PDA

View Full Version : "Nieuwe" Taylor 110e



Noordeling38
27 januari 2012, 20:43
Twee weken geleden heb ik via de Duitse marktplaats deze in zeer goede staat Taylor 110e gekocht incl praktisch ongebruikte gigbag van Taylor en alle papieren. De gitaar speelt super. Zeer mooi geluid. Het is het 110e type van Taylor waarbij er geen knoppen aan de zijkant zitten. Dit moet mbv de versterker gebeuren hetzij via een volumepedaal.

Zie fotos in de link:

http://www.mijnalbum.nl/Album=XI84G6VY


Noorder Gitaar Dag 3 maart aanstaande te Zuidbroek

doctormetal
28 januari 2012, 19:38
Die 110e is een heel leuk gitaartje. Zelf heb ik er ook een, maar dan de 2011 editie. Heb deze afgelopen zomer gekocht en heb er geen moment spijt van gehad. Ook versterkt geeft hij een mooi geluid.

speedof1
31 januari 2012, 08:26
Ik heb ook een Taylor 110e uit 2010 maar ben wat minder tevreden. Kan maar niet binden met de gitaar, met het geluid, de feel etc... Had 'em beter moeten testen bij de aankoop, maarja, het was m'n eerste gitaar :D

Wel een vraagje: gooien jullie er medium of light-snaren op? Standaard komt de gitaar geloof ik met elixir mediums maar momenteel heb ik er een setje Elixir lights op liggen.

Rizz
31 januari 2012, 08:54
Ik heb ook een Taylor 110e uit 2010 maar ben wat minder tevreden. Kan maar niet binden met de gitaar, met het geluid, de feel etc... Had 'em beter moeten testen bij de aankoop, maarja, het was m'n eerste gitaar :D

Wel een vraagje: gooien jullie er medium of light-snaren op? Standaard komt de gitaar geloof ik met elixir mediums maar momenteel heb ik er een setje Elixir lights op liggen.

Elixirs zijn wat glad en hebben niet zoveel "houvast".. Heb je er wel 's andere snaren dan elixirs op gehad?

Voor de rest ist heul persoonlijk en gitaar afhankelijk, ik heb voor strumming het liefst .011 erop liggen en op m'n VGS klinken die het best (D'addario .011 fb). Voor fingerpicking liever .012 (elixir fb), is wat stabieler en klinken op m'n fender veel beter.

speedof1
31 januari 2012, 10:09
Elixirs zijn wat glad en hebben niet zoveel "houvast".. Heb je er wel 's andere snaren dan elixirs op gehad?

Voor de rest ist heul persoonlijk en gitaar afhankelijk, ik heb voor strumming het liefst .011 erop liggen en op m'n VGS klinken die het best (D'addario .011 fb). Voor fingerpicking liever .012 (elixir fb), is wat stabieler en klinken op m'n fender veel beter.

Ik heb er nooit andere snaren op gehad. Misschien maar eens doen, was bij m'n strat ook een verademing toen ik op Ernies overstapte. Maar ik geloof dat de elixir acoustics sowieso hoger staan aangeschreven dan de electrische varianten.

Muzieknono
31 januari 2012, 11:41
Zet er maar eens D'addario op.
V.w.b. de Taylor 110, ik heb er ook niets mee, verscheidene geprobeerd, maar ik houd het nog steeds bij mijn Parkwood.
Mvgr. Dirk Jan :B