PDA

View Full Version : Nieuw Groove Rock nummertje.



Guitarfreak
31 januari 2012, 09:36
Yo allen!

Ik ben weer druk bezig met het schrijven van nieuw materiaal voor mijn band Maggie's Bookshop. Wellicht is dit nummer iets toegankelijker dan de muziek die jullie in het verleden van mij gewend zijn, maar de groove blijft uiteraard...

Ik ben erg benieuwd wat jullie van het geheel vinden. Tips zijn welkom over de recording, opbouw of iets anders.

http://soundcloud.com/raven1987/30-01-2012-rockgroove


Gr Jip,

Dribbel_
31 januari 2012, 09:59
Ik vind het een lekker nummer blijft leuk afwisselend maar wel 1 geheel. Ik vond hem prima weg luisteren maar het vraagt wel om nog wat dikke zang.

Over de kwaliteit kan ik nu even niks zeggen aangezien ik op m'n laptop luister dus dat is niet bepaald optimaal voor het geluid

Guitarfreak
31 januari 2012, 21:55
@Dribbel_
Thanks man! Het vraagt inderdaad om vocalen. Onze zangert/rappert is er al mee bezig! Ben benieuwd hoe dit alles uitpakt. Thanks voor je reactie.

USofguitar
1 februari 2012, 10:53
Great Jip!!! You rock! :)

Duhsjaak
1 februari 2012, 11:54
Hi
Vind het erg lekker en strak klinken. Ben het wel erg met Dribbel_ eens dat het vooral een backing track lijkt.

Eigenlijk maar één punt waar ik nieuwsgierig naar ben: Is de genadeloze compressie een keuze of een cadeautje van Soundcloud?

Vriendeleijek groet, Gus

Guitarfreak
1 februari 2012, 12:40
Great Jip!!! You rock! :)
Thanks grandmaster ;-).


Hi
Vind het erg lekker en strak klinken. Ben het wel erg met Dribbel_ eens dat het vooral een backing track lijkt.

Eigenlijk maar één punt waar ik nieuwsgierig naar ben: Is de genadeloze compressie een keuze of een cadeautje van Soundcloud?

Vriendeleijek groet, Gus
Thanks Gus! Leuk om te horen. Het voelt inderdaad nog teveel als een backing track. Er mist naar mijn gevoel een melodische zanglijn. Gaan we aan werken!
Er zit een lichte compressie over de master. Het blijft voor mij lastig beoordelen over goedkope logitech boxjes..

Comfortably Daniel
3 februari 2012, 23:21
Klinkt inderdaad wel erg lekker. 't Is niet helemaal m'n ding maar zeker goed om naar te luisteren :ok:

De compressie is inderdaad wel een beetje aan de hoge kant vind ik ;)

The Lo Lands
4 februari 2012, 10:49
Klinkt lekker dit en veelbelovend. De zang kan het maken of breken. De stijl doet me aan verschillende bands denken maar is toch sterk genoeg om het authentiek en fris te houden.

Ben benieuwd naar de uiteindelijke versie met zang of rap...