PDA

View Full Version : Triple Rectifier + Control Switcher + Ground Control Pro



VincentZaalberg
27 januari 2012, 23:00
Hi,

kan iemand mij vertellen hoe ik via de Voodoo Lab Control Switcher de kanalen op een amp kan wisselen (Triple Rectifier) met midi vanaf een Ground Control Pro (in 4 Preset mode).

Je zou denken dat het allemaal van Voodoo Lab is en daarmee plug and play is.
Maar helaas.... ik heb alle manuals al uitvoerig doorgespit maar geen succes.

Wie heeft de gouden tip?

Groeten, Vincent

ieme
28 januari 2012, 14:39
Hi,

kan iemand mij vertellen hoe ik via de Voodoo Lab Control Switcher de kanalen op een amp kan wisselen (Triple Rectifier) met midi vanaf een Ground Control Pro (in 4 Preset mode).

Je zou denken dat het allemaal van Voodoo Lab is en daarmee plug and play is.
Maar helaas.... ik heb alle manuals al uitvoerig doorgespit maar geen succes.

Wie heeft de gouden tip?

Groeten, Vincent



4 loops aansluiten op ch 1,2,3 en solo boost.

Gewenste loops programeren voor preset, 4 preset mode inschakelen en gaan.

Ja het kan, ik doe t namelijk ook zo met m'n triple

VincentZaalberg
28 januari 2012, 18:55
4 loops aansluiten op ch 1,2,3 en solo boost.

Gewenste loops programeren voor preset, 4 preset mode inschakelen en gaan.

Ja het kan, ik doe t namelijk ook zo met m'n triple

hi ieme,

aaah eindelijk iemand die het al wel begrepen heeft.
ik ben blij te horen dat het dus wel KAN werken.

- 4 loops aansluiten ch1,2,3, en solo [CHECK]
- 4 preset mode op de GCpro inschakelen [CHECK]

kun jij mij heel precies vertellen hoe je de Control Switcher heb geprogrammeerd en welke stappen je ermee hebt doorlopen?

En ook welke stappen je hebt doorlopen op de GCpro om te zorgen dat hij de juiste midi data verstuurt naar de Contrl Switcher?

Mijn dank is groot!
Vincent Zaalberg

dml
29 januari 2012, 09:17
Je hoeft overigens niet Loop 2 op Ch. 2 aan te sluiten. Als je achterop de Triple de channelswitch op FOOTSWITCH zet, is Ch.2 het default kanaal. Dan heb je loop 2 dus over waarmee je nog andere fijne dingen kan doen.

ieme
29 januari 2012, 13:46
Klopt, echter schakel ik hem wel voor de zekerheid. Is geen moeten inderdaad.

VincentZaalberg
29 januari 2012, 16:46
hoi ieme,

kun je iets uitgebreider zijn over hoe je het voor elkaar hebt gekregen?
ik krijg je gc pro niet zover dat ik lampjes kan wisselen op de control switcher.
hoe heb je dit precies gedaan?
het staat in de manual alsof het vrij simpel is maar helaas geen succes nog tot zover.

gr. v

VincentZaalberg
29 januari 2012, 18:21
aaaaah eindelijk werkt het!
voor geïnteresseerden:

Op de GC Pro:
- 4 preset mode
- de onderste 4 knopen op midi kanaal 1 zetten (dat is een naam op de GC Pro) en knop 1 het cijfer 1 geven. knop 2 cijfer 2. knop 3 cijfer 3. knop 4 cijfer 4.
- in setup mode (edit+setup ingedrukt houden) onder menu 4.expanders GCX op ON zetten.

Op de Control Switcher:
- op midi channel 1 zetten (staat hij standaard) door de stroom aan te zetten terwijl je knop 2 ingedrukt houdt. loslaten als hij knippert. vervolgens alle lampjes uit doen en de stroom eraf halen.
- PC only mode activeren door knop 3 ingedrukt te houden terwijl je de stroom erop doet. loslaten als hij knippert en alle leds uitzetten behalve led1. vervolgens stroom eraf halen.
- als laatste sla je de gewenste stand van je Control Switcher leds op bij de betreffende PC van de GC Pro:

• GC Pro knop 1 indrukken (soms moet dit 2x omdat hij net aan is gegaan). led1 op de Control Switcher aanzetten. Houdt vervolgens op de Control Switcher knop 1 ingedrukt terwijl je knop 4 indrukt. Bij knipperen loslaten.
• GC Pro knop 2 indrukken (soms moet dit 2x omdat hij net aan is gegaan). led2 op de Control Switcher aanzetten. Houdt vervolgens op de Control Switcher knop 1 ingedrukt terwijl je knop 4 indrukt. Bij knipperen loslaten.
• GC Pro knop 3 indrukken (soms moet dit 2x omdat hij net aan is gegaan). led3 op de Control Switcher aanzetten. Houdt vervolgens op de Control Switcher knop 1 ingedrukt terwijl je knop 4 indrukt. Bij knipperen loslaten.
• GC Pro knop 4 indrukken (soms moet dit 2x omdat hij net aan is gegaan). led4 op de Control Switcher aanzetten. Houdt vervolgens op de Control Switcher knop 1 ingedrukt terwijl je knop 4 indrukt. Bij knipperen loslaten.

that's it. Je GC Pro kan kanalen op je amp wisselen en CC sturen om bijvoorbeeld effecten in een FX unit aan en uit te schakelen. werkt makkelijk en het switchen is snel.

succes, vincent

ieme
30 januari 2012, 15:54
jij ook succes, mocht het nou weer eens niet werken tussen je gcx en grx, draai de midi kabel om...






RTFM!