PDA

View Full Version : richwood strat



jordiboonie
31 januari 2012, 16:43
heeeeee iedereen,
ik zag laats een richwood strat staan, is dit pruts maar ik vervang wel de elektronica en zet er een nieuwe tremelo in

Gearjunkie
31 januari 2012, 16:56
Zo zo! Ik snap wel dat je dit graag met ons wilt delen en dan ook vragen wilt stellen!
Wanneer ga je beginnen?

lindstrom
31 januari 2012, 17:04
Jordi,

Maak er even een fatsoenlijke zin van, ik moet 4 keer lezen voordat ik zie wat je wilt vragen.

pueblo
31 januari 2012, 17:06
In je andere topic zei je dat je er een gekocht had? :???:
Dan zou je toch moeten weten of het voor jou goed is of niet


hee iedereen bedankt voor de reacties,
ik heb een goedkope richwood gekocht en om gebouwd tot stratocaster Red Special, maar de kleur was zwart en nu ga ik hem spuiten in de echt red special kleur

jordiboonie
31 januari 2012, 17:14
dat was er een van marktplaats en daar zaten al andere elementen in en andere elektronica, dus wou ik vragen of de gitaar ook goed is als je hem zonder al die ombouwingen koopt maar ik wou deze ook pimpen (ben een beetje graag creatief) en ik wou hem helemaal afschuren en dan blank lakken maar zie je het zwart er dan niet doorheen????:???::???:

lindstrom
31 januari 2012, 17:17
op marktplaats kun je prima gitarenkopen ombouwen met betere spullen omdat toch pruts is maar kaalschuren en dan aflakken kan zonder zwart erdoor te zien is toch heel gaaf voor een goedkope gitaar ben graag creatief ook vandaag vooral

Gearjunkie
31 januari 2012, 17:28
helemaal afschuren en dan blank lakken maar zie je het zwart er dan niet doorheen????:???::???:
Die Richwood's zijn vaak ebben gitaartjes, dus inderdaad wel zwart als je hem kaal schuurt.

pueblo
31 januari 2012, 17:29
op marktplaats kun je prima gitarenkopen ombouwen met betere spullen omdat toch pruts is maar kaalschuren en dan aflakken kan zonder zwart erdoor te zien is toch heel gaaf voor een goedkope gitaar ben graag creatief ook vandaag vooral

als jij typt zonder komma's zoals ook jordi doet is dat niet zo handig om te lezen als we nu een inspanning zouden doen typen met komma's is heus niet zo lastig het vraagt minder inspanning dan het lezen van deze gedrochten..


dus:
-je hebt een omgebouwde richwood die je nog opnieuw wil lakken
-je hebt een andere richwood te koop zien staan en je vraagt of dat oke is?

1 en 2 verschillen dus qua elektronica, en die van de tweede wil je ook vervangen. Dus op de andere vlakken moet je toch zelf beoordelen of het je ligt of niet? :???:

aaronstonebeat
31 januari 2012, 17:31
ken ik ook wel iemand met een richwood strat die is er heel tevreden mee en ik vind het ook niet slecht en pruts die is wel rood maar je ziet het hout er niet doorheen dus ik denk dat met het zwart eraf je dat ook niet er doorheen ziet, waar doorheen eigenlijk oja de blanke lak, maar het zwart is er toch vanaf

Kost me voorwaar moeite om zo te schrijven. ;)

pueblo
31 januari 2012, 17:32
Kost me voorwaar moeite om zo te schrijven. ;)
mij ook :p ik vroeg me steeds af of ik wel onduidelijk genoeg schreef :seriousf:

jordiboonie
31 januari 2012, 17:37
oke ik ben nou nog steeds niet wijzer geworden, de een zegt je ziet er wel door en de andere niet

Duhsjaak
31 januari 2012, 17:40
Hi
Het zal niet voor het eerst zijn dat is een afwijkende mening heb.
Als ik iemand niet ken, ben ik er altijd op bedacht dat diegene dyslectisch of iets dergelijks is.

Dus mijn vraag aan TS (JordiBoonie dus) is dat het geval?

