PDA

View Full Version : Niet verkleurd onder sticker



Japcaster
31 januari 2012, 13:14
Grrr, waarom laten mensen toch altijd stickers van muziekzaken zitten?

Heb een oude Japanse Strat gekocht met een sticker achterop de kop. Lelijk, dus sticker er af, maar nu zit ik met zo'n lichte, niet in de jaren mee verkleurde plek. Zou zoiets in de loop der tijd bijkleuren of zijn er technieken om die plek weg te werken?

Lijkt me dat ik vast niet de enige ben die zich aan zoiets stoort, dus ik gok op creatieve geesten die er vast wel iets op gevonden hebben. ;)

yavin
31 januari 2012, 13:33
Helaas, ik moet je teleurstellen, dat trekt niet vanzelf weg.
Ik heb namelijk precies het zelfde gehad bij mijn oude Japanse Strat.

Ik heb de sticker zo'n 15 jaar geleden er al afgehaald en tot op de dag van vandaag is dat niet meer bijgetrokken.

Ik heb geen idee hoe het zit met hulpmiddelen of trucs, maar het gaat in ieder geval niet vanzelf over...

Braindead
31 januari 2012, 18:15
UV licht doet de lak verkleuren dus iets met een uv lamp of zon. Er zijn vast wel relicfans die misschien nog een andere oplossing weten.

Plant
31 januari 2012, 19:00
UV licht doet de lak verkleuren dus iets met een uv lamp of zon.

Dan zou je alles moeten afplakken behalve de lichte plek en wachten tot die plek dezelde kleur heeft ;). Als er geen lak op zou zitten, zou je kunnen proberen de plek bij te kleuren.

Ach, zelf heb ik een bas en een akoestische gitaar 2dehands gekocht waar ook nog stickers achterop zitten. Lekker laten zitten. Ik vind het wel leuk om te zien waar een gitaar ooit haar carričre is begonnen. De akoestische komt zelfs uit Engeland :)

http://i348.photobucket.com/albums/q337/Folk_Bassplayer/Washburn/Bill_Greenhalgh-1.jpg

Brewskie
31 januari 2012, 19:03
Dan zou je alles moeten afplakken behalve de lichte plek en wachten tot die plek dezelde kleur heeft ;). Als er geen lak op zou zitten, zou je kunnen proberen de plek bij te kleuren.

Ach, zelf heb ik een bas en een akoestische gitaar 2dehands gekocht waar ook nog stickers achterop zitten. Lekker laten zitten. Ik vind het wel leuk om te zien waar een gitaar ooit haar carričre is begonnen. De akoestische komt zelfs uit Engeland :)

http://i348.photobucket.com/albums/q337/Folk_Bassplayer/Washburn/Bill_Greenhalgh-1.jpg

Ah. Maar onderaan de kop zie ik toch nog wat lijmresten van een verwijderde sticker. :stop:

groovieguitarguus
31 januari 2012, 19:18
Ah. Maar onderaan de kop zie ik toch nog wat lijmresten van een verwijderde sticker. :stop:

Waarschijnlijk stond daar: Made in Korea ;-)

Venlonaer
31 januari 2012, 19:22
Over het niet vergeelde stukje wat ochtendurine laten druppelen. :ok:

Plant
31 januari 2012, 19:23
Ah. Maar onderaan de kop zie ik toch nog wat lijmresten van een verwijderde sticker. :stop:

Klopt, maar die is niet door mij verwijderd. Waarschijnlijk zo'n goudkleurig stickertje "Made in Japan" of zo. Ook dat had van mij mogen blijven zitten, want dat dit geen Amerikaanse was wist ik toch wel. Dan had ze trouwens ook geen 85 Euro inclusief koffer gekost :p

jerome
31 januari 2012, 19:28
Je kan het wegkrijgen maar dan zal je de achterkant van de kop helemaal kaal moeten schuren en spuiten met op kleur gebrachte blanke lak...
Althans, ik neem aan dat er blanke lak op zit?

