PDA

View Full Version : hallo daar!



peterpaul
29 januari 2012, 21:14
Zit af en toe al wat te surfen op deze site en heb me onlangs aangemeld. Ben nog een groentje met gitaarspelen, net begonnen maar vind het leuk en ontspannen.
Ben zelf 35 jaar en woonachtig in Schiedam. Op het moment heb ik een Juan Estruch klassieke gitaar uit +/- 1980. Deze heb ik tweedehands gekocht. Was begonnen met een beginnersgitaar van 5 tientjes maar als je nog niet kan spelen en je hebt een gitaar waar weinig uitkomt demotiveert dat een beetje. Heb mezelf dus een beetje verwend en wat ik nu aansla klinkt dan ook wat beter.
Sinds gisteren heb ik ook nog een Morris 70 uit ongeveer '67/'68. Werd voor 2 tientjes aangeboden dus was wel nieuwsgierig wat t is. Een staalsnaren is nog onderweg maar dat wordt een opknappertje. Mag graag wat met mn handen doen en weinig uitgeven dus dat bied weer mogelijkheden. Klinkt eigenlijk belachelijk als ik dit zo lees, beginner en nu al 3 gitaren. Andere hobbies heb ik ook nl een oude Saab 96 tweetakt uit 1961. Heb nu eenmaal wat met oude dingen geloof ik.
Hoop nog een hoop te leren en lezen hier. Tot ziens!
gr PP

Harry
30 januari 2012, 10:03
hoi Peterpaul, welkom hier!! Enne, niks mis met oude dingen!

ghost-rider2006
30 januari 2012, 10:16
Ola P P Welkom

Oud is niks mis mee, als het maar werkt naar behoren

Ik zelf ook oud LOL en ook nog net begonnen , nah bijna dan nu maand of 10
en ik heb al 4 gitaren LOL

het is een vijfRUS denk ik

seven13
30 januari 2012, 20:06
welkom op het forum .waarschijnlijk ga ik de zelfde kant op.

ghost-rider2006
30 januari 2012, 20:16
welke kant .. links >>>>> rechts <<<<

peterpaul
31 januari 2012, 19:32
Ja, hihi, oude dingen moeten wel werken. En dat doen ze gelukkig.
Lijkt idd wel een virus. Ach.....liever 3 gitaren dan 3 auto's. T is echt een leuke hobby en werkt ontspannend.
Ben nu aan t proberen de Morris beter af te stellen. Nieuwe snaartjes doen ook al wonderen. Vanavond nog even lekker oefenen.

cheers
PP

ghost-rider2006
31 januari 2012, 20:08
gewoon de doorzetting`s vermogen aanspreken
dat heb je wel nodig !!!

Als ik al naar mezelf kijk hmzz gaat niet echt snel
Minder snel dan ik wil in ieder geval

peterpaul
31 januari 2012, 21:44
Nee, gaat ook niet snel maar het scheelt dat ik niet het idee heb dat ik goed hoef te spelen. Begin gewoon lekker simpel met 3 of 4 akkoorden liedjes. Dat klinkt dan al heel wat. Daarnaast wat simpele deuntjes....breek nu mn vingers op little green bag.....pfff
Ik ben al blij als ik straks op vakantie voor de kleine een paar kinderliedjes kan spelen. Daarna wel weer t volgende stapje.

ghost-rider2006
31 januari 2012, 22:47
Ik heb hetzelfde hoor ik moet ook niet..

Wilde dit al jaren maar kwam er niet van .

NU doe ik het gewoon maar is geen wedstrijd ahoy hoeft niet vol whaha

peterpaul
1 februari 2012, 17:13
precies!! Moeten is niet goed.
Ben 20 jaar geleden ooit eens begonnen met elektrisch. Toen wilde ik binnen een jaar goed kunnen spelen. Lukte natuurlijk nooit. Ding toen maar in de hoek gegooid. Was vroeger wel een trekje van me, of ik kon t gelijk goed en dan vond ik t leuk en ging ik ermee verder. Moest ik ergens te lang voor oefenen of lukte t niet snel dan was ik er klaar mee. Nu snap ik wel dat je voor sommige dingen gewoon moet zitten en oefenen. En dan duurt t maar langer. Heb alle tijd:supercool:

ghost-rider2006
1 februari 2012, 17:27
Ben je een broer van mij dan ?

Ik had dat ook altijd maar nu ga ik door tot ahoy LOL

peterpaul
3 februari 2012, 20:58
haha, voor zover ik weet heb ik alleen een zus maar wie weet wat mijn ouders allemaal uitgespookt hebben:rockon:

ghost-rider2006
3 februari 2012, 21:09
Ik had ook van die akties