PDA

View Full Version : [HNGD] Fender '94 Foto / Photo Flame Stratocaster MiJ



DemolitionColorScheme
30 januari 2012, 11:15
Zoals sommige personen weten ben ik wel iemand die, als er een leuke deal opkomt voor een leuke prijs, ik er dan op spring. Vaak is het meer een geval van uitproberen en bepaalde gitaren ervaren hebben en dan gaat het niet eens om het houden van die gitaren.

Gisteren was dat dus het geval. Ik zag een Fender '94 Foto Flame Stat, wetende dat deze vrij zeldzaam zijn en ik ze eigenlijk zelden online zie staan. Dit zijn MiJ Strats en Teles, maar niet met de CiJ kwaliteit. Deze gaan head to head tegen USA versies van tegenwoordig.

Gemaakt in de Fuji-Gen fabriek, hoge qualiteit en goede bespeelbaarheid. Prima ding. Prachtige gebruikte maple nek ook die begint in V en overloopt naar C. De naam komt ook van het feit dat deze gitaren een hele dunne foto hebben van een flamed top. Klinkt nep en vreemd, maar geeft een erg uniek effect.

Ah ... er is niets mooiers dan een Strat in een cleane versterker.

http://i6.photobucket.com/albums/y244/DemolitionColorScheme/FenderStratFoto-1.jpg

http://i6.photobucket.com/albums/y244/DemolitionColorScheme/FenderStratFoto-3.jpg

http://i6.photobucket.com/albums/y244/DemolitionColorScheme/FenderStratFoto-4.jpg

Meer info over de Foto Flame series hier:
- http://xhefriguitars.com/page7.html


The Japanese are masters at copying, as these guitars testify. In fact, the Fender USA guys "almost cried" when they saw the MIJ quality as Fender USA was trying to get back up on its feet after the CBS buyout in March of 1984.

One thing is for sure, the quality of these is no joking matter. It is important to reiterate that these MIJ and CIJ Fender guitars were made at the Japanese Fuji Gen Gakki factory, which is the same factory making the $2,000.00 Ibanez guitars. The craftmanship is amazing. As with any guitar, if not set up right, can play like junk. The MIJ and CIJ guitars, with the correct set-up, will rival most USA models and it is said that was one of the reasons Fender moved a plant to mexico and stopped importing the MIJ models. Simply put, they created too much competition with the US models.

beunklats
30 januari 2012, 11:16
Mooie gitaar man.

DemolitionColorScheme
30 januari 2012, 11:17
Absoluut. Ik heb zo ook het gevoel dat deze weer wat hipper gaan worden nu de Fender Select line er is.

spirit
30 januari 2012, 15:34
Bied je die zelf aan? Want dat is niet echt de bedoeling op dit forum ... .

Grappig dat je dit zegt in een ander topic, dat terwijl iedere keer dat je een nieuwe HNGD start het spul een half uur later op MP staat.

DemolitionColorScheme
30 januari 2012, 15:37
Grappig dat je dit zegt in een ander topic, dat terwijl iedere keer dat je een nieuwe HNGD start het spul een half uur later op MP staat.
Tja, als we ook geen topic meer morgen openen als we besluiten om de gitaar te verkopen, dan heeft het ook weinig zin. Hij staat pas letterlijk 5 minuten online, ik heb er geen link bij geplaatst of wat dan ook. Dit is geen Marktplaats topic, maar gewoon een standaard HNGD topic.

Hierboven staat ook heel duidelijk vermeld dat ik soms gitaren koop, als ik een bepaalde erg interessante score zie staan en die in de buurt te koop is. Je zou hetzelfde doen als je de bepaalde waarde van iets weet en hem dan ergens ziet staan voor een stuk goedkoper. Dat is gewoon geluk hebben en ik maak daar voorderest ook nooit een sneaky geheim van.

