PDA

View Full Version : Welke marshall



gibsonfan
30 januari 2012, 00:44
Hoi beste mensen!:)

Ik ben gijs,16 jaar en ben op zoek naar een marshall top head jcm 900 of jcm 2000.
Maar nu heb ik het probleem dat ik mijn god niet weet welke type ik het beste kan kiezen???
Hebben jullie voor mij advies en raad?
Ikzelf zat te denken aan de jcm 900 slx of de jcm 2000 dsl100:)
Alle advies en raad is welkom!!

groetjes gijs

Ace 1.15.19
30 januari 2012, 01:13
Wellicht is het handig als we een beetje weten welke kant je op wil. Naar welke sound ben je op zoek of wat voor stijl speel je?

Fiendish
30 januari 2012, 01:21
En ook niet onbelangrijk, ga je er alleen thuis mee spelen ?
Zo'n 100 watt Marshall gaat nogal hard voor op een slaapkamer...

big dooley
30 januari 2012, 05:08
de 900 slx zal je niet zo vaak tegenkomen, de meest bekende 900's zijn de DR's en die zijn veel makkelijker te krijgen
DSL's zijn er te koop in overvloed

The Unforgiven
30 januari 2012, 05:46
Ik zou zelf wegblijven bij Marshall, ze maken hele goede versterkers, maar het zijn over het algemeen nogal one-trick ponys.
Waar je wel naar kunt kijken is bijvoorbeeld Hughes and Kettner, Rivera(de oude modellen) of DV Mark (vrij nieuw merk). Ga eens naar filmpjes zoeken op YouTube, en als je daar je eerst keuze hebt gemaakt een middagje in een grote winkel testen.

Ijselrobo 07
30 januari 2012, 07:13
ik zeg: JTM45.
dan lekker met een pedaaltje ervoor en je kan zelfs op je kamer op laag volume spelen.

Bijl
30 januari 2012, 09:32
Als je alleen metal speelt, vooral met een band, dan zou ik zeker proberen een JCM 900 SLX op de kop te tikken. Dan heb je ook meteen een leuk collectors item gekocht maar dat is bijzaak.

Wil je wat meer diversiteit qua geluid dan kan je beter een JCM 2000 DSL kopen.

polviggen
30 januari 2012, 10:41
vergeet ook zeker niet de jcm800 kerry king te testen. klinkt als een hele goeie jcm800 met ingebouwde boost en noise gate.

jcm900 sl-x heb ik zelf jarenlang gehad dat is toch een vrij modderig klinkende versterker met veel gain, ik vind die niet zo geschikt voor metal.

DSL heb ik nooit grondig getest.

en een 100 watter kan prima op de slaapkamer, er

Rutger Molenberghs
30 januari 2012, 10:49
Als je nog een JCM 900 SL-X zoekt, in Halen (België, maar aangezien je je locatie niet ingevuld hebt...) staat er één te koop (http://www.2dehands.be/muziek/muziek-accessoires/gitaarversterker/marshall-jcm-900-sl-x-109049886.html?qq=marshall+jcm+900+sl-x&pcpl=&pc_id=&afd=). Vorig weekend nog gaan bekijken en beluisteren, maar bleek niet helemaal mijn ding te zijn. Echt een high gainer. De verkoper deed hem voor €350 weg. Zonder logo, maar daar kan je makkelijk aan geraken. Voor alle duidelijkheid: het is dus niet mijn versterker of mijn advertentie!

Bedenk wel dat dergelijk versterkers thuis moeilijker bruikbaar zijn. Ik gebruik thuis ook een 100 watter, maar in een appartement of een rijhuis is dergelijke versterker al snel te luid, ondanks de master volume.

Bijl
30 januari 2012, 10:59
jcm900 sl-x heb ik zelf jarenlang gehad dat is toch een vrij modderig klinkende versterker met veel gain, ik vind die niet zo geschikt voor metal.


Er kan een tubescreamer voor om het strak te trekken. Mijn ervaring met Marshalls is dat het laag heel snel onstrak gaat klinken en om dat te voorkomen kan je laag-mid-hoog instellen op 3-7-3, ongeveer. (SLAYER!!! :blast:)


Als je nog een JCM 900 SL-X zoekt, in Halen (België, maar aangezien je je locatie niet ingevuld hebt...) staat er één te koop (http://www.2dehands.be/muziek/muziek-accessoires/gitaarversterker/marshall-jcm-900-sl-x-109049886.html?qq=marshall+jcm+900+sl-x&pcpl=&pc_id=&afd=). Bedenk wel dat dergelijk versterkers thuis moeilijker bruikbaar zijn. Ik gebruik thuis ook een 100 watter, maar in een appartement of een rijhuis is dergelijke versterker al snel te luid, ondanks de master volume.`

Dit is een 50 watt SLX en schakelbaar naar 25 watt. Gaat nog steeds hard zat denk ik, dat dan weer wel. 350 euro is niet duur trouwens, leuk ding.

