PDA

View Full Version : Beetje advies is nooit weg.



kunk
29 januari 2012, 16:49
Wil graag langs deze weg wat advies inwinnen, daar is een forum tenslotte voor.

Ik ben op dit moment in het bezit van een Epiphone Sheraton. Op zich zelf bevalt deze gitaar prima maar zit toch al wel enige tijd rond te kijken naar een Les Paul model gitaar. Dit omdat ik een LP toch meer als een echte rock gitaar zie als de Sheraton. Een echte gibson is mij eigenlijk te duur dus het meest logische alternatief daarvoor wordt dan een kopie. Nu staat marktplaats hier regelmatig vol mee en zit ik er aan te denken om mijn Sheraton als ruil object te gebruiken.
Het liefst doe ik dat dan met gesloten beurzen maar vind eigenlijk ook dat een Sheraton beslist meer geldwaarde heeft als de gemiddelde (Epiphone) LP kloon. Toeleggen van mijn kant wil ik eigenlijk sowiezo niet.

Wat adviseren jullie als mede forum leden mij.
a) De Sheraton gewoon houden.
b) Ruilen tegen een goede kloon met gesloten beurzen.
c) Nog even wachten, beetje geld bij sparen en kijken naar een Gibson studio uitvoering bijvoorbeeld.

Ik hoop jullie mening hierover te horen zodat het mij helpt om een goede beslissing te nemen.

o0rollo0o
29 januari 2012, 16:56
Wil graag langs deze weg wat advies inwinnen, daar is een forum tenslotte voor.

Ik ben op dit moment in het bezit van een Epiphone Sheraton. Op zich zelf bevalt deze gitaar prima maar zit toch al wel enige tijd rond te kijken naar een Les Paul model gitaar. Dit omdat ik een LP toch meer als een echte rock gitaar zie als de Sheraton. Een echte gibson is mij eigenlijk te duur dus het meest logische alternatief daarvoor wordt dan een kopie. Nu staat marktplaats hier regelmatig vol mee en zit ik er aan te denken om mijn Sheraton als ruil object te gebruiken.
Het liefst doe ik dat dan met gesloten beurzen maar vind eigenlijk ook dat een Sheraton beslist meer geldwaarde heeft als de gemiddelde (Epiphone) LP kloon. Toeleggen van mijn kant wil ik eigenlijk sowiezo niet.

Wat adviseren jullie als mede forum leden mij.
a) De Sheraton gewoon houden.
b) Ruilen tegen een goede kloon met gesloten beurzen.
c) Nog even wachten, beetje geld bij sparen en kijken naar een Gibson studio uitvoering bijvoorbeeld.

Ik hoop jullie mening hierover te horen zodat het mij helpt om een goede beslissing te nemen.

Sheraton verkopen, Gibson LP studio kopen op mp. Anders zit je nog steeds opgescheept met een epi.. Terwijl we stiekem weten dat Gibson t echte werk is. Zijn ook nog eens erg waardevast.

Mr.Fingers
29 januari 2012, 16:57
Sheraton houden, electronica upgraden met CTS potmeters en Orange Drop Condensator, en elementen vervangen door goede humbuckers (PAF-klonen), en je hebt de PERFECTE gitaar.

Enneh, 335 geen rockgitaar? Bitch, PLEASE!

http://www.youtube.com/watch?v=Y9FkEjOBJuw

En liever een Epi dan een Gibson Studio hoor!

Venlonaer
29 januari 2012, 16:58
Tweedehands zijn Studio's soms al aan te treffen voor ca. 500euro. Das ook ongeveer de prijs van een oudere Sheraton..

kunk
29 januari 2012, 17:06
Sheraton houden, electronica upgraden met CTS potmeters en Orange Drop Condensator, en elementen vervangen door goede humbuckers (PAF-klonen), en je hebt de PERFECTE gitaar.

