PDA

View Full Version : Humbuckers



crazylay
29 januari 2012, 13:55
Hey! ik heb mijn zelfbouw project zo goed als af aankomende week maar moet alleen nog een setje humbuckers hebben. (chromen cover)

ik kwam op tonefactory het merk 'Pro Series' tegen..

zoals de:
'Pro Series Classic'
&
'Pro Series Humbucker Toaster'
&
'Pro Series The Grill'

Is dit wat? of is dit rommel?

Grtz, Marco

jordiboonie
29 januari 2012, 14:33
ik zou het maar niet doen een vriend van mij heeft ze ook en ze klinken voor geen meter, koop liever dimarzio of seymour duncan humbuckers

crazylay
29 januari 2012, 14:42
ik wil graag wat goed spul maar liever niet boven de 100,- eerst.

kan er altijd later nog wel wat beter spul in zetten

crazylay
29 januari 2012, 15:00
een tonerider rebel p90 (hum formaat) dan?

heb wel goeie reacties gelezen..

Mr.Fingers
29 januari 2012, 15:04
"goedkoop is duurkoop", je kunt niet voor een dubbeltje op eerste rang gaan zitten hé ;)

En een P90 is geen humbucker.

crazylay
29 januari 2012, 15:10
het is een p90 in humbucker formaat.. volgens reviews wel een goede pickup..

De tekst op de website van tonerider zelf:
P90 Power in a bucker sized package! Our new Rebel 90 delivers more output than a standard p90, making it a great choice for rock players. With a strong tight bass and crisp highs, the Rebel 90 finds the sweet spot between single coil and humbucker tonalities. *Magnets: Alnico II

Jan Buurman
29 januari 2012, 15:25
Ik zou wat geduld hebben en op zoek gaan naar 2e hands Seymour Duncans. Gewoon Marktplaats e.d. in de gaten houden....
Goedkoop is inderdaad duurkoop...

EDIT: Bijv. http://link.marktplaats.nl/525540196

blademan
29 januari 2012, 15:36
ik heb ook Toneriders in mn Fret King gezet, weliswaar de Rocksong PUs, maar die zijn erg lekker, geen enkel negatief geluid over die elementen, en dat hoor ik vaker over Tonerider, die gok zou ik voor dat geld wel durven nemen.

crazylay
29 januari 2012, 16:13
ik heb al geboden op die set seymour's :-)

ik heb zowieso de tonerider rebel 90 gekocht voor 25,-

gewoon proberen :-)

allochthomas
29 januari 2012, 16:18
Als je nou toch goedkope pickups wilt halen zou ik eens naar GFS pickups kijken

o0rollo0o
29 januari 2012, 16:59
ik wil graag wat goed spul maar liever niet boven de 100,- eerst.

kan er altijd later nog wel wat beter spul in zetten

En dan later concluderen dat seymour duncan idd beter is en 100 euro weggegooid te hebben.

Nagramoth
29 januari 2012, 17:10
Als je nou toch goedkope pickups wilt halen zou ik eens naar GFS pickups kijken

Ik dacht dat Pro Series = GFS
Dacht ik een keer van Niek (Tonefactory) te hebben begrepen...

crazylay
29 januari 2012, 17:38
En dan later concluderen dat seymour duncan idd beter is en 100 euro weggegooid te hebben.

dat zien we dan wel weer.. of het de moeite waard was of niet :-)

Mr.Fingers
29 januari 2012, 17:46
Waarom vraag je dan advies? Om toch je eigen willetje door te drukken. Mij niet gelaten hoor, maar verspil onze energie en goede wil dan niet!

o0rollo0o
29 januari 2012, 17:55
dat zien we dan wel weer.. of het de moeite waard was of niet :-)

Tja ik heb t ook geprobeerd hoor met een goedkope nep les paul en transistor versterker onder t mom van goedkoop en zoveel slechter kan t tog niet zijn? Uiteindelijk 600 eraan verspild...terwijl ik daarvoorin het begin gelijk een jcm800 voorhad kunnen kopen zoals ik uiteindelijk tochgedaan heb..

allochthomas
29 januari 2012, 18:38
Ik dacht dat Pro Series = GFS
Dacht ik een keer van Niek (Tonefactory) te hebben begrepen...
Dat zou ik niet weten, ik weet wel dat gfs pickups leuk spul is voor de prijs.

Het ligt er echt helemaal aan wat er met die gitaar gaat gebeuren en wat er van wordt verwacht. Mensen lopen hier te gillen dat er beter dure pickups gekocht kunnen worden omdat je er anders spijt van kan krijgen maar dat vind ik nergens voor nodig. Pas de prijs aan naar wat je er van verwacht, het heeft geen zin om 300 euro aan pickups in een gitaar te stoppen die als bij gitaartje hebt gebouwd.

crazylay
30 januari 2012, 04:47
Waarom vraag je dan advies? Om toch je eigen willetje door te drukken. Mij niet gelaten hoor, maar verspil onze energie en goede wil dan niet!