Jasper.
30 januari 2012, 11:04
Vergeet ook niet de JCM900 Dual Reverb! Ondanks wat er overal op internet beweerd word is dit ook een metalbeest. En een stuk makkelijker te vinden. Heb je misschien ook nog geld over voor een 1960AX cab ofzo. (greenbacks, gebruik ik ook)
Dit is mijn 4100:
http://soundcloud.com/jasperpost/trash-big-4

Het klinkt een beetje doziger dan in het echt, maar dat heb ik altijd met opnames. Gain staat op 12 van de 20 (Ja, een DR gaat toch 20) en er zit een Boss BD-2 voor als booster (gain op 0, lvl op 3 uur)

Jimwoud
30 januari 2012, 11:18
Sorry hoor, een JCM900 kan misschien metal aan, maar is GEEN metalbeest. Zeker niet zoals de meeste Engl's etc.

En we weten niet eens of de TS metal wilt spelen.

o0rollo0o
30 januari 2012, 11:49
Zon JCM800 Kerrie Kip brult echt als een bezetene

Jasper.
30 januari 2012, 12:06
Sorry hoor, een JCM900 kan misschien metal aan, maar is GEEN metalbeest. Zeker niet zoals de meeste Engl's etc.

En we weten niet eens of de TS metal wilt spelen.

Nou ja, hoeveel gain wil je. Zeker met een pedaaltje als boost heeft een JCM900 genoeg gain aan boord voor elk genre dat je kan bedenken.

Maarja, we weten inderdaad niet of de TS metal wil gaan spelen :p

polviggen
30 januari 2012, 12:36
Er kan een tubescreamer voor om het strak te trekken. Mijn ervaring met Marshalls is dat het laag heel snel onstrak gaat klinken en om dat te voorkomen kan je laag-mid-hoog instellen op 3-7-3, ongeveer. (SLAYER!!! :blast:)

`


tubescreamer werkt veel beter op een jcm800.. zo'n sl-x krijg je daar nog niet echt strak mee, ik heb het geprobeerd.

een dual reverb is zeker geen metalbeest. gain genoeg ok, maar klinkt niet zwaar genoeg.

neem een oudere jcm800 2 kanaals, de 2210 daarentegen. dat is toch iets heel anders, veel meer laag.

daarbij zag je vroeger heel veel van die dual reverbs, en elke metalgitarist gebruikte een pedaaltje of aparte preamp met die dingen. Je kon nog beter een valvestate nemen voor metal in die tijd.

gibsonfan
30 januari 2012, 12:57
Ik speel helemaal geen metal hoor jongens:P
Ik ben een sologitarist en wil gwn een lekkere diversiteit aan geluid dus dan is de jcm 2000 dsl meer een optie voor mij?
Jcm 800 is echt te duur voor mij en is gewoon niet meer 2dehands te vinden:(
Ik hou vooral van slash zijn geluid.
Krijg je dat ook met een jcm 2000 dsl?

polviggen
30 januari 2012, 13:06
de prijzen van jcm800's vallen heel erg mee tegenwoordig heb ik de indruk, voor rond de 500-600 vind je er.

Jasper.
30 januari 2012, 14:39
Je kon nog beter een valvestate nemen voor metal in die tijd.

Wat versta jij onder metal?

allochthomas
30 januari 2012, 14:45
Ik speel helemaal geen metal hoor jongens:P
Ik ben een sologitarist en wil gwn een lekkere diversiteit aan geluid dus dan is de jcm 2000 dsl meer een optie voor mij?
Jcm 800 is echt te duur voor mij en is gewoon niet meer 2dehands te vinden:(
Ik hou vooral van slash zijn geluid.
Krijg je dat ook met een jcm 2000 dsl?
Ik weet niet waar jij kijkt maar 2dehands jcm800's komen best vaak voorbij

polviggen
30 januari 2012, 14:45
slayer, antrax, megadeth, carcass, death.. etc...

Ik weet ook wel dat de sl-x in de tijd werd gepromoot als de metalbak van marshall, gewoon omdat die wat meer gain had. daarom had ik em ook gekocht toen, maar ik wist niet beter, er bestonden nog geen forums.

dan toch veel liever een jcm800 + boostpedaaltje, ala slayer

7ender
30 januari 2012, 14:58
de prijzen van jcm800's vallen heel erg mee tegenwoordig heb ik de indruk, voor rond de 500-600 vind je er.

klopt ,....en is een mooi ding

LesPaul1612
30 januari 2012, 15:02
Misschien een beetje offtopic, maar waarom wordt de JCM800/900 niet meer gemaakt? Zijn toch wel de geroemde amps van marshall, en niet eens duur.

Jasper.
30 januari 2012, 15:10
Volgens mij worden die nog wel weer gemaakt. Reissues. Tenminste een tijdje terug wel.

