PDA

View Full Version : gitaar opnieuw spuiten



jordiboonie
27 januari 2012, 15:16
hey allemaal!!! Ik wou mijn gitaar opnieuw spuiten maar ik weet niet zeker hou je de lagen moet spuiten wil iemand zeggen of ik het goed heb
ik denk-
2 lagengrondlak
6-7 spuitlak in gewenste kleur
klopt dit???????????????????:???::???:

.slash.
27 januari 2012, 15:34
Ik heb er geen verstand van, maar ik denk niet dat je moet beginnen met de lak?

pueblo
27 januari 2012, 15:34
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?43489-Lak-Faq-1.0
dat zal helpen denk ik :)

wietse
27 januari 2012, 15:57
tja, ik tel de lagen nooit, mooi fijn opschuren, grondlaag, weer fijn opschuren en dan de lak er op net zoveel tot het mooi dekt en strak is, voor een diepere kleur nog een paar lagen blanke lak en klaar.
ik hoop trouwens wel dat je dit van plan bent met een nieuwere cheapo oid en niet met een 60's telecaster of een andere vintage gitaar.

Kingfisher
27 januari 2012, 16:41
Alle hardware er af, opschure en Indienen bij de plaatselijke autoblutshersteller. Kost twee keer niets en is perfect gedaan.

Gearjunkie
27 januari 2012, 19:56
Alle hardware er af, opschure en Indienen bij de plaatselijke autoblutshersteller. Kost twee keer niets en is perfect gedaan.

Goed idee denk ik... lakken valt al snel tegen om zelf te doen. Zeker ook omdat je niet over de juiste spullen beschikt. Heb je net die bodie naar je zin... nog één laagje denk je.... begint die spuitbus toch te spetteren... weer alles opnieuw...

ps. is autoblutshersteller een woordgrap of is dat echt Vlaams??

Tabula Rasa
27 januari 2012, 20:02
Op zich is het zelf lakken van een gitaar niet extreem lastig. Waar je echt rekening mee moet houden is dat je exact aanhoudt wat je met die lak moet doen. Houdt je aan de voorgegeven lagen, droogtijden etc. Probeer geen tijdwinst te boeken door te veel lagen op elkaar, probeer geen tijdwinst te boeken door snelle voorbereiding (zo van: "zie je straks toch niet meer met lak erop"etc). Mix geen lakken die niet goed op elkaar reageren en werk in een stofvrije ruimte, of buiten onder een afdakje, net na een regenbui.

bass blom
27 januari 2012, 20:03
Goed idee denk ik... lakken valt al snel tegen om zelf te doen. Zeker ook omdat je niet over de juiste spullen beschikt. Heb je net die bodie naar je zin... nog één laagje denk je.... begint die spuitbus toch te spetteren... weer alles opnieuw...

ps. is autoblutshersteller een woordgrap of is dat echt Vlaams??

bluts is wat wij deuk noemen ja zegt google :D

LGK
27 januari 2012, 20:27
ik hoop trouwens wel dat je dit van plan bent met een nieuwere cheapo oid en niet met een 60's telecaster of een andere vintage gitaar.

Hoezo niet..?

Grz

Tabula Rasa
27 januari 2012, 20:29
Omdat ie dan veel waarde verliest. Bij een echt oude soms zoveel dat je voor het verschil bijna iedere gitaar in jouw gewenste kleur wel zou kunnen laten bouwen.

LGK
27 januari 2012, 20:41
Omdat ie dan veel waarde verliest. Bij een echt oude soms zoveel dat je voor het verschil bijna iedere gitaar in jouw gewenste kleur wel zou kunnen laten bouwen.

poehee..
Ken iemand met een fender 60 strat uit 82 volgensmij.. (wel een japanse) die heeft hem met een staal borstel behandeld....

