PDA

View Full Version : Het 'gitarist' ouwehoer topic



Thiez
30 januari 2012, 20:13
Ik heb al een tijdje het tijdschrift 'gitarist'. En heel vaak staan er leuke dingen over nieuwe gear of bands of iets dergelijks. En ik vermoed dat er hier op gitaarnet vast wel meer mensen zijn die dit tijdschrift kopen.
Het lijkt me dus leuk om een topic te wijden aan het bespreken van dingen uit de gitarist. Genoeg gespreksstof in dat blad ;) Ook is het leuk met betrekking tot de prijsvragen, als er iemand wint van het forum ofzo.

(ik weet niet of het is toegestaan op dit forum het blad te bespreken en ik wist niet zo goed in welke categorie ik het moest zetten dus als het verkeerd staat of niet mag, doe je werk mods ;))

Zo staat er in deze maand een nieuw pedaaltje van boss, de combo drive. Ben opzich wel benieuwd wat voor sounds dit gaat geven. Het wordt omschreven als vox achtige klanken. Dat zou natuurlijk erg gaaf zijn uit een pedaaltje.

pasqual
30 januari 2012, 22:47
Ik koop 'm ook regelmatig. Ik vind het vooral ook een mooi blad, zeker in vergelijking met Gitaar Plus. Maar niet beter eigenlijk. Kopen is afhankelijk van de tests en overige artikelen. Ik zal me er nu niet op abonneren omdat ik al een abonnement heb op Gitaar Plus. Misschien in de toekomst...

Justinschut
1 februari 2012, 02:22
Heeft iemand er ooit iets gewonnen ? Ze hebben mooie prijzen.

Comfortably Daniel
1 februari 2012, 13:26
Ik koop 't ook wel vaak inderdaad. Best een aardig blad met soms toch best leuke onderwerpen of tests.

Thiez
1 februari 2012, 18:31
Ik heb bijna alle vragen wel meegedaan maar nog nooits iets gewonnen helaas. Laatst kon je een zelf ontworpen (met de software van taylor) gitaar winnen van taylor, mooie dingetjes wel.

schizo910
14 februari 2012, 16:45
Heeft iemand er ooit iets gewonnen ? Ze hebben mooie prijzen.

Ik! een set DiMarzio PAF 36th anniversary pickups!

Thiez
14 februari 2012, 17:13
Ik! een set DiMarzio PAF 36th anniversary pickups!

En ik! een LTD EC-1000T! Ze belde vanmiddag dat ik gewonnen had en dat hij opgestuurd wordt.

Stillborn
14 februari 2012, 18:11
En ik! een LTD EC-1000T! Ze belde vanmiddag dat ik gewonnen had en dat hij opgestuurd wordt.

Fuck, daar was ik dus ook naar aan het vissen :chicken:

Ben subscriber, dus krijg 'm elke maand in de bus.

Plant
14 februari 2012, 18:39
Nee nooit wat gewonnen. Ik gebruik nog wel het Korg GT-2 stemapparaat dat je begin jaren '90 kreeg als je in een keer een abonnement voor 2 jaar nam.

http://www.wikizic.org/1-030-030246-Korg-GT-2.jpg

Echt een lompe 'baksteen' die werkt op een 9V blok, maar hij werkt al 20 jaar prima.
Ik ben een aantal jaren abonnee geweest, net als op Music Maker. Daarna alles de deur uit gedaan. Een van de redactieleden van gitarist is later nog voor zichzelf begonnen met het blad Gitaar Plus. Hij had hij het adressenbestand van z'n oude werkgever meegenomen, want ik heb een paar keer een proefnummer ontvangen met een brief erbij. Meer van hetzelfde.

En nu hebben we al jaren Internet ...

bass blom
14 februari 2012, 19:13
ja lachen die tuner heb ik ook gehad :D

Stillborn
14 februari 2012, 20:39
En nu hebben we al jaren Internet ...

Ik heb wel graag iets in mijn handen om te lezen (op de plee bijvoorbeeld)

Thiez
14 februari 2012, 20:44
Inderdaad, internet is vaak gericht zoeken. Terwijl zo een tijdschriftje gewoon lekker is om savonds of op de plee een beetje in te bladeren en lezen.

Beginnertjekb
15 februari 2012, 16:24
Eigenlijk vind ik total guitar leuker om te lezen, mag ik hier wel in deze topic neuzen?;)

Swaag
15 februari 2012, 16:30
Eigenlijk vind ik total guitar leuker om te lezen, mag ik hier wel in deze topic neuzen?;)
Nee, rot op.

;);)

Beginnertjekb
15 februari 2012, 16:45
Nee, rot op.

;);)

:p Mijn hobby naast wat pingelen op de gitaar, is het pesten van andere forummensen.

Thiez
15 februari 2012, 17:03
Total guitar heb ik er ook nog 30 liggen, hele tijd elke maand gekocht. Maar dat blad is stukje duurder en ik vind een nederlands blad weleens leuk.