Die quote die je aankaart ging over het gitaar-waarde-topic waar ik dacht dat die persoon zijn gitaar daar plaatste met een prijs erbij, het ging daar echter over een gitaar die hij kon krijgen voor die prijs. Geheel uit de context gehaalde quote dus ...

spirit
30 januari 2012, 15:44
Tja, als we ook geen topic meer morgen openen als we besluiten om de gitaar te verkopen, dan heeft het ook weinig zin. Hij staat pas letterlijk 5 minuten online, ik heb er geen link bij geplaatst of wat dan ook. Dit is geen Marktplaats topic, maar gewoon een standaard HNGD topic.

Hierboven staat ook heel duidelijk vermeld dat ik soms gitaren koop, als ik een bepaalde erg interessante score zie staan en die in de buurt te koop is. Je zou hetzelfde doen als je de bepaalde waarde van iets weet en hem dan ergens ziet staan voor een stuk goedkoper. Dat is gewoon geluk hebben en ik maak daar voorderest ook nooit een sneaky geheim van.

Die quote die je aankaart ging over het gitaar-waarde-topic waar ik dacht dat die persoon zijn gitaar daar plaatste met een prijs erbij, het ging daarachter over een gitaar die hij kon krijgen voor die prijs. Geheel uit de context gehaalde quote dus ...

Ik meen me te herinneren dat er in het verleden wel eens vaker een topic van je is gesloten ivm "verkapte" spam (OCAR tele?)

Kijk, dat je een gitaar voor meer kan verkopen dan de prijs waar jij 'm voor aanschaft, prima. Dat doen wel meer mensen (ook ik), maar die posten niet van elke gitaar die even later in de verkoop gaat een HNGD.

DemolitionColorScheme
30 januari 2012, 15:46
Ik meen me te herinneren dat er in het verleden wel eens vaker een topic van je is gesloten ivm "verkapte" spam (OCAR tele?)

Kijk, dat je een gitaar voor meer kan verkopen dan de prijs waar jij 'm voor aanschaft, prima. Dat doen wel meer mensen (ook ik), maar die posten niet van elke gitaar die even later in de verkoop gaat een HNGD.
Klopt, maar daar plaatste ik een link naar de advertentie in kwestie ...
Ik open ook niet voor elke gitaar die ik doorverkoop een HNGD topic, maar wèl voor die gitaren die een beetje apart zijn.

Mocht dit als nog tegen de regels zijn, sluit wat mij betreft het topic dan maar.

Hendriks
30 januari 2012, 15:48
Deze zijn ook niet zo zeldzaam en er is ook geen foto opgeplakt , men gebruikt een techniek die overeenkomt met het ontwikkelen van foto's . De flame word op het Basswood geprojecteerd.


edt : ik zie net bieden vanaf 700 , kolere .

DemolitionColorScheme
30 januari 2012, 15:51
Deze zijn ook niet zo zeldzaam en er is ook geen foto opgeplakt , men gebruikt een techniek die overeenkomt met het ontwikkelen van foto's .
Yup, "The “Foto Flame” is an thin piece of photographic film of some very highly figured wood laminated to the guitar" - zoals ik het hier lees is het dan een dunne laag fotorol. ;)
Anyways, deze zijn vrij zeldzaam in Nederland, zeldzaam als in: die zie je niet elke dag online opspringen. Bloed zeldzaam? Nee. Het is simpelweg wat anders dan een reguliere Strat.

ieme
30 januari 2012, 15:52
mijn 94 MIM strat is een van de beste die ik gehad heb (en dat zijn er veel)

hole
30 januari 2012, 15:53
Ik vind 'm op het randje... ik heb hier geen flikkâh te zeggen, maaaarrr, ik zeg:

http://www.threadbombing.com/data/media/4/ibtl00183f.jpg

DemolitionColorScheme
30 januari 2012, 15:54
Prima. Als er zoveel gezeik moet komen betreffende een HNGD topic, dan mag hij wat mij betreft gewoon dicht.

