PDA

View Full Version : Gitaar van dezelfde maat als de es339



vankraay
31 januari 2012, 14:53
Dag iedereen,

Ik ben weer eens op zoek naar een nieuwe gitaar en heb mijn oog laten vallen op een es335 model. Het enige wat er mis is met deze gitaar is dat hij (voor mij) te groot is en ik het niet comfortabel vindt spelen. Toen kwam ik uit bij een es339 model die een maatje kleiner is, mijn vraag aan U: zijn er alternatieven voor een Gibson es339, het groeit me namelijk nog niet op de rug.

Methoxy7
31 januari 2012, 14:57
Epiphone ES339 mss?

duckman
31 januari 2012, 14:59
Deze misschien ?
http://www.epiphone.com/News/Features/Features/2011/The-All-New-Epiphone-ES-339-and-Ultra-339.aspx

Niet dezelfde kwaliteit als Gibson, maar dan ook een stuk goedkoper..(400euro)
http://www.thomann.de/nl/epiphone_es_339_eb.htm

Lexvandoef
31 januari 2012, 15:00
Een wat oudere Ibanez AM-50 is ongeveer net zo groot als een 339, en een stuk goedkoper! Klinkt wel iets anders als een 335.

Hotpepper01
31 januari 2012, 16:30
Ik zou ook in eerste instantie aan een Epi ES339 denken, of aan de Epi ES339 ultra (met akoestisch element en USB. Maar heb je wel eens een Gibson Midtown Custom overwogen?

Gearjunkie
31 januari 2012, 16:32
Maar heb je wel eens een Gibson Midtown Custom overwogen?

Is die niet gewoon ES335 sized??

caliban
31 januari 2012, 17:18
Word je die grotere vorm niet gewoon na verloop van tijd? :)

Hotpepper01
31 januari 2012, 19:03
Is die niet gewoon ES335 sized??

Dacht van niet. Ik vond het als iemand met zelf 4 LPs best te doen toen ik een Midtown custom in mijn handen had. Ik kick ook op een 339 of midtown of ...enz. Maar oordeel vooral zelf. Zie hier de vergelijking met een LP en riviera in 1 plaatje..... zit er echt tussenin

http://img600.imageshack.us/img600/8458/img5330bordermaker.jpg

spirit
31 januari 2012, 19:40
Een wat oudere Ibanez AM-50 is ongeveer net zo groot als een 339, en een stuk goedkoper! Klinkt wel iets anders als een 335.

Inderdaad een Ibanez AM-50, komt dicht in de buurt. Ik heb er pas een verkocht, welke ik door inruil verkregen had (was de ex gitaar van mede forumer Mitch)
Op markPlaats staat er nu ook een, maar imo véél te duur.

Guitar GoD
31 januari 2012, 20:52
Dacht van niet. Ik vond het als iemand met zelf 4 LPs best te doen toen ik een Midtown custom in mijn handen had. Ik kick ook op een 339 of midtown of ...enz. Maar oordeel vooral zelf. Zie hier de vergelijking met een LP en riviera in 1 plaatje..... zit er echt tussenin

http://img600.imageshack.us/img600/8458/img5330bordermaker.jpg

Die Midtown:crazyhappy:

zit dr al een tijdje op te gassen, heb je dr toevallig al op gespeelt?

Mitch
31 januari 2012, 21:03
Ibanez had meerdere modellen in de AM lijn, niet allemaal even groot. De 50 is volgens mij exact even groot als de 339. Daar zijn ook nog Koreaanse 90s modellen van trouwens. Ik dacht dat Cort ook zoiets gehad heeft een tijdje, maar daar ben ik niet zeker van.

Hotpepper01
31 januari 2012, 21:05
Die Midtown:crazyhappy:

zit dr al een tijdje op te gassen, heb je dr toevallig al op gespeelt?

Ja, heb ik. Voelt lang niet slecht, voelt als een echte Gibson. Wat me weerhield was het vlakke bovenblad en ik vond de bodybinding op een of andere manier wat te breed, teveel ogen. Ik heb hem maar net laten staan, mss ook wel omdat het een zwarte was en ik al wat zwarte customs heb en de Epi 339 heb ik nog niet in mn handen gehad. Daar ben ik ook zo benieuwd naar. Kan dus geen vergelijk maken. En tov de echte 339 is de 339 maar 700 duurder dan de midtown....sja. dan nog maar even wachten tot ik kan kiezen. Ik zit niet op een schopstoel met acht gitaren....

