PDA

View Full Version : buiten optreden, kan dat kwaad?



Rory-214
28 januari 2012, 11:47
hallo!

ik moet vanavond optreden op het LEF-festival in zaandam,
maar nou spelen we om 11 uur,
ik neme mijn eigen marshall mee, maar nou was mijn vraag of dit kwaad kon, het is namelijk ene buizenbak,
en kan het kwaad voor mijn gitaar? het wordt namelijk nogal koud.

ik hoop snel iets te horen!

Rory

Brewskie
28 januari 2012, 11:51
hallo!

ik moet vanavond optreden op het LEF-festival in zaandam,
maar nou spelen we om 11 uur,
ik neme mijn eigen marshall mee, maar nou was mijn vraag of dit kwaad kon, het is namelijk ene buizenbak,
en kan het kwaad voor mijn gitaar? het wordt namelijk nogal koud.

ik hoop snel iets te horen!

Rory

Ik denk dat je je meer zorgen moet maken om je vingers. Als die stijf worden zul je geen knap akkoordje meer kunnen aanslaan. Dus wellicht handschoenen aan (zonder vingers).

Han S
28 januari 2012, 12:24
Rory, die Marshall kan daar wel tegen hoor, niet in de regen zetten. In een slecht geventileerde zaal is de luchtvochtigheid ook knetterhoog. De gitaar? Hangt af van de kwaliteit van de gitaar, de een kan veel beter tegen temperatuurwisselingen dan de ander.

grayfink
28 januari 2012, 14:53
Alleen van heel koud naar warm moet je oppassen ivm condens. Ik zou hem niet vanuit -5 gelijk in een warme woonkamer zetten. En zo ja, dan toch niet direkt aanzetten. Dit is overigens gevoelsmatig. Voor hetzelfde geld vertel ik onzin :D

Mitch
28 januari 2012, 15:35
Als je nog gelegenheid hebt: koop Fast Fret of ander spul om je toets/snaren glad te maken, want in de kou glijd je soms erg moeilijk over je toets heen. Dat is me maar één keer gebeurd, sindsdien altijd ééntje in mijn koffer...
En houd vooral zo lang mogelijk handschoenen aan en kleed je warm genoeg. Verstijving van nek, schouders, vingers is echt een bitch om mee te spelen.

Rory-214
28 januari 2012, 18:52
oke iedereen in ieder geval bedankt voor de tips,
met mijn handen had ik al rekening gehouden, heb al geschikte handschoenen gevonden, en gelukkig regent het niet vanavond..
ik ga ervandoor!

Bedankt!