PDA

View Full Version : LINE6 POD PRO vs POD PRO XT



ieme
4 juni 2003, 17:00
Hoi,

Ik wil een pod gaan aanschaffen, en twijfel tussen de POD PRO en de POD PRO XT. Wat zijn de verschillen? de PRO is het oude model en kost 799 euro en het nieuwe model de PRO XT kost 699 euro bij Feedback. Is dit een fout op de site of klopt dit verschil? wat zijn de verschillen??? wat is een aanrader? ik denk aan de PRO XT....
Alvast bedankt

Phyrexian
4 juni 2003, 17:16
Hmm, zijn die nieuwe POD Pro XT's al goedkoper dan de oudere POD Pro? Lijkt me raar. Ik zou voor de POD Pro XT gaan. Deze is nieuwer, klinkt beter volgens de gebruikers enz enz

ieme
4 juni 2003, 17:50
Ja ik vind het ook raar.. maar mischien dat de Pro XT beperkter zou zijn dan de PRO maar ja. Raar zeg!
www.feedback.nl t staat dr echt!

Phyrexian
4 juni 2003, 17:52
POD Pro XT is niet beperkter... ietsje uitgebreider eerder, en vooral beter qua layout en sounds.

Kjiratsiekoedel
5 juni 2003, 14:02
XT is gebaseerd op de vetta, de 2 is gebaseerd op de flextone. de vetta=beter, dus....

niels5150
6 juni 2003, 12:56
er is ook eebn PODXT pro uit! bij feedback hebben ze um. Is erg goed!

ieme
6 juni 2003, 17:40
Dit gaat over de pro en de proxt

bassline
11 september 2003, 15:37
Die staat nu nl. voor 499 bij feedback

skabouter
12 september 2003, 17:27
POD Pro XT is niet beperkter... ietsje uitgebreider eerder, en vooral beter qua layout en sounds.

maar hoe verklaar je dat prijs verschil dan ?? :???:

Josdevos
12 september 2003, 17:56
Stereo XLR and 1/4-inch analog outs
AES/EBU, S/PDIF, and USB Digital I/O
Programmable Effects Loop
Routing Options

Laat ons zeggen, dat om echt serieus op te nemen de Pro net iets geschikter is... maar qua sound zijn ze gelijk. En zoveel duurder is hij niet, XT nu €450, XT PRO €660...
Ik ga me nog wel eentje kopen, vooral om op te nemen en om stil te kunnen spelen...

bassline
12 september 2003, 18:43
Ik hoor steeds dat de POD zo lekker is vanwege zijn studiokwaliteiten. Is deze niet bedoeld voor live dan? Komt ie dan niet tot zijn recht?

Ik overweeg een PODxt Pro met een shortboard of een Boss GT-6. Iemand ervaring met beiden?

gr,
P.

www.bassline.nl

skabouter
12 september 2003, 18:48
tja, ik heb een GT-6. ik ga een rack maken, en dacht nog na over nieuw 19" Fx`s. maar ik hou voorlopig de GT-6, dan heb je meteen ook een footbaord. veel handiger.

bovendien heeft die pod toch heeeeeele beperkte FX`s ? (het gaat meer om de amp modeling) weinig parameters enzo..............
dan moet je die dus alleen als preamp gebruiken en dan nog een 19" FX module. EN nog een footboard.

ik heb liever 1 hele goede ECHTE (niet digitale) preamp, denk ik.

Josdevos
12 september 2003, 19:07
Live vind ik het wel wat minder de pod, eigenlijk met alle line 6 spullen. Het mist wat kracht.
De Pod XT heeft wel genoeg effekten hoor, zitten vele effekten van hun fx modellers in...

JV
12 september 2003, 19:11
de pod bootst vooral pedaaltjes na, kwa effecten dan. inderdaad zijn de parameters niet zo uitgebreid in te stellen als bij andere fx modules, maar dat maakt hem juist wel prettig werken vind ik persoonlijk en hij voldoet zeker om een leuk effect te kunnen creeren.

en ik gebruik zowieso alleen maar galm en een beetje chorus af en toe, zitten 16 galmen ofzo op de pod en 3 of 4 chorussen ofzo, dat voldoet voor mij wel.

natuurlijk zijn er een stuk betere, maar als je al die fancy poespas niet nodig hebt zal de pod voor de effecten zeker genoeg zijn voor je.

oh, en skatje, het gaat niet echt alleen om de versterkermodelling. zitten nog veel meer pedalen en dingen ingebouwd als bijvoorbeeld een tubescreamer ed.

skabouter
12 september 2003, 19:55
ja, ok, dat zal dan wel (ik heb er geen ervaring mee)
maar is het niet zo dat je niet zelf samen kan stellen ?
bijv. een chain van OD, reverb, chorus, delay, een wahtje en dan nog een mooi zacht flangertje ofzo ?
ik dacht dat (net als bij de Behringer Vamp) je al standaard die volgordes erin had staan, en niet zoveel mogelijkheden...........
of zit ik er nu naast ?