Enneh, 335 geen rockgitaar? Bitch, PLEASE!

http://www.youtube.com/watch?v=Y9FkEjOBJuw

En liever een Epi dan een Gibson Studio hoor!

Volgens mij heb ik niet gezegd dat de Sheraton geen rock gitaar is:chicken: Maar heb ik alleen gezegd dat voor mijn gevoel de LP nog meer een rock gitaar is.:chicken:

crapton
29 januari 2012, 17:09
Das een lastige. Met een Sheraton kan je wel degelijk rocken, maar moet je er andere PU's inzetten. Hangt van je muziekstijl af. Het is wel een bakbeest.

Hoe goed ben je als gitarist en waar wil je naar toe? Ofwel loont het een echte Gibson te nemen?

Mij lijkt het verkopen of ruilen van de Sheraton tegen een goed LP kloon de beste optie. Tenzij je heel goed speelt en nog jaren wil gitaarspelen op hoog niveau, in een band of zo. Ik heb wel af en toe zie je speciale aanbiedingen van nieuwe LP's budget modellen, wel echte Gibson zo rond de 800 €. De bekende Duitse stores in de gaten houden. Of een 2e hands zoals de Gibson BFG kan je voor 600-700 zeker kopen misschien minder. Dat is een serieuze rockgitaar.

De overblijvende vraag is: wat is een goede LP kloon? Moet mahonie zijn met een set-neck. Epi LP's niet, heb ik in mijn handen gehad en zou ik zeker laten staan. Ik lees goeds over de Vintage VS100. De PU's kan je altijd vervangen.

kunk
29 januari 2012, 17:14
Hoe goed ben je als gitarist en waar wil je naar toe? Ofwel loont het een echte Gibson te nemen?



Als dit het criterium moet zijn dan is een gitaar van de Aldi nog te duur:seriousf::seriousf::seriousf::stop:

Mr.Fingers
29 januari 2012, 17:17
Hoe goed ben je als gitarist en waar wil je naar toe? Ofwel loont het een echte Gibson te nemen?

Kijk naar CID Gibson, die heeft een Gibson SG-Standard, en ik betwijfel of die eigenlijk zelfstandig z'n gat kan afvegen...

Dus, nee, da's een non-argument!

pueblo
29 januari 2012, 17:20
Kijk naar CID Gibson, die heeft een Gibson SG-Standard, en ik betwijfel of die eigenlijk zelfstandig z'n gat kan afvegen...

Dus, nee, da's een non-argument!

http://www.tigalaya.com/public/style_emoticons/default/bow.gif

Midwolda
29 januari 2012, 19:33
Once you go Gibson, you'll never go back...

http://img851.imageshack.us/img851/2171/p1010143d.jpg

... maar daar past een Sheraton dus ook prima tussen!

kunk
29 januari 2012, 20:05
Once you go Gibson, you'll never go back...

http://img851.imageshack.us/img851/2171/p1010143d.jpg

... maar daar past een Sheraton dus ook prima tussen!

Heb alleen niet zo'n wand vrij om zo veel gitaren op te hangen. Wel een leuke collectie zo moet ik zeggen. :chicken:

Kan in principe mijn Sheraton wel ruilen tegen een Epiphone Les Paul maar vind eigenlijk dat de waarde van een Sheraton hoger ligt dan een EpiLP.
Twijfel dus behoorlijk wat nu te doen en neig er toch naar om dan door te sparen voor een Gibson LesPaul. Dat zal dan wel een studio uitvoering worden maar daar is vast ook niks mis mee.

