PDA

View Full Version : In ear instellen/eigen mixer



RolfBax
28 januari 2012, 20:05
Hallo allemaal,

Ik heb vorige week getest met een niet-wireless in ear systeem. Dat ging prima en heb nu shure oordoppen gekocht(425 type). Ik heb voor mijn versterker een mic en in het midden van de repetitieruimte ook. Beide mics gaan in een klein mixertje waarna deze door gaat samen aan mijn gitaarkabel geweven naar mijn oren. E.e.a. werkt prima en de kabel is
lang genoeg.

Nu vraag ik me af hoe ik het beste e.e.a. kan instellen. Ik zat te denken om eerst zonder in-ears het geluid goed af te stellen t.o.v. de overige bandleden en daarna de in-ears in te doen en met de mixer in te stellen. Mij lijkt het erg goed om de verhouding qua volumes tussen gitaar en de rest zonder in-ears in ongeveer hetzelfde af te stellen als met in-ears in. Probleem is namelijk dat als ik zonder in-ears zou merken dat het volume bij een solo te zacht is ofzo dat ik dan mijn volumeknop van mijn gitaar of met een boost wat meer volume kan inzetten. Met in-ears hoor je dat namelijk niet goed.

Heeft er hier iemand nog goede tips om hier mee om te gaan!

Alvast bedankt.

peter_heijnen
1 februari 2012, 09:19
Met in-ears hoor je dat namelijk niet goed.
Dat is ook niet zo verwonderlijk omdat je op twee gedachten hinkt. Enerzijds versterkt geluid uit versterkers in de ruimte en akoestiek en anderzijds inears voor derbij.

Zoals jij jullie situatie beschrijft, heeft m.i. het akoestische geluid voorrang. Maw, maak eerst een mooie bandverhouding zonder inears. Doe dan pas de doppen in met daarop eerst alleen de ruimte mic en meng dan pas de gitaar mic erbij.