PDA

View Full Version : Oeps... nieuwe semihollow in da house!



Lexvandoef
28 januari 2012, 14:50
Oeps, weer een gitaar erbij.....

Ik liep toevallig tegen deze gitaar aan en wilde al een tijdje een semihollow proberen om te kijken of het was voor me is, zijn tenslotte toch best forse gitaren... ;)

Het is een Epiphone Sheraton II geworden, van 1996 uit de Samick fabriek.
Was nooit zo'n epiphone fan, ooit een les paul van gehad, vond ik maar niks. Toen die lp ingeruild voor een Sorrento, dat leek er al ietsie meer op, maar ik kon daar uiteindelijk ook niet meer overweg.
En nu deze weer.

Ben voorlopig erg in mijn nopjes, wel echt een bakbeest voor mij, maar beter handelbaar dan mijn Gretsch 5129...
Klinkt ook echt fijn vind ik, door de maple neck wat meer attack in je geluid dan een es335, maar dat vind ik alleen maar fijn in een funk/soul band. Ze heeft gisteren ook de repetitie overleefd, speelt en past stiekem erg goed in de band.

Qua sound is ze echt heel fijn vind ik, er zit zo'n typische houterige duw in het midlaag wat ik associeer met semi-hollows. Neckpu klinkt mooi warm en rond met genoeg definitie voor akkoorden, hoger op de neck gaat ze daar nog wat ronder klinken, fijn!
Brugpu klinkt brutaler, goeie bite met nog steeds die lekkere duw.
Het tussenstandje klinkt uitermate lekker voor funkslagje, wordt alles net een tandje strakker van.

Qua afwerking had ze wel een stuk beter gekund vind ik... Lakwerk ziet er allemaal puik uit, maar ze hebben de pickup plaatsing verneukt, de neck zit een beetje scheef (basskant niet strak tegen fretboard aan, treble kant wel) en de brugpu zit uit het lood richting de treblekant. Geen idee of dit nog enig effect heeft op het geluid, maar ik ga er ook niet de moeite in stoppen om dit recht te trekken, qua geluid en feel heb ik er opt moment namelijk niks op aan te merken.

Ik heb trouwens wel die afgrijselijke knoppen vervangen door een setje gouden speedknoppen die ik nog had liggen, en die rare E van de pickguard afgehaald. Nu kan ze weer ff mee!


http://i172.photobucket.com/albums/w23/lexvandoef/IMAG0152.jpg
http://i172.photobucket.com/albums/w23/lexvandoef/IMAG0154.jpg
http://i172.photobucket.com/albums/w23/lexvandoef/IMAG0155.jpg

Mitch
28 januari 2012, 15:21
Ah cool! Ja, da's toch een klassieke schoonheid hoor, in die kleur. Veel plezier ermee!

Lexvandoef
28 januari 2012, 15:35
thnx mate! Vind deze burst ook vele male sexier dan die van de nieuwe Sheratons!

Mijn drummer zijn alleen gisteren wel: 'He waarom gaat die gitaar er met Lex vandoor...?' :seriousf:

DemolitionColorScheme
28 januari 2012, 15:51
Ik zag die van de week ook een paar online staan. Had er toch even GAS voor, maar dat heb ik mezelf maar snel afgeraden. Coole dingen, though, vooral in die kleur.

Mitch
28 januari 2012, 15:55
Ghehe, ja, zo'n kleiner model à la mijn ouwe AM50 zou je misschien beter passen, maar goed... je hebt al een precieze, goeie amp waar je je niet achter kunt verschuilen, allicht dat je iets hebt waar je je wel achter kunt verschuilen bij gigs.

Lexvandoef
28 januari 2012, 16:06
Ghehe, ja, zo'n kleiner model à la mijn ouwe AM50 zou je misschien beter passen, maar goed... je hebt al een precieze, goeie amp waar je je niet achter kunt verschuilen, allicht dat je iets hebt waar je je wel achter kunt verschuilen bij gigs.

