuw al kenden in de vorm van Bach en Mozart.En tegenwoordig tsja nu-metal he.....dat is de muziek denk ik die limp bizkit , linkin park , queens of the stone age en nog wat van die bandjes maken die bestaat uit 3 akkoorden en een boss HM-2 en waarbij er hier en daar flink geschreeuwd wordt. Is dat muziek vraag ik jou , moeilijk he.....het klinkt wat afgezaagd maar ik denk dat de muzikanten 30 jaar geleden een stuk slimmer waren als nu. Kijk eens wat voor kennis we inmiddels al hebben van de gitaar! Als ik naar de bib. ga dan haal ik vrachten boeken met tabs op en kan ik zo beginnen te spelen , dat hadden ze vroeger niet eens toen werd alles nog uit de duim gezogen. Neem nou een Chuck Berry of een Muddy waters geweldig wat die klaargespeeld hebben. Ach we leven nu anno 2003 het is zinloos om over 'de goeie ouwe tijd te praten die ik niet meegemaakt heb' maar als......dream on....dream on.....dream on :cry:

Mithrandir
10 juli 2003, 11:54
Verdiep je wat meer in de huidige bands Jopie en dan niet de mainstream bands die je noemt, maar ga in elke genre luisteren naar voor jou onbekende (maar niet onbeminde bands) en zie dat er nog steeds een hele hoop goeie muziek geschreven word.

Thomasvv
10 juli 2003, 12:06
Oooow.. die band is nu-metal, dus het is kut!!!

Dat slaat imho nergens op... luister naar de muziek en zeg of je't gaaf vind... Ik hou niet zo van hiphop, maar er zijn zo zn uitzonderingen.. Luister naar de muziek man... de muziek, weetjewel... Hokjesgeesten zijn uit man.. niet goed weetjewel... GEwoon de muziek man... geen hokjes... weetjewel...

peace

schaap
10 juli 2003, 16:00
hé Ditmar,

Die andere bands( die je noemt) ken ik ook wel. Ja nu bestaat er zeker ook weer dynamic metal(alsof andere metal niet dynamisch kan zijn, met de nadruk op het dynamische, zeg je? Jaja, tuurlijk!) ik ken geen 'dynamic metal', maar ik vind de naam een beetje lachwekkend. Zodadelijk komt er zeker ook 'atmospheric metal' of 'energy metal' en wat al niet allemaal.
Trouwens Slipknot geen nu-metal? nou ja goed, ik vind van wel, maar dat is mijn mening. Dan praat je over zulke kleine verschillen, dat je elke band wel een eigen metalstijl kan geven, want geen enkele twee bands klinken precies hetzelfde.

En kietaarhiero,

Het precies indelen van bands in door derden bedachte genres, is niet altijd even makkelijk. Zo is het verschil tussen hardrock en heavy metal niet eens echt duidelijk. Ja heavy metal klinkt wat 'metaliger' en is wat slomer. En dan? Was Led Zeppelin een hardrockband of een heavy metal band? Was Black Sabbath een heavy metal band?
En powermetal is oude wijn in nieuwe vaten, dat is gewoon heavy metal allen dan wat nieuwer.
Ik vind dat alles in hokjes indelen maar irritant, hoewel er wel een globaal een paar stromingen te ontdekken zijn in de geschiedenis en het heden van de rock en metal, maar precies is dit allemaal niet.
Enniewee, het drukmaken over stijlnamen vind ik dan ook zeer onnodig.
Metal met rap? of nu-metal? nou goed ik vind het beide niets.
En waarom het dan geen metal is? Metal is een gevoel, dat kan je niet uitleggen. Ik vind dat er in veel muziek,Korn bijvoorbeeld,een smaak terug te vinden is van al die depressieve rock uit de jaren negentig. Die begon met de grunge. waarom delen we nirvana eigenlijk niet in bij de metal? Omdat die muziek een ander gevoel heeft dan de oudere heavy metal. Net als al die rapmetal en nu-metal. Er zitten andere structuren in de muziek. ik vind dat de heavy metal stierf eind jaren tachtig. Enkele grote namen uit de muziekwereld riepen in de jaren negentig ook vreemd genoeg dingen als 'rock is dead'. Zelfs oudgedienden uit de 'goede oude tijd' klinken niet meer puur metal. Waar waarom noemen we het nog steeds metal?
We noemen dancemuziek van nu toch ook geen spacedisco, of zo, want ja het is nog steeds disco.
Misschien dat het gevoel wat metal is niet voor iedereen hetzelfde is. en ja, je komt hier toch niet uit. persoonlijk kan ik er niet tegen dat als je zegt dat je van metal en rock houdt mensen vragen of je van Marilyn Manson, Korn, Slipknot en consorten houdt? Dat is voor mij geen metal. En de ouden worden vergeten, doodgezwegen, onder het mom die zijn niet noemenswaardig meer, terwijl het tegenovergestelde waar is. Metal? ja Judas Priest zul je bedoelen! Geef mij Slayer, Megadeth, Iron Maiden,
de oude Metallica, Dio en alice Cooper ! Wat hebben die te maken met Korn, fear factory en linkin Park? Idd, niets. ja marilyn Manson doet Alice cooper na, maar dat is ook geen artiest, maar een naaper.

Ok ten eerste al die bands hebben met elkaar te maken vanwege het feit dat ze elkaar inspireren enzo, bijv Slipknots grootste bron van inspiratie was Slayer, en Slayers laatste album was geinspireerd door Slipknot. En kom nou niet aanzetten met dat de nieuwe Slayer ook kut is en nu-metal want dat is het niet. Ten tweede moet je toch eens dieper naar de muziek achter alle rap die blijkbaar in alle nu metal zit luisteren en dat vergelijken met de bands die jij wel goede metal vindt maken.
Verder vraag ik me af wat jouw mening is bij stijlen zoals Death Metal, Black Metal, want je lult voor een deel hetzelfde als de mensen in die genres.
En iets dynamic metal noemen zoals ditmar deed is niet een nieuw hokje toeschrijven, maar het is gewoon een uitleg van een stijl. Hoe denk je dat namen zoals black metal zijn ontstaan ? Er was echt niet opeens een dag waarop iemand zei ik ga black metal maken.

En dat gezeik over de oude metal man rot op, het was allemaal zo commercieel toen, tel maar eens het aantal metalbands toen, en bekijk de kwaliteit van de muziek eens, vaak was het ook niks boeiends, en veel bands werden gewoon bekend door uiterlijk, net als nu.

Tja uh, fuck fuck nu-metal

Neals
10 juli 2003, 16:14
Grafherrie was er vroeger al, net als het Nederlandse parodieen op de internationale muziek zoals shocking blue en golden earring.