Hendriks
30 januari 2012, 15:58
Yup, "The “Foto Flame” is an thin piece of photographic film of some very highly figured wood laminated to the guitar" - zoals ik het hier lees is het dan een dunne laag fotorol. ;)
Anyways, deze zijn vrij zeldzaam in Nederland, zeldzaam als in: die zie je niet elke dag online opspringen. Bloed zeldzaam? Nee. Het is simpelweg wat anders dan een reguliere Strat.

Maar 700 is wel erg optimistisch , , meestal zie je ze rond de 500 en het is niet best gesteld met de verkoop van 2dehands gitaren nu.

DemolitionColorScheme
30 januari 2012, 15:59
Maar 700 is wel erg optimistisch , , meestal zie je ze rond de 500 en het is niet best gesteld met de verkoop van 2dehands gitaren nu.
€500,- ?
Mwah, absoluut niet. Eerder €700,- Ik heb het nu op bieden vanaf €600,- gezet. De verkoop van tweedehands gitaren loopt nogsteeds prima hoor. Met de higher end gitaren wat minder, maar gitaren onder de €1000,- doen het nog prima.
We zullen zien. Ik heb geen haast. Als mensen minder willen bieden e-mailen ze toch wel.

Sluit dit topic maar, aangezien het nu toch alweer specifiek over de advertentie gaat.

spirit
30 januari 2012, 16:11
Maar dat is toch niet vreemd, dat dit soort reacties volgen. Zowel in dit topic, als in het topic over de JA-90 Jim Adkins tele, geef je eigenlijk zelf al aan dat dit gitaren voor de verkoop zijn. Goed, je linkt dan wel niet naar een advetentie, maar 1+1=2. Maw het is niet zo heel moeilijk te bedenken waar de adv te vinden zijn.

DemolitionColorScheme
30 januari 2012, 16:14
Maar dat is toch niet vreemd, dat dit soort reacties volgen. Zowel in dit topic, als in het topic over de JA-90 Jim Adkins tele, geef je eigenlijk zelf al aan dat dit gitaren voor de verkoop zijn. Goed, je linkt dan wel niet naar een advetentie, maar 1+1=2. Maw het is niet zo heel moeilijk te bedenken waar de adv te vinden zijn.
True. Ik snap je punt. Het was iniedergeval niet bewust mijn bedoeling. Het enige wat ik met een HNGD topic wil bereiken is mensen bewust maken van bepaalde modellen die hier niet vaak voorbij komen (ipv. de zoveelste Epiphone Les Paul Custom). Zelfde als met die Jim Adkins, ook die heb ik hier nog niet voorbij zien komen. Daarbij beschrijf ik dan kort m'n bevindingen - een soort van mini review. Het zijn geen sales-pitches ...

Maar goed. Ik snap dat ze als zo gezien worden, dus bij deze dan maar HNGD topics voor me houden.

Sinner1980
30 januari 2012, 16:46
Dat zou zonde zijn, ik vind wat leesvoer over gitaren inclusief wat eyecandy in de vorm van foto's genoeg voer voor een HNGD topic.
Dat je de gitaar vervolgens meteen op MP zet is jouw zaak; het geeft mij enkel de indruk dat het niet echt om een wereldgitaar gaat dus ik vind het meer anti-spam.

Komt het daarentegen continu voor bij een forummer dan gaat het wel op verkapte spam lijken natuurlijk.

On topic: ik vind het een mooi ding; gave finish idd.
Dat er niks mooier is als een strat qua clean ben ik met je eens al vind ik een tele ook goed te happen

DemolitionColorScheme
30 januari 2012, 16:50
Dat zou zonde zijn, ik vind wat leesvoer over gitaren inclusief wat eyecandy in de vorm van foto's genoeg voer voor een HNGD topic.
Dat je de gitaar vervolgens meteen op MP zet is jouw zaak; het geeft mij enkel de indruk dat het niet echt om een wereldgitaar gaat dus ik vind het meer anti-spam.

Komt het daarentegen continu voor bij een forummer dan gaat het wel op verkapte spam lijken natuurlijk.