Midwolda
29 januari 2012, 20:20
Die op de foto linksonder is ook een Studio, van 1999, en dat is echt een dijk van een gitaar.
Kostte me 600 euro, inclusief niet-originele koffer, en later heb ik er Phat Cats ingezet.
Die zou ik nog niet op een Custom in willen ruilen. Nou ja... misschien ooit... maar nu effe niet. :stop:

kunk
29 januari 2012, 20:33
Die op de foto linksonder is ook een Studio, van 1999, en dat is echt een dijk van een gitaar.
Kostte me 600 euro, inclusief niet-originele koffer, en later heb ik er Phat Cats ingezet.
Die zou ik nog niet op een Custom in willen ruilen. Nou ja... misschien ooit... maar nu effe niet. :stop:

Zal het in mijn afweging meenemen, denk in elk geval dat deze aanval van GAS maar eerst afgeslagen moet worden en er beter gewacht kan worden op een hoger budget en dan bijvoorbeeld voor een Gibson LP studio te gaan.:ok:

o0rollo0o
29 januari 2012, 21:28
En liever een Epi dan een Gibson Studio hoor!

Ieder zijn mening maar ik heb nog nooit een epi lp in mijn handen gehad die ik lekkerder vind spelen dan mijn studio. Tevens zal ik het idee hebben continue op een soort 2e keus te spelen.. Maar das gevoelsmatig en zal voor iedereen anders zijn.

DemolitionColorScheme
29 januari 2012, 23:40
Once you go Gibson, you'll never go back...

http://img851.imageshack.us/img851/2171/p1010143d.jpg

... maar daar past een Sheraton dus ook prima tussen!
Dude! 2 Marauders. Lekker! En die middelste Firebrand ziet er echt nog goed uit voor z'n leeftijd! Goeie smaak!
Tussen die 3 past er nog wel een Studio Lite M-III. Geniale dingen. Zoek ik ook nog een.
http://cdn1.gbase.com/usercontent/gear/2290927/p1_ucxdp1boa_so.jpg


Ieder zijn mening maar ik heb nog nooit een epi lp in mijn handen gehad die ik lekkerder vind spelen dan mijn studio. Tevens zal ik het idee hebben continue op een soort 2e keus te spelen.. Maar das gevoelsmatig en zal voor iedereen anders zijn.
Dit. Als je liever toch een LP wilt, verkoop dan je Sheraton en koop dan een Gibson LP Studio. Zo duur zijn die krengen ècht niet. Mocht je dat wel vinden, dan gewoon even doorsparen. Met een Epi wil je na een tijdje tòch wel weer gaan upgraden om er meer uit te proberen halen.

barno
30 januari 2012, 00:52
Elke gitarist die een goede Sheraton wegdoet, is een beetje onverstandig imo ... :) Ik vind het van de beste 335 achtigen die er zijn. Zelfs met stock pups, maar zeker als je er een goed setje SD PAFs inflikkert.

Midwolda
30 januari 2012, 09:12
Dude! 2 Marauders. Lekker! En die middelste Firebrand ziet er echt nog goed uit voor z'n leeftijd! Goeie smaak!
Thanks! :) Maarreh... het zijn een '78 Marauder, '78 The Paul (geen Firebrand, wel walnoot) en een '79 S-1.



Tussen die 3 past er nog wel een Studio Lite M-III. Geniale dingen. Zoek ik ook nog een.
Jaaaah, niiiiice... bedankt voor weer een nieuwe GAS-aanval he! :dontgeti:


Dit. Als je liever toch een LP wilt, verkoop dan je Sheraton en koop dan een Gibson LP Studio. Zo duur zijn die krengen ècht niet. Mocht je dat wel vinden, dan gewoon even doorsparen. Met een Epi wil je na een tijdje tòch wel weer gaan upgraden om er meer uit te proberen halen.

Daar ben ik het op zich wel mee eens, maar over dat verkopen van de Sheraton heeft Barno weer gelijk:


Elke gitarist die een goede Sheraton wegdoet, is een beetje onverstandig imo ... :) Ik vind het van de beste 335 achtigen die er zijn. Zelfs met stock pups, maar zeker als je er een goed setje SD PAFs inflikkert.

