PDA

View Full Version : HNGD! Gibson LP



Jasper.
27 januari 2012, 23:44
Ben net een uurtje terug uit Kampen. Heb de hele middag/avond bij MacWilliams gezeten. Lekker Slayer spelen, over gear en muziek praten en pizza eten :ok:

Maar uiteindelijk kwam ik voor een nieuwe gitaar. En die heb ik ook meegenomen. Een Gibson Les Paul studio faded. Ik had eerder een gitaar met deze kortere mensuur moeten hebben! Wat speelt dat lekker voor mij, en een wat dikkere hals ligt me ook wel. Geweldige gitaar! Ik speel nooit zo gemakkelijk bij andere mensen, maar ik speelde nu nog beter dan thuis :p

Morgen bij daglicht maak ik wel wat betere foto's, door de flits lijkt hij donkerder dan in het echt.

http://img821.imageshack.us/img821/4987/sdc10464h.jpg
http://img10.imageshack.us/img10/3585/sdc10463h.jpg

Rinze
27 januari 2012, 23:50
Gefeliciteerd Jasper! Die is niet gebarbequed of wel? Body helemaal mahonie?

Hendriks
27 januari 2012, 23:50
Ben net een uurtje terug uit Kampen. Heb de hele middag/avond bij MacWilliams gezeten. Lekker Slayer spelen, over gear en muziek praten en pizza eten :ok:

Maar uiteindelijk kwam ik voor een nieuwe gitaar. En die heb ik ook meegenomen. Een Gibson Les Paul studio faded. Ik had eerder een gitaar met deze kortere mensuur moeten hebben! Wat speelt dat lekker voor mij, en een wat dikkere hals ligt me ook wel. Geweldige gitaar! Ik speel nooit zo gemakkelijk bij andere mensen, maar ik speelde nu nog beter dan thuis :p

Morgen bij daglicht maak ik wel wat betere foto's, door de flits lijkt hij donkerder dan in het echt.



http://img821.imageshack.us/img821/4987/sdc10464h.jpg
http://img10.imageshack.us/img10/3585/sdc10463h.jpg

Kan Willem een beetje pizza's bakken?








Gefeliciteerd met de LP

mesaman
27 januari 2012, 23:53
Jack Daniel's and Pizza



mooie gitaar zeg!

macwilliams
27 januari 2012, 23:59
Ik hoop dat ze zich niet eenzaam gaat voelen zo zonder haar zusjes:seriousf:

Het was een leuke dag en je bent goed gevorderd in je techniek. Ook die priest nummers deed je goed. Moeten we eens vaker doen maar dan zonder dat je een gitaar van me meeneemt :)
Als straks mn Giablo er is kunnen we beiden versterkt spelen. Rollen we gewoon twee halfstacks de schuur in en dan op blitzkrieg volume:ok:

Heb je de BD-2 al geprobeerd?

Midwolda
28 januari 2012, 00:00
Dat zijn toch wel erg mooie Studio's hoor, die faded's, hout en staal, meer moet dat niet zijn.
En nog gered uit de vurige handen van The Firestarter ook, mooi werk! ;) :ok:

macwilliams
28 januari 2012, 00:01
Kan Willem een beetje pizza's bakken?








Gefeliciteerd met de LP

MacPizzaDLX...




:crazyhappy:

Mr. Dynamite
28 januari 2012, 00:29
VET ! :soul: :lp:

Watchmaker
28 januari 2012, 00:31
Cool! Mij bevalt die vrij dikke hals eigenlijk ook wel, had 'r eerst wat twijfels over. Zo te zien (structuur v.d. top) heb je ook de full-mahogany versie.

Inderdaad, meer hoeft eigenlijk niet. Mag wel, blinkend zwart gelakte LP is ook leuk, komt van mijn volgende kerstbonus. :)

p.s. En ik dacht origineel te zijn door mijn standaardknoppen te vervangen door witch-hats... Staat de jouwe ook goed!

Jasper.
28 januari 2012, 01:15
Dank iedereen, ik vind hem ook erg vet, juist door zijn eenvoud :cooler:
Er komen waarschijnlijk nog andere elementen in, ik zit te denken aan direct mounted zebra pickups, dus zonder pickupring.