(Dit is dus duidelijk wat je niet moet doen met een gitaar mensen!) ;)

wietse
27 januari 2012, 21:13
Omdat ie dan veel waarde verliest. Bij een echt oude soms zoveel dat je voor het verschil bijna iedere gitaar in jouw gewenste kleur wel zou kunnen laten bouwen.

helemaal mee eens, als je een originele 50's telecaster over gaat kwasten (of officieel laat refinishen) dan is de waarde van vele tienduizenden gedaald naar een paar duizend.
als je een japanse cheapo uit de 60er jaren hebt en daar doe je dit bij dan is het verschil niet zo groot, scheelt misschien een paar tientjes maar het is er wel.

jordiboonie
28 januari 2012, 19:31
hee iedereen bedankt voor de reacties,
ik heb een goedkope richwood gekocht en om gebouwd tot stratocaster Red Special, maar de kleur was zwart en nu ga ik hem spuiten in de echt red special kleur

o0rollo0o
28 januari 2012, 20:32
hee iedereen bedankt voor de reacties,
ik heb een goedkope richwood gekocht en om gebouwd tot stratocaster Red Special, maar de kleur was zwart en nu ga ik hem spuiten in de echt red special kleur

Suc6 met kaalschuren van die polystuff dan.. Erna is het een eitje. 2 grondlagen en na het opdrogen fijn schuren met korrel 1500.

Erna 5 lagen kleur, of totdat de kleurdiepte naar wens is.

Erna nog zn doorzichtige laag overheen, 4 minimaal en dat 3 weken laten uitharden anders krast t echt megasnel...

Erna kan je het nog polijsten als je echte megaglans wil.

wietse
28 januari 2012, 20:56
Suc6 met kaalschuren van die polystuff dan..

waarom kaal schuren? dat is nergens voor nodig, fijn opschuren en spuiten eerst met een laagje lichte grondlaag, anders dekt het rood zo slecht over het zwart, en dan de kleur er op.
helemaal kaal maken is niet nodig zorgt alleen maar voor erg veel extra werk, je hebt dan ook weer filler nodig om de porieén van het hout op te vullen.
waarom een mooie perfect gladde ondergrond verkloten zo glad krijg je het namelijk nooit weer.
gewoon over de poly heen spuiten, dat zou ik doen.

jordiboonie
28 januari 2012, 21:17
maar als je de gitaar niet helemaal opschuurd hou je toch dat zwarte over

jordiboonie
28 januari 2012, 21:22
maar de lakkleur moet ik zijdeglans hebben of hoogglans

o0rollo0o
28 januari 2012, 21:34
maar de lakkleur moet ik zijdeglans hebben of hoogglans

Wat jij wil, hoogglans glimt wat meer. Ik heb destijds voor zijde gekozen, ben niet van die blingbling. Je hoeft t overigens niet persee te polijsten erna. Maar wel die blanke lak ter bescherming er goed overheen doen in meerdere dunne lagen en goed laten uitharden, dat beschermt jou kleurlagen namelijk tegen beschadigen!

Tabula Rasa
28 januari 2012, 21:40
Suc6 met kaalschuren van die polystuff dan.. Erna is het een eitje. 2 grondlagen en na het opdrogen fijn schuren met korrel 1500.

Erna 5 lagen kleur, of totdat de kleurdiepte naar wens is.

Erna nog zn doorzichtige laag overheen, 4 minimaal en dat 3 weken laten uitharden anders krast t echt megasnel...

Erna kan je het nog polijsten als je echte megaglans wil.

Leuke tips allemaal hoor, maar je zegt niet over welk type lak je het hebt.

Leuk als TS na 3 weken nitrolak gaat polijsten :seriousf:

wietse
28 januari 2012, 22:02
maar als je de gitaar niet helemaal opschuurd hou je toch dat zwarte over
daar spuit je toch overheen?
lichte grondlaag eerst en dan de gewenste kleur er overheen, dat zwarte zit er onder en kan er alleen doorheen komen als je de lak wegspeelt.

jordiboonie
28 januari 2012, 22:04
oke, dan hoef je toch ook niet primer of porienvuller te gebruiken? als er al een lak op zit

wietse
28 januari 2012, 22:10
Leuk als TS na 3 weken nitrolak gaat polijsten :seriousf:

nitrolak ligt niet voor het oprapen, dat spul is sinds 2006 verboden in nederland.

jordiboonie
28 januari 2012, 22:12
ik kan nitrolak zo verkrijgen bij mijn muziekwinkel piet joosten kan ik het krijgen en ik woon dicht bij belgië dus alles wat hier illegaal is ga ik in belgië
datgene halen
go belgië:rockon::rockon::rockon::rockon:

wietse
28 januari 2012, 22:14
oke, dan hoef je toch ook niet primer of porienvuller te gebruiken? als er al een lak op zit
in principe is het niet nodig maar voordat je rood mooi dekkend over zwart heen hebt dan ben je heel wat busjes verder, en het wordt nooit echt helder rood met zo'n donkere ondergrond, primer dekt over het algemeen erg goed en dan heb je een lichte ondergrond waardoor het je veel minder werk kost en de kleur ook helderder wordt.
en poriënvuller hoef je dan sowieso niet te gebruiken dat is alleen nodig bij kaal hout.