Heb er zelf ook regelmatig over gedacht om m'n Sheraton te verkopen, want de body is voor mij onhandig groot
maar dat ding is zó mooi en speelt zó lekker en klinkt zó goed... toch maar houden dan!

Bijl
30 januari 2012, 09:20
Ik weet niet of dit een Sheraton is (Bij 1:15 zie je een Epiphone logo), maar rocken doet het wel!
http://www.youtube.com/watch?v=9fvu951up_0&feature=related

Ik zou lekker doorsparen voor een Gibson LP en de Sheraton niet verkopen.

DemolitionColorScheme
30 januari 2012, 09:51
Thanks! :) Maarreh... het zijn een '78 Marauder, '78 The Paul (geen Firebrand, wel walnoot) en een '79 S-1.
Ah! Ik dacht altijd dat de S-1 een andere versie van de Marauders was. Zou zie ik het eigenlijk ook, haha. En ja, je hebt gelijk, ik zie nu ook dat de stripe mist op de kop van The Paul.


Jaaaah, niiiiice... bedankt voor weer een nieuwe GAS-aanval he! :dontgetit:
haha, sorry! :D
Ik betwijfel of we deze snel kunnen vinden, maar ik ga 't wèl proberen!



Ik zou lekker doorsparen voor een Gibson LP en de Sheraton niet verkopen.
Kijk, dat is natuurlijk het beste advies! Maar goed, het is allemaal persoonlijk. Als je nog blij bent met je Sheraton, dan zou ik 'm houden. Heb je zoiets van: "Meh ..."
Dan zou ik hem gewoon verkopen. Het kan goed zijn dat een LP meer de voorkeur heeft.

terrasbeest
30 januari 2012, 09:53
Een ( semi ) hollowbody wegdoen voor een solidbody zou wel eens kunnen tegenvallen.

Harry
30 januari 2012, 10:09
Ieder zijn mening maar ik heb nog nooit een epi lp in mijn handen gehad die ik lekkerder vind spelen dan mijn studio. Tevens zal ik het idee hebben continue op een soort 2e keus te spelen.. Maar das gevoelsmatig en zal voor iedereen anders zijn.


ja, dat is dan jouw mening. Maar waarom zou een Epiphone 2e keus zijn? Denk je dat Gibson zaligmakend is? Epiphone heeft prima gitaren gebouwd. Zelf vind ik een LP Studio een ''net niet' gitaar, met alle respect voor iedereen die daar tevreden over is en ermee uit de voeten kan.

Verder vind ik dat je met een Sheraton prima kan rocken, en dat je daar niet eens iets voor hoeft om te bouwen.

Dus lekker houden die gitaar, en trap 'm lekker op z'n staart!

Bijl
30 januari 2012, 10:46
Kijk, dat is natuurlijk het beste advies! Maar goed, het is allemaal persoonlijk. Als je nog blij bent met je Sheraton, dan zou ik 'm houden. Heb je zoiets van: "Meh ..."
Dan zou ik hem gewoon verkopen. Het kan goed zijn dat een LP meer de voorkeur heeft.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Het kan zijn dat de topicstarter even uitgekeken in op die Sheraton, maar dat kan tijdelijk zijn. Als ik mezelf als voorbeeld neem: Mijn Ibanez Universe waar ik 15 jaar op gespeeld heb zit al 3 jaar in z'n koffer want ik heb even geen behoefte aan een 7 snaar. Mijn Jackson draait de laatste 6 maanden overuren na 5 jaar in de hoek gestaan te hebben.