En Willem kan in ieder geval wel Shoarma klaarmaken. De pizza's komen gewoon uit de doos en werden in de oven gebakken :p



Heb je de BD-2 al geprobeerd?

Heel eventjes, maar tot nu toe krijg ik er nog niet echt het gewenste geluid uit, morgen even wat uitgebreider proberen.

Trouwens Willem, moet ik ook oppassen met standaarts mbt de finish?

HUESSEN
28 januari 2012, 01:28
Jack Daniel's and Pizza



http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=eGDTrWw_APM:rockon:

HUESSEN
28 januari 2012, 01:30
Ben net een uurtje terug uit Kampen. Heb de hele middag/avond bij MacWilliams gezeten. Lekker Slayer spelen,

Slayer spelen...dat doe je goed.............

bass blom
28 januari 2012, 07:37
jeuhj :cheerup:

Jasper.
28 januari 2012, 09:01
jeuhj :cheerup:

Whoeii :cheerup:

allochthomas
28 januari 2012, 09:21
Gefeliciteerd! Welke pickups zitten daar nou in?

Jasper.
28 januari 2012, 09:22
Epiphone pickups nu, klinken nog niet zo heel verkeerd hierin en op mijn versterker, maar ik ben wel aan het zoeken voor wat anders.

macwilliams
28 januari 2012, 12:17
Dank iedereen, ik vind hem ook erg vet, juist door zijn eenvoud :cooler:
Er komen waarschijnlijk nog andere elementen in, ik zit te denken aan direct mounted zebra pickups, dus zonder pickupring.

En Willem kan in ieder geval wel Shoarma klaarmaken. De pizza's komen gewoon uit de doos en werden in de oven gebakken :p



Heel eventjes, maar tot nu toe krijg ik er nog niet echt het gewenste geluid uit, morgen even wat uitgebreider proberen.

Trouwens Willem, moet ik ook oppassen met standaarts mbt de finish?

Ik heb nooit problemen gehad met die muurbeugels van K&N en met anderen heb ik geen ervaring. Ik heb ook bij geen enkele gitaar gezien dat de lak weggevreten werd en ze hangen toch al een tijdje aan die beugeltjes.
Aan de rest van de gitaar is goed te zien dat er flink op gespeeld is en daar is de finish dan ook al bijna helemaal weg. Dat maakt hem nog mooier vond ik.

Ik ben nog wel benieuwd of je de BD-2 toch nog goed gaat vinden, dat mag bij zo'n 900 eigenlijk geen probleem zijn.

Ik ben net terug van de electro boer. ik moest mijn soldeerstation weer goed hebben. Ik heb dus een nieuwe bout ervoor gehaald en gelijk een tweede erbij als reserve. Ik kreeg op één 50% korting omdat hij nog maar één half jaar oud was. Ook heb ik gelijk één stuk of 50 condensatoren van verschillende waarden meegenomen zodat ik straks kan gaan experimenteren op de tone pots.

Jasper.
28 januari 2012, 12:23
Haha, dus het was de bout zelf, en niet het station?

Ik heb een Hercules beugel, en ik heb even gekeken op de site, maar die tasten nitro als het goed is niet aan.

Ik vind die kale plekken juist ook erg vet :p

Hoe gebruikte jij de BD-2?

Edit: nog even een iets beter fototje:
http://img12.imageshack.us/img12/6996/p1000121m.jpg

Venlonaer
28 januari 2012, 12:28
Persoonlijk had ik die MCbbqFlame Les Paul 'meegeschoept' hoor! Maar that's me.

Veel plezier met deze schone!:ok:

Ik heb dus wel beugels die de lak aantasten, geen idee welk merk het is. Heeft iemand een linkie naar goede beugels die de lak niet aantasten?

macwilliams
28 januari 2012, 12:38
Haha, dus het was de bout zelf, en niet het station?

Ik heb een Hercules beugel, en ik heb even gekeken op de site, maar die tasten nitro als het goed is niet aan.

Ik vind die kale plekken juist ook erg vet :p

Hoe gebruikte jij de BD-2?

Edit: nog even een iets beter fototje:
http://img12.imageshack.us/img12/6996/p1000121m.jpg
Ik begin eigenlijk met alle knoppen dicht en dan draaien totdat ik een randje aan het geluid heb. Voor een eventuele boost zet ik er een TS voor en stel die met een beetje beleid af.
Ik had idd een kapotte bout, station is prima.