Het is handig als je ons je bedoeling duidelijk maakt. Maar het is wat mij betreft niet nodig om van iedere post een cursus tekstverklaring voor gevorderden te maken als het gewoon een beetje onachtzaamheid is, snap je.

Als ik iets brailleer, dan kom je ondanks goede bedoelingen ook niet achter mijn vraag.
Dus maak even bekend
- dyslectie
- of niet.

En in het laatste geval is meer aandacht voor je taalgebruik wenselijk. Dank voor je aandacht.
Vriendelijke groet, Gus

aaronstonebeat
31 januari 2012, 17:43
Als het zwart weg is, zie je het niet meer hè. Het kan wel een flinke klus zijn om een body helemaal kaal te krijgen; en het is altijd een verrassing hoe het hout eruit ziet.

En ik ken iemand die een Richwood strat heeft; dat is geen pruts gitaar.

guitarkid
31 januari 2012, 17:58
hi
It will not be the first time that I was a dissent.
If I do not know anyone, I am always aware that the person is dyslexic or something.

So my question to TS (JordiBoonie so) is that the case?

It is helpful if you give us your intention clear. But it is not necessary for me to post a syllabus of any explanation advanced as to make it just a bit of carelessness is, you know.

If I brailleer, despite good intentions then you are not behind my question.
So do as well-known
- dyslexia
- Or not.
And in the latter case, more attention to your language desirable. Thank you for your attention.
Thank you Gus.....

Oh yes, and I want to buy this guitar, send please contact and I make over money Western Union fast and possible

Regards,
Obi Wanna Be,
Nigeria

jordiboonie
31 januari 2012, 18:20
nou voor de duidelijkheid ik ben dyslektys dus daarom zijn mijn zinnen zijn redelijk heel erg slecht kwa opbouw
sorry, voor iedereen die er niet uitkwam (iedereen dus :D)

guitarkid
31 januari 2012, 18:31
nou voor de duidelijkheid ik ben dyslektys dus daarom zijn mijn zinnen zijn redelijk heel erg slecht kwa opbouw
sorry, voor iedereen die er niet uitkwam (iedereen dus :D)

Tja, moet ik nou mijn vorige post verwijderen...? Ach, weet je wat, ik laat 'm lekker staan. Maar Jordi, ik zal er wel rekening mee houden! :cheerup:
OT: de wat oudere Richwood Strats waren best goed en boden veel waar voor hun geld. Ik heb er twee gehad en één daarvan wordt nog steeds door een gitarist gebruikt op professioneel nivo. De ander heb ik in etappes aardig verbouwd, maar die is nu zo ver dat het eigenlijk geen Richwood meer mag heten: andere body, andere hals en pu's....
En wat dat lakken betreft; lees je ander topic nog maar eens door, ok..?
Of kom naar de Noorder Gitaardag, daar lopen heel veel mensen die je er alles over kunnen vertellen.... :soinnocent:

almarvk
31 januari 2012, 18:32
Je dyslexie heeft niets met een waardeloze (of het gebrek) aan opbouw van je zinnen te maken. Pas je postgedrag aub een beetje aan om het leesbaar te houden en je topics ook nuttig te maken/houden.

o0rollo0o
31 januari 2012, 18:39
Dyslexie heeft enkel te maken met lezen en woordblindheid, niks met het opstellen van normale zinnen. Dat heet gewoon luiheid of het kwantitatieve gebrek aan levensjaren.

jordiboonie
31 januari 2012, 19:04
je hebt een vorm van dislectie dat heet dispraktie dat heb ik dat heeft met zinsopbouw te maken

o0rollo0o
31 januari 2012, 19:42
je hebt een vorm van dislectie dat heet dispraktie dat heb ik dat heeft met zinsopbouw te maken

Dispractie heeft te maken met het correct aansturen van de spieren van het algehele lijf en niks met het grammaticaal correct zinnen neerzetten op papier (of scherm) ervan, maargoed. Ik ben er eerlijk gezegd ook geen pro in.