jordiboonie
28 januari 2012, 22:23
maar kun je ook met een rollertje de lak erop brengen of moet het perse met een spuitbus

Tabula Rasa
28 januari 2012, 22:26
maar kun je ook met een rollertje de lak erop brengen of moet het perse met een spuitbus

Spuitbus werkt veel strakker. Ik las dat je nitro wilde gebruiken. Nitro vreet lakrolletjes vaak gewoon op en dan zitten er stukken en brokken in je lak. Schuursponsje in een stuk panty werkt redelijk. Kan je 10 minuten mee werken en dan gauw de volgende pakken.

Koop gewoon spuitbussen... dat werkt echt het netst.

jordiboonie
28 januari 2012, 22:53
ja denk ik ook. maar als je gewone lak haalt van histor if flexa geeft dat ook goed resultaat of kun je bwter naar een verfwinkel gaan en een topmerk kopen

guitarkid
29 januari 2012, 00:38
ja denk ik ook. maar als je gewone lak haalt van histor if flexa geeft dat ook goed resultaat of kun je bwter naar een verfwinkel gaan en een topmerk kopen

Gamma huismerk in spuitbussen! Kleur en blanke lak. Werkt perfect!

wietse
29 januari 2012, 06:35
Gamma huismerk in spuitbussen! Kleur en blanke lak. Werkt perfect!

dat alkyd spul?
zacht, duurt lang voordat het uithardt en dekt slecht, en je moet niet vreemd opzien dat de lagen elkaar op willen vreten, heb dat spul vroeger een keer op een auto geprobeerd, resultaat was met een doek met thinner alles er afgeveegd en het weer opnieuw doen met acryl.
dat is al wat jaren geleden maar volgens mij is er nog niks veranderd aan de receptuur van dat spul.
nadeel van alkyd blanke lakken is dat het nooit 100% blank is maar altijd een gelige gloed geeft.

jordiboonie
29 januari 2012, 08:46
maar een gitaar is geen auto

pueblo
29 januari 2012, 09:38
maar een gitaar is geen auto

dat verandert niets aan de lak..
:)

valentino
29 januari 2012, 10:19
Hallo heb even dit Topic door gelezen en kom geinige antwoorden en tips tegen. De beste tip die ik zag staan is breng de gitaar naar een auto spuiter. Zou ik zeker doen spuiten is een vak en waneer je dat niet geheel in de hand hebt kan het resultaat terleurstellend zijn. Er zijn diversen soorten auto lakken en het kleuren spectrum is mega. het idd heel ligt opschuren van de body is het juiste advies een goed bassis lak over de zwarte lak heen en de gitaar is klaar om over gespoten te worden. De eerste lak laag na het schuren van je body is heel belangrijk gebruik je een verkeerde ondergrond dan gaan de lakken op elkaar reageren. In lelystad staat de fabriek van Valspar autolakken de ze maken de merken de Beer Octral en Hella en hebben zowel watergedragen lakken als de conventionele lakken. je zou zelfs kunnen kieze om mica in je lak te doen voor een mooi kleur effect. ik zou zeggen laat die gitaar spuiten door een auto spuiter en voorzien van een goede blanke lak laag . zeker weten dat je dan een plaatje terug krijgt met een mooie goed uitgeharde lak laag er op. Dan nog even het volgende de opmerking een gitaar is geen auto Klopt maar op de gitaar zul je van veel dichter bekijken dan de auto dus het resultaat zal strakker moeten wezen. Succes met je beslising Groeten Dick

jordiboonie
29 januari 2012, 10:23
bij mijn in de buurt hebben ze een autospuiterij daar heb ik gevraagd voor hoeveel ze een gitaar spuiten. nou, daar werd ik niet vrolijk van 150€ voor een gitaartje. Ik denk dat ik het samen met m'n pa doe want die schildert en die spuit iedere dag dus die heeft veel ervaring hier mee:)

o0rollo0o
29 januari 2012, 11:38
bij mijn in de buurt hebben ze een autospuiterij daar heb ik gevraagd voor hoeveel ze een gitaar spuiten. nou, daar werd ik niet vrolijk van 150€ voor een gitaartje. Ik denk dat ik het samen met m'n pa doe want die schildert en die spuit iedere dag dus die heeft veel ervaring hier mee:)