DemolitionColorScheme
30 januari 2012, 10:59
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Het kan zijn dat de topicstarter even uitgekeken in op die Sheraton, maar dat kan tijdelijk zijn. Als ik mezelf als voorbeeld neem: Mijn Ibanez Universe waar ik 15 jaar op gespeeld heb zit al 3 jaar in z'n koffer want ik heb even geen behoefte aan een 7 snaar. Mijn Jackson draait de laatste 6 maanden overuren na 5 jaar in de hoek gestaan te hebben.
Ja, dat kan ook. Alleen ... dan hebben jij en ik waarschijnlijk een groter budget om meerdere gitaren te hebben en hebben we de luxe om ze in een koffer onder het bed te stoppen. ;) Niet iedereen heeft dat.

wireman
30 januari 2012, 12:22
Sorry dat ik een haleluja momentje ga verzieken hoor,.. maar zijn we vergeten dat het zaligmakende GIBSON ooit is voortgevloeid uit Epiphone? de beatles speelden niet anders.. en dat is toch echt een van de eerste rockbands.. :seriousf:

Ik heb vorige week een (ECHTE) gibson Nighthawk voor 400 ballen gescoord.. inclusief originele bruine Gibson koffer, Pearl inleg en bindingen..
Het KAN dus wel... maar ja.. het model moet je ook aanstaan.. Toch vraag ik me af of ik een Sheraton weg zou doen.. Prop er een setje lekkere humbuckers in.. probeer dat.. HOU DE ORIGINELE!! Als je dan later TOCH besluit om de Sheraton weg te doen (doe dat dan iig van een Gib ivm de waardevastheid) doe je gewoon de originele pups erin en hou je de goeie humbuckers voor in de nieuwe (LP studio?) Je kan ook een oude 70`s Ibanez LP kloon scoren.. die zijn echt te gek en zitten ook rond de 350 a 400euro!

EN ALS JE DE SHERATON WEGDOE VOOR EEN EPI LP BEN JE KNETTERGEK!!
(sorry....) :hide:

Ik heb ook een Les Paul studio gehad en gek genoeg.. de Nighthawk is echt vetter!! Maar ik ben nog aan het bijkomen van de testdrive van gisteravond.. wow... mijn mening is momenteel wat gekleurd zeg maar..

frekie
30 januari 2012, 12:24
Je hebt rock en rock. Bluesrock en classic rock kunnen prima op een ES335 model mits het sustainblok massief is. Zo niet dan gaat ie snel rondzingen. Hardrock en metal moet je op een plank doen.

Zeker een Korea Sheraton zou ik niet weg doen. Setje, SD's erop, als je toch bezig bent betere electronica en rocken maar.

Kim Wilson
30 januari 2012, 12:27
Ik heb bluesrock gespeeld op een volledig hollow Ibanez, en daar ging niks rondzingen.

Erg kort door de bocht, Freek.

humbucker
30 januari 2012, 13:08
Je hebt rock en rock. Bluesrock en classic rock kunnen prima op een ES335 model mits het sustainblok massief is. Zo niet dan gaat ie snel rondzingen. Hardrock en metal moet je op een plank doen.

Zeker een Korea Sheraton zou ik niet weg doen. Setje, SD's erop, als je toch bezig bent betere electronica en rocken maar.

Wat meneer Wilson zegt. Je moet helemaal niks. Alles mag.

guitarkid
30 januari 2012, 13:24
http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/524992842-fenix-les-paul-custom-young-chang-1991.html?return=eJxNjltqw0AMRfcSiP%2F8dmxnjAlJN9A tDLZaD%2FNkJJM0pXuvBlLol865uiBJUYtvJaoJRTOexQFBxmW bNqIgylL7AK6wMmoKRkrCwpnS7k8FOgeXK4cUdwuOwJXopIz%2 Fk%2FxTkYw8wYCmqHDZymXoxmIjay4PM9fZijP5Y3utj%2B0t7 AwVg2G7Ds2YsEnYJVwVY6qFvxoxPBXrDT9WfG3ptbWp5viTqJZ UfrA2p66t0ynzxXYahqpPpu9smzd3BXEFDjymW00Wwj5XWfBIi 19hPvdt%2F%2FZ%2BmH5%2BAWWYYOA%3D&df=1&fta=eNotjkFugzAURO%2FyF6xtIEDmi1X2VW%2BALOwkVk1sYR NIoty9Ju1u9EYzegotXhEdaJndcFcuEkfISoA218tCxz55SA4L BDuJtuzYlWjrjrUFh7DjhKcNHM86ZpIymQJuy2RmO7LbUB7qSk p2DxzaVjSSf1ZcvVutmbVhHy3KIoSlF0XwMY1em%2F7YVM3pe1 epQUFdDLHNFhEVyOqPY1aW51qNslZ%2FyqDkg9JxcOZ2Sdd9IX JxBE1qG%2FaTvNOflxKkVuKv%2F3gnVhB4vd%2B%2FnvZTjQ%3 D%3D&fta_ind=1&fs=1