On topic: ik vind het een mooi ding; gave finish idd.
Dat er niks mooier is als een strat qua clean ben ik met je eens al vind ik een tele ook goed te happen
Dank je! Nog enige positiviteit in dit topic. ;)
Dat ik hem verkoop zegt overigens niks over de gitaar hoor. Ik was van te voren al niet van plan om hem te houden. Ik vind het gewoon heerlijk, als de kans daar is, om een gitaar te kunnen testen en zelf te kunnen ervaren over m'n eigen setup. Veel mensen willen namelijk ook niet naar je toe komen en aangezien ik geen auto heb ... tja, dan maar zo.

Ik ben ook aan het sparen voor een Yamaha CP-70 en een Rhodes, dus gitaren hebben mijn prioriteit nu even niet. Maar soms ... soms kom je gewoon iets tegen wat je eventjes roept. :)

Pirate
30 januari 2012, 16:53
ik vind het wel apart dat er helemaal niks gezegd mag worden over gitaren die je verkoopt. als ik zo een beetje rond lees op het forum dan zijn bijna alle aktive forum leden mensen die vaak van gitaar verwisselen en veel kopen/verkopen. logisch dat je niet mag zeggen, kijk dit is mijn gitaar en hier staat hij te koop. want daar is het forum niet voor bedoelt, maar waarom zoveel heisa als je zegt dat je de gitaar op een later tijdstip weer gaat verkopen? :???:

DemolitionColorScheme
30 januari 2012, 17:03
ik vind het wel apart dat er helemaal niks gezegd mag worden over gitaren die je verkoopt. als ik zo een beetje rond lees op het forum dan zijn bijna alle aktive forum leden mensen die vaak van gitaar verwisselen en veel kopen/verkopen. logisch dat je niet mag zeggen, kijk dit is mijn gitaar en hier staat hij te koop. want daar is het forum niet voor bedoelt, maar waarom zoveel heisa als je zegt dat je de gitaar op een later tijdstip weer gaat verkopen? :???:
Ik snap niet echt wat je bedoeld? Wat is je punt nou? Hoezo mag er niks gezegd worden over de gitaren die ik verkoop? En ik zeg netjuist niet "Hier is mijn gitaar en ik verkoop hem."

Nogmaals: daar was dit topic ook niet voor bedoeld. Het is ook geen verkoop-topic. Ik laat het over aan de mods wat ze nu doen. Mij is het om het even of dit topic nu dicht gaat of niet. De hele HNGD-leukigheid is er nu onderhand, helaas, toch weer vanaf.

Zoals ik dus al heb gezegd: de enige reden waarom ik zo'n topic maak is voor de wat apartere gitaren en als mini-review, niet om te zeggen dat ik de gitaar verkoop, een link erbij plaats en een prijs.

wireman
30 januari 2012, 17:05
Ik heb er ook bedenkingen bij.. Spul als 'leuke deal' kopen en voor de volle mep (of meer) doorverpatsen.. We hebben het hier al eens over gehad. Ik zie het gewoon (nog steeds) als handel.. Het gaat kennelijk niet om proberen of testen.. dat is in mijn optiek een goedlul praatje en mooi meegenomen om het goed even te proberen als het toch voor de handel in huis ligt.. Dat is het gewoon joh.. je weet wat het waard is en weet dat er op bepaalde spullen geld te verdienen is.. het oogmerk is dan om door te verkopen met winst en niet om aan te schaffen omdat je iets wil proberen of hebben..
nu weer om een piano oid aan te schaffen... Ik snap dat je zo de hobby 'financiert', maar dat gaat ten koste van die gitarist die ECHT iets zoekt en daarvoor wil gaan.. Die willen ook wel eens een koopje!.. Jij drijft op deze manier de prijzen op en kaapt de koopjes weg ten koste van de hobby voor anderen.. nogmaals.. ik vind het jammer en ik ben het volkomen met Spirit eens.
Je weet waar je over praat en heb verstand van gear.. absoluut!, maar de handeltjes die je voert vind ik bedenkelijk..
en NEE... het is niet verboden.. dat weet ik..

