PDA

View Full Version : twin reverb and pedals tips



thekid
28 januari 2012, 22:27
Hey
na een twin reverb gekocht te hebben en deze ongelooflijk clean blijft. (zoals ik natuurlijk wist) zoek Ik toffe pedals.

Ik heb zelf ook wat research gedaan, en kom op een paar pedaaltjes.
Een big muff pi (deze komt er wel zeker)
een tube screamer ts9
een mxr micro amp

Wat is jullie bevinding omtrent deze effectjes in combi met een twin (of een cleane amp). Ik zal ook even zeggen wat ik toffe sounds vind. De vette bleus alla white stripes, en een lichte krak zoals je bv hoort bij the zutons met valerie. En alles wat daarin tussen valt ;) .

En andere tips zijn ook welkom natuurlijk.
En heb je soms meerdere (bv) tubescreamers nodig om een voor lichte crunch en een andere voor nog meer overdrive of hoe zit dit?

Alvast dank he mannen.

Comfortably Daniel
29 januari 2012, 00:57
Even een "copy-paste" vanuit je versterker topic....
Het is natuurlijk maar een voorbeeld van wat kan en staar je niet blind op wat anderen zeggen/schrijven/gebruiken ;)


Ik heb 'm over het algemeen niet hoger dan 6 staan of zo.
M'n Pink Flesh staat zo dat ie net boven unity-gain zit, om een boost te krijgen.
De andere "drives": CrunchBox > RAT > Keeley BD-2.
CrunchBox alleen: Hele kleine boost
RAT alleen: Unity-gain.
Keeley BD-2: Net even een klein randje, maar best een aardige boost.
CB met RAT: Iets meer volume en de RAT krijgt wat meer op z'n kloten.
CB met BD-2: De BD-2 geeft eigenlijk alleen een clean boost.
BD-2 met RAT: Geeft de dus bijna clean boost.
Hierbij gebruik ik dus ook nog de DynaComp, die ietjes boven unity-gain zit, waardoor ik over al nog iets volume kan toevoegen en bijvoorbeeld de CB nog wat meer kan later oversturen.

Heel verhaal zo, maar het is erg nuttig als je meerdere pedalen hebt die lekker samenwerken. Als je weet welke pedalen goed samen gaan kan je erg leuke "extra" sounds krijgen.

arjanb01
29 januari 2012, 08:07
Fulltone ocd+mxr carbon copy, 2x+analoge chorus van maxon+wah pedaal van vox, klaar ben je

Little Jay
29 januari 2012, 10:22
Ik gebruik een Ibanez Tubescreamer (goedkope Tonelock-serie) en een Boss Bluesdriver. The Tubescreamer geeft lekker veel mid (wel nodig bij een Twin) en de Bluesdriver geeft een lekkere boost en met wat meer drive een wat helderder drive die goed door de mix heen prikt. Samen werken ze ook lekker, je kunt dan lekker met je volume-knop spelen.

(Ik heb overigens geen Fender Twin, maar een Guyatone. Die is vrijwel identiek aan een Blackface Twin, maar klinkt iets strakker (Silverface PI-afstelling) en iets donkerder ("browner") dan de Fender re-issues).

Maar met de de combi (Tonelock-)Tubescreamer en Bluesdriver heb je voor relatief weinig geld een erg flexibele combi.

henkyray
1 februari 2012, 15:00
Ik vind t maar rommel die twin reverbs wil de mijne graag kwijt.
Ik gebruik een Ibanez Tubescreamer (goedkope Tonelock-serie) en een Boss Bluesdriver. The Tubescreamer geeft lekker veel mid (wel nodig bij een Twin) en de Bluesdriver geeft een lekkere boost en met wat meer drive een wat helderder drive die goed door de mix heen prikt. Samen werken ze ook lekker, je kunt dan lekker met je volume-knop spelen.


(Ik heb overigens geen Fender Twin, maar een Guyatone. Die is vrijwel identiek aan een Blackface Twin, maar klinkt iets strakker (Silverface PI-afstelling) en iets donkerder ("browner") dan de Fender re-issues).

Maar met de de combi (Tonelock-)Tubescreamer en Bluesdriver heb je voor relatief weinig geld een erg flexibele combi.

Kim Wilson
1 februari 2012, 15:10
Ik vind t maar rommel die twin reverbs wil de mijne graag kwijt.
Veel succes met de verkoop dan. De Twin Reverb wordt alom geprezen. Als jij die van jou omschrijft als "rommel", hoef ik hem bij voorbaat al niet meer.

Maar zoals ik al zei, succes ermee.

muziekschuur
1 februari 2012, 15:19
CMATMODS brownie

Little Jay
1 februari 2012, 17:44
Ik vind t maar rommel die twin reverbs wil de mijne graag kwijt.

Da's niet echt aanprijzen van je koopwaar inderdaad.......

DemolitionColorScheme
1 februari 2012, 19:18
Ik heb zelf ook wat research gedaan, en kom op een paar pedaaltjes.
Een big muff pi (deze komt er wel zeker)
een tube screamer ts9
een mxr micro amp
Kijk uit met de Muff ... de Twin Reverb heeft ee natuurlijk mid-dip (vooral nog eens met de Bright switch aan) en de Muff heeft geen mids. Combineer dat met elkaar in een band en je kunt net zo goed thuislbijven. ;) Wat je dus wel kunt doen is je Muff dan boosten met je TS om weer wat mids toe te voegen.

farstreetblues
1 februari 2012, 19:40
Ik heb tijdje geleden op Terschelling gespeeld op de bluescruise, er stond en ruime backline waaruit we konden kiezen, bassmans en twins. Ik koos voor een twin. Had een boss bluesdriver + T-rex Moller overdrive, en het was heerlijk !!

thekid
1 februari 2012, 20:45
Ik heb nu een bluesdriver te leen van de muziekwinkel, maar heb hem nog niet kunnen testen.

En wat de muff betreft inderdaad dat die wel met een booster moet "gepusht" worden. daarmee dat bv jack white zijn micro amp ook altijd heeft aanstaan denk ik dan zo.

Oja en de bijdrage in de trend van de twin vind ik rommel heeft me zeker geholpen, dank u daarvoor. ;)

henkyray
2 februari 2012, 12:24
je hebt nie goed gelezen, ik weet dat t goede versterkers zijn maar ik VIND t rommel:soinnocent:
Veel succes met de verkoop dan. De Twin Reverb wordt alom geprezen. Als jij die van jou omschrijft als "rommel", hoef ik hem bij voorbaat al niet meer.

Maar zoals ik al zei, succes ermee.

Kim Wilson
2 februari 2012, 12:26
Dan kun je er niet mee omgaan. ;)

DemolitionColorScheme
2 februari 2012, 13:15
je hebt nie goed gelezen, ik weet dat t goede versterkers zijn maar ik VIND t rommel:soinnocent:
'Rommel' is het dan sowieso niet. Dan ligt hij je gewoon niet. Het is een classic design ...

barno
2 februari 2012, 13:53
Een Twin is geen rommel, maar ... meerderheid koopt 'm om verkeerde redenen.

Als ik op een groot festival moet kiezen tussen backline amps, is een twin voor mij een nobrainer. will do the job anytime.

maar voor repetities, clubgigs enz... is ie gewoon te luid. Vooral ook voor de andere bandleden en de PA man die nog zo zijn best doet