Mooie Fenix LP Custom!


Once you go Gibson, you'll never go back...

http://img851.imageshack.us/img851/2171/p1010143d.jpg

... maar daar past een Sheraton dus ook prima tussen!

Maar wat moet Kunk nou met een foto van jouw bank? :seriousf:

Hendriks
30 januari 2012, 13:29
http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/524992842-fenix-les-paul-custom-young-chang-1991.html?return=eJxNjltqw0AMRfcSiP%2F8dmxnjAlJN9A tDLZaD%2FNkJJM0pXuvBlLol865uiBJUYtvJaoJRTOexQFBxmW bNqIgylL7AK6wMmoKRkrCwpnS7k8FOgeXK4cUdwuOwJXopIz%2 Fk%2FxTkYw8wYCmqHDZymXoxmIjay4PM9fZijP5Y3utj%2B0t7 AwVg2G7Ds2YsEnYJVwVY6qFvxoxPBXrDT9WfG3ptbWp5viTqJZ UfrA2p66t0ynzxXYahqpPpu9smzd3BXEFDjymW00Wwj5XWfBIi 19hPvdt%2F%2FZ%2BmH5%2BAWWYYOA%3D&df=1&fta=eNotjkFugzAURO%2FyF6xtIEDmi1X2VW%2BALOwkVk1sYR NIoty9Ju1u9EYzegotXhEdaJndcFcuEkfISoA218tCxz55SA4L BDuJtuzYlWjrjrUFh7DjhKcNHM86ZpIymQJuy2RmO7LbUB7qSk p2DxzaVjSSf1ZcvVutmbVhHy3KIoSlF0XwMY1em%2F7YVM3pe1 epQUFdDLHNFhEVyOqPY1aW51qNslZ%2FyqDkg9JxcOZ2Sdd9IX JxBE1qG%2FaTvNOflxKkVuKv%2F3gnVhB4vd%2B%2FnvZTjQ%3 D%3D&fta_ind=1&fs=1

Mooie Fenix LP Custom!


Gheghe , ik neem hem vanavond even mee :)

Bijl
30 januari 2012, 14:11
Ja, dat kan ook. Alleen ... dan hebben jij en ik waarschijnlijk een groter budget om meerdere gitaren te hebben en hebben we de luxe om ze in een koffer onder het bed te stoppen. ;) Niet iedereen heeft dat.

Budget komt met de jaren :) Ik heb nu vier electrische gitaren, maar daar ging 18 jaar overheen.

DemolitionColorScheme
30 januari 2012, 14:36
Budget komt met de jaren :) Ik heb nu vier electrische gitaren, maar daar ging 18 jaar overheen.
Budget komt met de jaren, sure, maar moet hij daarom maar jaren met een Sheraton opgescheept zitten als hij eigenlijk een LP wilt?

Anyways, beiden gitaren zijn niet zeldzaam. Ben je niet tevreden met die LP, dan verkoop je die desnoods weer en koop je een Sheraton.

nickofzo
30 januari 2012, 16:35
Kijk naar CID Gibson, die heeft een Gibson SG-Standard, en ik betwijfel of die eigenlijk zelfstandig z'n gat kan afvegen...

hij staat op het randje om mijn sig in te gaan..