DemolitionColorScheme
30 januari 2012, 17:06
Ik heb er ook bedenkingen bij.. Spul als 'leuke deal' kopen en voor de volle mep (of meer) doorverpatsen.. We hebben het hier al eens over gehad. Ik zie het gewoon (nog steeds) als handel.. Het gaat kennelijk niet om proberen of testen.. dat is in mijn optiek een goedlul praatje en mooi meegenomen om het goed even te proberen als het toch voor de handel in huis ligt.. Dat is het gewoon joh.. je weet wat het waard is en weet dat er op bepaalde spullen geld te verdienen is.. het oogmerk is dan om door te verkopen met winst en niet om aan te schaffen omdat je iets wil proberen of hebben..
nu weer om een piano oid aan te schaffen... Ik snap dat je zo de hobby 'financiert', maar dat gaat ten koste van die gitarist die ECHT iets zoekt en daarvoor wil gaan.. Die willen ook wel eens een koopje!.. Jij drijft op deze manier de prijzen op en kaapt de koopjes weg ten koste van de hobby voor anderen.. nogmaals.. ik vind het jammer en ik ben het volkomen met Spirit eens.
Je weet waar je over praat en heb verstand van gear.. absoluut!, maar de handeltjes die je voert vind ik bedenkelijk..
en NEE... het is niet verboden.. dat weet ik..
Je weet totaal niet waarover je het hebt ... Ik heb deze gitaar voor €700,- gekocht en hij staat nu online voor €600,- ... Ik probeer hier geen winst uit te halen. Zolang ik geen verlies ga lijden is het wat mij betreft prima.

wireman
30 januari 2012, 17:10
hee... het zijn jouw zaken.. ik geef alleen mn mening... en dat ik niet weet waar ik het over heb dat valt wel mee.. dit is namelijk niet het enige voorbeeld en ik durf te wedden dat ie boven de 700 weggaat.. prima..

DemolitionColorScheme
30 januari 2012, 17:12
hee... het zijn jouw zaken.. ik geef alleen mn mening... en dat ik niet weet waar ik het over heb dat valt wel mee.. dit is namelijk niet het enige voorbeeld en ik durf te wedden dat ie boven de 700 weggaat.. prima..
Tja, dat ik ergens winst uit kàn halen is wat anders dan dat ik ergens iets neerzet voor een hogere prijs. Ik ben altijd al blij als ik geen verlies lijd, zoals iedereen, natuurlijk. However ... ik ben géén handelaar en dat heb ik al vaker gezegd.

Lexvandoef
30 januari 2012, 17:19
700e is wel fiks trouwens hoor.... Ik ken deze serie en vind ze persoonlijk minder qua geluid en speelgemak dan de japanse ri's die tegenwoordig voor minder dan 700e op mp vertrekken...

Maar alsnog gefeliciteerd hoor, betwijfel alleen of je er echt een koopje aan gehad hebt....

DemolitionColorScheme
30 januari 2012, 17:22
700e is wel fiks trouwens hoor.... Ik ken deze serie en vind ze persoonlijk minder qua geluid en speelgemak dan de japanse ri's die tegenwoordig voor minder dan 700e op mp vertrekken...

Maar alsnog gefeliciteerd hoor, betwijfel alleen of je er echt een koopje aan gehad hebt....
Daar verschillen onze meningen dan. Ik heb laatst een paar van die Japanse RI's bespeeld en dat speelde niet al te boeiend en klonken ook niet beter dan deze. Okay, misschien geen 'koopje' dan, maar het ging me er meer om dat ik hem kon proberen. Nogmaals: ik zie ze tweedehands niet langskomen hoor. Zolang ik overigens maar weer quitte speel is het prima.

Lexvandoef
30 januari 2012, 17:25
Ja het een en ander is natuurlijk ook smaak en verwachtingsgebonden :)

Maar nooit op marktplaats? Toen ik een tijdje terug nog wat vaker op mp keek stonden er een aantal op voor de 450...