:seriousf:

Misschien dat ik dan dit keer ook vergeten wordt bij het aankondigen van de band... :seriousf:
(afgelopen is heeft de zangeres de toetsenist vergeten af te kondigen die helemaal achteraan int donker stond.... Haat & Nijd...:seriousf:)

Mitch
28 januari 2012, 16:17
De zanger van onze vorige band zei wel eens: "and behind the drums.......THE DRUMMER!" Bijna in mijn broek gepist van het lachen :seriousf:

da Liks
28 januari 2012, 16:25
Nice!! zoiets wil ik er ook bij hebben. heb nu 3 les pauls, daar ben ik wel ff klaar mee denk ik.

zeiler
28 januari 2012, 16:44
geniale kleur en donders mooie gitaar ;)!

Lexvandoef
28 januari 2012, 17:21
thnx guys! Ben er voolopig tijdens de honeymoon erg mee in mijn nopjes :)

@mitch: Hahaha, ik had hem ook niet droog gehouden... :seriousf:

bass blom
28 januari 2012, 17:34
zeer stemmig lex!

Lexvandoef
29 januari 2012, 10:35
Thnx bass, zo voeltie ook!

Jan Buurman
29 januari 2012, 11:19
http://i172.photobucket.com/albums/w23/lexvandoef/IMAG0154.jpg


Schattig dekbedovertrekje... :hide:

OT: Prachtige gitaar, ik blijf een zwak hebben voor dit soort bakken. :ok:

Lexvandoef
29 januari 2012, 11:24
Schattig dekbedovertrekje... :hide:

OT: Prachtige gitaar, ik blijf een zwak hebben voor dit soort bakken. :ok:


Hahaha, ik zat al te wachten totdat iemand het zou opvallen.... :seriousf:
Ik was ff bij mijn ouders thuis, op mijn oude kamer daaro.... :seriousf:

Little Jay
29 januari 2012, 14:06
Ha cool! Ga je veel plezier aan beleven.

Ik heb er ook één staan, moet van vóór 93 zijn, want toen heb ik 'r 2e hands gekocht.
Heel lang op gespeeld in een soul/funk/pop-band, werkt daar heel goed in i.d.d.

Vind de speedknobs op de jouwe erg goed staan!

Helaas wordt de mijne sinds de aanschaf van m'n ES-333 niet zoveel meer gebruikt, maar we hebben teveel samen beleefd om 'r weg te doen... ;-)

Tip: laat je niet ophitsen door de mod-squad: alles laten zoals het is! (Ze wordt er niet beter van heb ik aan den lijve ondervonden....). Het enig wat wel kapot kan gaan is de jack-plug, die gaf bij mij de geest. Van tennminste twee andere Sheraton-eigenaren ook gehoord dat ze dat hadden. Het lipje wordt lam en maakt dan slecht contact, totdat je geen geluid meer hebt. Erg vervelend en een KL***klus om die plug te vervangen...... :D

crapton
29 januari 2012, 14:42
Heel mooie gitaar. Heb exact dezelfde gehad, misschien niet moeten verkopen.

Speelt als boter, en de mijne was goed afgewerkt. Prettige hals, niet te boomstam.

Message van de mod-squad: ik vond de standaard elementen zwaar prut. Absoluut geen definitie, zompig. Ik heb er een setje SD JB/Jazz in gestopt, dag en nacht verschil. Deze PU's zijn te krijgen met gold covers, niet goedkoop, wel de moeite. Vervangen is een beetje prullen maar het valt toch wel mee, even de moertjes los en je kan er zo bij. Tevens een high pass cap installeren, zorgt dat bij terugdraaien volume het geluid niet dof wordt.

Met deze nieuwe PU's vergeleken met een Gibson ES335 en daar dat toch niet zoveel verschil meer tussen qua klank.

Lexvandoef
29 januari 2012, 19:11
@jay: thnx, ben voorlopig ook niet van plan er andere pups in te zetten, heb idd het idee dat ze goed bij het karakter van de gitaar passen.

@crapton: thnx, ben het er trouwens niet mee een dat ze modderig en zompig zijn, vind ze juist warm en gedefinieerd klinken. Minder open en helder dan de sheptones in mijn les paul, en een stuk ruwer van klank, maar ze passen goed bij het karakter van de gitaar vind ik.

