PDA

View Full Version : wie heeft een jazzmaster? (650$ bij shamray voor USA-custom)



iam
4 juni 2003, 16:23
zie titel...

en hoeveel heb je er voor betaald...
reissue of niet?
tevreden of niet?
andere elementen of niet?

tell your jazzmaster story...

prijs bij shamray voor jazzmaster met USA specs : 650$
case: 60$
verzending: 100-150$

Static-M
4 juni 2003, 16:36
Mwehehe, ook een aanval van Jazzmaster-geilheid???

iam
4 juni 2003, 16:37
nogal!!!!!!!!!!!!! :oops: :razz: :P :-D :D
pure histerica!!!!

Grandma_Placenta
4 juni 2003, 16:55
JA ik heb een MIJ Jazzmaster reissue, linkshandig, sunburst, Seymour Duncan Quarter Pounder in de brug, maar die wordt binnenkort samen met het stock halselement vervangen door 2 Fender AV reissue pickups (uit de Amerikaanse reissue dus), want die QP heeft mij net een iets te hoge output en het stock halselement is nogal kut, veel te telecasterachtig, die hoort juist mooi vol te klinken vind ik. De stock pickups zijn in feite gewoon strat single coils onder een Jazzmaster pickup cover. Echte Jazzmaster pickups zijn veel breder en platter en klinken daarom veel voller.
Ik heb ook een andere brug die ik er binnenkort op ga zetten, namelijk die van de Fender Mustang. De brug van de Jazzmaster is nogal klote, omdat de snaren snel uit de zadeltjes glippen en het ding rammelt als de tering. Deze problemen schijnen opgelost te worden als je hem vervangt door de Mustang brug.
De gitaar speelt verder erg goed, de body en hals zijn allebei erg comfortabel.
Ik heb er 900 Euro (inclusief verzendskosten en invoerrechten, heb m namelijk uit japan moeten halen) voor betaald. Dan komt er nog een paar honderd euro bij voor die elementen, brug, etc.

Harry
4 juni 2003, 16:59
mmm, typisch, die dingen zijn weer helemaal in. Zo'n 10 jaar geleden kon je ze voor een prikkie (relatief dan) op de kop tikken.

iam
4 juni 2003, 17:02
kvind het nogal klote dat in de reissue uit japan die strat elementen zitten... anders ging ik daar direct voor(alé binnen een paar maand)
bij musicstore.de heb je een RI jap voor 725€
zou graag een ol. white hebben maar die maken ze dus niet meer...
dus wordt het op zoek gaan naar een 2dehands en dus veel duurdere USA (en die vind je niet gemakklijk)

ik heb gelezen dat dikkere snaren zettn het brugprobleem verhelpen...
wat zijn de nadelen en voordelen van die 0.12 snaren?

Ic3gl0vE
4 juni 2003, 17:08
niet alleen op het uiterlijk afgaan hè...als de brug en de elementen kut zijn kun je beter een andere gitaar kopen

iam
4 juni 2003, 17:12
brug is niet kut... is alleen niet voor zware werk bedoelt en blijkt ook geen probleem te zijn met dikkere snaren...
(wat zijn de voor en nadelen hiervan?)

alleen jammer dat ze in de jap RI kutelementen steken waardoor je bijna verplicht bent een USA te kopen als je die typische jazzmaster sound wilt...

Grandma_Placenta
4 juni 2003, 17:13
kvind het nogal klote dat in de reissue uit japan die strat elementen zitten... anders ging ik daar direct voor(alé binnen een paar maand)
bij musicstore.de heb je een RI jap voor 725€
zou graag een ol. white hebben maar die maken ze dus niet meer...
dus wordt het op zoek gaan naar een 2dehands en dus veel duurdere USA (en die vind je niet gemakklijk)

ik heb gelezen dat dikkere snaren zettn het brugprobleem verhelpen...
wat zijn de nadelen en voordelen van die 0.12 snaren?

