PDA

View Full Version : gitaar opnieuw spuiten



jordiboonie
27 januari 2012, 15:16
hey allemaal!!! Ik wou mijn gitaar opnieuw spuiten maar ik weet niet zeker hou je de lagen moet spuiten wil iemand zeggen of ik het goed heb
ik denk-
2 lagengrondlak
6-7 spuitlak in gewenste kleur
klopt dit???????????????????:???::???:

.slash.
27 januari 2012, 15:34
Ik heb er geen verstand van, maar ik denk niet dat je moet beginnen met de lak?

pueblo
27 januari 2012, 15:34
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?43489-Lak-Faq-1.0
dat zal helpen denk ik :)

wietse
27 januari 2012, 15:57
tja, ik tel de lagen nooit, mooi fijn opschuren, grondlaag, weer fijn opschuren en dan de lak er op net zoveel tot het mooi dekt en strak is, voor een diepere kleur nog een paar lagen blanke lak en klaar.
ik hoop trouwens wel dat je dit van plan bent met een nieuwere cheapo oid en niet met een 60's telecaster of een andere vintage gitaar.

Kingfisher
27 januari 2012, 16:41
Alle hardware er af, opschure en Indienen bij de plaatselijke autoblutshersteller. Kost twee keer niets en is perfect gedaan.

Gearjunkie
27 januari 2012, 19:56
Alle hardware er af, opschure en Indienen bij de plaatselijke autoblutshersteller. Kost twee keer niets en is perfect gedaan.

Goed idee denk ik... lakken valt al snel tegen om zelf te doen. Zeker ook omdat je niet over de juiste spullen beschikt. Heb je net die bodie naar je zin... nog één laagje denk je.... begint die spuitbus toch te spetteren... weer alles opnieuw...

ps. is autoblutshersteller een woordgrap of is dat echt Vlaams??

Tabula Rasa
27 januari 2012, 20:02