PDA

View Full Version : The Drills and Phil X!



Orpheo
29 januari 2012, 09:30
Het uitroepteken hoort volgens mij bij de bandnaam, maar wie kent ze? gewoon lekkere no-bullshit rock 'n roll met een dikke vleug punk en tongue in cheek. en leuke liedjes! ;)

LesPaul1612
29 januari 2012, 10:02
Vette muziek! beukende punkrock, die toch wel lekker mannelijk klinkt boven andere punkrock bands! Lekkere stem van Phil, en gewoon een vette rock n roll uitstraling!

wireman
1 februari 2012, 01:03
Phil X.. Dat is toch die debiel van youtube die al die gitaren als een kapot-geblowde surfdude reviewt?...
De gast kan spelen.. dat zeker... he knows his stuff... ook dat... De klappenvanger van Richie Sambora... Ik geloof zelfs nog een blauwe maandag bij Rob Zombie... maar komop... die gozer is uit een Wayne's world film weggelopen... wat een karikatuur!... eigenlijk is ie geweldig! hulde! joehoe!! :rockon:

yavin
1 februari 2012, 07:25
Hahaha... Phil X heeft toch wel een erg leuke baan hoor... Beetje de hele dag vintage gear spelen... Inderdaad wel een beetje een ADHD presentatie, maar ik kan het op de één of andere manier wel van hem hebben.

Brewskie
1 februari 2012, 07:30
Ik ben geabboneerd op de Youtube-channel van frettedamericana. Inderdaad een drukte-maker. Heel verschil met Greg' guitars. Zelfde vintage. Beide heren zouden eens ter afwisseling uit een ander vaatje kunnen tappen.

Verder op Youtube ook wat materiaal van the drills gehoord, maar nog niet verleid om muziek te downen en/of kopen.

sjoerd5
1 februari 2012, 13:45
Ah Phil X, mijn held!
In die Fretted americana video kun je van Phil X van die korte (soms uitsloverige) riffjes leren om aan je riff arsenaal toe te voegen.

The Drills: erg leuk. Simpele riffs, maar de grap zit em in hoe ze ze achter elkaar plakken.




Ik heb nu al zin in vrijdag...

aaronstonebeat
1 februari 2012, 13:49
Ik zit de laatste weken elke dag wel Phil X te kijken en te luisteren; Fretted Americana, The Drills, Powder, workshops, tourtjes langs zijn spullen, interviews et cetera

Ik ben fan!


http://www.youtube.com/watch?v=APYSiydAmKk

JazzBass
8 februari 2012, 16:36
Mooi om te zien hoeveel controle hij over zijn spullen heeft, en het toch kinderlijk eenvoudig toegeeft als iets niet lukt. Een eerlijk mens dat gewoon heerlijk kan spelen, en lekkere knal-muziek kan maken met The Drills!

Basvarken
9 februari 2012, 09:27
Phil X is te gek. Die kerel kan álles spelen. En nog goed ook.
En hij is prettig gestoord. Zijn Fretted Americana filmpjes zijn grappig en inspirerend.

LemmyNL
9 februari 2012, 11:03
Ik snap voornamelijk niet dat ik tot afgelopen december nooit eerder van Phil gehoord had. Die gast killt!

Rutger
9 februari 2012, 11:25
Erg leuk die filmpjes, een heel fijne gitarist :)
Zijn review-filmpjes vind ik ook wel hét bewijs dat de sound met name uit je vingers komt.