PDA

View Full Version : Fingeroefeningen tabs



obiwanjacobi
27 januari 2012, 15:19
Hallo,

Hier een fingeroefening (http://dl.dropbox.com/u/1963921/MIDI/EMinor.zip) die ik heb gemaakt.

Handigst is om de .mid in een sequencer te laden zodat je kan loopen en het stukje voor stukje kan uitzoeken. Verder staat de tab er in een aantal document formaten bij.

Have fun.

aaronstonebeat
30 januari 2012, 21:44
GuitarPro geeft op mijn pc geen geluid bij je stuk, het mid-bestand ook niet; zal wel aan mijn geluidskaart liggen.

Zit er een bepaalde filosofie achter de oefening? Drie per snaar? Is er een voorkeur voor een systeem van aanslaan (alternate vs. economy)?
Komt het uit een bestaand stuk? Waarom A en niet Am (gezien de toonladder)?

En waarom 'finger'? :D

obiwanjacobi
1 februari 2012, 09:10
Jeetje!

Uhh, het is een stukje dat ik oefen om een wat bredere vingerzetting en een sequentie van noten die je van snaar naar snaar neemt. Daarnaast zitten er ook time sig. variaties in. Ik heb het zelf geschreven (maar ga niet beweren dat ik niet beinvloed ben ;-) ). Ik gebruik zelf alternate picking, maar zie maar wat je er zelf van maakt.

'finger' was een tikfout - ik denk veel in het engels... :crazyhappy:

A ipv Am... Uh, geen idee. Ik moet daar even naar kijken, kan ook een foutje zijn. Maar ik doe het soms wel expres voor de 'major lift'.

Het midi file is geexporteerd vanuit Cubase en ik heb nog niet eerder klachten gehad dat het niet zou werken. Heb je een sequencer die midi kan spelen? Want het is wel handig om het te kunnen loopen - eerst om stukje bij beetje te oefenen en daarna het geheel... Althans dat vind ik.

Iig leuk dat je er naar hebt willen kijken.

Riny
3 februari 2012, 20:04
Een late positieve reactie.

Even gedownload en in GP5.2 geopend.
Hier werkt hij gewoon zoals bedoeld was.
Leuk in elkaar gezet om de vingertjes los te maken (warming up).:gitarist:

obiwanjacobi
4 februari 2012, 23:03
Thanx!

(huh, ik krijg een melding dat ik minimaal 10 tekens moet invoeren...)

Metalhead6661
13 februari 2012, 18:45
Oeh ga ik zeker gebruike als warming up :P Moet ik eerst wachten voordat mijn gitaar terug is van reperatie... 1 week zonder gitaar :(

obiwanjacobi
13 februari 2012, 19:35
Oeh ga ik zeker gebruike als warming up :P Moet ik eerst wachten voordat mijn gitaar terug is van reperatie... 1 week zonder gitaar :(

Daar isie ook voor bedoeld!

Have fun.