Nieuwe ontstromingen ontstaan door afkeer van het bestaande, en doordat er 1000 en 1 stromingen zijn kan je wel nagaan hoeveel er weer bij komen.
Het zal toch niet lang meer duren voor er een keihard antwoord komt van de rockhoek tegenover de R&B, net als de punk en heavy-metal op de disco, en de thrash metal als reactie op de glamrock en corporative rock, en grunge op die zogenaamde pop-iconen.

Kitaarhiero
10 juli 2003, 21:14
En kietaarhiero,

Het precies indelen van bands in door derden bedachte genres, is niet altijd even makkelijk. Zo is het verschil tussen hardrock en heavy metal niet eens echt duidelijk. Ja heavy metal klinkt wat 'metaliger' en is wat slomer. En dan? Was Led Zeppelin een hardrockband of een heavy metal band? Was Black Sabbath een heavy metal band?
En powermetal is oude wijn in nieuwe vaten, dat is gewoon heavy metal allen dan wat nieuwer.
Ik vind dat alles in hokjes indelen maar irritant, hoewel er wel een globaal een paar stromingen te ontdekken zijn in de geschiedenis en het heden van de rock en metal, maar precies is dit allemaal niet.
Enniewee, het drukmaken over stijlnamen vind ik dan ook zeer onnodig.
Metal met rap? of nu-metal? nou goed ik vind het beide niets.
En waarom het dan geen metal is? Metal is een gevoel, dat kan je niet uitleggen. Ik vind dat er in veel muziek,Korn bijvoorbeeld,een smaak terug te vinden is van al die depressieve rock uit de jaren negentig. Die begon met de grunge. waarom delen we nirvana eigenlijk niet in bij de metal? Omdat die muziek een ander gevoel heeft dan de oudere heavy metal. Net als al die rapmetal en nu-metal. Er zitten andere structuren in de muziek. ik vind dat de heavy metal stierf eind jaren tachtig. Enkele grote namen uit de muziekwereld riepen in de jaren negentig ook vreemd genoeg dingen als 'rock is dead'. Zelfs oudgedienden uit de 'goede oude tijd' klinken niet meer puur metal. Waar waarom noemen we het nog steeds metal?
We noemen dancemuziek van nu toch ook geen spacedisco, of zo, want ja het is nog steeds disco.
Misschien dat het gevoel wat metal is niet voor iedereen hetzelfde is. en ja, je komt hier toch niet uit. persoonlijk kan ik er niet tegen dat als je zegt dat je van metal en rock houdt mensen vragen of je van Marilyn Manson, Korn, Slipknot en consorten houdt? Dat is voor mij geen metal. En de ouden worden vergeten, doodgezwegen, onder het mom die zijn niet noemenswaardig meer, terwijl het tegenovergestelde waar is. Metal? ja Judas Priest zul je bedoelen! Geef mij Slayer, Megadeth, Iron Maiden,
de oude Metallica, Dio en alice Cooper ! Wat hebben die te maken met Korn, fear factory en linkin Park? Idd, niets. ja marilyn Manson doet Alice cooper na, maar dat is ook geen artiest, maar een naaper.

De depri rock uit de jaren '90 mengt punk met metal en vormt dus idd een nieuw soort 'gevoel'. Nirvana is voordat de term Grunge bedacht lag in de ene winkel in het metalschap, en in de andere in het punk schapje. Tot dat iemand een naam bedacht.

En heb je ooit gehoord van evolutie?
De wereld is niet meer hetzelfde als begin jaren '70, en de muziek is mee veranderd.
Ja, Nu-metal heeft meer banden met punk/hardcore en Rap, maar hardcore heeft ook weer overeenkomsten met metal, en Rappunk klinkt gewoon voor geen meter.
En wie zegt dat de oude generatie wordt doodgezwegen?
Jij... oké.
Van metal houden betekend niet dat je van álle metal hoeft te houden. en omdat dus alle substromingen en vertakkingen van deze o zo uitgebreide muziekstijl allemaal een ander 'GEVOEL' overbrengen zal niet elke band in het grote genre van de metal iedereen aanspreken.
En als je zo moet mijmeren bij oude glorie zoals jij dat doet... dan sla ik deze ronde wel even over.
de oude bands waren goed, ze hebben het bedacht, en al die nieuwe metalbands/acts van vandaag halen hun inspiratie uit die bands, maar sommigen vinden Run DMC, Cypress Hill en de Beatsie Boys ook cool, en willen dat combineren met hun metal.

@ Jopie
als je eens wist hoeveel mensen níet op het idee komen om tablatuurboeken bij de biep te lenen... verder moet je maar eens goed naar Queens Of The Stone Age luisteren want QOTSA is GEEN nu-metal. Het is er echt niet mee te vergelijken. Ze zijn veel creatiever met hun akkoorden en hebben wel iets meer effecten dan een boss HM-2.

De vraag "is dat muziek?" is een achterlijke vraag.
Muziek is 3 dingen die samen of los van elkaar als muziek gezien kunnen worden.
- ritme
- melodie
- Met een artistieke gedachte geordend geluid, al dan niet met het doel mensen te vermaken.

Elk decenium worstelen de generaties met elkaar over de muziek. Hoe vervelend waren de volwassenen toen jij jong was?

fuck nu-metal
11 juli 2003, 12:34
Dat slaat imho nergens op... luister naar de muziek en zeg of je't gaaf vind... Ik hou niet zo van hiphop, maar er zijn zo zn uitzonderingen.. Luister naar de muziek man... de muziek, weetjewel... Hokjesgeesten zijn uit man.. niet goed weetjewel... GEwoon de muziek man... geen hokjes... weetjewel...

Hokjesgeest? Ik luister naar metal, rock, blues, jazz, klassiek en pop. Dat valt best wel mee denk ik. Voor iemand van 17 jaar is dat best breedgeorienteerd. De meeste jongeren luisteren toch vooral naar wat in is, trance/dance of als je in de wat hardere muziek zit, nu-metal.
Ik ben zelf ook tegen hokjesgeest. Als je zegt dat je niet van nu-metal houdt, denk je dan gelijk in hokjes? En je eerste zin(het is nu-metal, dan vindt ik het slecht)slaat volgens mij nergens op. Wie denkt nou zo? Je luisterd toch eerst naar de muziek en hoort dan pas of je het wat vindt. Je zegt toch niet voordat je iets uit een bepaalde stijl hoort, die stijl vindt ik niks, en vervolgens als je er wat van hoort, "nee, dat is niets, want dat is nu-metal.