........... mijn vraag was....... of iemand redelijk goede pickups kende voor een niet al te dure prijs.... duurdere pickups koop ik later wel als ik dat de moeite waard vind... ik kan dan deze altijd weer verkopen en heb m'n geld weer terug!

is niet zo moeilijk.. en volgens mij best wel logisch.

The Unforgiven
30 januari 2012, 05:39
........... mijn vraag was....... of iemand redelijk goede pickups kende voor een niet al te dure prijs.... duurdere pickups koop ik later wel als ik dat de moeite waard vind... ik kan dan deze altijd weer verkopen en heb m'n geld weer terug!

is niet zo moeilijk.. en volgens mij best wel logisch.

Ja, maar denk je dat je het volledige aankoopbedrag terug krijgt? Met een beetje geluk zie je nog 60%...

crazylay
30 januari 2012, 09:02
beter iets dan niets ;-)

DemolitionColorScheme
30 januari 2012, 09:56
ik heb al geboden op die set seymour's :-)

ik heb zowieso de tonerider rebel 90 gekocht voor 25,-

gewoon proberen :-)
€25,-?
Dan weet je eigenlijk toch wel genoeg ...
Je betaald vaak voor de naam, maar toch zeer zeker ook voor de qualiteit. Voor €25,- zal je niet veel hebben.

crazylay
30 januari 2012, 10:44
€25,-?
Dan weet je eigenlijk toch wel genoeg ...
Je betaald vaak voor de naam, maar toch zeer zeker ook voor de qualiteit. Voor €25,- zal je niet veel hebben.

is ook een gebruikte.. (zit op zo'n 65,- nieuw)

Waarom raden ze mij dan wel GFS pickups aan van zo'n 20,- nieuwprijs? ....het gaat niet altijd over de prijs! wie weet bevalt de tonerider wel heel erg goed juist :-)

Geen ervaring....................... geen oordeel. werd mij altijd gezegd..

jan jansen
30 januari 2012, 17:39
is ook een gebruikte.. (zit op zo'n 65,- nieuw)

Waarom raden ze mij dan wel GFS pickups aan van zo'n 20,- nieuwprijs? ....het gaat niet altijd over de prijs! wie weet bevalt de tonerider wel heel erg goed juist :-)

Geen ervaring....................... geen oordeel. werd mij altijd gezegd..

Inderdaad...de prijs van elementen zegt helemaal niets....uitproberen en eigen smaak...das het allerbelangrijkste...:blast::blast::rockon::rockon :

DemolitionColorScheme
30 januari 2012, 18:56
is ook een gebruikte.. (zit op zo'n 65,- nieuw)

Waarom raden ze mij dan wel GFS pickups aan van zo'n 20,- nieuwprijs? ....het gaat niet altijd over de prijs! wie weet bevalt de tonerider wel heel erg goed juist :-)

Geen ervaring....................... geen oordeel. werd mij altijd gezegd..
Ah, ik dacht nieuw! haha.
€65,- nieuw zegt alweer wat anders.

En true, in theorie moet alles een kans krijgen, maar als ik een Stagg gitaar zie voor €100,- loop ik daar met een slappe voorbij.

Jasper.
30 januari 2012, 22:02
Orpheo heeft volgens mij ook een paar leuke pickup setjes te koop voor 50 euro per setje.

ErikM
30 januari 2012, 22:32
Heb laatst een epiphone standaard set vervangen door die pro series humbuckers classics... Heb er nog geen seconde spijt van gehad, opener geluid en beter in balans met elkaar.
Wat ik in gedachten had:-)

jordiboonie
31 januari 2012, 16:40
van pro series heb je goede en slechte dus ik zou ze niet bestellen maar afhalen en kijken hoe ze klinken anders heb je je geld onnodig uitgegeven

The Unforgiven
31 januari 2012, 16:49
van pro series heb je goede en slechte dus ik zou ze niet bestellen maar afhalen en kijken hoe ze klinken anders heb je je geld onnodig uitgegeven

Ja, een winkel zal natuurlijk blij zijn als je druk bezig bent met het in-en uit solderen van pickups midden in de winkel...

crazylay
31 januari 2012, 19:37
Ja, een winkel zal natuurlijk blij zijn als je druk bezig bent met het in-en uit solderen van pickups midden in de winkel...

haha inderdaad.. nja ik probeer eerst dit en als het niet bevalt kan ik altijd nog kijken naar wat anders.

Mr.Fingers
31 januari 2012, 19:38
kroonsteentjes gebruiken ;) moet je niet solderen.

crazylay
1 februari 2012, 09:53
zullen ze vast en zeker ook niet blij mee zijn :-P