JV
12 september 2003, 20:18
dat is wel correct ja, maar dat kan bij een gmajor bijv. ook niet.

je kunt ook maar 5 effecten tegelijk gebruiken: reverb, compressor, stompboxes, modulatie en delay

maar zeg eens eerlijk, hoevaak gebruik jij een rij van meer dan 3 effecten?

skabouter
13 september 2003, 02:55
nou, geloof het of niet, maar best vaak. standaard speel ik met OD/Clean en compressie. 2 dingen dus. soms wat reverb, of een wah over de clean. dus soms 3

maar over mijn solo`s :D ummmmm
1-OD
2-Comp
3-reverb
4-kort delaytje
5-vaak een wah wah

ik gebruik het vaak, hoor, en switch ook vaak tussen die dingen.
wat heeft een G-m zoal voor modulatie fx`s ? en heeft ie pedal/auto wah ?

heeft er iemand een FXlijst van de G-major/minor en de boss VF1 ?

Josdevos
13 september 2003, 16:08
Check mssch eerst is de site van tc, of de zoekfunctie...

bassline
14 september 2003, 09:53
Ik hoop dat je ernaast zit! Ik heb nu een Digitech 2101, en die was denk ik zijn tijd ver vooruit. Daarin kun je desnoods drie chorus-effecten achter elkaar plaatsen en een flangertje toevoegen.

Is de Podxt Pro daartoe in staat? Wie o wie?

gr,
Paul

P.s. ik zal de manual eens downloaden, daar zal het vast ook in staan

skabouter
14 september 2003, 13:24
aha, ik heb de lijst bekeken, van de major.eigenlijk best beperkt. en wat ik helemaal mis is de wah wah. die zul je dan los moeten kopen ?

in mijn boss gt6 zitten die dingen ook, maar dan heeft ieder dingen nog meerdere subtypes. bijv de chorus:
-fast chorus
-slow
-stereo
-deep
-bright. enzovoort. en dan nog veeeel parameters.
heeft de G-major dat ook ? of is het gewoon ÉÉN chorus/fx van alles ?
zou iemand dat kunenn vertellen...........

en weet iemand een FX lijst van de boss VF-1 ? die kan ik echt nergens vinden

Josdevos
14 september 2003, 14:45
Het gaat hem om de kwaliteit en niet de kwantiteit.
Trouwens, de gmajor is echt best uitgebreid hoor...

skabouter
14 september 2003, 15:58
uiteraard, dat snap ik. maar ik vind de kwaliteit van GT6 al best goed, en G-m zal zeker niet slechter zijn. maar ik vind het gewoon lekker om wat te kunnen kiezen. anders ga je weer losse dingen erbij kopen omdat er iets niet deugt of mist ofzo

wimmeltje
17 oktober 2003, 13:22
Maar het ging hier over de PRO en de XTPRO. Ik heb even zitten zoeken ook op internet omdat ik misschien voor onze nieuwe CD de PROXT wil gaan gebruiken.

Dit staat op de line6 site bij de FAQ:

How is PODXT Pro different from POD Pro?

In addition to 32 new groundbreaking amp models and 22 cabinet models built from the award-winning technology found in our flagship Vetta amplifier, PODXT Pro delivers 6 simultaneous effects (choose from more than 45 classic models of stompbox and studio effects) that can be flexibly routed to meet your unique sonic needs. In addition, PODXT Pro offers USB support for Digital Audio In & Out, an intuitive screen display for deep patch editing, and Flash memory that allows for easy upgrades so you can always incorporate the latest innovations from Line 6 as they become available. Different from the original version, PODXT Pro has AES/EBU and S/PDIF digital inputs, selectable digital output resolution of up to 24 bit / 96 KHz, a USB connector for more digital audio and MIDI features and PODXT Pro is also compatible with GuitarPort software. The effects loops on/off state is storable per-patch and controllable remotely as well as being switchable between series/parallel.

How is PODXT Pro related to Vetta?

The PODXT Pro utilizes Vetta's Point-to-Point interactive modeling technology to offer you 32 of Vetta's incredibly soulful and accurate amp model reproductions. In addition, you get more than 45 of Vetta's stomp boxes and studio effects in a portable and easy to use package.

Frankiefrank2
18 oktober 2003, 14:23
klinkt goed :-D

Swampash
19 oktober 2003, 17:28
Ik zou de Vox Tonelab afwachten, staat goede test op harmony central.
Volgens winkel moet de tonelab deze maand binnen zijn.
Ik ben zelf namelijk een behoorlijke Vox gek en sta te springen om deze te testen.

wimmeltje
19 oktober 2003, 17:57
Ik zou de Vox Tonelab afwachten, staat goede test op harmony central.
Volgens winkel moet de tonelab deze maand binnen zijn.
Ik ben zelf namelijk een behoorlijke Vox gek en sta te springen om deze te testen.

