PDA

View Full Version : [HNGD] - Fender JA-90 Jim Adkins Telecaster Ebony Transparant



DemolitionColorScheme
27 januari 2012, 22:18
Ik ben de laatste tijd flink aan het sparen voor een Yamaha CP-70 piano en heb dus o.a. ook mijn Gibson LP Custom Wine Red te koop gezet om wat geld te kunnen inzamelen [en omdat ik een Gibson LP Classic Custom Ebony (limited edition versie uit 2008] laat overkomen vanuit de U.S.) - helaas verkopen €2000,- (of meer) kostende gitaren de laatste tijd gewoon echt amper, dus ben ik maar gaan rondzoeken naar ruil-mogelijkheden omdat ik het geld toch zeer zeker nodig heb.

Gisteren zag ik deze Tele op Marktplaats en heb toen gelijk een ruil met bijbetaling vanuit zijn kant aangeboden. Hij was geïnteresseerd en vandaag dus de ruil gemaakt met een Fender Jim Adkins signature Telecaster (Ebony Transparant) incl. case, die er normaal niet bijkomt.

http://i6.photobucket.com/albums/y244/DemolitionColorScheme/STUDIO/FenderTelecasterJimAdkins-1.jpg

http://i6.photobucket.com/albums/y244/DemolitionColorScheme/STUDIO/FenderTelecasterJimAdkins-3.jpg

http://i6.photobucket.com/albums/y244/DemolitionColorScheme/STUDIO/FenderTelecasterJimAdkins-6.jpg

http://i6.photobucket.com/albums/y244/DemolitionColorScheme/STUDIO/FenderTelecasterJimAdkins-7.jpg

http://media.fmicdirect.com/fender/images/products/guitars/0262350539_frt_wlg_001.jpg

Erg aparte Tele. Thinline, ash body, mahogany neck, set neck, 2x SD P90's, matching headstock, transparante lak.

Ik ben normaal niet van de P90's, maar deze scheuren verassend hard. Zowat een perfecte combinatie van humbucker-wollig en singlecoil snap en definitie. Erg cool! Leuk is ook dat het een beetje een aparte Tele is om te zien, ook qua finish. Persoonlijk vind ik dat wel weer verfrissend. Ik weet alleen niet of ik hem houd, meer door de reden dat ik netjuist gitaren en gear de deur aan het uitwerken ben, haha. Weer een gitaar erbij is dan net niet echt nodig. Ik denk er sowieso nog even over na, want bevallen doet 'ie wel!

Ik heb overigens niets met Jimmy Eat World, dus daar ging het me ook niet om. Gelukkig zit die signature ook achter op de headstock ipv. voorop of op de body.

lcvanderhelm
27 januari 2012, 22:28
Ash body en transparante lak?Ik dacht het niet.
Prachtige Tele,dat dan weer wel.

DemolitionColorScheme
27 januari 2012, 22:31
Ash body en transparante lak?Ik dacht het niet.
Prachtige Tele,dat dan weer wel.
Bij de specs staat er toch duidelijk:
Body: Semi-Hollow Ash

Whatever. Het ziet er naar mijn mening degelijk uit.

barno
27 januari 2012, 22:31
Ash body en transparante lak?Ik dacht het niet.
Prachtige Tele,dat dan weer wel.

ik dacht het wel. het ash is hier wel donker gestained natuurlijk.

Mr. Dynamite
27 januari 2012, 22:40
Extreem vette gitaar, wil ik ook! :crazyhappy:

lcvanderhelm
27 januari 2012, 22:41
Dat bedoel ik.

DemolitionColorScheme
27 januari 2012, 22:42
Dat bedoel ik.
Of niet!
(10 tekens)

lcvanderhelm
27 januari 2012, 22:52
Wel waar.
Even een uitleg:Ash is normaal licht geel van kleur.Als hier transparante lak overheen gaat,zou hij dus nog steeds licht geel zijn!
Met de donkere stain lijkt hij erg op de rosewood versie.

DemolitionColorScheme
27 januari 2012, 22:53
Wel waar.
Even een uitleg:Ash is normaal licht geel van kleur.Als hier transparante lak overheen gaat,zou hij dus nog steeds licht geel zijn!
Met de donkere stain lijkt hij erg op de rosewood versie.
Verkeerde verwoording dan. ;) Hoe noem je anders de coating op een gitaar? Lak zou je, inderdaad, eerder kunnen zien als finish.

Venlonaer
27 januari 2012, 23:18
En hoelang hou je deze?

barno
27 januari 2012, 23:20
Wel waar.
Even een uitleg:Ash is normaal licht geel van kleur.Als hier transparante lak overheen gaat,zou hij dus nog steeds licht geel zijn!
Met de donkere stain lijkt hij erg op de rosewood versie.

Sorry hoor, maar beetje houtkenner ziet dat is essen is met ogen dicht. Nervenpatroon lijkt helemaal niet op RW.