Had je hem toch ook om advies kunnen vragen:p?

guitarkid
29 januari 2012, 12:47
dat alkyd spul?
zacht, duurt lang voordat het uithardt en dekt slecht, en je moet niet vreemd opzien dat de lagen elkaar op willen vreten, heb dat spul vroeger een keer op een auto geprobeerd, resultaat was met een doek met thinner alles er afgeveegd en het weer opnieuw doen met acryl.
dat is al wat jaren geleden maar volgens mij is er nog niks veranderd aan de receptuur van dat spul.
nadeel van alkyd blanke lakken is dat het nooit 100% blank is maar altijd een gelige gloed geeft.

Wietse.

Er staat nergens op de bus dat het alkyd is. Ik heb ook geen last van gehad van die gelige gloed. Ik heb een gitaar gespoten in "zacht geel" en daarna afgewerkt met blanke lak (een dunne laag en verder niet niet schuren of polijsten) en de kenners dachten dat het de originele kleur (een wat oudere Olympic White, die dus dan wat vergeeld is) en lak was van een vroege AVRI! En ja, ik heb zo'n gitaar en het verschil was niet te zien! De lak hardt ook prima uit en laat zich erg goed verwerken.
Het gaat om de zijdeglans kleurlak in de blauw-witte spuitbussen:
Foto van internet:
http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/gammalak.jpg

valentino
29 januari 2012, 13:07
bij mijn in de buurt hebben ze een autospuiterij daar heb ik gevraagd voor hoeveel ze een gitaar spuiten. nou, daar werd ik niet vrolijk van 150€ voor een gitaartje. Ik denk dat ik het samen met m'n pa doe want die schildert en die spuit iedere dag dus die heeft veel ervaring hier mee:)

???? je hebt de kennis en middelen binnen hand bereik en dan toch een topic er aan wijden pfff das dubbel zeg. Gebruik goede lakken en zorg dat je onddergrond perfect is. is de eerste laag niet goed dan word het niks. Wil je het doen met auto lak en je kunt kiezen voor octral of de beer kies dan de goedkooopste van de 2 zijn dezelfde lakken alleen ander etiketje en prijs maar komen uit de zelfde tank.

Groeten Dick

jordiboonie
29 januari 2012, 14:05
hee, weet je waar je auto lak kan halen ik heb mensen allemaal gehoord dat ze autolak hebben bij halfords maar dat hebben ze niet.
waar kan ik het dan halen en hoe duur is autolak dan ongeveer???

jordiboonie
29 januari 2012, 14:47
hee iedereen
heel erg bedankt ik heb besloten hoe ik te werk ga
-glad schuren
-2/3 lagen grondlak
-6-7 lagen kleurlak
-2-3 lagen beits

o0rollo0o
29 januari 2012, 15:08
hee iedereen
heel erg bedankt ik heb besloten hoe ik te werk ga
-glad schuren
-2/3 lagen grondlak
-6-7 lagen kleurlak
-2-3 lagen beits

Beits??? Blanke lak bedoel je?

jordiboonie
29 januari 2012, 16:09
hoe maak je de kleur transparant. ik had gehoord
6_7 waterbeits
2 lagen blanke lak
klopt dit

pueblo
29 januari 2012, 16:18
Er staat nergens op de bus dat het alkyd is.
normaalgezien moet het er wel ergens opstaan wat het is, meestal bij de kleine lettertjes.

kleur transparant maken? meestal kleur je het hout met beits (ecoline is ook goed) en daarover blanke lak

o0rollo0o
29 januari 2012, 16:52
hoe maak je de kleur transparant. ik had gehoord
6_7 waterbeits
2 lagen blanke lak
klopt dit

Ik weet niet waar je het nu weer over heb, maar iets beitsen is iets totaal anders dan je gitaar overspuiten met een ander kleurtje. Ik zou toch eens met je vader gaan praten, die weet er allicht meer over...

jordiboonie
29 januari 2012, 17:34
dus even voor de duidelijkheid
2-3 lagen grondverf
6-7 lagen lak
2-3 lagen blanke lak'
waar kan ik goedkope lak halen bij karwei etc of bij een verfwinkel

o0rollo0o
29 januari 2012, 18:12
dus even voor de duidelijkheid
2-3 lagen grondverf
6-7 lagen lak
2-3 lagen blanke lak'
waar kan ik goedkope lak halen bij karwei etc of bij een verfwinkel