Persoonlijk had ik die MCbbqFlame Les Paul 'meegeschoept' hoor! Maar that's me.

Veel plezier met deze schone!:ok:

Ik heb dus wel beugels die de lak aantasten, geen idee welk merk het is. Heeft iemand een linkie naar goede beugels die de lak niet aantasten?
Ja maar de bbq krijg je dus echt niet mee voor dat geld hé? En als je bij tonefactory lijkt vind je de muurbeugels ook wel.

SloeGin
28 januari 2012, 12:45
@Macwilliams: collectie aan het uitdunnen of plaats maken voor iets anders?

macwilliams
28 januari 2012, 12:55
@Macwilliams: collectie aan het uitdunnen of plaats maken voor iets anders?

Dat andere is er al, namelijk de 50's tribute in honeyburst.
En dat Jasper deze van mij kon kopen heeft een andere reden dan collectie uitdunnen. Maar dat moet hij zelf maar vertellen als hij dat wil.

Venlonaer
28 januari 2012, 13:07
Het was deze van je kopen en anders bracht je hem overdwars anaal in?:dontgeti:

bass blom
28 januari 2012, 13:15
ding ziet er wel uit ja of hij diverse anale avonturen heeft beleefd :D

Jasper.
28 januari 2012, 13:25
:dontgeti:

Willem raakte hem aan de straatstenen niet kwijt, dat vond ik ook wel sneu, dus ik heb hem er maar vanaf geholpen :D

Nee, een tijd terug bood Willem mij ook al een gitaar aan die hij kwijt wou.
Maar dat ging toen niet door (mijn ouders vonden dat ik teveel gitaren had, pfff :D)
Maar nu gaat mijn ibanez straks weg en Willem kwam erachter dat ik weer wat nieuws zocht (met gibson mensuur) en bood me deze aan omdat hij het nog wel erg sneu vond van toen met de telecaster.

Het is een stoere man, maar wat heeft hij toch een klein hartje niet? :D

Agent_Smith
28 januari 2012, 14:03
Randy Rhoads fan? Vriend!! :)

Oja, en van harte gefeliciteerd met je mooie aanwinst! :D

Jasper.
28 januari 2012, 15:02
Nou, niet een hele grote fan, vind het wel een erg goede gitarist. Maar heb nog wel een Jackson RR :D

Heb even snel een geluidsfragmentje opgenomen.
De Gibson met epiphone pups rechtstreeks door de JCM900. Opgenomen met garageband en een Shure SM57 mic.
Het is een beetje fizzy, wat in het echt veel minder is. En misschien een klein beetje doziger. Fragmenten van Mercyful Fate, Metal Church, Motorhead en Scorpions (laatste met de neck pickup)

http://soundcloud.com/jasperpost/glpswb-eppups-jcm900

bass blom
28 januari 2012, 15:15
http://luxembourgopen.net/images/emoticons/applaus.gif

Mitch
28 januari 2012, 15:23
Gefeliciteerd, Faded naturals zijn écht leuke LPs voor een keurige prijs! Al helemaal in deze finish ;)

CID-Gibson
28 januari 2012, 16:56
Gefeliciteerd, Faded naturals zijn écht leuke LPs voor een keurige prijs! Al helemaal in deze finish ;)

Wat heb je er voor gedokt als ik vragen mag?.

En voor de rest veul speulen heel veul speulen :supercool:

Eind dit jaar ga ik voor een spaanse heb rond de 1600euro er voor over, hoop dat ik dan al een goed heb.

Ik heb Nu wel een BR 160 bleu land, maar vind spaanse warmer klinken.

Hoewel ik een fan ben van de SG modellen, deze zijn niet zo dik van hals daar mijn vingers nog al kort zijn.

Nu veel Geluk met je nieuwe Gibson.

Groentes

CID luisterd nu naar: Private Investigations van Mark Knopfler :)

LesPaul1612
28 januari 2012, 17:11
-hij is terug-

Verder mooi ding, Jasper. Lekker sober plankje, mag er wel wezen:ok:
Nog even een superdistortion erin, en weer maiden riffjes rammen!

o0rollo0o
28 januari 2012, 17:29
Ik heb hem ook dat ding is fuckin gers, fijne nek vooral
http://www.hoveniergaal.nl/gitar.jpg
Heb je gelijk een idee hoe zebra's erin staan. Ik heb ook dat zwarte ringetje bij de switch verwijderd.

