PDA

View Full Version : Metal sound



slayurrr
4 juni 2003, 17:33
met welke versterker krijg ik hét ultieme metal geluid?
zoals al aan mijn nick te zien is speel ik dingen zoals: slayer, pantera, mordbid angel, mardruk, callenish circle en ga zo maar door.
iemand hier die een echte aanrader weet? :cool:

JackasS
4 juni 2003, 17:35
ENGL Powerball of Peavey 5150 II

andy
4 juni 2003, 17:47
of een of andere Marshall buizenbak................. of...................
:amp:

Negative K3 fan
4 juni 2003, 17:59
het ultieme metal geluid: mesa herbert: kanaal drie m et mid cut aan, dik vet leipe poep was dat. Ik denk alleen dat het niet erg goed zal klinken in "de mix".

gerrekat
4 juni 2003, 18:26
Nou als ik de gitaarsound op het nieuwe metallica album hoor ben ik toch niet zo'n Diezel fan AHHAHAAHAH!

Nee een 5150/XXX of TSL 100 doet het ook prima!

Maar je hebt ook deENGL powerball/SAVAGE VHT 100 CLX, Bogner Uberschall, Framus Dragon, Diezel herbert je kan zo ver gaan als je wil

Negative K3 fan
4 juni 2003, 18:33
ik hebd ee VH4 nooit gespeeld, maar die herbert in de settings die ik gbeschreef klonkl neit echt als metallica, maar wel erg extreem
hahahahahaha

gerrekat
4 juni 2003, 18:38
ier kun je de hele nieuwe metallica horen ik weet niet of je van nu metal houd maar ik vind het vreselihjk!

http://peekaysoft.free.fr/

maarten
4 juni 2003, 18:46
de 5150 wil idd wel helpen met een dikke metal-scheur.. en helemaal niet zo duur tweedehands 8-)

dml
4 juni 2003, 19:35
Koch Powertone I of II.

Negative K3 fan
4 juni 2003, 19:36
de 5150 wil idd wel helpen met een dikke metal-scheur.. en helemaal niet zo duur tweedehands 8-)

heb je die van jou nu al verkocht?

marc_o
4 juni 2003, 22:26
het ultieme metal geluid: mesa herbert: kanaal drie m et mid cut aan, dik vet leipe poep was dat. Ik denk alleen dat het niet erg goed zal klinken in "de mix".
Haha, is dat nieuw? een Mesa Herbert, je bedoelt natuurlijk de Diezel rectifier

slayurrr
4 juni 2003, 22:44
ier kun je de hele nieuwe metallica horen ik weet niet of je van nu metal houd maar ik vind het vreselihjk!

http://peekaysoft.free.fr/

ik van nu-metal houden?... nee niet bepaald en de nieuwe metallica vind ik ook niet leuk nee echt een btje "re-reloaded" :roll:
net zo als de nieuwere slayer albums enzo, dat zuigt gewoon ik wil snelheid en niet alleen van dat domme gehengt net zoals slipknot:

E|-1--------1----0--------0-1----0-0-----------1|---1----------------0------1|
^^ mooie slipknot tab he! zelf gemaakt! :P

Wicked Willy
4 juni 2003, 23:09
Rectifier
JCM 900
Diezel

Negative K3 fan
5 juni 2003, 07:55
het ultieme metal geluid: mesa herbert: kanaal drie m et mid cut aan, dik vet leipe poep was dat. Ik denk alleen dat het niet erg goed zal klinken in "de mix".
Haha, is dat nieuw? een Mesa Herbert, je bedoelt natuurlijk de Diezel rectifier


hahahahahahaha ja, het was al laat :D

Phyrexian
5 juni 2003, 10:19
Mijn aanraders:

• Marshall JCM800 (met wat outboard eventueel: Boss SD-1 om de amp meer distortion te geven)
• Marshall JCM900 SL-X (eventueel met EQ erbij)
• Marshall JCM2000 DSL
• Marshall JCM2000 TSL
• ENGL Powerball
• ENGL Savage 120
• ENGL Ritchie Blackmore
• ENGL Savage SE
• ENGL Fireball
• Peavey 5150 (I of II)

Als je echt veel centen kwijt wil: :)
• MesaBoogie Dual/Triple Rectifier
• Diezel amps

Bovenstaande amps zijn allemaal full-tube heads,
eventueel kan je ook voor solidstate of hybrides gaan zoals:

• Randall heads (one trick ponies!)
• Marshall Mode Four
• Tech 21 Trademark 300
• Line 6 Vetta (misschien teveel van het goede met al z'n effectjes erbij)

Ik raad die ENGL's ten zeerste aan, ik ken mensen die ze bespelen persoonlijk en ze zijn echt aan te raden. Het leuke eraan is dat ze héél véélzijdig zijn en ook in crunch en clean goed klinken. Van quasi elke ENGL heb'k soundsamples liggen, de éne al beter als de andere. Als je ze wenst, dan mail je me maar.

Note:
Ik beweer niet dat alle bovenstaande amps goed klinken (volgens jouw of mijn oren al naargelang); zoiets moet je zelf persoonlijk uittesten. Alle amps zijn in ieder geval in staat om je voldoende distortion te bezorgen om er metalsounds mee te creëren.

cobeer
6 juni 2003, 18:00
ENGL powerball...of een MB rectifier als je nog ff doorspaart. ik heb toen ik mijn ENGL PB kocht echt heel veel amps getest, en het was of die of die MB rectifier. Het werd de ENGL dus en als je hem *hard* zet dan klinktie zoooo mooi :-D

slayurrr
6 juni 2003, 23:31
bedankt voor jullie tips! ik hoor van veel mensen lovende woorden over ENGL dus daar zal ik als eerste ff naar kijke :cool:

Geert Teekens
8 juni 2003, 00:10
De SOLDANO SLO100 natuurlijk!!!

Dat vind ik echt de vetste rock/metaltop.

gerrekat
8 juni 2003, 11:25
De SOLDANO SLO100 natuurlijk!!!

Dat vind ik echt de vetste rock/metaltop.


Nah ben ik niet helemaal met je eens, is meer een hardrock sound die je daaruitkrijgt voor metal zijn er alternatieve, maar voor VH-achtige sounds is ie idd perfect!

Maar in het echte high gain segment zijn het toch deze tops:

ENGL Powerball
ENGL Savage 120
BOGNER Uberschall
VHT Pittbul 100 CLX/UL
DIEZEL Herbert/VH-4
FRAMUS COBRA

da's toch wel de top IMO!