Grafherrie was er vroeger al, net als het Nederlandse parodieen op de internationale muziek zoals shocking blue en golden earring.

Nieuwe ontstromingen ontstaan door afkeer van het bestaande, en doordat er 1000 en 1 stromingen zijn kan je wel nagaan hoeveel er weer bij komen.
Het zal toch niet lang meer duren voor er een keihard antwoord komt van de rockhoek tegenover de R&B, net als de punk en heavy-metal op de disco, en de thrash metal als reactie op de glamrock en corporative rock, en grunge op die zogenaamde pop-iconen.


Idd, dat van 'dat antwoord op', klopt. Maar blijkbaar kan je nu niet zeggen dat nu-metal kut is(of dat ook werkelijk zo is, kom je toch niet uit, dat is een kwestie van smaak), want dan luister je niet goed naar de muziek, zeggen sommigen. Dus als nirvana al die glamrockers zat is,dan is dat goed, maar als je nu-metal slecht vindt, dan luister je niet goed.
Misschien is dit voorbeeld niet helemaal duidelijk, maar wat wel duidelijk is, is dat metal van pakweg twintig jaar terug een stuk complexer was, de gitaristen beter speelden en de zangers beter waren. Dit is natuurlijk generaliserend, dus kom niet aan met voorbeelden als luister eens naar Symphony X, etc etc, die vindt ik ook goed maar na bijna dertig jaar vindt ik dat de metal op dit moment een beetje aan metalmoeheid lijdt. Sommigen vinden nu-metal geweldig, maar ik ben benieuwd, als deze trend vootbij is, hoeveel diehardfans nog nu-metal maken. Ik herrinner me een uitspraak van Marty Friedman, die een hekel had aan de nieuwere metalmuziek, en zei tegen Dave Mustaine, toen Dave een plaat in die stijl wilde maken, dat iets van de strekking had als "die nieuwe gasten bewegen hun handen(op het fretboard) helemaal niet.
Iedereen die een jaar speelt kan Papa Roach naspelen, probeer dat maar eens met een nummer van Slayer, of Judas priest.
Nou gaat het niet alleen om de moeilijkheidsgraad van de muziek, ik kan ook niet luisteren naar een nummer van zo'n shredder, omdat dat gewoon niet om aan te horen is, maar de stijl van de nummers spreken me ook niet aan.
Ach ja, het gaat uiteindelijk telkens om smaak, en daar kom je toch niet uit.
Het is alleen zo dat veel al bedacht is, en veel zogenaamd nieuwere ontwikkelingen oude wijn in nieuwe vaten is, dat de frisheid weg is. Kijk als je van metal houdt en naar niets anders luisterd, dan maakt het natuurlijk niet uit of het vernieuwend is, als het maar metal is, maar misschien omdat ik naar veel verschillende stijlen luister, ben je kritischer.
Is zoiets als Sypmhony X nou echt progressief? nee, ik vindt het best aardig maar het is alleen allemaal net iets lichter, overdrevener, klassieker, dat de wat oudere, zwaardere metal.
Sommigen die van een bepaalde stijl houden, kopen van alles wat er in die stijl gemaakt wordt, het maakt hun niet uit of het de artiesten betreft die de stijl hebben úitgevonden' of dat het naapers zijn, het is toch die stijl? en dan is het goed. Ik vindt dat de artiest ook origineel bezig moet zijn, ik houdt van heavy metal maar koop geen cd's van bijvoorbeeld Primal Fear. Dat zijn naapers van judas Priest. Afgezien van dat het niet kan tippen aan het origineel, is namaak en dat is op zich al goedkoop.
Nou, dit onderwerp wordt ook niet echt boeiend dus dit was denk ik mijn laatste post voor dit onderwerp.

fuck nu-metal
11 juli 2003, 12:43
En over het feit dat je niet over de goede oude tijd mag praten, want dan ben je een oude zeur, moet je dan naar 'moderne' muziek luisteren, anders loop je achter? Zo van "hé, da's geweest, joh, nu is het allemaal anders, laat dat rusten, dat is ouderwets". Ik ben 17, ik heb die tijd helemaal niet meegemaakt, maar als ik naar de muziek luister van de bands uit die tijd, dan laat dat nieuwere muziek vaak mijlenver achter zich. Ga nou, niet dingen posten zoals, oh dus als het nieuwe muziek is, dan is het kut? Die oude muziek was toch ook eens nieuw? ja, maar ik heb het over deze tijd en die muziek die nu gemaakt wordt is nu nieuw. En jawel er zijn uitzonderingen,maar de vernieuwing zit momenteel in de dance gebeuren, rap en R&B zijn eveneens groot, en in de metalhoek gebeurt er weinig opzienbarends. Iedereen die het daar niet mee eens is, ja....

Thomasvv
11 juli 2003, 16:19
blablabla :D

fuck nu-metal
11 juli 2003, 16:24
blablabla

idd, op een gegeven moment ga je uit je nek lullen. Maar dit was dan ook zo'n topic waarbij dat gevaar groot was.

Thomasvv
11 juli 2003, 17:10
Klopt.. en daarom vind ik zulke topics ook niet zooo geweldig :) Ga het lekker hebben over de bands die je wél leuk vind ofzo ipv dingen af te kraken (niet alleen geld dat voor jou, maar voor ieieieieieiedereeeeen) :D

schaap
12 juli 2003, 01:40
Ik volg Thomas zn advies maar op, alleen fuck nu-metal, je moet de dingen beter gaan formuleren want het klinkt echt zo focking arrogant zoals jij post, en dat drijft mij echt tot van die "leuke" replies.

Soulflyhigh
12 juli 2003, 17:53
Ok ok ok. De discussie loopt aardig :-D Kritiek van de echte old skool metalheads is dat Nu-metal spelers niet kunnen spelen omdat ze alleen maar powerchords spelen. Ik had die mening ook altijd. Nu had ik laatst een paar total guitars. Ik weet niet meer welke nummers. Maar ja anyway er stonden specials met John 5 (Marilyn Manson) en Mick Thomson in. Daar lieten die gasten even wat horen. Jezus! Vooral Mick Thomson kon soleren zeg whooooah en John 5 was ook erg goed. Hij kreeg zelfs complimenten van Eddie van Halen enz. Ikgeloof dus dat de meeste nu-metallers wel solo's kunnen spelen (dan heb ik het dus niet over shit als die-rectum en busted) Ook over punk gaan altijd geruchten dat die lui niks anders kunnen dan powerchords raggen. Ik had dus een extra van No Use For A Name gezien op een cd waar die gozer even dikke 2 handige tapsolo's eruit haalde. Ik heb mijn mening maar bijgesteld. Ikben nu van mening dat de meeste Nu-Metallers het wel kunnen maar het niet doen! Ik luisterde vroeger ook veel Nu-Metal. Uit de grote rijze brei vind er een paar bands uisteken en er een hoop hetzelde klinken. Dit is dan ook mijn kritiek op die bands plus dat je het snel zat wordt.