Ja, wel dunne laagjes telkens doen anders wordt t niet strak. Thoeft niet meteen in 1x te dekken, gewoob rustig de tijd nemen. Blanke lak lagen zou ik 5 dunne doen, en houden aan de droogtijden die op de spuitbusjes staan. Bij de bouwmarkten(gamma, karwei, hornback, multimate etc) of verfwinkels kan je goedkope busjes haleb. Motip werkt wel goed, en een busje kost gemiddeld 7 - 10 euro de stuk.

jordiboonie
29 januari 2012, 18:32
hoeveel lagen moet je schilderen als je met waterbeits verft??????
is waterbeits ook in spuitbus verkrijgbaar

pueblo
29 januari 2012, 18:45
hoeveel lagen moet je schilderen als je met waterbeits verft??????
is waterbeits ook in spuitbus verkrijgbaar

waterbeits is geen lak! (ecoline wordt ook wel gebruikt)
zoals ik al zei: beitsen doe je voor het lakken, aanbrengen kan met een doekje, maar met grondverf gaat dat niet echt gaan denk ik..

wietse
29 januari 2012, 18:47
Wietse.

Er staat nergens op de bus dat het alkyd is

moet er op staan, soms staat er op kunsthars basis, dat is alkyd, acryl is watergedragen en droogt en hardt veel sneller, trouwens ik kan het ruiken acryl lak ruikt weer heel anders dan alkyd, kom in restpartij winkels nog wel eens spuitbusjes tegen uit verweggistan voor weinig en dan pak ik effe 1 van die bussen waar de dop los op zit en spuit even stiekem wat in de dop dan weet ik het zeker.
trouwens in die outlets kan je soms leuke kleuren vinden voor weinig, heb geloof ik nog 5 spuitbussen nitrocellulose goudkleur staan.
ook uit zo'n zaak weg.
neem ze denk ik maar mee naar de noorder gitaardag, ik doe er toch niks mee, misschien dat er een bouwer belang bij heeft daar.

jordiboonie
29 januari 2012, 19:00
als je gaat lakken kan het ook gewoon met lak van de gamma of.is dat heel slecht

pueblo
29 januari 2012, 19:30
als je gaat lakken kan het ook gewoon met lak van de gamma of.is dat heel slecht

lees jij dit topic wel :???:

guitarkid
29 januari 2012, 20:04
als je gaat lakken kan het ook gewoon met lak van de gamma of.is dat heel slecht


Gamma huismerk in spuitbussen! Kleur en blanke lak. Werkt perfect!

Pueblo +1.....!!!
Ik heb er verdorie zelfs een foto van de bus bij gedaan!!! :( :???:


moet er op staan,

Wietse, er staat niets op, maar het droogt snel, net als de blanke lak en ik heb er alleen zeer goede ervaringen mee. Veel keus in kleuren en zeer betaalbaar.

barno
29 januari 2012, 20:34
Pueblo +1.....!!!
Ik heb er verdorie zelfs een foto van de bus bij gedaan!!! :( :???:



Wietse, er staat niets op, maar het droogt snel, net als de blanke lak en ik heb er alleen zeer goede ervaringen mee. Veel keus in kleuren en zeer betaalbaar.

Staat er idd niet op maar ik vermoed ook dat het alkyd is. Het alleszins NIET compatibel met bv acryl van Motip. Don't ask how I know...

En verder vind ik dat iedereen zo beleefd en kalm blijft hier. TS: ga je eerst wat inlezen of praten met je vader over de basics...

valentino
29 januari 2012, 20:38
hoe maak je de kleur transparant. ik had gehoord
6_7 waterbeits
2 lagen blanke lak
klopt dit


ik heb je hel topic doorgelezen en een reactie geplaatst kijk nu weer ff en zie deze rare opmerking staan. Wekt bij mij de indruk dat je je niet echt verdiept hebt in de materie materiaal veredeling want dat is wat je met verfen en lakken doet het materiaal veredelen. Beits is geen verf en geen Lak Wil je auto lak op de gitaar spuiten ga dan eens bij een grote auto zaak langs zoals brezan of lasulec en vraag daar na een verkoop punt of wes eens brutaal en bel valspar op in lelystad en vraag of ze je kunnen helpen ze maken per week daar 220000 liter auto lak per week en hebben een mega grote kleur afdeling .

of bekijk deze site eens
http://www.shinyguitargear.nl/Renovatie/lak_hout.html

maar verdiep je eerst eens goed in de materie materiaal veredeling voor je aan het werk gaat . Je werk volgorde begint volgens mij bij

1) hoever demonteer ik mijn gitaar

2) welk schuurpapier ga ik gebruiken (waterproof zou ik doen hoe kleiner de krasjes hoe beter.)