Swaag
15 februari 2012, 17:28
:p Mijn hobby naast wat pingelen op de gitaar, is het pesten van andere forummensen.Mooi, mijn hobby ook.
Maar ff on-topic: ik vind dat Gitarist toch wel een leuk en leesbaar blad. Zeker nu het wat pagina's erbij gekregen heeft; een hele vooruitgang.
Toen ik abonnee werd kreeg je zo'n mini ampje van Danelectro, een Hodad. Klinkt nog ook joh.
Ik zag dat ze nu weer een Danelctro weggeven, leuk hebbedingetje.

Thiez
15 februari 2012, 17:37
Mooi, mijn hobby ook.
Maar ff on-topic: ik vind dat Gitarist toch wel een leuk en leesbaar blad. Zeker nu het wat pagina's erbij gekregen heeft; een hele vooruitgang.
Toen ik abonnee werd kreeg je zo'n mini ampje van Danelectro, een Hodad. Klinkt nog ook joh.
Ik zag dat ze nu weer een Danelctro weggeven, leuk hebbedingetje.

Ik had een orange micro crush gekregen maar die was kapot helaas. Dus die heb ik terug gestuurd en verwacht binnenkort een andere binnen.

Plant
15 februari 2012, 21:19
Ik heb eind jaren 90 nog wel een tijdje TGM (The Guitar Magazine) gekocht. Ik weet niet meer of ik toen nog lid was van Gitarist / Music Maker of dat ik die toen al had opgezegd. Inhoudelijk vond ik het wel een beter blad.
Onder een produkttest werden in TGM nog wel eens alternatieven uit dezelfde prijsklasse gemeld of er werden zelfs complete vergelijkingstest tussen bv 5 produkten gedaan en dit kwam vrij eerlijk over. In Gitarist werden nog wel eens bedenkelijke produkten de hemel in geschreven.
Zoals zo vaak bij tijdschriften, worden produkten die bij leveranciers vandaan komen die ook in het blad adverteren (= inkomsten) nogal eens te positief beoordeeld. Je bijt immers niet de hand die je voed ;) . Dat moet je even in het achterhoofd houden en niet blind op recensies afgaan.

Thiez
15 februari 2012, 22:01
Ik heb eind jaren 90 nog wel een tijdje TGM (The Guitar Magazine) gekocht. Ik weet niet meer of ik toen nog lid was van Gitarist / Music Maker of dat ik die toen al had opgezegd. Inhoudelijk vond ik het wel een beter blad.
Onder een produkttest werden in TGM nog wel eens alternatieven uit dezelfde prijsklasse gemeld of er werden zelfs complete vergelijkingstest tussen bv 5 produkten gedaan en dit kwam vrij eerlijk over. In Gitarist werden nog wel eens bedenkelijke produkten de hemel in geschreven.
Zoals zo vaak bij tijdschriften, worden produkten die bij leveranciers vandaan komen die ook in het blad adverteren (= inkomsten) nogal eens te positief beoordeeld. Je bijt immers niet de hand die je voed ;) . Dat moet je even in het achterhoofd houden en niet blind op recensies afgaan.

Je moet sowieso nooit blind op recensies afgaan. Maar ze hebben wel de producten omschreven en geven wel een indruk van wat het doet en kan. En ook in de gitarist staat tegenwoordig prijs en gerelateerde artikelen met prijs.

Tijdje terug stond er nog een mesa royal atlantic in, zit er heel erg interessant uit. Maar dan met die mesa prijs erbij vind ik het gelijk weer een stuk minder aantrekkelijk.

Beginnertjekb
23 februari 2012, 11:22
Ontopic: En welke onderwerpen vinden jullie het leukst om te lezen?

Thiez
23 februari 2012, 17:58
De tests en de input vind ik altijd het leukste om te lezen. De test gewoon omdat er soms verrassende resultaten uitkomen (natuurlijk heel subjectief) en de input staan meestal wel wat leuke nieuwtjes in.

Ace 1.15.19
23 februari 2012, 18:12
Klinkt erg interessant. Heb er al vaker aan zitten te denken maar ik ga nu echt eens kijken voor een abo'tje.

mesaman
23 februari 2012, 23:42
ik vind dat lezen echt zo 2012! pffff, wat zei iemand ook al weer?


oja, cool dat er nog meer mensen de hobby hebben mensen te pesten op fora!
Ik zit veel op het lesbienneforum om dames te versieren! uiteraard zonder succes!

Beginnertjekb
24 februari 2012, 12:36
ik vind dat lezen echt zo 2012! pffff, wat zei iemand ook al weer?


oja, cool dat er nog meer mensen de hobby hebben mensen te pesten op fora!
Ik zit veel op het lesbienneforum om dames te versieren! uiteraard zonder succes!

Hahaha, ik zie het al helemaal voor me dat die vrouwen enorm woedend zijn.

Gisteren las ik Gitarist bij de bieb onder het genot van een kopje koffie, waar het me opviel, dat het blad vrij technisch is, geen flauwekul, maar wat zakelijker terwijl total guitar staat vol met leuke grapjes over gitaren enzo maar wel serieus. Is iemand die dat ook vind?

Thiez
24 februari 2012, 18:23
Kan ik wel wat in vinden ja. Niet al te veel bullshit.

Thiez
24 juni 2012, 12:03
Vandaag de nieuwe gitarist binnen gehad. Review over de 2 nieuwe egnaters. De vengeance en armegeddon. Ziet er wel netjes uit en ook een zeeer positieve review.