Goede Nu-Metal bands volgens mij zijn:

Korn (valt over te twisten maar waren toch de vernieuwers dus..)
Hed(pe)
SOAD
Fear Factory (vind ik niet echt nu-metal maar industrial)
Slipknot (vnd ik ook niet echt nu-metal)
Chimaira
(oude stuff wel nieuwe stuff rockt echt super en is echt geen nu-metal meer te noemen @ Ditmar)
Soulfly (vind ik ook niet echt nu-metal maar meer een verlengde van het album Roots van Sepultura)
Killswitch Engage (heavy shit. echt cool en ook niet echt nu-metal)

Het grootste deel van de goede Nu-mtal is dus nieteens nu-metal. Hell yeah :-D

Ik luister zelf trouwens veel naar Metallica (behalve St. Anger) megadeth, Slayer, In Flames, Soilwork, Soulfly, Dark Tranquillity, Chimaira, Killswitch Engage, Testament en Type O Negative...

fuck nu-metal
12 juli 2003, 23:06
Uit de grote rijze brei vind er een paar bands uisteken en er een hoop hetzelde klinken.
Klopt, maar dat geldt, vind ik, voor een heleboel genres, het zijn er altijd maar een paar die er bovenuit steken.



Ik luister zelf trouwens veel naar Metallica (behalve St. Anger) megadeth, Slayer, In Flames, Soilwork, Soulfly, Dark Tranquillity, Chimaira, Killswitch Engage, Testament en Type O Negative...


Goede bands, vind ik. Megadeth en slayer zijn ook grote favorieten van mij. het oudere werk van Metallica is ook goed te doen en Soilwork is ook een goede band. De rest ken ik qua muziek niet erg goed. Testament vind ik af en toe wel erg veel op metallica lijken, qua stem dan.

En schaap, sorry, maar als het over nu-metal en 'old school' metal gaat dan ga ik soms over mijn toeren, dan wordt ik vrij opgefokt en ga ik vaak dingen zeggen of schrijven die achteraf gezien niet echt goed onderbouwd en nuttig zijn. Maar gelukkig ben ik niet de enige die domme dingen schrijft, dat scheelt weer. :wink:

Kitaarhiero
13 juli 2003, 10:07
[quote="fuck nu-metalEn schaap, sorry, maar als het over nu-metal en 'old school' metal gaat dan ga ik soms over mijn toeren, dan wordt ik vrij opgefokt en ga ik vaak dingen zeggen of schrijven die achteraf gezien niet echt goed onderbouwd en nuttig zijn. Maar gelukkig ben ik niet de enige die domme dingen schrijft, dat scheelt weer. :wink:[/quote]

Ey, dan heb je wel een Nu-metal tekst :p ;) :D :metal:

Ditmar
13 juli 2003, 15:12
Ik luister zelf trouwens veel naar Metallica (behalve St. Anger) megadeth, Slayer, In Flames, Soilwork, Soulfly, Dark Tranquillity, Chimaira, Killswitch Engage, Testament en Type O Negative...


Goede bands, vind ik.

Ik volg jou echt niet meer weet je dat ???? Soulfly, Chimaira, Killswitch Engage zijn duidelijk nu-metal bands, wel hele goeie dat wel. Enne......u was aan het zeiken dat metal aan het eind van de jaren tachtig een zachte dood stierf..........Heel veel van deze bands zijn toch duidelijk van de jaren negentig. Enne, ohja, metal had ook iets te maken met snelle nummers toch ??? Ehhhh.......In Flames........Dark Tranquillity........Type O Negative.......Megadeth........

Jij hebt echt een hele aparte interpretatie van metal dude.......

Soulflyhigh
13 juli 2003, 20:49
Ik luister zelf trouwens veel naar Metallica (behalve St. Anger) megadeth, Slayer, In Flames, Soilwork, Soulfly, Dark Tranquillity, Chimaira, Killswitch Engage, Testament en Type O Negative...


Goede bands, vind ik.

Ik volg jou echt niet meer weet je dat ???? Soulfly, Chimaira, Killswitch Engage zijn duidelijk nu-metal bands, wel hele goeie dat wel. Enne......u was aan het zeiken dat metal aan het eind van de jaren tachtig een zachte dood stierf..........Heel veel van deze bands zijn toch duidelijk van de jaren negentig. Enne, ohja, metal had ook iets te maken met snelle nummers toch ??? Ehhhh.......In Flames........Dark Tranquillity........Type O Negative.......Megadeth........

Jij hebt echt een hele aparte interpretatie van metal dude.......
Hell dat In Flames & DT erg retesnelle riffs uit kunnen pompen! Chimaira is Nu-metal maar dat laatste album vindt ik toch echt veel meer naar Trash neigen hoor. Ooit nu-metal met solo's gehoord? Soulfly vind ik wat ik al zei een verlengde van het album roots van Sepultura en die zijn niet nu-metal te noemen. Megadeth is gewoon trash, klaar uit en Type O ja die vallen een beetje uit het rijtje. Ik vind ze meer industrial. Maar het was trouwens niet de bedoeling te zeggen dat ik alleen maar naar metal en niet naar nu-metal luister. Killswitch Engage vind ik ook niet echt nu-metal. Ik vind ze er veel te zwaar snel en agressief voor. Ze raggen trouwens ook niet alleen maar drop-d riffs. Maar iedereen heeft z'n eigen invulling van een genre de noemt het weer dit de ander noemt het weer dat. Heb ik toruwens gezegd dat metal aan het eind van de jaren tachtig een zachte dood stierf?