Volgens mij zijn deze gebaseerd op de sounds uit de valvetronix serie. Als dat zo is. Zou heb best goed moeten klinken want de valvetronix zijn echt niet slecht..

Swampash
19 oktober 2003, 21:16
Dan heb je nooit echt goed een valvetronix getest.
Je moet er voor zorgen dat je uit de preset mode komt door de manual up en down tegelijk in te drukken.
Dan beleef je hem wel ff anders.
Ga dit bij je volgende winkel bezoek maar eens proberen en dan wil ik weten of je hem nog klote vind.

Chiel
20 oktober 2003, 09:07
Oké, maar hoe klinkt hij nou? De oude POD en de Vetta vond ik een beetje sompig en digitaal klinken (echt het Line6 karrakter) maar hoe is dat nu bij de XT ? Ben erg benieuwd hoe hij zich in een Live setup gedraagd.

wimmeltje
22 oktober 2003, 21:04
Dan heb je nooit echt goed een valvetronix getest.
Je moet er voor zorgen dat je uit de preset mode komt door de manual up en down tegelijk in te drukken.
Dan beleef je hem wel ff anders.
Ga dit bij je volgende winkel bezoek maar eens proberen en dan wil ik weten of je hem nog klote vind.


type foutje wat ik niet had gezien. Ik vind voxjes zeker niet slecht. Vox is na mijn weten al lang bezig met modeling (korg is toch ook van vox en die doen al erg lang aan medeling). Als dit niet zo is vind ik de voxjes nog steeds goed klinken.

PS: heb mijn typfoutje al verbeterd :oops:

walberg
28 september 2009, 10:41
welke modeler zou het beste werken met een buizenversterker? het schijnt dat veel modelers daar moeite mee hebben, klopt dat?

Ivis
28 september 2009, 23:36
ik heb de pod xt pro(uitgebreid met alle modelpacks), en als preamp op een buizeneindtrap klinkt ie echt niet verkeerd, sterker nog: best wel vet.
ik gebruik em voor opnames en als backup, maar het veraste me enorm toen ik em voor de eerste keer op me'n poweramp aansloot,. ik geloof dat die arjen lucassen dat ding ook gebruikt op het podium.

harrie-beton
29 september 2009, 07:45
de pod pro is 10 jaar oud en de pod xt pro 5 jaar. De nieuwste is pod x3 pro, dat weet je toch? Gezien je topic zou ik voor de pro xt pro gaan omdat deze een scherm heeft met tekst erin dat makkelijker programmeert en usb heeft. De pod xt is 16 bits en de pod x3 is 24 bits. De podx3 is dual (links en rechts andere amp simulaties).

ieme
5 oktober 2009, 16:58
Zo, anders halen we even oude topics op...

inmiddels heb ik 2 pod pros gehad, de laatste zo'n 3 jaar geleden verkocht en tegenwoordig heb ik nog een xt pro in mn studio rack hangen voor opnames, misschien dat ik die nog ga vervangen voor de x3....

Liquid_Metal
5 oktober 2009, 22:13
Zo, anders halen we even oude topics op...

inmiddels heb ik 2 pod pros gehad, de laatste zo'n 3 jaar geleden verkocht en tegenwoordig heb ik nog een xt pro in mn studio rack hangen voor opnames, misschien dat ik die nog ga vervangen voor de x3....

Hehe 'tis idd wel een erg oud topic. Maar zoals je ziet is de eerste nieuwe post wel relevant: namelijk een vraag over modellers. Of men daar nou een nieuw topic over aanmaakt of een oud topic mee omhoog schopt, maakt dan niet zoveel uit toch?

@Walberg: zou je een preamp willen modellen? Waarom zou je dat willen doen als je een buizenversterker hebt?!
En áls je een voorversterker modelleert gebruik je alleen de eindversterker en dat klinkt prima (zelfs beter) met modelling dan een transistor eindversterker.

harrie-beton
6 oktober 2009, 11:50
Smaken verschillen en bijna iedere gitarist doet het weer anders maar een modeler is gewoon een stuk techniek dat al een tijd met succes wordt gebruikt. Er is geen reden om aan te nemen dat modelers speciale moeite hebben met "buizen". Mensen met zeer goede oren en studio's gebruiken meestal geen modelers.

Los van de discussie wel of geen buizen: een modeler is zo ontworpen dat hij het gedrag van de effecten, pre amp, eindversterkers en de speaker simuleert. Het enige dat je nodig hebt is een versterker die het signaal uitversterkt. Een buizenversterker die nog weer gaat kleuren is juist niet de bedoeling. In principe kun je het modeler signaal opvatten als een CD speler van een DJ.

Rinze
6 oktober 2009, 12:47
Mijn ervaring is dat een buizeneindtrap met gitaarspeakers de modeler juist meer laat knallen en de steriliteit er wat uithaalt. Je moet dan natuurlijk wel de speakersimulatie in de modeler uitzetten. Maar met een buizeneindtrap drukt het geluid gewoon lekkerder imo.

Maar goed, ieder het zijne.