DemolitionColorScheme
27 januari 2012, 23:22
En hoelang hou je deze?
Geen idee. Zoals ik heb gezegd heb ik de ruil meer genomen omdat ik het geld nodig had en niet zozeer nog een gitaar. Als ik deze verkoop heb ik alsnog het geld wat ik voor m'n Custom zou willen hebben gehad, alleen heb ik het dan via een omweg moeten doen (zoals ik al zei, mensen leggen niet zo snel €2000,- of meer weg voor een gitaar). Dan maar in twee delen.

Ik weet dat ik regelmatig gitaren verkoop, maar dat komt omdat ik graag een beetje rondkijk. Ik heb altijd mijn U.S.A. Strat en een Gibson LP als twee main gitaren. Deze Custom heb ik ook alleen verkocht omdat ik een limited versie wist te scoren in de U.S. - een versie die ik eigenlijk niet kon laten liggen voor die prijs. Voor de rest zal je mij de komende tijd nog wel lekker gitaren zien binnen halen en dan eventueel weer verkopen. Morgen komt er ook weer een Gibson LP Studio uit '92 binnen. Soms kun je leuke deals niet laten liggen. :) Daarbij vind ik het ook gewoon leuk om verschillende dingen in huis te halen en uit te proberen.

Venlonaer
27 januari 2012, 23:58
Ah daar heb je natuurlijk wel weer gelijk in. Er gaat niets boven het testen van giyaren over je eigen amp.

Ben wel benieuwd naar die limited.

DemolitionColorScheme
28 januari 2012, 00:01
Ah daar heb je natuurlijk wel weer gelijk in. Er gaat niets boven het testen van giyaren over je eigen amp.

Ben wel benieuwd naar die limited.
Precies. Het gaat voornamelijk over het uitproberen op m'n eigen setup.
Zie deze thread voor de limited:
- http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?152198-Gibson-Les-Paul-Classic-Custom-%28Ebony-met-Orange-binding%29-Waar-te-vinden

Stillborn
28 januari 2012, 00:11
Knap!!!

Als je deze ooit weg doet, mag jij mij een PM sturen :crazyhappy:

RS-Rik
28 januari 2012, 02:14
mega mooi! 10 tekens

bass blom
28 januari 2012, 07:32
yo, vet ding man :cheerup:

Duhsjaak
28 januari 2012, 08:19
Hi
Hm..... Jim, ja geen wonder, zekers de broer van Chet natuurlijk. Ik wist het wel! Hier hoort zo'n smiley te staan maar dat lukt me niet.

Dit is mijn all time favorite Tele. Komt ook doordat ik P90's freak ben tot en met.

Zelfs mijn akelig goedkope kopie van deze klinkt en speelt heerlijk. Ik twijfel er niet aan dat deze alleen nog maar meer kamerbrede grijns op je kop tovert.

Van harte. Ben een heeeel klein beetje jaloers nu toch wel, maar ik hou me in.
Veel plezier! Gus

Buzzel
28 januari 2012, 09:41
Prachtige gitaar, maar hoe is de afwerking? Ik heb wel eens op FMT tele gespeeld, komt uit de zelfde fabriek, ik vond hem matig afgewerkt en de helft van de pickups en knoppen deed het niet.

DemolitionColorScheme
28 januari 2012, 10:16
Prachtige gitaar, maar hoe is de afwerking? Ik heb wel eens op FMT tele gespeeld, komt uit de zelfde fabriek, ik vond hem matig afgewerkt en de helft van de pickups en knoppen deed het niet.
Nee, ik denk niet dat dat een model is waar geen aandacht aan is besteed. Naar mijn mening ziet hij er goed afwerkt uit. Geen uitstekende frets, electronica ziet er netjes uit. Knoppen doen het allemaal, pickup selector ook. Alles is prima.

En thanks, allen! Het is een erg cool ding, alleen weet ik nog niet of P90's me helemaal liggen. Ik ben wel iemand die op een gitaar meestal de optie wil om pickups te coil-tappen voor complete singlecoil sounds, meer opties. Dat kan dus niet bij P90's, dus ik kijk nog even of ik het mezelf kan permiteren om hem te houden ivm. het sparen voor die Yamaha CP-70 dus.

Gretsch 5120
28 januari 2012, 14:14
erg gave gitaar: ik heb er ook naar zitten kijken toen ik een tele wilde hebben vorig jaar, maar werd een beetje voorzichtig toen ik veel tegenstrijdige recenties (met name wat betreft de afwerking) las op het net. Mijn bedoeling was (en is...) om mijn sustainiac systeem erin te hangen en dat had goed gekund in een hollowbody ivm de printplaat.

Achteraf heb ik spijt van mijn huidige tele door de brug (ik plaats mijn hand op een gekke manier op de brug omdat ik een tuneomatic gewend ben).

En laat die Adkins nou een tuneomatic hebben...
Ook speel ik het liefst op een Gretsch vanwege het gewicht....

Waar ga je 'm vooral voor gebruiken? Bepaalde stemming in gedachten?

DemolitionColorScheme
28 januari 2012, 14:19
Precies. Ik houd van Tele's, maar die bruggen, daar kan ik ook niet zo lekker mee weg. Dit speelt gewoon als een LP, maar dan lichter. Ik heb eigenlijk alleen maar positieve reviews gelezen? Het voelt ook niet aan als een goedkope Squier of zo. Veel gitaar voor weinig geld.