Thomasvv
14 juli 2003, 11:59
Killswitch Engaged heb ik perongeluk eens live gezien, was wel indrukwekkend :) Die gitaristen kunnen best spelen :) En vrij cool, met allemaal harmonics erdoorheen enzo.. en een grote brulneger als zanger :)

Ronald
14 juli 2003, 13:21
ik snap nie waarom mensen zich zo storen aan de kwaliteit van de gitaristen , wa ken mij het schelen dat ze alleen powerakkoorden spelen , vind ik niks mis mee , ze maken wel lekker flippen muziek en daar gaat het om

en soleren? man 9 van de 10 solos klinken nergens naar, en past helemaal nie bij nu metal vind ik, nu - metal is donkere lage muziek
ik vind solo's het kan wel , maar dan meer van die solo's zoals system of a down doet, of solo's zoals in punk , meer melosisch en nie zo snel mgoelijk zoveel mogelijk noten spelen want da lijtk nergens op, ik vind zo iemand eerder een uitslover

solo's kunnen heel mooi zijn zoals op www.digitech.com en dan bij demos naar chain demos en dan killer solo's , da zal wel een solo zijn uit een echt bestaand nummer , maar die ken ik niet , maar dat vind ik nou een goeie solo

ik geef er niks om hoe goed een gitarist is , de muziek word er meestal toch nie beter op , het gaat erom wat je er mee doet

Kitaarhiero
14 juli 2003, 14:36
I second that

Jopie
14 juli 2003, 16:00
Een solo is bedoeld om iets extra's te bieden en nee inderdaad als je van punk of nu-metal houdt dan kan een solo je geen ene moer schelen want die komen in die stijlen maar zelden voor. Bijna alle muziek waar ik naar luister komen solos voor. Dat is zowel rock en blues en varieert van Led Zep tot Bryan Adams , ik ben de afgelopen maanden twee keer naar Cuby & the Blizzards geweest , echt waar die Erwin Java die laat constant het fendertje janken en dan echt van die vrij vervormde bluessolos dan droom je even weg hoor of je nou van blues houdt of niet. En om het leuk te houden doet die toetsenman er ook nog een schepje boven op. Het houdt de aandacht erbij en motiveert je als gitarist want jij wil zelf ook de snelste en de melodischte zijn. Waarom denk je dat ik speed mechanics en dergelijke boeken heb gekocht om snel te kunnen spelen. Mocht ik ooit nog een keer in een band komen dan wil ik natuurlijk wat top 40 muziek kunnen spelen maar stel dat je een keer een run to the hills een crazy train of een paradise city wilt spelen. Dan ben je maar beperkt als je de soloos er tussen uit laat vind ik. Een solo steelt de show ik zou best wel eens in een of andere tent the Cliffs of Dover willen spelen...... :roll:

Ronald
14 juli 2003, 22:21
tja ben ik niet mee eens , en zeker snelle slolos vind ik verschrikkelijk, maar heel snel ragwerk zoals in weet ik veel hoe je het moet noemen metal vind ik ook lelijk trouwens

ikhoorde laatst een snelle solo van zack wylde, ik wist nie wa ik hoorde :o was echt leehluk , wel knap gespeeld en je kunt heel goed spelen als je dat kan , maar waarom zou je het willen als het nergens naar klinkt :-?

als je toch een solo speelt , speel dan een langzame gevoelige solo , da voegt tenminste nog iets toe en klinkt mooi , maar ja das mijn mening

maar goed ligt ook aan van welke stijl je houd

Ditmar
14 juli 2003, 22:52
Zakk Wylde is dan nog wel iemand waarvan ik vind dat hij met snelle solo's daadwerkelijk wat toe weet te voegen aan de muziek, iets waar veel metalgitaristen, vooral powermetal en trashmetalgitaristen zich erg schuldig aan maken. Om over heavy metal nog maar te zwijgen.

Soleren is echt een kunst, en die moet je beheersen. Songwriting is ook een kunst die je moet leren beheersen. Als je solo's de songwriting onderuit schopt vind ik dat storend, als je songwriting het niet mogelijk maakt om te soleren, moet je niet soleren.........
Zolang de song maar goed is.

Dimebag Darrell is trouwens ook wel een hele goeie eigenlijk.

Soulflyhigh
16 juli 2003, 11:42
Shredding is an Art :-D

Ronald
16 juli 2003, 13:32
ah ik vroeg me altijd al af wat shredding is , maar das dus snel soleren ofzo?

Barret Wallace
16 juli 2003, 14:05
ah ik vroeg me altijd al af wat shredding is , maar das dus snel soleren ofzo?

http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=18279&start=0

:-D

fenderfreak
16 juli 2003, 14:52
Als je solo's de songwriting onderuit schopt vind ik dat storend, als je songwriting het niet mogelijk maakt om te soleren, moet je niet soleren.........
Zolang de song maar goed is.



Precies! Weg met die shredhomo's! :D :D :D :D :D :D

roppie
16 juli 2003, 15:08
Dus de shredheteros mogen blijven? :D dan schiet je er niet veel mee op ben 'k bang :razz:

Barret Wallace
16 juli 2003, 15:29
http://www.guitarnine.com/image/evilshredalb1.jpg

fenderfreak
16 juli 2003, 15:39
Dus de shredheteros mogen blijven? :D dan schiet je er niet veel mee op ben 'k bang :razz:

DIE MOETEN HELEMAAL OPROTTEN!!! :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Barret Wallace
16 juli 2003, 15:42
Fenderfreaks moeten oprotten :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

fenderfreak
16 juli 2003, 15:43
FOKKIN' HINDOES HELEMAAL!!!!!
:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Barret Wallace
16 juli 2003, 15:50
JA HINDOES SUCKEN

HAIL MOSLIMEXTREMISTEN http://www.jcfonline.com/ubb/noncgi/graemlins/notworthy.gif
http://www.jcfonline.com/ubb/noncgi/graemlins/notworthy.gif
http://www.jcfonline.com/ubb/noncgi/graemlins/notworthy.gif

fenderfreak
16 juli 2003, 16:00
JIHAAAAAAAAAAAD!!!!!!!!

http://216.40.249.192/s/contrib/ruinkai/FIREdevil.gifhttp://216.40.249.192/s/contrib/ruinkai/FIREdevil.gifhttp://216.40.249.192/s/contrib/ruinkai/FIREdevil.gifhttp://216.40.249.192/s/contrib/ruinkai/FIREdevil.gifhttp://216.40.249.192/s/contrib/ruinkai/FIREdevil.gifhttp://216.40.249.192/s/contrib/ruinkai/FIREdevil.gifhttp://216.40.249.192/s/contrib/ruinkai/FIREdevil.gifhttp://216.40.249.192/s/contrib/ruinkai/FIREdevil.gif

Barret Wallace
16 juli 2003, 16:02
http://www.happyfunpundit.com/hfp/hits/jihad.gif


:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

fenderfreak
16 juli 2003, 16:12
Wie ben jij, Barret? http://www.gamers-forums.com/smilies/contrib/corky/corkysm73.gif

Barret Wallace
16 juli 2003, 17:06
im the one that never showed up :P

schaap
16 juli 2003, 23:56
Shredding is an Art :-D
The Art Of Shredding :P


@BW, laat me raden, jouw naam in de band was Wanky :razz:

