PDA

View Full Version : lak verven of spuiten



nak
28 januari 2012, 16:10
Ik ben bijna zover om mijn berken multiplex zelfbouw cabinet te gaan lakken.
Weet echter niet wat het beste is, gewoon met de kwast of een spuitbus, hoog- of zijdeglans.
En is het nodig om meerdere lagen te doen? Als ik ergens een shurft aan heb is het wel schuren.
Zoek dus eigenlijk tips van iemand die al eens een cab heeft gelakt.

kassie
2 februari 2012, 14:10
Ik ben bijna zover om mijn berken multiplex zelfbouw cabinet te gaan lakken.
Weet echter niet wat het beste is, gewoon met de kwast of een spuitbus, hoog- of zijdeglans.
En is het nodig om meerdere lagen te doen? Als ik ergens een shurft aan heb is het wel schuren.
Zoek dus eigenlijk tips van iemand die al eens een cab heeft gelakt.

als je gaat lakken.. dan zou ik het met een sponsje doen en wat tandarts-handschoentjes... hierdoor verminder je de strepen en zit je ook niet met haren van de kwast...

Spuiten krijg je wel strakker... maar dan moet je spuitoppervlak ook superstrak zijn...

snaarplukker
3 februari 2012, 10:58
Bij het lakken hoort eenmaal heel veel schuren. Als je daar de schurft aan hebt kan je het beter laten doen (kost wel wat), of inplaats van lakken met Tolex bekleden (kost ook wel wat).:dontgeti:

HaroldA
3 februari 2012, 11:48
Bij het lakken hoort eenmaal heel veel schuren. Als je daar de schurft aan hebt kan je het beter laten doen (kost wel wat), of inplaats van lakken met Tolex bekleden (kost ook wel wat).:dontgeti:

...of laten poedercoaten. (kost ook wel wat)

nak
3 februari 2012, 12:12
hout poedercoaten ? :o

HaroldA
3 februari 2012, 12:15
hout poedercoaten ? :o

Jazekers! Gebeurt veel in de PA wereld.

Of heet dat anders? :???:

HaroldA
3 februari 2012, 12:18
Of heet dat anders? :???:

Jep: dat heet anders...

"elastomeric spray coating"

Kim Wilson
3 februari 2012, 12:18
Kan prima, hoor. Mijn buurman heeft zijn keukenkastdeurtjes laten poedercoaten.


@ TS:

Als je niet wil schuren, wil ik je toch adviseren om er tolex omheen te trekken. Met een luie instelling ga je geen mooi gladde laklaag krijgen. Daar gaan uren aan plamuren, schuren, lakken, schuren, nogmaals plamuren, schuren, lakken, nog eens lakken en nog meer lakken en daarna polijsten inzitten. Met tolex ben je in een paar uurtjes klaar en heb je niks te maken met kleine oneffenheden.