PDA

View Full Version : E-Snaar breker...



Quasar
30 januari 2012, 19:48
Tis weer zover, al mijn 5 electrische gitaren missen de hoogste e snaar weer. Vanmiddag brak de laatste weer eens. Altijd bij de brug. Ik dacht eerst aan een braam op een van mijn gitaren maar omdat het bij alle gitaren gebeurt zal dat niet het probleem zijn. Misschien wel mijn spel, lekker benden en flinke attack. En ik gebruik best dure snaren, nickelwound, coating enzovoort. Heeft iemand een tip om er langer mee te kunnen doen? heeft iemand een idee welke snaren ergens tegen kunnen (merk/type) en waar ik deze kan kopen evt via een webwinkel?

dank|

:lp:

bass blom
30 januari 2012, 19:52
hmja, als het op 5 gitaren gebeurt vrees ik dat het bij jezelf gezocht mag worden.
dikkere snaren nemen?
laatste keer dat ik er spelend 1 brak kan ik me niet herinneren en moet ergens een jaar of 30 geleden zijn geweest.
en toen speelde ik nog op 008 ook :D

jutter
30 januari 2012, 20:24
hmja, als het op 5 gitaren gebeurt vrees ik dat het bij jezelf gezocht mag worden.
dikkere snaren nemen?
laatste keer dat ik er spelend 1 brak kan ik me niet herinneren en moet ergens een jaar of 30 geleden zijn geweest.
en toen speelde ik nog op 008 ook :D

snaaraaier :D

Watchmaker
30 januari 2012, 20:28
Ik gebruikte op mijn SG van die grafietzadels, GraphTech geloof ik. Nooit een snaarbreuk gehad. Op m'n huidige LP heb ik de zadelsleuven met schuurpapier 2000 heel lichtjes doorgehaald, als de eerste snaar daarop breekt gaan er ook grafietzadels op. Tijdens bends, met mijn 010's, ga ik nooit verder dan een grote secunde.

jutter
30 januari 2012, 20:32
Tis weer zover, al mijn 5 electrische gitaren missen de hoogste e snaar weer. Vanmiddag brak de laatste weer eens. Altijd bij de brug. Ik dacht eerst aan een braam op een van mijn gitaren maar omdat het bij alle gitaren gebeurt zal dat niet het probleem zijn. Misschien wel mijn spel, lekker benden en flinke attack. En ik gebruik best dure snaren, nickelwound, coating enzovoort. Heeft iemand een tip om er langer mee te kunnen doen? heeft iemand een idee welke snaren ergens tegen kunnen (merk/type) en waar ik deze kan kopen evt via een webwinkel?

dank|

:lp:

Ik zou het toch bij jezelf zoeken.

Eko
30 januari 2012, 21:38
Ik ben zelf een zware gebruiker van palmmuting. Door hard aan te slaan en ook weer te muten krijgen de snaren nog wel eens een aardige klap te verwerken. Mijn zweet is ook nogal agressief en tast snaren dus snel aan. Ben daarom ook over gestapt op Elixirs. Breken is stukken minder.
Misschien is een dunner plectrum een optie?

Quasar
31 januari 2012, 17:42
Ik ben zelf een zware gebruiker van palmmuting. Door hard aan te slaan en ook weer te muten krijgen de snaren nog wel eens een aardige klap te verwerken. Mijn zweet is ook nogal agressief en tast snaren dus snel aan. Ben daarom ook over gestapt op Elixirs. Breken is stukken minder.
Misschien is een dunner plectrum een optie?

Die snaren die ik gebruik zijn vaak al elixirs, en een dunner plectrum... tja maar dan kan ik niet spelen zoals ik wil, of klinken zoals ik wil. Ik denk dat ik maar wat extra e-snaren moet gaan inslaan ;-)

Ijselrobo 07
31 januari 2012, 18:38
+1 voor de graphtech zadels. sinds ze op mijn 2 main gitaren zitten, is er nooit een snaar gebroken (snaren die ik op de nummer 2 gebruik zijn 010-049 van d'addario of dean markley (beste vindt ik toch dean markley) en op mijn nummer 1 gitaar 011-052 snaren van d'addario)

edit: mijn plectrums zijn meestal van die Big Stubby's (dikte van 3.00) of van die fender heavy's (die met drie punten). dus bij de plectrums zou ik het niet zo snel zoeken.

JohnLord
31 januari 2012, 19:54
Gewoon elke keer een nieuwe gitaar kopen...

Wellicht is het een reden om je manier van snaren opleggen tegen het licht te houden.

JazzBass
1 februari 2012, 13:27
Ik breek ook snaren op mijn telecasters met 010's erop.. ligt er maar net aan hoe agressief je aan slaat..

humbucker
1 februari 2012, 15:50
Gewoon een .011 of .012 op die hoge e leggen, dan zal het al een pak beter zijn.