Thomasvv
17 juli 2003, 10:41
ff ontopic plz :)

fenderfreak
17 juli 2003, 11:25
Ik heb een hekel aan:
- Fusion
- Jazzrock
- Disco
- Country+Western
- Smartlappen
- Nu Metal
- Britpop
- Indie-rock
- Dance
- R&B
- Hip Hop
- AOR
- Techno
- Wereldmuziek
- Kleuterpop
- Puberpunk
- Carnaval
Want: ik heb per ongeluk smaak!
http://smilies.crowd9.com/otn/mfinger/2up.gifhttp://smilies.crowd9.com/otn/mfinger/2up.gifhttp://smilies.crowd9.com/otn/mfinger/2up.gifhttp://smilies.crowd9.com/otn/mfinger/2up.gifhttp://smilies.crowd9.com/otn/mfinger/2up.gifhttp://smilies.crowd9.com/otn/mfinger/2up.gifhttp://smilies.crowd9.com/otn/mfinger/2up.gifhttp://smilies.crowd9.com/otn/mfinger/2up.gifhttp://smilies.crowd9.com/otn/mfinger/2up.gif

Ditmar
17 juli 2003, 12:49
Op een Fender spelen en smaak hebben, ja tuurlijk :lol: :lol: :lol: :lol:

fenderfreak
17 juli 2003, 14:06
En dat zegt een iemand die op een Gibson Les Paul 'speelt'...

http://www.gamers-forums.com/smilies/contrib/tweetz/headshake.gifhttp://www.gamers-forums.com/smilies/contrib/tweetz/headshake.gifhttp://www.gamers-forums.com/smilies/contrib/tweetz/headshake.gifhttp://www.gamers-forums.com/smilies/contrib/tweetz/headshake.gifhttp://www.gamers-forums.com/smilies/contrib/tweetz/headshake.gifhttp://www.gamers-forums.com/smilies/contrib/tweetz/headshake.gifhttp://www.gamers-forums.com/smilies/contrib/tweetz/headshake.gifhttp://www.gamers-forums.com/smilies/contrib/tweetz/headshake.gifhttp://www.gamers-forums.com/smilies/contrib/tweetz/headshake.gifhttp://www.gamers-forums.com/smilies/contrib/tweetz/headshake.gifhttp://www.gamers-forums.com/smilies/contrib/tweetz/headshake.gifhttp://www.gamers-forums.com/smilies/contrib/tweetz/headshake.gifhttp://www.gamers-forums.com/smilies/contrib/tweetz/headshake.gifhttp://www.gamers-forums.com/smilies/contrib/tweetz/headshake.gifhttp://www.gamers-forums.com/smilies/contrib/tweetz/headshake.gifhttp://www.gamers-forums.com/smilies/contrib/tweetz/headshake.gif

andy
17 juli 2003, 14:19
He ja, laten we weer eens een Gibson Fender discussie gaan houden, weer lekker off topic.......... :???:

fenderfreak
17 juli 2003, 14:43
Dan mag jij niet meedoen, want jij speelt op een namaak Charvel...

http://www.smilies.okipages.com/s/contrib/unknown/face50.gif

andy
17 juli 2003, 17:27
Dan mag jij niet meedoen, want jij speelt op een namaak Charvel...

http://www.smilies.okipages.com/s/contrib/unknown/face50.gif

Whehehehe, wat is ie weer leuk. :evil: Jackson is tegenwoordig van Fender onwetende.
Ik heb voornamelijk een hekel aan smartlappen en de meeste muziek waar geen gitaar in zit. Probeer WEER ff on topic te komen.

schaap
19 juli 2003, 17:57
Ik begin een hekel te krijgen aan black metal, en niet zozeer door de muziek zelf maar door de commercie eromheen die alleen maar uit true bullshit bestaat :evil:

the joshua tree
20 juli 2003, 12:03
Ik begin een hekel te krijgen aan black metal, en niet zozeer door de muziek zelf maar door de commercie eromheen die alleen maar uit true bullshit bestaat :evil:

leg s uit? want ik snap het niet :???:

schaap
20 juli 2003, 23:35
Ik begin een hekel te krijgen aan black metal, en niet zozeer door de muziek zelf maar door de commercie eromheen die alleen maar uit true bullshit bestaat :evil:

leg s uit? want ik snap het niet :???:

oh gewoon, burzum is bijv black metal icoon ofzo, maar die gast is zo commercieel als de pest, en dan gaan true black metalheads wel in burzumshirts lopen maar wel zeiken op nu-metal omdat het zo commercieel is. Of dat ze gaan zeiken als je in een metalshirt loopt van iets wat zij niet goed vinden, maar Varg in een supermanshirt is heel erg normaal en daar valt niet over te zeiken :-? en nog wel meer van dat soort dingen....

Thomasvv
21 juli 2003, 10:26
ehm... t gaat toch om de muziek, of zit ik verkeerd?

slayurrr
21 juli 2003, 15:56
ik houd niet van rap en jankende r&b muziek, rappers denken vaak dat ze alles zijn denk rappen alleen over hun zelf, er zullen vast wel ontzettend goeie rappers zijn ofzo (zoals busta rhymz ofzo, daar heb ik wel respect voor om zijn snelheid) , maar de muziek trekt mij absoluut niet.
r&b vind ik vaak irritant om naar te luisteren omdat het vaak gejank is (UH, AH! OH! SEXY! bla bla) en het gaat vaak zo sloom. :roll:

ik luister veel naar bandjes zoals slayer, kreator, biohazard, children of bodom, death, behemoth ect.
ik heb niks tegen nu-metal ofzo, ik luister zelf ook wel is disturbed of slipknot als ik lekker wil beuken en mensen die van di-rect of avril houden, tjah dat moeten ze zelf maar weten ik heb er nooit last van iniedergeval. :P

schaap
21 juli 2003, 21:05
ehm... t gaat toch om de muziek, of zit ik verkeerd?
bij black metal vaak niet hoor, des te onbekender en des te slechter geproduceerd des te cooler ze het vinden, bijv Varg nam cd's op in de gevangenis met een 8-track, en verkocht dan gewoon cds met zo'n kutgeluid voor 20 euro per stuk, waarvan min. 12 euro direct naar hem ging. :evil:

Ik luister zelf alleen naar de muziek en dan krijg ik ook veel gezeik van blackmetalheads als ik vrolijk in mn rhapsody shirt loop terwijl zij vet afgezet worden maar wel een burzum shirt dragen....

sash
23 augustus 2003, 02:20
Weet je wat nou het leuke is. Dit is gewoon het enige topic hier dat na 9 pagina's nog steeds ontopic is (sinds nu niet meer dan, maar goed). Vind ik nogal verbazingwekkend :D