Sinner1980
31 januari 2012, 19:51
Na het lezen van dit topic begin ik zelf lichtelijk autistische neigingen te krijgen...en bedankt he:seriousf:

terrasbeest
31 januari 2012, 19:57
ken ik ook wel iemand met een richwood strat die is er heel tevreden mee en ik vind het ook niet slecht en pruts die is wel rood maar je ziet het hout er niet doorheen dus ik denk dat met het zwart eraf je dat ook niet er doorheen ziet, waar doorheen eigenlijk oja de blanke lak, maar het zwart is er toch vanaf

Kost me voorwaar moeite om zo te schrijven. ;)

eten veel suiker uit suikerbieten enzo meestal gaat vanzelf dan zo schrijf je dat op, man

jordiboonie
31 januari 2012, 20:02
oke , we stoppen nu met het hebben over aandoeningen.....Het gaat over gitaren:blast::blast::seriousf:

bass blom
31 januari 2012, 20:32
http://hetgelegevaar.nl/richwoodminister.jpg

jordiboonie
31 januari 2012, 22:05
dat plaatje is chill:soul:

snaarplukker
31 januari 2012, 22:47
..... De ander heb ik in etappes aardig verbouwd, maar die is nu zo ver dat het eigenlijk geen Richwood meer mag heten: andere body, andere hals en pu's....
Is dat niet gewoon een andere gitaar met Richwood hardware?:dontgeti:

pff
1 februari 2012, 10:26
Die Richwood's zijn vaak ebben gitaartjes, dus inderdaad wel zwart als je hem kaal schuurt.



Is een grapje neem ik aan?

humbucker
1 februari 2012, 11:27
Je weet niet wat ebben kost zeker?

almarvk
1 februari 2012, 11:41
Graag weer ontopic, want anders gooi ik de boel op slot.

Buzzel
1 februari 2012, 11:56
Dus, om het goed samen te vatten.

Je wil een richwood kopen.

Je wil deze opknappen door:

Nieuwe hardware te installeren

Kaal schuren en er blanke lak op doen. Als het waar is dat richwood gitaren van Ebben (http://nl.wikipedia.org/wiki/Ebben) is gemaakt, zal je gitaar donker blijven, aangezien het hout ook donker van kleur is. Je krijgt natuurlijk wel een hout look, dus het kan misschien wel heel vet worden ;)



Ik heb wel eens op een richwood strat gespeeld en ik vond die gitaar beter dan een squier. Je moet wel wat geluk hebben met welke gitaar je koopt. Zeker in die prijs klasse is de ene gitaar beter dan de andere.

Tabula Rasa
1 februari 2012, 11:59
Even voor de duidelijkheid (subtiele hints zijn al genoeg gegeven):

En Richwood strat is NIET van Ebben. Ebben is hardstikke zwaar in vergelijking met elzen, of basswood waar hij waarschijnlijk van gemaakt is.

Bovendien kost een plakje ebben voor een toets net zo veel als het hele stuk elzen waar je een body uit haalt.

frekie
1 februari 2012, 13:05
Ik ben eigenlijk gek dat ik hier serieus op inga ;)

http://link.marktplaats.nl/523530403

Richwood vintage Strat. Dus niet de Standard serie met het zwarte logo. Alle hardware, electronica en pickups eraf slopen en vervangen. Grafiet topkam en snaargeleiders. Wilkinson Vintage tremolo. Gotoh mechanieken. USA electronica, CTS, Switchcraft. Pickups naar smaak en budget: GFS, Tonerider, SD, Fender.

jordiboonie
1 februari 2012, 16:44
de strat is dus gemaakt van elzen of basswood, nu weet ik voldoende....
iedereen Dank Je Wel

guitarkid
1 februari 2012, 17:10
Ik ben eigenlijk gek dat ik hier serieus op inga ;)

http://link.marktplaats.nl/523530403

Richwood vintage Strat. Dus niet de Standard serie met het zwarte logo. Alle hardware, electronica en pickups eraf slopen en vervangen. Grafiet topkam en snaargeleiders. Wilkinson Vintage tremolo. Gotoh mechanieken. USA electronica, CTS, Switchcraft. Pickups naar smaak en budget: GFS, Tonerider, SD, Fender.

Je vergeet de All Parts hals en body..... ;)
Voor het budget dat je uitgeeft aan al die onderdelen + de originele Richwood koop je een leuke tweedehands (Fender) Strat en die ook zeker meer waardevast is.