Guitar GoD
31 januari 2012, 21:12
Ja, heb ik. Voelt lang niet slecht, voelt als een echte Gibson. Wat me weerhield was het vlakke bovenblad en ik vond de bodybinding op een of andere manier wat te breed, teveel ogen. Ik heb hem maar net laten staan, mss ook wel omdat het een zwarte was en ik al wat zwarte customs heb en de Epi 339 heb ik nog niet in mn handen gehad. Daar ben ik ook zo benieuwd naar. Kan dus geen vergelijk maken. En tov de echte 339 is de 339 maar 700 duurder dan de midtown....sja. dan nog maar even wachten tot ik kan kiezen. Ik zit niet op een schopstoel met acht gitaren....

De Midtown is alsnog een stuk goedkoper, heeft dit te maken met de 'papieren' toets? of wat is hier nou eigenlijk de reden voor ?

wireman
1 februari 2012, 10:55
Vorige week bij Feedback even op een zwarte Midtown zitten rommelen.. Voor 1099 euro heb je dan wel een nieuwe 'custom' uitziende semi met een knipoog naar de klassieke modellen.. Erg mooi!! Het vlakke bovenblad moet je wel aanstaan. Ik denk dat ES fannaten dit wel een cool gitaartje vinden.. of misschien een 'net niet' gitaar.. Ik vind ze cool iig! Ik zou eerder deze nemen dan een nieuwe LP studio die in dezelfde prijscategorie zit bijvoorbeeld.. maar ja.. 1100 ballan... Leg er een (paar) honderd bij en je hebt een mooie LP standard of Custom.. Er staat nu een waanzinnige Classic op MP voor 1200.... Ik zou het wel weten!!

TimS
1 februari 2012, 11:07
Er staat nu een waanzinnige Classic op MP voor 1200.... Ik zou het wel weten!!
Niet meer, die was van mij en is een paar dagen geleden verkocht :)

Pepe
1 februari 2012, 11:29
Ja, als je zo redeneert zoek je geen semi gitaar maar een Gibson voor een koopje.
De Gibson 339 is afgeleid (zo houd ik mij voor) van de Ibanez AS50. Ik heb er 2 gehad, ook wegens te grote body van de 335 modellen. Die begin tachtig Japanners zijn gewoon erg goed en niet duur. Later komen ze uit Korea, die ken ik niet. In tegenstelling tot de Midtown is er op die AS50 niet beknibbeld dus rosewood toets, eendelig bovenblad en een goeie laklaag, als je zoiets belangrijk vindt.
Ondertussen ben ik erachter dat het vooral de balk van de 335 is wat hem zwaar en stijf maakt, zonder die balk voelt zo'n gitaar een stuk handzamer aan.

De ex Ibanezzen:

http://img403.imageshack.us/img403/1954/s1030252.jpg

wireman
1 februari 2012, 13:06
Touche! Helemaal waar.... zo had ik het niet bekeken.. Misschien een redenatie van iemand de geen les paul heeft? ;).. en als je dan toch zoveel geld aan een Gibson uit gaat geven.. tja.. met mijn budget moet je nou eenmaal keuzes maken.. De Ibanez'en zien er wel prachtig uit trouwens!


Ja, als je zo redeneert zoek je geen semi gitaar maar een Gibson voor een koopje.

frekie
1 februari 2012, 13:22
Andere compacte semi solids: Cort CL-1500, Yamaha AEX500 ( http://link.marktplaats.nl/502571181 ) , andere Yamaha beetje LP meets ES335.

Vintage Ibanez AM50 enz. beginnen al aardig op te lopen hoor.

vankraay
1 februari 2012, 20:18
Bedankt voor de alternatieven! Ik ga marktplaats in de gaten houden

wireman
2 februari 2012, 10:41
Er stond twee weken terug een onwijs gave Yamaha TVL (Troy van Leeuwen) op MP.. Ik heb nog zwaar zitten gassen op dat ding.. Hij wil er 400 euro incl koffer voor hebben.. Ik ben toen uiteindelijk toch voor mn Nighthawk gegaan omdat ik een solidbody wilde.. Maar dat is toch een waanzinnig cool gitaartje! Echter ben ik bang dat ie voor dat bedrag al verkocht is.. PM me anders maar.. Ik heb zijn mailadres nog wel in mn box staan.