Ronald
23 augustus 2003, 19:25
tja het is ook zo'n goed topic he , degene die um begonnen is moet echt een genie zijn :wink: :D :razz:

Wicked Willy
26 augustus 2003, 21:24
Ik heb een hekel aan slechte muziek in elk genre.....dus......

fuck nu-metal
27 augustus 2003, 23:26
Slechte muziek is echt kut, ja

Kitaarhiero
28 augustus 2003, 10:07
ehm... t gaat toch om de muziek, of zit ik verkeerd?
bij black metal vaak niet hoor, des te onbekender en des te slechter geproduceerd des te cooler ze het vinden, bijv Varg nam cd's op in de gevangenis met een 8-track, en verkocht dan gewoon cds met zo'n kutgeluid voor 20 euro per stuk, waarvan min. 12 euro direct naar hem ging. :evil:



Dan heeft hij een goede deal gemaakt :p

Het is nogal nutteloos om elkaar om de muzieksmaak af te branden. Alleen zeer naïeve beïnvloedbare pubertjes uit de brugklas veranderen hun smaak om dat ze anders gepest worden.

DThornus
29 augustus 2003, 09:53
Zelf heb ik een gigantische takke hekel aan happy hardcore, house en R&B. Maar ja, zelf wil ik dat eigenlijk niet eens onder de categorie muziek laten vallen.
Maar ik zal daarom niet meteen mensen aan vallen die er wel van houden, ik heb echter wel een hekel aan mensen zonder ruggegraat.
onder het motto :
"Oh, Metallica staat in de top 40.. dus da'cool.."
"oh metallica is uit de top 40.. die muziek zuigt.."

Negative K3 fan
29 augustus 2003, 13:04
happy hardcore is koel

Kitaarhiero
29 augustus 2003, 14:54
Ik erger me aan het gebruik van de term "Hardcore" voor Gabberhouse.

Surferboy
27 september 2003, 15:40
@Fuck Nu-Metal

+144!

volgens mij ben ik bijna alles met je eens.................


Ik herrinner me een uitspraak van Marty Friedman, die een hekel had aan de nieuwere metalmuziek, en zei tegen Dave Mustaine, toen Dave een plaat in die stijl wilde maken, dat iets van de strekking had als "die nieuwe gasten bewegen hun handen(op het fretboard) helemaal niet.
Iedereen die een jaar speelt kan Papa Roach naspelen, probeer dat maar eens met een nummer van Slayer, of Judas priest.


Mudvayne gitaar-tabs:

|---------------------------------|
|---------------------------------|
|---------------------------------|
|-2-3-4-5-4-3-0-------------------|
|-2-3-4-5-4-3-0-------------------|
|-2-3-4-5-4-3-0-------------------|



Bands met dit soort gitaarwerk (dit is Mudvayne, en dit is het moeilijkste gedeelte van het nummer!!!!!!) Die denken dat ze """""""hard"""""" (let op de aanhalingstekens!!!!) zijn als ze dit soort teksten in hun nummers zetten: "Suicide suckin' on a mother fuckin' tailpipe" of "Sell out motherfuckers in the biz that try to fuck me" en die daarmee zoveel mogelijk geld willen verdienen..........(daarom ben ik fan van Stone Sour, omdat dat een side-project is van de zanger en gitarist van Slipknot..)


zo......en nu wachten op de flames :razz:

Ditmar
27 september 2003, 17:47
@Fuck Nu-Metal

+144!

volgens mij ben ik bijna alles met je eens.................


Ik herrinner me een uitspraak van Marty Friedman, die een hekel had aan de nieuwere metalmuziek, en zei tegen Dave Mustaine, toen Dave een plaat in die stijl wilde maken, dat iets van de strekking had als "die nieuwe gasten bewegen hun handen(op het fretboard) helemaal niet.
Iedereen die een jaar speelt kan Papa Roach naspelen, probeer dat maar eens met een nummer van Slayer, of Judas priest.


Mudvayne gitaar-tabs:

|---------------------------------|
|---------------------------------|
|---------------------------------|
|-2-3-4-5-4-3-0-------------------|
|-2-3-4-5-4-3-0-------------------|
|-2-3-4-5-4-3-0-------------------|



Bands met dit soort gitaarwerk (dit is Mudvayne, en dit is het moeilijkste gedeelte van het nummer!!!!!!) Die denken dat ze """""""hard"""""" (let op de aanhalingstekens!!!!) zijn als ze dit soort teksten in hun nummers zetten: "Suicide suckin' on a mother fuckin' tailpipe" of "Sell out motherfuckers in the biz that try to fuck me" en die daarmee zoveel mogelijk geld willen verdienen..........(daarom ben ik fan van Stone Sour, omdat dat een side-project is van de zanger en gitarist van Slipknot..)


zo......en nu wachten op de flames :razz:

Tja okee, de gitarist van Mudvayne is misschien niet de meest technische, dat lijkt me duidelijk. Maar heb je er wel eens op gelet wat voor drummer en bassist die band heeft ??? Nee, waarschijnlijk niet he......

Kijk je kan zeiken op de simpele gitaarpartijen, maar als het functioneel is, wat de fuk weet je.......

Overigens snap ik absoluut je punt over je StoneSour-fan zijn niet. Ten eerste is Slipknot gitaartechnisch toch wel wat ingewikkelder dan StoneSour (waarschijnlijk geloof je me toch niet, maar Slipknot is toch wel een stukje complexer dan de meeste mensen denken, laten we maar zo zeggen, het is makkelijker om Morbid Angel te spelen) en was het ten tweede niet een side-project om een groter publiek aan te spreken en meer te verdienen ???


Maar ik zal daarom niet meteen mensen aan vallen die er wel van houden, ik heb echter wel een hekel aan mensen zonder ruggegraat.
onder het motto :
"Oh, Metallica staat in de top 40.. dus da'cool.."
"oh metallica is uit de top 40.. die muziek zuigt.."

Volgens mij is het hier zo van: oh, ze verkopen veel en ze komen op tv, dat moet wel kut zijn. Is het dezelfde muziek, maar komt het minder op tv, dan is het ineens wel cool.

dvmutzy
27 september 2003, 22:57
Ik heb nog meer een hekel aan R&B dan aan dance-muziek.

thijsov
28 september 2003, 13:06
r&B kan is zeg dus kan soms best wel mooi zijn nog. bijvoorbeeld outlandish aisha is wel mooi, of dat where is the love nummer. maar wat echt verschrikkelijk is van die gangsta rap, die troep van 50 cent enzo

belfrink
28 september 2003, 13:07
Volgens mij heeft ieder zichzelf respectteerende gitarist een hekel aan R&B, damn wat een kloteherrie.