Lexvandoef
23 februari 2012, 18:35
Zo! Vandaag eindelijk er aan toegekomen om er een setje 010 snaren op te zetten.... :)

Weg elastiekjes gevoel en nog meer ballen en vettere sound (zat eerst een oud setje 009 op....)

Me is nog happier nu! :) Morgen weer mee naar de repetitie! Maar ik denk dat deze voorlopig mag blijven, is een leuke afwisseling :).

Ace 1.15.19
23 februari 2012, 18:36
Altijd leuk om te horen dat kleine mennekes weer blij zijn. :D

pietvanbuiten
23 februari 2012, 18:57
Mooie gitaar Lex, spelen ook fijn die gitaren.
Heb er laatst 1 afgesteld voor een kennis, echt een fijn ding en 010 is wel het dunst wat er op kan.
Met iets dikkere snaren heb je wat meer toon....
Je gaat hier zeker veel plezier van hebben.
Groet, Piet

skabouter
23 februari 2012, 19:17
nice gitaar man, congrats :) Ik heb hem zelf ook gehad (in natural blonde finish), erg fijn ding, en heel mooi!
Doe alleen niet wat ik deed; er een bigsby opzetten! Das geen succes ;)

Lexvandoef
23 februari 2012, 19:54
nice gitaar man, congrats :) Ik heb hem zelf ook gehad (in natural blonde finish), erg fijn ding, en heel mooi!
Doe alleen niet wat ik deed; er een bigsby opzetten! Das geen succes ;)


Bigsby was geen succes? Ik was voorlopig niks van plan hoor, mag even zo blijven alsie is :)

GunMetalBlue
23 februari 2012, 21:39
Ik zit zelf momenteel wat te kijken in de Dot-kant. Zat te gassen op de Dot Studio in dat Worn cherry. Kost echt helemaal niets, en blijkt toch aardig te klinken... Nu ik deze sheraton heb gezien, echter, whoeii...

Heel erg mooi man! Zeer geslaagd!


EDIT: Hij ziet er gewoon zo mooi ... rokerig uit :D

Lexvandoef
25 februari 2012, 15:12
Hij ziet er gewoon zo mooi ... rokerig uit :D

Haha, ja zo klinktie ook... :)

kunk
25 februari 2012, 15:37
. Nu ik deze sheraton heb gezien, echter, whoeii...




EDIT: Hij ziet er gewoon zo mooi ... rokerig uit :D

Sheratons zijn te gek, vooral de wat oudere modellen zijn prima gitaren.
Staan altijd wel een paar op marktplaats dus meestal goed aan te komen.:ok::soinnocent::cool:

Mitch
1 april 2012, 21:20
Bump! Heb deze vandaag effe gehoord en bespeeld en potverdikkeme zeg... de eerste 335 variant uit het goedkopere segment die ik écht vond overtuigen en de eerste Epiphone met originele pickups die ik écht goed vond! Ongelofelijk. Geenn extreme definitie, maar méér dan genoeg. En zowel volvet op de hals als genoeg mids maar ook dynamiek op de brug... de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Ik ben onder de indruk en ik ben al best een beetje verwend :nervous:

Lexvandoef
1 april 2012, 23:00
Onder de indruk Mitch? ;)

Je hebt wel gelijk hoor, was ook erg skeptisch toen ik er voor ging kijken maar ben inmiddels overtuigd...

Echt een hele andere klasse dan de vorige 2 epiphones die ik had.

Deze mag dus voorlopig niet weg :)

Venlonaer
2 april 2012, 08:40
:soinnocent:

Mitch
2 april 2012, 10:50
Ik zal maar niet zeggen hoe mijn ervaring is met laat jaren 80 Epiphone pickups :D

kunk
2 april 2012, 20:25
Ik zal maar niet zeggen hoe mijn ervaring is met laat jaren 80 Epiphone pickups :D

Ze zijn ook wel te koop uit pak em beet midden jaren negentig hoor!:soinnocent::chicken::seriousf:

Lexvandoef
2 april 2012, 23:10
Ze zijn ook wel te koop uit pak em beet midden jaren negentig hoor!:soinnocent::chicken::seriousf:

Ja die van mij komt dus uit 95.... :)