Sinner1980
31 januari 2012, 19:37
Dat je het niet mooi vindt kan natuurlijk maar ik vind dit soort imperfecties
juist bijdragen aan het karakter. In jouw geval zou ik er gewoon mee leren leven. Ze zal er in ieder geval niet meer of minder om klinken of spelen.

Wat een walgelijk,politiek correcte post is dit: toch sta ik er achter,lekker belangrijk zo'n plekje:hippie:

Dirk_Hendrik
31 januari 2012, 21:20
Over het niet vergeelde stukje wat ochtendurine laten druppelen. :ok:

Bij voorkeur van een 78 jarige maagd :cheerup:

HUESSEN
31 januari 2012, 21:27
Bij voorkeur van een 78 jarige maagd :cheerup:

Dus niet, urine van een 78 jarige incontinente moeke is de truc

Jasper.
31 januari 2012, 21:46
Hoe vaak kijk je nou achter op je headstock?
Ik heb sinds vrijdag een nieuwe gitaar en heb nu twee keer ff gekeken naar het Made In USA logo :D
Niet te druk om maken. Hoort erbij, kun je mensen laten zien hoe erg hij wel niet vergeeld is.

wireman
31 januari 2012, 22:12
Dat je het niet mooi vindt kan natuurlijk maar ik vind dit soort imperfecties
juist bijdragen aan het karakter. In jouw geval zou ik er gewoon mee leren leven. Ze zal er in ieder geval niet meer of minder om klinken of spelen.

Wat een walgelijk,politiek correcte post is dit: toch sta ik er achter,lekker belangrijk zo'n plekje:hippie:

ghehe.. dan moet je mn "koffer ook weer schoon" topic eens lezen.. TENENKROMMEND!!! :seriousf:


Bij voorkeur van een 78 jarige maagd :cheerup:


Dus niet, urine van een 78 jarige incontinente moeke is de truc

Komop mannen... Niet zo zeiken!! (:seriousf:) Gewoon die kop van de gitaar rectaal bij Bertha 32 inbrengen, drie keer linksom draaien, twee keer rechtsom, eruit trekken en meteen onderdompelen in een emmer geitenmelk.. Dan in de zon laten drogen en een spuugje erop.. uitpoetsen en klaar!

Buzzel
31 januari 2012, 22:22
Help, mijn sticker heeft voor een kleurverschil gezorgd!





Boeien! Dat valt niemand op bij een optreden hoor. Maar als je toch het verschil weg wil hebben zou ik de methode van Wireman gebruiken.

mesaman
1 februari 2012, 00:37
ik zou terug gaan naar waar je hem gekocht hebt, dit is ontoelaatbaar! dit zit je muzikale uitingskunsten totaal in de weg! Niet accepteren!
misschien is het zelfs al te laat!die wereldhit kan al aan je neus voorbij zijn gegaan,de kosmische balans en de stand van de sterrenstelsels negatief beďnvloeden dit met alles tot gevolg! Want het ene gebeurt niet zonder het andere, discrapantie in je mindset is mischien wel aan het delibreren over het uiteindelijk te nemen besluit!!

onderschat het niet!

stijnkenens
1 februari 2012, 01:55
Ach, zo erg is dat toch niet, aan de achterkant van de kop, een lichter vlekje ...

Dit is wat anders ...


http://i475.photobucket.com/albums/rr111/stijnkenens/vanalles/DSC00797.jpg

Daar kan je toch moeilijk een andere slagplaat voor kopen.
En het heeft wel iets, heb tegen de klant moeten zeggen dat er niks aan te doen is.


s.

Midwolda
1 februari 2012, 06:09
Ik voorspel een nieuwe trend in relic-land... :soinnocent:

wireman
1 februari 2012, 10:30
Bring on the stickers and coffee!!!! En dan 30 jaar te wachten voordat je gitaar gerelict is.. :???:

(trouwens wel vet die zwarte!!! niks meer aan doen!)

bass blom
1 februari 2012, 10:32
ja deze mag naar de grote gitaarnet galerij der watjestopics :D

jannest
1 februari 2012, 11:59
gewoon een nieuwe hals kopen

GunterLeon
1 februari 2012, 15:21
Het beste dat je kan doen, als zo'n verkleurde plek je stoort, is er een sticker over kleven.