Waarom moet je op zoek naar de USA? Je kan toch ook een 2ehands Japanner kopen en daar bv. USA elementen in doen, ben je veel goedkoper uit.
Over die .012 snaren.. de voordelen zijn:
1) het geluid klinkt voller
2) ze gaan als je een beetje een goed merk neemt, langer mee dan bv. .009
Nadelen:
1)Opdrukken gaat moeilijker, dus als je veel soleert en veel opdrukt is dit niet een geweldige keus.

iam
4 juni 2003, 17:16
2dehands jappanners heb ik tot nu toe nog niet gevonden...
en die jazzmaster USA elementen worden die zomaar verkocht?

bestaat er een tss-slag tss 0.10 en 0.12 ? een 0.11 bv??

heb eens een mailtje gestuurd naar die gasten van shamray hoeveel zo'n custom jazzmaster kost met zelfde specs als de USA...
met een beetje geluk blijft het onder de 800€ en dan ben ik wel geinteresseerd...

Grandma_Placenta
4 juni 2003, 17:21
2dehands jappanners heb ik tot nu toe nog niet gevonden...
en die jazzmaster USA elementen worden die zomaar verkocht?

bestaat er een tss-slag tss 0.10 en 0.12 ? een 0.11 bv??

heb eens een mailtje gestuurd naar die gasten van shamray hoeveel zo'n custom jazzmaster kost met zelfde specs als de USA...
met een beetje geluk blijft het onder de 800€ en dan ben ik wel geinteresseerd...

Die elementen worden dus WEL los verkocht, ik heb ze nu voor 70€ per stuk gekocht bij Musik Produktiv. Eigenlijk zou elke Fender dealer ze moeten kunnen bestellen. Ze worden gewoon verkocht als replacement part.

Ja er bestaat ook .011, die ga ik nu op mijn JM zetten, ik heb ook .011 op mijn andere gitaar zitten en het opdrukken gaat opzich nog wel.

Dat Shamray klinkt wel interessant, weet je of ze ook linkshandige gitaren maken?

iam
4 juni 2003, 17:24
ze maken alles grandma... tsjek eens de website

http://195.7.185.41/price/guitarprice.pl
hier stel je hem samen...

maar ik heb gewoon gemaild want die JM is toch speciaal met die knoppen om te switchen tss twee instellingen (daarom vind ik hem zo interessant!!!)

wietse
4 juni 2003, 20:18
heb helaas alleen maar een kopie, maar wel een goede een klira uit ongeveer 1964.
daar zitten die mini pots niet op ook veel jazzmaster en jaguar bezitters hebben minipots uitgeschakeld omdat ze er problemen mee kregen.
vind het altijd beestachtig mooie gitaren.

iam
4 juni 2003, 20:47
heb een mail teruggekregen van shamray

650$ voor de gitaar
60$ voor de case

en 100-150$ voor verzending...


jezus man daarvoor ga ik sparen dit is maximum 860$ en dit komt dan op hoeveel €???
hoeveel staat die nu???

iam
4 juni 2003, 21:24
860$ is ongeveer 730€ en dit dus voor een "custom" gitaar, case en verzending van rusland.... en als alles goed gaat komt hier geen belasting op... (ze beweren dat het niet wordt gecontroleert door de douane)

iam
4 juni 2003, 22:19
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2536361642&category=2384

hier ook een jazzmaster... maar een jap

wie kan me vertellen wat het tekstje naast de eerste foto wil zeggen?
mn duits is niet zó goed... :-?

The_Cure
4 juni 2003, 22:25
Achtung dies ist keine Studioaufnahme! Die Gitarre wurde in unseren Geschäftsräumen aufgenommen, daher sind kleine Nebengeräusche unvermeidbar.



Let op, dit is geen studio-opname! We hebben het in de woonkamer opgenomen, het kleine beetje ruis is dus onvermijdelijk!


Die Jazzmaster aus der Limited Edition 2002, kaum vorgestellt und jetzt schon nicht mehr zu haben.
Wir haben die letzten noch lieferbaren Modelle für Sie.
Eine selten schöne Gitarre, eben eine echte

De Jazzmaster Limited Edition 2002, net voorgesteld en nu al nauwelijks meer te verkrijgen. Wij hebben het laatste model nog op voorraad voor u. Een zeldzame mooie gitaar.

wietse
4 juni 2003, 22:27
je bedoelt vast de 2e foto?
daar zegt hij gewoon dat het een fender jazzmaster limited edition uit 2002 is die nu niet meer leverbaar is maar dat zij er nog enkele hebben liggen ,en het is een nieuwe gitaar.

iam
4 juni 2003, 22:28
thx cure... :lol:

is dit een dealtje voor deze gitaar?
verzenden is 22 verzekerd binnen europa...

wat zouden jullie doen?

shamray of jap? is ongeveer zelfde prijs...

