PDA

View Full Version : Tremolo blok



Epic
30 januari 2012, 20:41
Hoi,

Ik zit er aan te denken mijn strat te voorzien van een massief koperen tremolo blok. Ik heb een USA strat uit 1995 met een 2 punts tremolo (54mm string spacing).

Op internet heb ik ze gevonden bij o.a.
Guitarfetish (http://www.guitarfetish.com/Solid-Brass-Upgrade-Tremolo-Blocks-_c_217.html) (niet mijn maat volgens mij)
http://www.killerguitarcomponents.com/ (beetje duur)

Weet iemand meer adressen waar deze te koop zijn in mijn maat ?

snaarplukker
31 januari 2012, 17:51
Moet je doen! Waarom zou deze (http://www.guitarfetish.com/USA-Spaced-2-732-Spaced-Solid-Brass-trem-Block_p_1148.html) niet passen?

Methoxy7
31 januari 2012, 20:44
Misschien een dom vraagje, ik ken er zelf niet zoveel van, maar een tremoloblok vervangen door een kopere, is dat puur voor de sustain, of heeft dat ook invloed op klank en toon en zo?

Orpheo
31 januari 2012, 21:38
koper? messing, bedoel je denk ik. brass= messing. brass geeft je meer 'ring' in je tone, meer als een belletje zeg maar. en flink wat meer sustain. echt behoorlijk!

beruk
31 januari 2012, 22:16
koper? messing, bedoel je denk ik. brass= messing. brass geeft je meer 'ring' in je tone, meer als een belletje zeg maar. en flink wat meer sustain. echt behoorlijk!
Oh Yeah!:rockon:
Uiteindelijk heb ik voor de dure killerguitardinges gekozen maar dat was omdat zij de enige waren die blokjes voor lefty MiM strats maakten.

wireman
31 januari 2012, 23:29
En een Callaham tremoloblock? Dat schijnt speciaal gerold staal te zijn (wtf dat ook moge betekenen) Ik weet dat Gilmour een Callaham tremolosysteem heeft.. en die man heeft tone en sustain!!!!

Iemand ervaring met Callaham?

Luigi
1 februari 2012, 08:04
En een Callaham tremoloblock? Dat schijnt speciaal gerold staal te zijn (wtf dat ook moge betekenen) Ik weet dat Gilmour een Callaham tremolosysteem heeft.. en die man heeft tone en sustain!!!!

Iemand ervaring met Callaham?

Yep, was een grote verbetering voor mijn strat; meer tone, defenitie en sustain. Callaham is duur maar de uitgave meer dan waard; alsof je gitaar meer tot leven komt. Of je daar dan speciaal Callaham voor moet nemen waag ik te betwijfelen...

pauld
1 februari 2012, 09:49
En een Callaham tremoloblock? Dat schijnt speciaal gerold staal te zijn (wtf dat ook moge betekenen) Ik weet dat Gilmour een Callaham tremolosysteem heeft.. en die man heeft tone en sustain!!!!

Iemand ervaring met Callaham?

Ik had er een, is er nu weer uit. Vond het te helder

wireman
1 februari 2012, 11:11
Het kan dus idd ook TOO MUCH zijn... Het kloterige is dat iedere gitaar zn eigenschappen heeft.. In de ene strat zal het waanzinnig klinken, maar in de andere weer net TE.. Ik heb bijvoorbeeld een Ash strat met maple neck.. En die zijn van zichzelf al behoorlijk helder.. Ik heb nu (ik schaam me kapot!!) al een paar maanden een setje handgewonden Chubtone '69 pups liggen wat de ideale pups om de helderheid te temmen schijnen te zijn. Zitten alleen nog niet in mn gitaar.. Ik ben ook erg benieuwd wat een tremoloblock doet.. Ik blijf informeren, maar eerst de pups erin!

frekie
1 februari 2012, 14:12
Messing geeft wat warmere boventonen dan staal vind ik. Ik heb een Westone Concord met een massief messing tremolo, dus niet alleen de basisplaat en de zadels maar ook het blok eronder :rockon:

Epic
1 februari 2012, 20:03
Dank mensen,

ik geloof dat Callaham geen 2 punts tremolos had. Ik zal iig guitarfetish eens een mailtje sturen.

pauld
1 februari 2012, 21:16
Dank mensen,

ik geloof dat Callaham geen 2 punts tremolos had. Ik zal iig guitarfetish eens een mailtje sturen.

Hebben ze wel, die van mij in ieder geval...

Ik zou voor een strat eerst brass proberen. Hier nog een site met veel keuze en minder duur als callahan.

http://www.floydupgrades.com


(trouwens, toen ik mijn tremelo demonteerde, bleek ook een van de schroeven los te zitten en het standaard blok niet helemaal vlak te zijn.)

wireman
2 februari 2012, 11:38
Ik ben zelf ook even aan het snuffelen of het wijs is om mijn blok te swappen... Ik heb nou een paar keer gelezen dat het blok van een '57/62 reissue (ik heb een '57 er) van zichzelf al van behoorlijk goed staal is en een stuk beter dan een standaard Fender blok.. Zou betekenen dat het swappen van mijn blok niet zoveel toe zal voegen..

Iemand?