CID-Gibson
28 januari 2012, 17:38
Ik heb hem ook dat ding is fuckin gers, fijne nek vooral
http://www.hoveniergaal.nl/gitar.jpg
Heb je gelijk een idee hoe zebra's erin staan. Ik heb ook dat zwarte ringetje bij de switch verwijderd.

Wa is Gers, ken ik nniet hammeren benden pull off enz.... ken ik wel maar Gers ?. :)

Is maar een vraagje en soms vind ik die LP wel wat zwaar :dontgeti: voor rond je nek te hangen. :seriousf:

CID luisterd nu naar :Rock 'n' Roll Singer van AC/DC :supercool:

Jasper.
28 januari 2012, 17:42
Ik heb hem ook dat ding is fuckin gers, fijne nek vooral
http://www.hoveniergaal.nl/gitar.jpg
Heb je gelijk een idee hoe zebra's erin staan. Ik heb ook dat zwarte ringetje bij de switch verwijderd.

Dat zwarte ringetje laat ik er nu juist wel op, anders word het zo kaal daar. Maar de pickupringen haal ik weg.

pueblo
28 januari 2012, 18:04
mooie gitaar :)




CID luistert nu naar :Rock 'n' Roll Singer van AC/DC :supercool:

there, i fixed it ;)

edit:




CID luistert nu naar: Private Investigations van Mark Knopfler :)

CID-Gibson
28 januari 2012, 18:07
mooie gitaar :)




there, i fixed it ;)

Ik vind ze wat kaal kan er niks aan doen, het een studio model ?. :seriousf:

en zijn zebras niet zwart/wit of wit zwart lol :seriousf:.

LOL

Sanderltd
28 januari 2012, 18:59
Ik vind ze wat kaal kan er niks aan doen, het een studio model ?. :seriousf:

en zijn zebras niet zwart/wit of wit zwart lol :seriousf:.

LOL

Wat scheelt er eigenlijk met jou?

macwilliams
28 januari 2012, 19:37
:dontgeti:

Willem raakte hem aan de straatstenen niet kwijt, dat vond ik ook wel sneu, dus ik heb hem er maar vanaf geholpen :D

Nee, een tijd terug bood Willem mij ook al een gitaar aan die hij kwijt wou.
Maar dat ging toen niet door (mijn ouders vonden dat ik teveel gitaren had, pfff :D)
Maar nu gaat mijn ibanez straks weg en Willem kwam erachter dat ik weer wat nieuws zocht (met gibson mensuur) en bood me deze aan omdat hij het nog wel erg sneu vond van toen met de telecaster.

Het is een stoere man, maar wat heeft hij toch een klein hartje niet? :D

Ghehehe, juist.

Je had toen graag die tele gehad maar ik geloof serieus dat je nu beter af bent met deze. De tele heb ik toen voor flink meer verkocht als ik jou vroeg, meer nog dan ik er zelf voor betaald heb :p

Eigenlijk had ik liever die andere faded verkocht want op die jij nu hebt speelde ik elke dag. Het is een super licht gitaartje en die "gemodificeerde" dimarzio was echt briljant in de nek positie. Ook hoe hij nu eruit ziet, nu ziet hij er echt worned uit! Maar goed, ik heb je de keus gegeven en je koos deze. Dat was echt onverwacht want nu moest ik ineens die elementen gaan omsleutelen. Maar hij is je van harte gegund na dat tele debacle.

Ik denk dat ik maar eens ga nadenken welke elementen ik in die solid faded ga zetten en als die dan klaar is gaat de 50'tribute voorzien worden van modified dimarzio elementen. Ik heb vandaag ook die bak met onderdelen uitgezocht en daar kwam ik nog dezelfde magneten tegen die ik ook gebruikt heb. Dus de geretourneerde x2n gaat omgebouwd worden naar single coils waarvan één in de brug komt. En dan een setje 300Kohm potmeters erin en dan experimenten met wat condensatoren en 50's bedradingsschema. Dat tele element gaat niet meer terug in een gitaar.