Buzzel
1 februari 2012, 16:05
Het beste dat je kan doen, als zo'n verkleurde plek je stoort, is er een sticker over kleven.

:seriousf: een geweldige eerste post op dit forum :D

wireman
1 februari 2012, 17:16
hahaha... Welkom voor deze waardevolle toevoeging!! Het is je voorstelronde vergeven!!

there goes the neighbourhood..........!

Sinner1980
1 februari 2012, 17:55
Briljante oplossing van de nieuwe forummer!:seriousf:

Case closed...toch?;)

Japcaster
1 februari 2012, 20:41
Haha, geweldige reacties! Heb er smakelijk om gelachen. Alleen, voor de kleine mannetjes, veilig achter hun grote toetsenborden: speel zoiets niet op de man. Da's een beetje goedkoop, heb je niet nodig om toch grappig te kunnen zijn. ;)

Natuurlijk is het geen ramp, maar omdat de rest van de gitaar er spiksplinternieuw uitziet, is het toch een beetje zonde dat zo'n sticker (een lelijke) is blijven zitten. Ik snap dat nooit zo, net als die mensen die de stickers op camera's en computers laten zitten. Beetje showen wat er allemaal in zit en wat 'ie kan enzo, wat zou anders de reden zijn? Het is gewoon reclame, weg ermee!

En relicen... Da's ook weer zoiets raars. Ja, ik vind zo'n oude verweerde gitaar ook waanzinnig gaaf, maar het is toch een beetje nerderig als je dat kunstmatig gaat doen. Net zoiets als motorrijders die banden kopen van circuitrijders om ze op hun straatmotor te leggen en te laten zien hoe weinig 'schaamrandjes' ze over hebben aan de zijkant van de banden.

In geval van mijn gitaar. Ik vind het gewoon leuk ook met het technische deel bezig te zijn naast het spelen. Beetje de elektronica aanpassen, dat werk. Binnenkort ga ik 'm overspuiten in een kleur die ik gewoon lekker zelf mooi vind en als ik dan toch bezig ben, kan ik net zo goed die suffe vlek achterop de kop aanpakken lijkt me. Kan 'ie daarna gewoon lekker op een natuurlijke manier een mooi patina opbouwen.

Had gehoopt het opnieuw lakken van de hals te kunnen overslaan, want hij zit er nog zo strak in. Vandaar dit topic dat eventjes een andere richting uit ging. Geeft niet, ook geinig, en er zijn ook wel zinnige reacties gegeven.

Dus kom op, we hebben even gelachen, nu weer serieus: Als schuren en bijwerken de enige optie is, wat voor lak zou dan meest geschikt zijn?

En inderdaad, laatste oplossing is inderdaad een ander stickertje. ;)

wireman
2 februari 2012, 10:51
Het is zeker zo'n oude 'Servaas' sticker?.... die zijn fokking irritant!! Kocht heel nederland zn zooi bij Servaas in de '70's ofzo?... :seriousf:

Japcaster
2 februari 2012, 11:04
Big One uit Zwolle...

Niet vanwege het bedrijf, gewoon een spuuglelijke sticker, gna...

Braindead
6 februari 2012, 21:31
Zoals ik al zei is je lak waarschijnlijk verkleurd door uv licht en anders tabaksrook. Dus alles inpakken behalve dat plekje en hem dan eens een paar keer onder de hoogtezon pleuren. En tabaksrook kan de boel ook verkleuren maar dat duurt ook erg lang. Dus koop een paar duizend sigaren en blaas er eens een paar weken rook tegenaan :D

Volgens mij is het in ieder geval het proberen waard voordat je aan het schuren en herlakken gaat. Ik heb ook weleens gelezen over thee en koffie maar dat is dacht ik meer voor slagplaten. Anders moet je even googlen op relic your guitar of iets dergelijks. Daar zijn vast wel mensen die ervaring hebben met het vergelen van lak e.d.