En nee, ik denk niet dat ik hem ga gebruiken. Zoals je kunt lezen heb ik hem gekregen in een ruil omdat het me niet lukte om m'n Gibson LP Custom te verkopen. Ik had / heb ook geen extra gitaar nodig, dus ik heb besloten dat deze alsnog de deur uit zal gaan, zoals gepland. Het sparen voor die geresiveerde Yamaha CP-70 is een hele klus en ik kan elk beetje geld gebruiken, vandaar.

Daarbij ben ik ook niet echt alleen van de gitaren, dus met 2 á 3 heb ik er ècht wel genoeg.

Gretsch 5120
28 januari 2012, 14:32
Cool.. ik eehh snap alleen je obsessie met een CP70 niet zo (tenzij je een Simple Minds-cover band wilt beginnen). Een maat van mij had/heeft er eentje, maar ik vond het wel een enorme one-trick-pony (en dan nog wel een jaren 80 1tp).

En ik ben best happy met mijn huidige 72 Deluxe.. (reden was eigenlijk omdat de nodige Postrock-gitaristen op dat ding spelen... vooral TWDY), allen het tremolopicken lukt nog niet op die gitaar...

DemolitionColorScheme
28 januari 2012, 14:36
Cool.. ik eehh snap alleen je obsessie met een CP70 niet zo (tenzij je een Simple Minds-cover band wilt beginnen). Een maat van mij had/heeft er eentje, maar ik vond het wel een enorme one-trick-pony (en dan nog wel een jaren 80 1tp).
Tja, een Rhodes is ook een one trick pony, een wurlitzer, een piano ook en een akoestische gitaar ook. Ik vind die dingen gewoon geweldig klinken. Wat moet een piano nog meer kunnen dan een piano zijn? Deze heeft nog een chorus, een trem, een EQ en volume ook. Meer dan een reguliere piano. ;) Daarbij, ik woon in een appartement, 4 hoog, zonder lift, met een smalle trappengang. Er kan hier nergens een piano staan. De CP-70 en CP-80 kun je uit elkaar halen, vervoeren en weer in elkaar zetten.

Het is gewoon een akoestische piano die pickups heeft, dus ik kan hem akoestisch opnemen, maar ook inpluggen en in m'n versterkers gooien, of DI. :)

Gretsch 5120
28 januari 2012, 14:46
De CP-70 en CP-80 kun je uit elkaar halen, vervoeren en weer in elkaar zetten.

Het is gewoon een akoestische piano die pickups heeft, dus ik kan hem akoestisch opnemen, maar ook inpluggen en in m'n versterkers gooien, of DI. :)

Die maat van mij hield zielsveel van zijn CP70, maar schakelde toch live over naar wat anders omdat dat ding pleurtje-zwaar was. Persoonlijk vind ik een Rhodes breder inzetbaar (van jazz, triphop, rock naar ambient) en tijdlozer. Een CP70 is echt een tijdsgebonden (lees: jaren 80) ding; maar ja.. ik vrees dat hier het leeftijdsverschil tussen ons duidelijk wordt hahahaha.. ik heb de jaren 80 bewust meegemaakt...en er zijn sommige dingen uit die tijd die je liever vergeet hahahaha.

DemolitionColorScheme
28 januari 2012, 14:50
Die maat van mij hield zielsveel van zijn CP70, maar schakelde toch live over naar wat anders omdat dat ding pleurtje-zwaar was. Persoonlijk vind ik een Rhodes breder inzetbaar (van jazz, triphop, rock naar ambient) en tijdlozer. Een CP70 is echt een tijdsgebonden (lees: jaren 80) ding; maar ja.. ik vrees dat hier het leeftijdsverschil tussen ons duidelijk wordt hahahaha.. ik heb de jaren 80 bewust meegemaakt...en er zijn sommige dingen uit die tijd die je liever vergeet hahahaha.
Het is ook niet voor live, natuurlijk.
En nee, sorry, daar ben ik het niet mee eens. Het is een piano. Niet meer dan dat. Dat ze vroeger er een shiteload aan reverb, chorus en delay over gooide wil niet zeggen dat dat moet. Het is een piano. Ik ga er geen Genesis of wat dan ook mee spelen. Ik ben erg bewust dat hij in de jaren 80 veel is gebruikt, maar hij wordt tegenwoordig nogsteeds gebruikt door bijv. Sigur Rós en Keane, in beiden bands wordt hij gewoon gebruikt als piano. Geen chorus, geen tremolo of wat dan ook.

Een gitaar kan net zo goed jaren 80 (dikke chorus, delay, reverb) zijn. Ligt eigenlijk meer aan de post-treatment dan aan het instrument zelf. Daarbij, een instrument kan in elk genre worden gebruikt. Jazz, ambient, wat dan ook - waar past een piano nu niet thuis? Het is een classic instrument.


http://www.youtube.com/watch?v=pLFz-uHWuaU
Kortom, het is gewoon een piano.
(en we raken off-topic ;))