thomaster
21 oktober 2004, 14:04
eventjes terugkomend op het topic:
k heb een paar maanden terug een jazzmaster gekocht, tweedehands.
het is een olympic white uit 1992 (is dus een jap-RI)met rode slagplaat (turtoise)
hij kostte me 600 euro inclusief koffer (lekkere deal gemaakt)
pickups vind ik echt te gek, misschien zijn de USA-pu's beter, maar ik ga ze daar niet mee vergelijken. ik vind dit echt al te gek en als ik geld over heb, koop ik misschien wel echte USA of SD pu's..
ik heb er gelijk 0.11 snaren opgepleurd omdat ik dat gewend ben, dit compenseerde ook al een stuk voor de fret-rammel die de gitaar had bij aanschaf.
later heb ik de brug nog iets bij moeten stellen. dit is inderdaad wel een beetje een kloteding.. de snaren vliegen er vaak uit, en hij rammelt.
kga er binnenkort een Mustang-brug opgooien, kzag ze bij voxhumana.nl voor 32 euro. verder echt helemaal NIKS DAN LOF over deze schoonheid.
de tremolo is ook RETEvet.
ohja
ik speel er een soort van emocore/postrock mee, maar gebruik m ook voor jazz (ja echt) en wat normalere rock.

thomaster
21 oktober 2004, 14:05
eventjes terugkomend op het topic:
k heb een paar maanden terug een jazzmaster gekocht, tweedehands.
het is een olympic white uit 1992 (is dus een jap-RI)met rode slagplaat (turtoise)
hij kostte me 600 euro inclusief koffer (lekkere deal gemaakt)
pickups vind ik echt te gek, misschien zijn de USA-pu's beter, maar ik ga ze daar niet mee vergelijken. ik vind dit echt al te gek en als ik geld over heb, koop ik misschien wel echte USA of SD pu's..
ik heb er gelijk 0.11 snaren opgepleurd omdat ik dat gewend ben, dit compenseerde ook al een stuk voor de fret-rammel die de gitaar had bij aanschaf.
later heb ik de brug nog iets bij moeten stellen. dit is inderdaad wel een beetje een kloteding.. de snaren vliegen er vaak uit, en hij rammelt.
kga er binnenkort een Mustang-brug opgooien, kzag ze bij voxhumana.nl voor 32 euro. verder echt helemaal NIKS DAN LOF over deze schoonheid.
de tremolo is ook RETEvet.
ohja
ik speel er een soort van emocore/postrock mee, maar gebruik m ook voor jazz (ja echt) en wat normalere rock.

dejohan
21 oktober 2004, 14:24
Ik heb een AV Jazzmaster, (m'n enige goeie gitaar hoor). Bouwjaar is 1999 of 2000, en was nog in perfecte nieuwstaat toen ik hem tweedehands verkreeg. Ik heb hem te pakken gekregen door hem te ruilen voor een hele goeie strat uit '91 die ik voor 550€ gekocht had. Je kan mij dus wel een lucky bastard noemen.

Ik ben supertevreden over deze gitaar. 0.11 leken na wat te experimenteren de beste snaardikte te zijn. Momenteel staat er een Gibson brug op, maar de raduis klopt niet zodat de actie fout zit. Ik heb een Mustang brug besteld om er op te zetten.
Ik vind wel dat deze gitaar beter is voor ritmewerk dan voor solowerk. Distorted is het een soort garagerock sound, denk Television/Sonic Youth/Dinosaur Jr., maar het sterke punt is toch de cleane sound: gaat van surf (Duh! Check The Ventures) tot Radiohead/Coldplay achtige dingen. Of check "I want you" van Costello, is dacht ik ook een Jazzmaster. Klink supergoed op een Fender amp. Heel warm geluid, niet zo'n in your face geluid met overdrive, eerder een fuzzachtig jaren 70 geluid.
Ik gebruik het brugelement niet, wel het neckelement (heel warm) en brug/neck (iets meer punch) samen.

Ik speel er een soort Punk/Garage/Emo/Noise mee.

dejohan
21 oktober 2004, 14:33
860$ is ongeveer 730€ en dit dus voor een "custom" gitaar, case en verzending van rusland.... en als alles goed gaat komt hier geen belasting op... (ze beweren dat het niet wordt gecontroleert door de douane)

Euh, als je belasting moet betalen, is het aan de Belgische douane hoor.