PDA

View Full Version : Wraparound bridge (Gibson les paul junior) vraagje



-D'H
29 januari 2012, 09:08
Ik heb een klein vraagje ivm de wraparound bridge van mijn Gibson Les paul junior. Ik was ze gisteren even nieuwe snaren aan het opleggen en had de oude er voor één keer allemaal afgenomen om de hals te kunnen reinigen. Nu merkte ik dat één van de twee dikke schroeven (aan weerszijden van de bridge) er niet volledig zit ingeschroefd maar toch stevig zit vast gedraaid (je kan hem dus niet verder in de body schroeven), de andere (de rechtse) is pas stevig vast als ik hem er volledig inschroeft. Wanneer ik ze op gelijke hoogte zet lijkt de rechtse schroef dus wat losjes te zitten, terwijl de linkse stevig vast zit. Nu weet ik dat ze sowiso een bepaalde hoogte moeten hebben, maar ik vroeg me gewoon af of het qua stemvastheid of eender wat een verschil maakte als de rechtse niet volledig vast zit. Volgens mij maakt het niet veel uit maar wilde het toch even checken bij mensen die er meer verstand van hebben dan ikzelf, bij deze...

Mr.Fingers
29 januari 2012, 10:06
maakt niets uit, die schroeven zijn 2cm lang, en zitten voor pakweg 15mm in de body, dus dat zit wel stevig. Die dingen dienen om de actie (snaarhoogte) te regelen, dus die horen er een stukje uit te zitten!

-D'H
29 januari 2012, 10:42
maakt niets uit, die schroeven zijn 2cm lang, en zitten voor pakweg 15mm in de body, dus dat zit wel stevig. Die dingen dienen om de actie (snaarhoogte) te regelen, dus die horen er een stukje uit te zitten!

Ik dacht het wel... Bedankt voor de uitleg!