PDA

View Full Version : Gitaar en pedaal kabels



JDB7
30 januari 2012, 08:51
hoi,

Welke kabels zouden jullie gebruiken voor gitaar en pedaal kabels, voor het geluid zo zuiver mogelijk te houden.

Ik heb al eens op het internet gekeken en de meenste raden mij aan om George L .155 te nemen tussen de pedaaltjes, heeft er iemand ervaring mee live?

En wat zouden jullie mij aanraden als kabels van amp naar effecten en effecten naar gitaar, een Monstercables meschien?

Graag jullie mening en ervaring.

Mvg Jeroen

ghost-rider2006
30 januari 2012, 09:03
Spectraflex zijn mooie goede kabels

Meneer I.
30 januari 2012, 09:26
Ik maak al m'n kabels zelf met Klotz kabel en Neutrik connectors. Helemaal top qua sound behoud, maar enige nadeel is dat de kabels relatief stug zijn.

wireman
30 januari 2012, 16:49
Vanaf mn gitaar gaat er een Spectraflex Fatsoflex naar mn board. Ik heb mn board met LAVA aan elkaar gefreubeld en vanaf mn board naar mn amp wederom een Fatsoflex van Spectraflex.. (erg goede kabels!) Mn sound is dikkie dik..

lindstrom
30 januari 2012, 17:02
hoi,

Welke kabels zouden jullie gebruiken voor gitaar en pedaal kabels, voor het geluid zo zuiver mogelijk te houden.

Ik heb al eens op het internet gekeken en de meenste raden mij aan om George L .155 te nemen tussen de pedaaltjes, heeft er iemand ervaring mee live?

Graag jullie mening en ervaring.

Mvg Jeroen

Mijn ervaring is dat de George L's .225 toch wat degelijker zijn.

Verder zoals eerder gezegd, spectraflex FTW!! superkabel!!

Mijn setup is dan ook een spectraflex fatsoflex tussen gitaar en board, george L's .225 patch en weer fastoflex naar versterker.

mesaman
30 januari 2012, 22:46
gitaar geluid zuiver houden?

Wie hoort er echt geluids verschil in kabels/snoeren?
Moeten ze niet gewoon storingsvrij zijn?

Comfortably Daniel
31 januari 2012, 10:54
Ik gebruik ook Klotz met neutrik pluggen. Tussen gitaar en board, op het board en tussen board en gitaar.
Heb ook wel Evidence Audio kabels, maar dat is meer voor studio werk, waar je inderdaad meer een verschil kan horen tussen kabels.

wireman
31 januari 2012, 12:14
Mogge mister Gilmour! ;)

Ik vraag me altijd af of dat nou echt zoveel scheelt dat evidence audio.. 100 euro voor een kabeltje man... :mad:

Omdat Gilmour ze gebruikt, zal het wel schelen, maar rechtvaardigd dat de prijs? Wat is jouw ervaring? Ik zou het wel eens willen horen als pepsitest met mijn Spectraflex van (ook nog) 45 euro.

hole
31 januari 2012, 14:22
Kabels die ik gebruik zijn de kabels die bij de locale gitaarboer het goedkoopst zijn op het moment dat ik ze daar ga halen (meestal gevalletje: Shit, NU kabel nodig, want kapot)

tidalwave_sideburns
31 januari 2012, 14:38
Ik maak al m'n kabels zelf met Klotz kabel en Neutrik connectors. Helemaal top qua sound behoud, maar enige nadeel is dat de kabels relatief stug zijn.

Hier hetzelfde, net 4 neutrik np2 rx plugjes opgehaald en ga ze zo aan een paar meter klotz ac106 prakken.

lindstrom
31 januari 2012, 14:55
gitaar geluid zuiver houden?

Wie hoort er echt geluids verschil in kabels/snoeren?
Moeten ze niet gewoon storingsvrij zijn?

Man, begin daar nou niet over.. er zijn enkelen hier die beweren het verschil te horen tussen 2 A merk kabels..

ghost-rider2006
31 januari 2012, 16:26
Ja je hoort kleur verschil :seriousf::seriousf:

Meneer I.
31 januari 2012, 18:49
Het grootste verschil met een "betere" kabel is dat het absoluut geen storing of interferentie geeft t.o.v. de el-cheapo versies. Je merkt het vooral als je de vier-kabel-methode gebruikt.
Ikzelf heb 3 meter snoer van gitaar naar board, en dan 3 x 5 mtr snoer van board naar amp, plus nog wat kleine snoertjes op het board. Bij elkaar gauw zo'n 20 meter!

En ik heb in het verleden bij el-cheapo versies al geregeld gehad dat er geen goede trekontlasting op de bedrading zit, en het dan op de soldeerverbindingen afbreekt op de meest ongewenste momenten...

Dus in het kort: de betere kabels en connectors zorgen voor een storingsvrij en betrouwbare verbinding

JDB7
1 februari 2012, 11:44
Mijn ervaring is dat de George L's .225 toch wat degelijker zijn.

Verder zoals eerder gezegd, spectraflex FTW!! superkabel!!

Mijn setup is dan ook een spectraflex fatsoflex tussen gitaar en board, george L's .225 patch en weer fastoflex naar versterker.

Waar kun je de George L kabels verkrijgen en liefst zo goedkoop mogelijk?