PDA

View Full Version : Welke draadloze Headphone?



tux2
1 februari 2012, 09:51
Hoi

Ik ben al een tijdje op zoek naar een draadloze Headphone om in mijn gitaarversterkertje pluggen. Welke raden jullie mij aan? (mijn muziekstijl is oude Jazz)

Graag jullie advies en/of ervaringen...


Groetjes en al vast bedankt
Tux2

muziekschuur
1 februari 2012, 10:47
http://images5.thomann.de/pics/prod/137793.jpg

Combineer dan de aankoop van een in ear systeem met een draadloze koptelefoon...
Dit setje kost 177 euro (T.bone IEM100 (bij Thomann).

tux2
1 februari 2012, 13:09
[]

Combineer dan de aankoop van een in ear systeem met een draadloze koptelefoon...
Dit setje kost 177 euro (T.bone IEM100 (bij Thomann).

Niet echt wat ik zoek...ik dacht meer aan een Sennheiser of zo iets...

tux2
7 februari 2012, 12:42
nog een poging...

welke draadloze headphone gebruiken jullie ?

gr
Tux2

Pé.
7 februari 2012, 12:58
Misschien zou je dan zelf eerst even kunnen vertellen waar je het voor wilt gebruiken.
Ga je er mee op het podium? Of is het voor thuis, zodat je door het huis kunt hobbelen terwijl je speelt?

joeyonfire
7 februari 2012, 13:00
Een ding van de kijkshop van 3 tientjes. Bij wireless moet je toch altijd genoegen nemen met een mindere kwaliteit.

Ik vond die snoer ook altijd vervelend en in de weg zitten. Toen kreeg ik een ingenieuze tip om de versterker achter me weg te zetten zodat de draad over je rug loopt als het ware. Nergens geen last meer van. Werkt voor mij prima.

tux2
7 februari 2012, 14:56
Misschien zou je dan zelf eerst even kunnen vertellen waar je het voor wilt gebruiken.
Ga je er mee op het podium? Of is het voor thuis, zodat je door het huis kunt hobbelen terwijl je speelt?

Nee, gewoon voor thuis, zodat ik me wat makkelijk kan bewegen, en niet iedere keer half gelynched wordt als ik opsta. En de buren geen last krijgen/hebben van mijn gitaarspel ;-)

Kingfisher
7 februari 2012, 15:24
Sennheiser RS180, ga voor de digitale versie: ofwel heb je geen signaal, ofwel een zuiver signaal.
Bij Sony neigen ze te veel naar de bassen.
http://www.sennheiser.com/sennheiser/home_en.nsf/root/private_headphones_wireless-headphones

The Unforgiven
7 februari 2012, 16:34
Met draadloos heb jij vrijwel altijd een enorme vertraging tussen het moment van spelen en het moment van horen, erg irritant.

HuMon
7 februari 2012, 17:56
Ik heb de Sennheiser TR 130, ik heb nog nooit iets gemerkt van een vertraging.

Soms een beetje ruis tussendoor, maar niet echt storend. Dit model heeft een soort van automatische volume regeling, die helaas niet is uit te schakelen.

Het bevalt mij een stuk beter dan een hoofdtelefoon met draad.

Krikkeden 1ste
7 februari 2012, 18:00
Koop vooral géén sennheiser!
Als je even niet speelt lijkt de verbinding zich na een tijdje uit te schakelen en wordt je gratis op een luide ruis getracteerd... Ook is het zo dat er een soort compressie gebeurd in de senheiser zodat wanneer er pieken in je signaal zitten het volume opeens stukken minder wordt, en je een 10-15 tal seconden moet wachten eer je opnieuw op hetzelfde niveau zit...
Ik heb de RS120, en heb het ding al meermaals vervloekt...

HuMon
7 februari 2012, 19:00
Als je even niet speelt lijkt de verbinding zich na een tijdje uit te schakelen en wordt je gratis op een luide ruis getracteerd...
Bij de 130 krijg je eerst nog een paar pieptonen voor de verbinding uit schakelt. Ik vind dit wel meevallen, desnoods een keer de snaren aanslaan als je een lange stilte hebt...


Ook is het zo dat er een soort compressie gebeurd in de senheiser zodat wanneer er pieken in je signaal zitten het volume opeens stukken minder wordt, en je een 10-15 tal seconden moet wachten eer je opnieuw op hetzelfde niveau zit...
Dit gaat beter als je ervoor zorgt dat het ingangsniveau niet te hoog is. Maar ik heb hier ook wel eens last van.

Ik ben benieuwd of er betere alternatieven zijn...