Japcaster
7 februari 2012, 20:43
Ik ga het proberen. Afplakken en op naar de zonnestudio!

Geintje, heb nog wel ergens zo'n smoelbroener staan. ;)

.slash.
7 februari 2012, 20:59
Ik ga het proberen. Afplakken en op naar de zonnestudio!

Geintje, heb nog wel ergens zo'n smoelbroener staan. ;)

LOL, ik denk dat dat wel moet werken.

Braindead
7 februari 2012, 21:32
Je moet wel een krachtige uv lamp hebben. Hoe meer power hoe beter het resultaat.

Doe het gewoon zo: ga naar een goede zonnestudio en pak de allerzwaarste zonnebank. Ga daar lekker onder liggen met je gitaar (de liefde van je leven) in je armen. Rook er nog een paar sigaren bij en vraag de medewerkster je na +/- een week te wekken.... En niet vergeten daarna een paar foto's te posten uiteraard!

:D

ibanez&fender
7 februari 2012, 21:35
mmm normaal zou ik zeggen bij bijvoorbeeld een niet gelakte hals ak een doekje wat cola erop en kijken wat het doet maarjah dit is echt lak xd kies een sticker naar keuze zou ik zeggen haah nee .

toch zou ik een doekje en een beetje cola erop toch proberen

succes ermee

Japcaster
8 februari 2012, 15:07
Je moet wel een krachtige uv lamp hebben. Hoe meer power hoe beter het resultaat.

Doe het gewoon zo: ga naar een goede zonnestudio en pak de allerzwaarste zonnebank. Ga daar lekker onder liggen met je gitaar (de liefde van je leven) in je armen. Rook er nog een paar sigaren bij en vraag de medewerkster je na +/- een week te wekken.... En niet vergeten daarna een paar foto's te posten uiteraard!

:D

Dat klinkt inderdaad wel als een Kodak-momentje, whahaha! Dus zonnebank, sigaren voor extra donkere aanslag en cola om af en toe te deppen. Moet lukken! :supercool:

Braindead
8 februari 2012, 16:23
Trouwens ik denk dat je je gitaar niet persee hoeft af te plakken als je hem onder de zonnebank wil leggen. Tuurlijk zal de rest van de al verkleurde lak nog iets meer verkleuren maar ik denk dat dat in verhouding een stuk minder zal zijn. Geler als geel wordt de lak nu 1 keer niet. En het beste is zelf zoiets te hebben inderdaad want een zonnestudio kan een dure grap worden afhankelijk van hoe snel het gaat verkleuren. Heb je trouwens geen fotootje van de befaamde bleke plek?

En opletten voor vooral je ogen (en huid) als je er zelf (lang) bij blijft.

Kim Wilson
8 februari 2012, 16:28
Met je gitaar onder de zonnebank omdat de lak achterop de kop niet is verkleurd door een lelijke sticker. So much for rock and roll...

Braindead
8 februari 2012, 18:47
Met je gitaar onder de zonnebank omdat de lak achterop de kop niet is verkleurd door een lelijke sticker. So much for rock and roll...


Nog een bleekje in je haar en zelfs dan ben je nog rock and roll met je zonnebankgitaar en je zonnebankbruine kleurtje...

http://www1.pictures.zimbio.com/gi/Iggy+Pop+Isle+Wight+Festival+2011+Day+2+pSjIxwdRJ5 9l.jpg

Japcaster
9 februari 2012, 15:40
Er is niets meer rock 'n roll dan jezelf opofferen voor je gitaar, ook al is bovenstaande foto het resultaat. :punk:

Jasper.
9 februari 2012, 15:55
Je druk maken om een niet verkleurd plekje op je gitaar is dan weer niet zo heel rock n roll...

bass blom
9 februari 2012, 16:19
zeer gay topic dit ja :D

Japcaster
10 februari 2012, 11:22
Toegegeven, ik had deze beter bij 'Zelfbouw' kunnen plaatsen. :seriousf:

Denk dat de meest serieuze reacties reeds gepasseerd zijn, dus wat mij betreft kan er een slotje op.

Dank aan allen!