Jasper.
30 januari 2012, 15:11
slayer, antrax, megadeth, carcass, death.. etc...

Ik weet ook wel dat de sl-x in de tijd werd gepromoot als de metalbak van marshall, gewoon omdat die wat meer gain had. daarom had ik em ook gekocht toen, maar ik wist niet beter, er bestonden nog geen forums.

dan toch veel liever een jcm800 + boostpedaaltje, ala slayer

Heb je mijn geluidsfragmentje gehoord die ik op de vorige pagina ergens bovenaan gepost heb? soundcloud stukje. Ik vind dat toch wel erg trash :S
Ik heb geen moeite om bovengenoemde bands uit mijn 900 te persen.

HaroldA
30 januari 2012, 15:21
Ik zou zelf wegblijven bij Marshall, ze maken hele goede versterkers, maar het zijn over het algemeen nogal one-trick ponys.

:seriousf:

gibsonfan
30 januari 2012, 18:00
maarre even trug op de oude vraag: welke raden jullie aan?
De jcm 900 slx of de jcm 2000 dsl 100 watt?
en op welke 2dehands sites kijken jullie dan?
ik meestal op marktplaats

HaroldA
30 januari 2012, 18:03
De jcm 900 slx of de jcm 2000 dsl 100 watt?

Vind ze beiden wel ok.

Check veilingkijker.nl en 2ehands.be ook...

polviggen
30 januari 2012, 18:09
klinkt idd erg ok, die 4100 met de blues driver ervoor.

Jasper.
30 januari 2012, 18:36
maarre even trug op de oude vraag: welke raden jullie aan?
De jcm 900 slx of de jcm 2000 dsl 100 watt?
en op welke 2dehands sites kijken jullie dan?
ik meestal op marktplaats

Tsja, het zijn allebei wel aardig goede rock/metal bakken. Wat voor geluid zoek je? Noem eens wat artiesten.

gibsonfan
30 januari 2012, 20:40
Ik zoek geluiden zoalss slash,greenday,acdc,live,...
Maar er moet ok gwn clean zijn.

The Unforgiven
30 januari 2012, 20:49
:seriousf:

Kut, ik moet niet meer posten als ik pas net wakker ben... Net als wanneer je dronken bent, zinnen komen er niet helemaal lekker uit.

Overigens blijf ik erbij dat er veel meer (en beter) op de markt is.

allochthomas
30 januari 2012, 21:09
Ik zoek geluiden zoalss slash,greenday,acdc,live,...
Maar er moet ok gwn clean zijn.
Kan kom je imo toch meer op op het terein van de vroege plexi's en niet van de jcm800 etc.

charlotte
30 januari 2012, 21:39
Dan moet je voor een JVM gaan,is er ook in 50 watt.
2 of 4 kanaals,heel veelzijdige amp.

groetjes Charlotte . :lp:

HaroldA
30 januari 2012, 23:23
Ik zoek geluiden zoalss slash,greenday,acdc,live,...
Maar er moet ok gwn clean zijn.

Dan zou ik eerder voor de DSL gaan dan de SL-X.


Overigens blijf ik erbij dat er veel meer (en beter) op de markt is.

De "Marshall" sound heeft alleen maar een Marshall. Als de TS die sound zoekt, dan moet hij Marshall kopen.


Kan kom je imo toch meer op op het terein van de vroege plexi's en niet van de jcm800 etc.

Die kunnen niet schakelen en met je volumeknop werken is niet voor iedereen weggelegd.


Dan moet je voor een JVM gaan,is er ook in 50 watt.
2 of 4 kanaals,heel veelzijdige amp.

Hele goede optie! :ok:


Ik zeg: DSL of JVM.

Ace 1.15.19
31 januari 2012, 00:38
Als je je overdrive uit de amp wil halen ben je denk ik het beste af met een JCM 800 combo. De prijzen zijn denk ik ook wel schappelijk als je genoeg geduld hebt. Hou dus de tweedehands markt in de gaten en kijk verder dan alleen Marktplaats. De 'Marshall clean' moet je dan denk ik maar voor lief nemen. Als je een absoluut goede clean wil hebben dan moet je voor een andere amp + een pedaal kiezen.

Ik zeg: geen JVM. Mijns inziens te veel (onnodige) opties en te modern naar mijn smaak. Ik zeg niet dat deze amp het niet kan, maar er zijn betere alternatieven. Een DSL zou al beter zijn.

muziekschuur
31 januari 2012, 01:27
Als je centjes hebt dan zou de YJM wel wat zijn. Zit een powersoak op en nog wat meer dingen waardoor hij veelzijdig is. Ga je tweedehands. Koch heeft nu een loadbox voor 160 euro. Dat is veel geld. Maar niet lang geleden waren loadboxes over de 300 euro.
Maar dat blijft natuurlijk wel een doos bovenop een doos bovenop een doos. Netjes is anders. Vandaar de suggestie van die YJM100. (vanaf 1400 euro)