---
on topic:

Ik zeg altijd maar zo: Beter een goede Epi dan een slechte Gibby.
Dat komt erop neer dat je misschien beter kan sparen voor een goede Gibby, ik denk dat je spijt gaat krijgen als je je Sheraton weg doet.

nadeel is wel dat het sparen wat langer duurt dan..

edit: ik kon er zelf geen touw aan vastknopen dus even mijn post leesbaarder gemaakt.

pueblo
30 januari 2012, 16:50
en onthoud: spijt komt altijd te laat

Sinner1980
30 januari 2012, 16:50
Ik zeg verpatsen die hap en op zoek naar een goede studio.
Als je die Sheraton weer gaat missen dan ben je weer wat wijzer geworden in gitaarland.
Zo heb ik van bijna geen enkele verkoop spijt al baal ik nu van het feit dat ik mijn SG heb verpatst. Conclusie: tzt weer een SG aanschaffen,simpel toch?

kunk
30 januari 2012, 17:56
Nou advies heb ik gevraagd en gekregen.:chicken: Niet echt een eensluidende advies maar toch.:ok: Uiteraard had ik dat ook niet verwacht:seriousf:

Denk dat ik hier in elk geval maar eens rustig de tijd voor moet nemen. En waar mogelijk verschillende gitaren moet gaan uit proberen.

Heb zelf in elk geval het gevoel dat de Sheraton in de verkoop gaat en er bijvoorkeur een echte Gibson voor terug komt hoewel een oude Tokai of iets dergelijks mij ook wel wat toe lijkt.

De V
30 januari 2012, 20:16
Sheraton houden, electronica upgraden met CTS potmeters en Orange Drop Condensator, en elementen vervangen door goede humbuckers (PAF-klonen), en je hebt de PERFECTE gitaar.

Enneh, 335 geen rockgitaar? Bitch, PLEASE!

http://www.youtube.com/watch?v=Y9FkEjOBJuw

En liever een Epi dan een Gibson Studio hoor!

Wat fijn!
Ben ik toch niet de enige die raar doet met zijn mond/lippen/tong tijdens het gitaarspelen :crazyhappy:

wireman
31 januari 2012, 12:37
Vergeet niet dat oude tokai's (ik neem aan dat je de loverock bedoelt) rap in waarde stijgen en ook zo rond de 800 euro zitten.. Voor dat geld heb je ook een mooie studio.. en hoppa!! weer een dilemma erbij!!
overigens zou ik zelf (indien de staat goed is) dan toch echt voor de OUDE tokai gaan!

Nog een tip indien je voor een LP studio gaat..

probeer een Studio uit begin jaren 90 te scoren.. iig een zonder chambers.. de oude zijn een stuk beter en daarvoor werd hetzelfde hout gebruikt als de standards en classics.


Nou advies heb ik gevraagd en gekregen.:chicken: Niet echt een eensluidende advies maar toch.:ok: Uiteraard had ik dat ook niet verwacht:seriousf:

Denk dat ik hier in elk geval maar eens rustig de tijd voor moet nemen. En waar mogelijk verschillende gitaren moet gaan uit proberen.

Heb zelf in elk geval het gevoel dat de Sheraton in de verkoop gaat en er bijvoorkeur een echte Gibson voor terug komt hoewel een oude Tokai of iets dergelijks mij ook wel wat toe lijkt.

DemolitionColorScheme
31 januari 2012, 14:47
probeer een Studio uit begin jaren 90 te scoren.. iig een zonder chambers.. de oude zijn een stuk beter en daarvoor werd hetzelfde hout gebruikt als de standards en classics.
Klopt. Tussen '85 en '95 waren die Studio's echt een heel stuk beter dan die van nu.

lander333
18 april 2012, 20:40
Wat vinden jullie van epiphone nighthawks? http://nl.kapaza.be/vlaams-brabant/epiphone-nighthawk-62627898.htm