Heel benieuwd wat je keuze qua elementen word. :)

Thyrif
28 januari 2012, 20:01
Gefeliciteerd met een prachtige LP Jasper! Klinkt ook best nice op die opname al.

Binnenkort maar eens jammen dan? xD

o0rollo0o
28 januari 2012, 20:19
Wa is Gers, ken ik nniet hammeren benden pull off enz.... ken ik wel maar Gers ?. :)

Is maar een vraagje en soms vind ik die LP wel wat zwaar :dontgeti: voor rond je nek te hangen. :seriousf:

CID luisterd nu naar :Rock 'n' Roll Singer van AC/DC :supercool:

Deze heeft holtes in de body waardoor die superlicht is. Gers is die vent van samson en gers(tv programma)Die gebruikt die zebra pickups ook als signature zeg maar.

@Jasper, die pickup ringen weglaten kan, maar de binnenkant van de gitaar is natuurlijk niet zo donkerbruin gebeitst. Misschien dat je dat gaat zien als je de pickup rings weglaat. Ik heb het weleens bij een Ibanez gedaan, wel een vrij makkelijke mod.

Watchmaker
28 januari 2012, 20:39
Deze heeft holtes in de body waardoor die superlicht is.

Klopt. 3,5 kilo, valt reuze mee. Wel een klein tikkie "kopzwaar" daardoor maar dat had m'n SG destijds ook...


Gers is die vent van samson en gers(tv programma)Die gebruikt die zebra pickups ook als signature zeg maar.


* proest * :D

Jasper.
28 januari 2012, 23:17
Ik denk dat ik maar eens ga nadenken welke elementen ik in die solid faded ga zetten en als die dan klaar is gaat de 50'tribute voorzien worden van modified dimarzio elementen. Ik heb vandaag ook die bak met onderdelen uitgezocht en daar kwam ik nog dezelfde magneten tegen die ik ook gebruikt heb. Dus de geretourneerde x2n gaat omgebouwd worden naar single coils waarvan één in de brug komt. En dan een setje 300Kohm potmeters erin en dan experimenten met wat condensatoren en 50's bedradingsschema. Dat tele element gaat niet meer terug in een gitaar.


Klinkt vet! Hoezo dat tele element niet meer? Klonk niet zo verkeerd toch?



Heel benieuwd wat je keuze qua elementen word. :)

Ik zit heeeeel erg te gassen op zo'n setje Bare Knuckle Nailbombs. :D Die klonken toen in die ESP erg goed op mijn versterker.
Behoorlijk prijzig, maar aan de andere kant, als ze zo goed klinken doe je zo'n setje ook niet meer weg.

Heb vandaag de hele dag gespeeld. (tot ik naar mijn werk moest :( ) Hij speelt echt super. Het geluid moet nog wel wat beter (hoewel ik het idee heb dat ik mijn speelstijl aanpas, zodat het ook nog een beetje klinkt) maar qua bespeelbaarheid is het een topding!

Tabula Rasa
28 januari 2012, 23:25
Groentes


Tot Sinas!



(heb je je dwangbuis weer losgekregen?)


EDIT: Jasper, vette LP, ziet er goed uit. Heb zelf ook van dei K%M haken en geen problemen met lak.

Jasper.
28 januari 2012, 23:31
Tot Sinas!



(heb je je dwangbuis weer losgekregen?)


EDIT: Jasper, vette LP, ziet er goed uit. Heb zelf ook van dei K%M haken en geen problemen met lak.

Ik heb zelf Hercules haken, Willem heeft K&M, maar dat maakt niet uit :p Ik was er al achter gekomen dankzij googel :D

macwilliams
29 januari 2012, 12:14
Ik heb zelf Hercules haken, Willem heeft K&M, maar dat maakt niet uit :p Ik was er al achter gekomen dankzij googel :D

En des temeer schade eraan zit hoe cooler die eruit ziet. Gewoon even aan de trekhaak en een klinkerpad op en af rijden:blast::supercool::supercool::B

Jasper.
29 januari 2012, 17:09
Nu nog even met de versterker:

http://img196.imageshack.us/img196/1723/p1000002lt.jpg

Klassieke combinatie:
Les Paul + Marshall