PDA

View Full Version : eenvoudige opname



zenabi
30 januari 2012, 16:20
Wij zitten met onze band in een oefenruimte met een speciale controle ruimte , een ex bandlid deed dit als hobby en wij (de rest) zijn in opnemen totaal niet thuis . Nu is onze bestte man gestopt met de band maar en alles is er nog , behalve de computer met geluidskaart enz enz. Nu willen we eigenlijk op een makkelijke manier snel even wat opnemen zodat we ideetjes kunnen vast houden en later weer uitwerken (opnames zijn dus puur voor eigen gebruik)
is er iets wat ik eenvoudig en goedkoop achter het mengpaneel kan zetten zodat ik een opname krijg ? ik heb ook nog een Boss br532 thuis

bass blom
30 januari 2012, 17:47
dat kan die boss wel doen ja, stereo line out mengtafel er in.
of uit 4 groepen, hij kan 4 sporen opnemen google ik.

zenabi
30 januari 2012, 20:18
studiomaster session mix is het grote mengpaneel

kan ik ook met de mics naar het grote mengpaneel en dan via die naar de line in ,zodat ik die boss dan gebruik als recorder ?

zenabi
31 januari 2012, 08:39
misschien kan ik ook het mengpaneel aansluiten op laptop en dan via Audacity opnemen ?

zenabi
31 januari 2012, 11:00
dat kan die boss wel doen ja, stereo line out mengtafel er in.
of uit 4 groepen, hij kan 4 sporen opnemen google ik.

even op een rijtje (zover mij dat lukt )

kan ik via mengtafel (line out ) naar de Boss (line in) en dan opnemen met Line , en dan via line out naar een laptop ?

ik weet alleen dat de mics via de mengtafel gaan en daar het volume enz kan regelen .

bass blom
31 januari 2012, 11:04
even op een rijtje (zover mij dat lukt )

kan ik via mengtafel (line out ) naar de Boss (line in) en dan opnemen met Line , en dan via line out naar een laptop ?

ik weet alleen dat de mics via de mengtafel gaan en daar het volume enz kan regelen .

line out mengtafel kan in de boss ja.
dat wat de boss opneemt kun je wellicht via USB of SD card naar een laptop brengen.
beetje onzin om het daar weer te gaan recorden.
dan kun je net zo goed meteen in de laptop opnemen.
line out mengtafel naar ingang laptop.

je weet zo te zien iets te weinig van de materie :D

zenabi
31 januari 2012, 11:10
ik weet er helemaal niets van id. maar wil vanavond wel graag een probeersel wagen .als ik die mengtafel naar de laptop doe gaat het dan niet allemaal veel te hard ?

joeyonfire
31 januari 2012, 11:12
Opnemen in audacity zou ik alleen doen als je de opnames alleen gebruikt om een en ander terug te luisteren. Ik zou alleen niet iets via een laptop opnemen. De standaard geluidskaarten van laptops zijn dermate slecht dat de opname altijd beroerd klinkt.
Maar ik begrijp dat het niet de bedoeling is dat het absoluut top moet klinken. Op deze manier kun je wel wat leuke dingetjes opnemen

zenabi
31 januari 2012, 11:16
het hoeft id eerst niet top te klinken ,(maar daarom was mijn idee ook om het met de boss op te nemen , en misschien wat uitwerken via de laptop )gaat er om dat we soms wat bedenken en dat dan even kunnen opslaan ,
ook zitten we een beetje met het probleem dat onze nieuwe zanger en nog wel eens naast zit ,en hij ontkent dit steenvast ,misschien met terugluisteren dat hij dan tot inkeer komt

bass blom
31 januari 2012, 11:20
opnemen, hoe goed of slecht ook is altijd goed.
en kan dus confronterend worden voor die zanger :D

joeyonfire
31 januari 2012, 11:35
Dan is dit wel een juiste methode. Stel je voor dat je een echte demo op wilt nemen en hier wat geld in wil steken. Zou jammer zijn als de zanger er dan pas achter komt dat hij wat noten mis gaat.

zenabi
31 januari 2012, 11:40
bedankt voor de reactie's ,zal vanavond id ook wel wat reactie gaan geven .