Kitaarhiero
28 september 2003, 13:19
Wás R&B maar kloteherrie. dán was het tof. Nu is het maar slap geslijm

belfrink
28 september 2003, 16:18
Tsja, daar zit wat in. :D

Lucky
2 oktober 2003, 12:30
ik haat alleen muziek die vlak is
geen ziel of emotie...daar kan ik niet tegen...

tenzij de vlakheid juist weer het doel is...bijv sommige easylistening of zo.
dan wordt het weer kemp en dat is dan wel weer leuk

AART
2 oktober 2003, 19:03
ik hou zelf veel van heideroosjes, pennywise, nirvana(sommige nummers, niet de jengelstengelstukken), metallica(behalve st. natuurlijk :lol: ) en green lizard.

kheb een hekel aan die harde takkeherrie genaamd techno, het geslis van britney en rappers\limp bizkit die denken koel te zijn door zo veel mogelijk "fuck your mother in her ass end then suck her dig" te roepen.'

kheb er niks tegen als je het luistert als je mij maar niet lastigvalt met die rotzooi!

musicmaniac
6 oktober 2003, 10:48
Heb een hekel aan rap. Waarom? Waarschijnlijk om dat ik te oud ben.

Kitaarhiero
6 oktober 2003, 12:14
@Fuck Nu-Metal

+144!

volgens mij ben ik bijna alles met je eens.................


Ik herrinner me een uitspraak van Marty Friedman, die een hekel had aan de nieuwere metalmuziek, en zei tegen Dave Mustaine, toen Dave een plaat in die stijl wilde maken, dat iets van de strekking had als "die nieuwe gasten bewegen hun handen(op het fretboard) helemaal niet.
Iedereen die een jaar speelt kan Papa Roach naspelen, probeer dat maar eens met een nummer van Slayer, of Judas priest.


Mudvayne gitaar-tabs:

|---------------------------------|
|---------------------------------|
|---------------------------------|
|-2-3-4-5-4-3-0-------------------|
|-2-3-4-5-4-3-0-------------------|
|-2-3-4-5-4-3-0-------------------|



Bands met dit soort gitaarwerk (dit is Mudvayne, en dit is het moeilijkste gedeelte van het nummer!!!!!!) Die denken dat ze """""""hard"""""" (let op de aanhalingstekens!!!!) zijn als ze dit soort teksten in hun nummers zetten: "Suicide suckin' on a mother fuckin' tailpipe" of "Sell out motherfuckers in the biz that try to fuck me" en die daarmee zoveel mogelijk geld willen verdienen..........(daarom ben ik fan van Stone Sour, omdat dat een side-project is van de zanger en gitarist van Slipknot..)


zo......en nu wachten op de flames :razz:

Een paar vragen:

Is het criterium van goede muziek het feit dat je het niet 1-2-3 kunt naspelen of gaat het erom of het nummer tof klinkt?
Is een band er om een achtergrond te vormen voor de virtuositeit van een gitarist of om met z'n allen lekker muziek te maken?
Moet je jezelf 7 jaar in je kamer opsluiten en 20 uur per dag vingeroefeningen doen en toonladders uit je kop leren voordat je uberhaupt een liedje mag schrijven, spelen en/of opnemen?

Iets simpels is vaak heel moois.
Speel nou eens even bijvoorbeeld
C/C/F/G://(4x)
F/F/C/C/F/F/D/D://

Hardstikke simpel en standaard, maar wel een geweldige melodie, emotie en energie.
En je kan er 20 jaar mee vooruit (zie de ramones;))

Ronald
6 oktober 2003, 13:27
helemaal mee eens :) zoals de gitarist/zanger van soulfly zei: simplicity is the key, the most simple riff is usually the one that works the best.

schaap
6 oktober 2003, 16:21
helemaal mee eens :) zoals de gitarist/zanger van soulfly zei: simplicity is the key, the most simple riff is usually the one that works the best.
dus daarom wisselt ie steeds van bandleden, ze zijn dan dus gewoon te goed bezig in zijn idee :D


ik heb een hekel aan uhm......... depressieve 13 jarige alternatieve "rock"

Embryoyo
20 mei 2004, 16:46
IK HEB EEN HEKEL AAN MENSEN DIE D ENKEN DAT ZE ALTERNATIEF ZIJN EN DAN GAAN KANKEREN OIP MENSEN DIE LIMP BIZKIT KKORN E N AVRIL LEUK VINDEN TERWIJL ZE ZELF NIRVANA SOAD EN ANDERE GHEYE KUTMUZIEK LUSITERENJa, ik heb ook een hekel aan die altos. Die gasten zetten de hele metal-scene voor lul. Wie heeft er gezegd dat "metalheads" (voor zover je het metalheads kan noemen) er tegenwoordig zo idioot mogelijk bij moeten lopen? Tjongejonge.
En wat ik ook niet snap is dat ze bands als Limp Bizkit afkaken, terwijl ze zelf ook met dat soort bands zijn begonnen. :roll:

THW
20 mei 2004, 18:35
top 40 muziek, want je hoort het te vaak, bijna alles in de top 40 is al eens gedaan kwa geluid en stijl (er wordt heel veel gecovert) en ik houd gewoon niet van RNB en Hiphop wat nu erg in is en oja Boybands zijn ook gaar gewoonweg omdat ze er mooi uit zien en het amper om de muziek gaat
Ik hou ok niet van de pop-rock, want dat is gewoonweg niet de bedoeling van rock geweest
en zo kan ik nog wel ff doorgaan

Sir Peckerkäse
20 mei 2004, 20:15
van die zogenaamde "nederpop/rock" , ze noemen het soms stevige rock, distortion maakt een liedje nog niet stevig, die liedjes klinken juist extra knullig

Harry
20 mei 2004, 20:20
dat is een vage post langepink. Wat bedoel je nou precies?

Sir Peckerkäse
20 mei 2004, 20:51
van die zogenaamde nederlandse rockbands

za maken alleen maar ballads, echt rock hoor

woutB
20 mei 2004, 21:08
Elk genre heeft wel eens een leuk plaatje. de een wat vaker dan de ander.

Misselijk makend vind ik de cheeky girls.geen discussie.
Rap, waarbij de woorden zo verschikkelijk worden verneukt dat het vanzelf gaat rijmen(50 cent) wagelijk.

Ronald
20 mei 2004, 21:20
oh ja de cheecky girls :roll: da was echt misselijkmakend inderdaad