Venlonaer
30 januari 2012, 17:33
Voor 700 heb je zelfs al een contemporary of een usa strat tegenwoordig.
.:chicken:

DemolitionColorScheme
30 januari 2012, 17:47
Ja het een en ander is natuurlijk ook smaak en verwachtingsgebonden :)

Maar nooit op marktplaats? Toen ik een tijdje terug nog wat vaker op mp keek stonden er een aantal op voor de 450...
Dan heb je erg geluk gehad, ik heb ze nog nooit gezien voor €450,- ...

DemolitionColorScheme
30 januari 2012, 17:47
Voor 700 heb je zelfs al een contemporary of een usa strat tegenwoordig.
.:chicken:
I guess. Deze doet het niet onder aan mijn USA Strat, alleen ga ik die niet weg doen, want dat was mijn eerste serieuze gitaar. Die gaat overigens nooit weg.

Lexvandoef
30 januari 2012, 17:48
Ik heb er nooit eentje gekocht hoor ;) maar met een beetje opletten kom je een end... ;)

DemolitionColorScheme
30 januari 2012, 17:51
Ik heb er nooit eentje gekocht hoor ;) maar met een beetje opletten kom je een end... ;)
- http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p5197.m570.l1313&_nkw=Fender+Foto+Flame&_sacat=See-All-Categories

Good luck then ... ;)

allochthomas
30 januari 2012, 17:55
Het enige wat ik zie zijn een aantal handelaren die de hoofdprijs vragen:dontgeti:

DemolitionColorScheme
30 januari 2012, 17:57
Het enige wat ik zie zijn een aantal handelaren die de hoofdprijs vragen:dontgeti:
Een aanduiding dat €450,- toch wel een beetje héél erg van de lage kant is ...
Buiten het feit dat dit een Japanner is uit de 90ies met USA qualiteit is hij ook nog eens anders dan de reguliere Strat. We hebben het hier niet over een standaard nieuwe Japanse Strat. Dus €450,- is echt onzin.

spirit
30 januari 2012, 18:15
Ebay en MarktPlaats, dat ligt ongeveer net zo ver uit elkaar als Nedeland-Amerika. Prijzen die op Ebay gevraagd worden, krijg je hier niet. Sterker, er zijn winkels hier in Nederland, die ook op Ebay verkopen, daar vragen ze zo al 3 á 400,- euro meer dan wanneer je in hun winkel koopt.

Maar ik begin het verhaal steeds vreemder te vinden. Je hebt het over "leuke dealtjes", vervolgens beweer je de gitaar voor 700 gekocht te hebben en herplaats je hem voor 600 in de hoop quite te spelen????

Ook het hele review gebeuren lees ik waarschijnlijk overheen, want ik lees nergens iets over hoe jij de gitaar vind spelen, of klinken. Het gene wat inhoudelijk over de gitaar verteld wordt, kan ik ook op het net vinden.

Wat ik lees, en ik lees misschien te veel tussen de regels is: Ik heb gisteren deze gitaar gekocht, en hoop deze vandaag met winst te verkopen, want ik zoek een Yamaha en een Gibson, heb je er een PB me. Maar goed, ik zal het wel verkeerd zien:grouphug:

Mitch
30 januari 2012, 18:17
Er is al een tijdje een regel (kan zijn dat -ie nog niet in de FAQ/gedragsregels staat) dat het niet is toegestaan om een topic te hebben lopen terwijl het onderwerp ook te koop staat. Je voorkomt op die manier de schijn van spam; er is ook niet echt sprake van een HNGD, maar een Happy New Ruil- of Verkoopobject.
Als je in een topic een product aanprijst als uniek, zeldzaam, gewild of wat dan ook en een aspirant koper gaat zoeken op internet en vindt die info, beïnvloed je in feite je koper met een verlengde van je advertentie. Dat willen we niet.
Gaat dus dicht.