3) welke grond lak ga ik gebruiken (dit is afhankelijk van met welke lak je gaat spuiten.

Succes en post je resultaat met je werkwijze das leuk voor andere je opgedane kennis delen

o0rollo0o
29 januari 2012, 20:38
trolololo


http://www.youtube.com/watch?v=v1PBptSDIh8

bel anders de helpdesk van motip of microsoft ff!!

wietse
29 januari 2012, 20:57
Staat er idd niet op maar ik vermoed ook dat het alkyd is. Het alleszins NIET compatibel met bv acryl van Motip. Don't ask how I know...


dan is het alkyd, acryl over alkyd dat vreet elkaar op andersom kan wel als de acryl laag al oud is, alleen als je dan iets fout doet zodat je weer opnieuw moet schuren dan activeer je op de één of andere manier die acryl chemicaliën weer en dan wordt de volgende laag die je er overheen spuit ernstige cracuele, en dan bedoel ik ernstig in de vorm van afbijt ernstig.

tja ik hou niet van alkyd, vloeit wel mooier dat is waar, maar is lang zo sterk niet als acryl en droogt veel langzamer waardoor je veel eerder stof er in krijgt, acryl is na 2 minuten op kamertemperatuur meestal al aanraak droog, alkyd doet er stukken langer over.

Tabula Rasa
29 januari 2012, 21:18
Hey smurf, ga nou eerst eens je huiswerk maken in de Laq Faq.






Van mij zul je geen zinnig advies meer krijgen voordat ik ook maar enigszins het idee hebt dat je je er in verdiept hebt.

jordiboonie
30 januari 2012, 14:31
ik heb even wat verder gezocht naar tips en hier is een site kijk op pagina 31 staat dat hij alleen heeft gewerkt met beits.
hier is de site [HTML][http://www.gitaar-in-tune.nl/Zelf%20een%20elektrische%20gitaar%20bouwen%20Revis ie%201-2.pdf/HTML]

jordiboonie
30 januari 2012, 14:32
ow de vorige link is verkeerd deze is beterhttp://www.gitaar-in-tune.nl/Zelf%20een%20elektrische%20gitaar%20bouwen%20Revis ie%201-2.pdf

jordiboonie
30 januari 2012, 15:20
ik heb mijn keuze gemaakt hoe ik het ga doen
-schuren met schuurmachine begin met 180 grit en geleidelijk naar 320grit
-3 lagen ecoline
-3 lagen Rambo Lak blank
2,5 week gitaar met rust laten
-polijsten met polijstpapier p1200,p1500 en p2000
-polijsten met commendant 4

waar kan je ecoline eigenlijk halen ?????????????????????????????

Sinner1980
30 januari 2012, 16:28
waar kan je ecoline eigenlijk halen ?????????????????????????????

Dude! Je pa is schilder!!!

o0rollo0o
30 januari 2012, 16:30
ik heb mijn keuze gemaakt hoe ik het ga doen
-schuren met schuurmachine begin met 180 grit en geleidelijk naar 320grit
-3 lagen ecoline
-3 lagen Rambo Lak blank
2,5 week gitaar met rust laten
-polijsten met polijstpapier p1200,p1500 en p2000
-polijsten met commendant 4

waar kan je ecoline eigenlijk halen ?????????????????????????????

C1000, plusmarkt, Albert Heijn, Blokker.

Kim Wilson
30 januari 2012, 16:31
De gemiddelde autospuiter/winterschilder gebruikt geen ecoline. Dat is meer voor de hobbywinkeltjes, de Pipoos bijvoorbeeld. Of de Bruna misschien, of de betere kantoorboekhandel.

jordiboonie
30 januari 2012, 16:55
als je ecoline gebruikt kun je dan ook metblanke nitro lak erover gaan of kan dat nie:???: